Nyt kaikki viisaat puhelinekspertit hoi, tällainen toope tarvitsee kipeästi apuanne!
Olen ihan vasta-aloittelija älypuhelimissa eli en oikeastaan tiedä tasan mitään malleista ja ohjelmista yms. Kuitenkin tarkoituksena olisi saada uusi puhelin käyttöön, kun nykyinen on jo noin kolme vuotta vanha ja kaukana "modernista". Osaisikohan joku tietävä suositella tai ehdotella jotakin hyvää ja suhtkoht edullista puhelinta? Kuitenkin suhtkoht uusi malli hakusessa.
Puhelin tulisi ihan arkikäyttöön ja uskoisin olevan siten aika kovassa käytössä. Sähköpostiominaisuus ja hyvä kamera ovat luurissa tärkeitä, jotta mahdollisimman vaivaton yhteydenpito sukulaisiin ulkomailla onnistuisi. Internetin vaivaton ja nopea käyttö on myös tärkeää, joten akun kesto täytyisi siis olla jotenkin pitkäkestoinen. Kompakti koko ja keveys myös plussaa. Musiikin kuuntelu tai pelien pelaaminen eivät ole tärkeyslistan ykkösenä, joten tällaisissa asioissa ei puhelimen tarvitse olla parhaimmasta päästä.
Olen katsellut erilaisia malleja, mutta tarjontaa ja vaihtoehtoja tuntuu olevan niin monia, ettei tästä kyllä tällainen taliaivo selvää ota! Samsung Galaxy S4 mini on ainoa, jota nyt olen vakavasti harkinnut, mutta tiedä sitten vastaavatko kyseisen puhelimen ominaisuudet omia toiveita..
Kaikki helpit ja ehdotukset ovat todellakin tervetulleita!
Paras älypuhelin aloittelijalle?
46
2327
Vastaukset
Mikä olisi hintahaarukkasi? Eli max hinta?
- hjälp
Olin ajatellut jotakin 300-500 euron väliltä!
- hyvä hinta-laatusuhde
Windows Phone on yksinkertaisin ja helpoin omaksua. Nyt sais todella halvalla Gigantista Lumia 820.
http://www.gigantti.fi/search?WFSimpleSearch_NameOrID=lumia 820 Silloin kannattaa harkita näitä:
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMI9305WHITE/samsung-galaxy-s3-i9305-4g-alypuhelin-valkoinen
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMI9105BLUE/samsung-galaxy-s-ii-plus-i9105p-alypuhelin-sininen
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SONYXPERSPWH/sony-xperia-sp-alypuhelin-valkoinen
Nämä kaikki on hyviä älypuhelimia.Itselläni on tällähetkellä S3 malli ja hyvä luuri on ollut. Netti toimii nopeasti ja käyttöliittymää voi muokata omanlaisekseen aika hyvin.
- Lumia 920
vapunen kirjoitti:
Itselläni on tällähetkellä S3 malli ja hyvä luuri on ollut. Netti toimii nopeasti ja käyttöliittymää voi muokata omanlaisekseen aika hyvin.
http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia920/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokia_Lumia_920
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA920WH/nokia-lumia-920-valkoinen - kysymys 5
vapunen kirjoitti:
Itselläni on tällähetkellä S3 malli ja hyvä luuri on ollut. Netti toimii nopeasti ja käyttöliittymää voi muokata omanlaisekseen aika hyvin.
Miksi ylläpito antaa vapuselle (nimimerkki)
vapaat kädet häiriköidä jatkuvasti aamusta yömyöhään Suomi24 teknologia
sivustolla? - jen6
Lumia 920 kirjoitti:
http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia920/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokia_Lumia_920
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA920WH/nokia-lumia-920-valkoinenLumiaa suosittelisin minäkin. Hyvä ja kestävä luuri. Yksinkertainen ja nopea käyttää.
- qwerqwertyy
kysymys 5 kirjoitti:
Miksi ylläpito antaa vapuselle (nimimerkki)
vapaat kädet häiriköidä jatkuvasti aamusta yömyöhään Suomi24 teknologia
sivustolla?Etköhän se ole sinä joka häiriköit. Vapunen osaa neuvoa ja on auttanut varmasti tuhansia kysyjiä.
