Millaisia kokemuksia löytyy
- huolto-osahinnat/ saatavuus ?
- huolto?
- kestävyys?
- melu ?
- savutus ?
IVECO moottorit ?
13
8277
Vastaukset
- AKO
En osaa vastata suoraan kysymyksiisi.
Olen kuitenkin hankkinut 34-jalkaisen Kulkurin,
jossa pannuna on 250 hv Iveco. Luulen, että
Kulkuri-veneet on katsonut veistämönä monia
seikkoja valitessaan koneeksi ko. moottorin.
Oletan myös, että työkäyttöön kalastusvehkeisiin
ei hankinta ihan pimppasinta masiinaa. Koneethan
ovat myös kovin suuritilavuuksisia ja matalakiertoisia, josta voisi uumoilla pitkää kestoa. Hankittuani veneen olin yhteydessä Tapimeriin, josta sain nopeasti vastauksia
huolto- ja varaosatilanteesta kysyttyäni. Mutta kertokoot kokeneet asiaa tuntevat, minäkin
odotan mielenkiinnolla! Sen verran, että Volvo ja
Yanmar ovat dieseleistä minulle tuttuja ja olen
noihin 90-luvun myllyihin ollut tyytyväinen.
Mitä olen taas kuullut uusien Volvojen lastentaudeista (s.o. maanantaikappaleista) ja
huollon odottamisesta takuukoneisiin sekä uuden
elektroniikan temppuiluista (kompressorimyllyt),
niin ei vakuuta...- niinvainäin
minulla on alustava moottorinvalintakierros menossa ja ainakin Ivecon 8060SRM25:n hinta on omaa luokkaansa, joten kiinnostava on.
Täytyy vaihtaa kone niin kauan kun vielä saa ilman commonrailia ja muita tietokonepelejä... - Ihmettelijä
Jos Yanmarin ja Volvon koneet ovat noin ongelmallisia, niin on aika kummallista, että sellaiset veneenvalmistajat kuin Targa, Minor, Nord Patrol, Tiiskeri, Nordwest, Storebro, Utö, Nimbus jne. jatkuvasti sortuvat niihin kun markkinoilla olisi edullinen Iveco Italiasta?
- AKO
Ihmettelijä kirjoitti:
Jos Yanmarin ja Volvon koneet ovat noin ongelmallisia, niin on aika kummallista, että sellaiset veneenvalmistajat kuin Targa, Minor, Nord Patrol, Tiiskeri, Nordwest, Storebro, Utö, Nimbus jne. jatkuvasti sortuvat niihin kun markkinoilla olisi edullinen Iveco Italiasta?
Anteeksi Volvon tai Yanmarin omistaja !
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Yanmarista
en kyllä puhunut mitään - mulla on vielä alla
Yanmarin 77 TDI ja hyvin jauhaa !
Laatukoneitahan Volvot ja Yanmarit niinkuin
monet muutkin ovat - Ivecosta en oikeasti tiedäkään ! Elektroniikka näyttää vain olevan
uusimmissa uusissa peleissä ehkä se Akilleen kantapää ja