Ja mitä sinä teet. Märiset ja häiriköit palstalla jatkuvasti. - totuus tulee tässä
qwerqwertyy kirjoitti:
Etköhän se ole sinä joka häiriköit. Vapunen osaa neuvoa ja on auttanut varmasti tuhansia kysyjiä.
Ja mitä sinä teet. Märiset ja häiriköit palstalla jatkuvasti.Miten ihmeessä joku vapunen pystyy kuukaudesta toiseen aamusta yömyöhään
pelkästään vahtaamaan Suomi24 sivustoa?
Kyllä tuo on häiriköintiä jos mikä.
Nuo vapusen neuvot ovat pääosin mielipiteitä joita pystyy
heittelemään kuka tahansa.
Kyllä palstalle kirjoittavilla pitää olla myös oikeus kyseenalaistaa
tuommoinen jatkuvasti toistuva häiriköinti.
Tuo vapusen touhu ja jatkuva netissä roikkuminen ei ole enää tervettä meininkiä. - vapusfan
totuus tulee tässä kirjoitti:
Miten ihmeessä joku vapunen pystyy kuukaudesta toiseen aamusta yömyöhään
pelkästään vahtaamaan Suomi24 sivustoa?
Kyllä tuo on häiriköintiä jos mikä.
Nuo vapusen neuvot ovat pääosin mielipiteitä joita pystyy
heittelemään kuka tahansa.
Kyllä palstalle kirjoittavilla pitää olla myös oikeus kyseenalaistaa
tuommoinen jatkuvasti toistuva häiriköinti.
Tuo vapusen touhu ja jatkuva netissä roikkuminen ei ole enää tervettä meininkiä.Mitäpä jos vapusen työ on tietokoneen ääressä, niin siittä on helppo vastata?
- HTC ONE
vapusfan kirjoitti:
Mitäpä jos vapusen työ on tietokoneen ääressä, niin siittä on helppo vastata?
Hei ei tarvi olla tk äärellä kun tänne vastaa,kännyt,tabletit käy ihan hyvin.Itse en edes omista tietokonetta vaan vain äly kännyköitä ja tabletin
- vapusfan
HTC ONE kirjoitti:
Hei ei tarvi olla tk äärellä kun tänne vastaa,kännyt,tabletit käy ihan hyvin.Itse en edes omista tietokonetta vaan vain äly kännyköitä ja tabletin
No vaikka sitten näin.
- pelihullu1
Itsekin suosittelisin windows luuria aloittelijalle. Helppo käyttää ja omaksua. Tässä olis tämän hetken paras hinta laatu suhde luuri ja täyttää hyvin aloittajan kriteerit.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3612/dhtsr/Samsung-ATIV-S-Windows-Phone-alypuhelin
Siinä olis suurin akku mitä windows luureissa on tällä hetkellä tarjolla ja tietenkin suurin näyttö. Sisuskaluiltaan eli tehoilta sama luuri kuin nokian lippulaiva lumia 920. tuo ativ s on tosin paljon kevyempi eikä niin möhkäle kuin lumiat. Hintakin ainoastaan 250 e! Älä anna tuon hinnan hämätä. ;)
Jos haluat mielummin android luurin kuin windowsin niin silloin tuon gigantin samsung galaxy s3 4g malli olis parempi kuin s4 mini. http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMI9305BLACK/samsung-galaxy-s3-i9305-4g-alypuhelin-musta- 7488677
Lumioissa on Here navigointi ja muita erinomaisia Nokia sovelluksia, joita ei ole Ativissa. Eikä siihen tule Nokian Amber päivitystä tässä kuussa vaan pelkkä GDR2. Googlaamalla löytyy siitä enemmän. Myös tätä vaille jää Ativ.
http://www.wpuhelin.com/lumia-puhelimiin-uusi-ominaisuus-esta-puheluita-ja-tekstiviesteja/ - hstuilll
7488677 kirjoitti:
Lumioissa on Here navigointi ja muita erinomaisia Nokia sovelluksia, joita ei ole Ativissa. Eikä siihen tule Nokian Amber päivitystä tässä kuussa vaan pelkkä GDR2. Googlaamalla löytyy siitä enemmän. Myös tätä vaille jää Ativ.
http://www.wpuhelin.com/lumia-puhelimiin-uusi-ominaisuus-esta-puheluita-ja-tekstiviesteja/520 on parempi kuin lagaavat androidit
Lumia 520 on parempi kuin samanhintaiset Androidit mutta jos sitä vertaa noin 300-400 euron Android malleihin niin se ei enää pärjää niitä vastaan.
- djndtf
130 euron puhelin ei pärjää 300-400 euron puhelimille?
Oh*hit, enpä olisi arvannut...
- ei oo ensimmäinen
Montako kymmentä kertaa olet tuon mielipiteen tälle sivustolle roskapostittanut?
- piikiekko
Nyt meni vaihteeksi kiinanpoikien tekele: Vsun i5 kokeiluun. Ominaisuudet kohdallaan. Hinta veroineen alle 100 €
- jebulis
Ei nuilla ominaisuuksilla tarvi puhelimeen 500 euroa laittaa. Unohtaisin kaikki samsungit koska et tarvitse androidin muokattavuutta vaan helppokäyttöisempi windows phone riittää. Sen lisäksi S3 ja S4 ovat aikamoisia leipälapioita hyi yäk.
- djszkd
Jos olet ensimmäistä älypuhelinta hankkimassa ja kriteerisi puhelimelle ovat mainitsemiasi, niin en itse kyllä sijoittaisi puhelimeen 300-500 euroa, kun halvemmallakin saat tarkoituksiisi sopivan puhelimen. Kannattaa myös miettiä kahden eri käyttöjärjestelmän (Android ja Windows) eroja ja sopivuutta itselle. Kannattaa ensin kaupassa testailla puhelimia eri järjestelmien osalta ja kun on järjestelmä selvillä onkin helppo valita puhelin itselleen sopivilla ominaisuuksilla. Itse en Androidista pidä. Vaatii paljon säätämistä ja Android kuluttaa akkua nopeasti ja sen tietoturvaankaan en luota. Lumia voisi olla helpompi aloittelijan käyttää mutta testaa puhelimia ja tee sitten päätös.
- JuuLoL
Omassa droidissani akku kestää helposti kevyellä käytöllä viikonkin...
Vanhemmillani lumiat joissa akku loppuu päivässä.
( itselläni SE xperia mini pro)
- hjälp
Kiitos kaikille avusta ja ehdotuksista! Täytyy ruveta katsomaan kaikki nuo vaihtoehdot läpi ja käydä ihan liikkeessä testaamassa, mikä on paras luuri meikäläiselle.
- 55v
Uppaanpa vanhaa ketjua, sama kysymys, aloittelijalle älyluuri nykyisestä valikoimasta? Hinta ei oleellisin asia.
Ominaisuuksista, musiikkia kuuntelen vain juoksulenkillä eli oma soittolista riittää, en katsele videoita puhelimella ollenkaan, netin perusselailuun, sovelluksia tarvitsisin liikuntaan liittyen, matka, aika, (jossain olen nähnyt mainostettavan jopa sykemittaria?) kartat pitää olla autonavigointia varten saatavilla, myös gps, kävelynavigointi, eli vaellus ja luonnossa kulkeminen on harrastus. skypen saako puhelimeen myös?
kamera kohtuullnen, ei mikään huippuhyvä. joissain on salama joissain ei, saako niillä ilman salamaa olevilla minkälaisia kuvia?
korviin kuuluvat äänet olisi oltava hyvät, miten tuon sanoisi? ettei aina äänet tapissaan, säätövaraakin olis oltava.
onko näyttöjen kosketusherkkyydessä eroja? jos on, niin sellainen jota saa oikeesti painaa, ei kevyt hipaisu.
kosteuskestävyys on siin ja siin, tinginkö siitä vai ostanko vain vesitiivin suojan luontoretkille. Mikä olisi max hinta tälle? Hankala suositella koska puhelimia on varsin paljon eri hintaluokissa.
- 55v
Hinnalla ei ole niin väliä, ominaisuudet kun on sopivat, jos nyt satasissa sanon niin vaikka 500e max, mutta, jos on vaikka skype, sykemittari ja vedenkestävä niin voin maksaa ylikin. Eli liikun, ulkoilen, retkeilen, somea käytän vähän, en musiikkia lataa, en käytä netin musiikkipalvelimia,, en videoita, ne ominaisuudet ei tärkeät. Navigaattorina, treenikaverina, sähköposti, tavallinen selailu netissä. En myöskään pelaa lainkaan mitään pelejä puhelimella.
Olen myös miettinyt tarvitsenko älyluuria ollenkaan, jos ns perusluureista normaalinäppäimistöllä löytyy puhelin johon saa haluamani sovellukset se olisi minulle sopivampi. Nokian vanhaan luuriin ei ole saanut esim sportstrackeria eikä muitakaan mitä tarvitsisin.
Kosketusnäytön käyttö vaikeaa, olenharkinnut jopa notea, eikö siinä ole se "kynä" mukana? Voisi olla minulle helpompi,, mutta sitten jossain retkellä/metsässä kulkiessa ei ehkä hyvä ratkaisu - alle 500 €
55v kirjoitti:
Hinnalla ei ole niin väliä, ominaisuudet kun on sopivat, jos nyt satasissa sanon niin vaikka 500e max, mutta, jos on vaikka skype, sykemittari ja vedenkestävä niin voin maksaa ylikin. Eli liikun, ulkoilen, retkeilen, somea käytän vähän, en musiikkia lataa, en käytä netin musiikkipalvelimia,, en videoita, ne ominaisuudet ei tärkeät. Navigaattorina, treenikaverina, sähköposti, tavallinen selailu netissä. En myöskään pelaa lainkaan mitään pelejä puhelimella.
Olen myös miettinyt tarvitsenko älyluuria ollenkaan, jos ns perusluureista normaalinäppäimistöllä löytyy puhelin johon saa haluamani sovellukset se olisi minulle sopivampi. Nokian vanhaan luuriin ei ole saanut esim sportstrackeria eikä muitakaan mitä tarvitsisin.
Kosketusnäytön käyttö vaikeaa, olenharkinnut jopa notea, eikö siinä ole se "kynä" mukana? Voisi olla minulle helpompi,, mutta sitten jossain retkellä/metsässä kulkiessa ei ehkä hyvä ratkaisuSamsung Galaxy S5, siinä on vedenkestoa ja sykemittarikin.
- 55v
alle 500 € kirjoitti:
Samsung Galaxy S5, siinä on vedenkestoa ja sykemittarikin.
Miten se sykemittari toimii, tarviiko sykevyön lisäksi vai millä toimii? Tarkottaako softa samaa kuin käyttöjärjestelmä eli Android tässä?
55v kirjoitti:
Miten se sykemittari toimii, tarviiko sykevyön lisäksi vai millä toimii? Tarkottaako softa samaa kuin käyttöjärjestelmä eli Android tässä?
Samsungin puhelinten mukana tulee paljon turhia sovelluksia jotka ajanmittaan hidastavat sen toimintaa.
- alle 500 €
55v kirjoitti:
Sillä mitataan syke sormesta, painamalla sormi tiettyyn kohtaan takakuorta muistaakseni.
vapunen tarkoitti softalla tuossa niitä "turhia" sovelluksia joita ei tietenkään ole pakko käyttää. alle 500 € kirjoitti:
Sillä mitataan syke sormesta, painamalla sormi tiettyyn kohtaan takakuorta muistaakseni.
vapunen tarkoitti softalla tuossa niitä "turhia" sovelluksia joita ei tietenkään ole pakko käyttää.Mutta niitä ei voi poistaa ilman roottausta. Se on tässä se suurin ongelma.
Mutta Samsungin roskasoftat. Ei hyvä.
- Merkillistä
Sun mielipiteet vaihtelee melko lailla. Siellä sun täällä suosittelet samsungia ja välillä taas sanot ei samsungille....?
Näin on kun kokemusta on tullut lisää.
- 55v
Eikö Windows puhelimissa ole tai ainakaan niin paljoa sitä "softaa"? Tässä yhdellä tutulla on juurikin Android ja kiroilee juur kun kaikenmaaailman sovellukset on päällä eikä niitä saa pois tai ei ole onnistunut siinä, syö akkua ja pyytelee päivityksiä tämän tämän. Joku treenisovelluskin valmiina oli aktivoitu ja pitkin päivää "käsi lenkille".
Ja yhden toisen kanssa ihmeteltiin Windows luuria,, yhdessä katsottiin toimintoja ja hän koki sen hankalaksi ja esim äänien säätö hankalaa, äänetön/äänillä, kuvake oli tosi pieni näytöllä ja näyttöä kallistelemalla sen sai juuri näkyviin.
Kaikkien tuttujen ja muidenkin kanssa oon miettinyt mikä luuri mulle, kaupassa en kysele, ei ne tajuu joku voi olla ihan ulkona älyluureista..
. - 55v
55v kirjoitti:
Eikö Windows puhelimissa ole tai ainakaan niin paljoa sitä "softaa"? Tässä yhdellä tutulla on juurikin Android ja kiroilee juur kun kaikenmaaailman sovellukset on päällä eikä niitä saa pois tai ei ole onnistunut siinä, syö akkua ja pyytelee päivityksiä tämän tämän. Joku treenisovelluskin valmiina oli aktivoitu ja pitkin päivää "käsi lenkille".
Ja yhden toisen kanssa ihmeteltiin Windows luuria,, yhdessä katsottiin toimintoja ja hän koki sen hankalaksi ja esim äänien säätö hankalaa, äänetön/äänillä, kuvake oli tosi pieni näytöllä ja näyttöä kallistelemalla sen sai juuri näkyviin.
Kaikkien tuttujen ja muidenkin kanssa oon miettinyt mikä luuri mulle, kaupassa en kysele, ei ne tajuu joku voi olla ihan ulkona älyluureista..
.ei käsi vaan käski lenkille ;)
55v kirjoitti:
.Turhia sovelluksia niissä on valmiina varsin vähän.
- 55v
vapunen kirjoitti:
Turhia sovelluksia niissä on valmiina varsin vähän.
Vastasitko Vapunen siihen että Windowsissa olisi turhia vähemmän? Ja tässähän tulee taas tää jokaisen henkkoht tarve, mun tarpeet on varmaan täysin eri kuin vaikka jonkun teinin tai bisnesihmisen. Luettelin mulle tarpeellisia juttuja ja sovelluksia jotka täytyisi saada ladattua, nykyiseen luuriin ei saa on vanha Noksu. Muuten tääkin puhelin riittäisi mulle kunnes hajoaa.
Kyllä. En tunne sinua joten en voi tietää että mitkä sovellukset olisivat tarpeellisia sinulle. Sanoin vain että WP8 mallien mukana tulee paljon vähemmän esiasennettuja sovelluksia kuin Android kännyköissä eli ei ole niin paljon sellaisia sovelluksia mukana joilla et tee mitään.
- Hitaastikiiruhtaen
Hidastavatko vain Samsungin mukana tulevat sovellukset puhelimen toimintaa ajan mittaan, vai onko muillakin Android sovelluksilla samoja ominaisuuksia?
Ei ole sillä niitä ei ole valmiiksi asennettuna.
- Näinköhän
Siis jos joku toimistosovellus on valmiina Samsungissa, se hidastaa toimintaa, mutta jos saman asentaa myöhemmin, niin ei sitten hidasta. Näinköhän?
Kyllä koska valmiiksi asennettuja sovelluksia ei voi koskaan poistaa ilman roottausta. Itse asennetut taas voi.
- Poistajalataa
Tarkoitatko, että Androidissa pitää silloin tällöin poistaa sovellukset ja sitten asentaa uudestaan, jottei laite hidastu/jumitu? Onpa omituista.
- 55v
Miks mun viestit häviää? Oon koittanu kysellä i-phonesta miten se eroaa, nyt saa niitä tehdashuollettuja, uutenahan tosi kallis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791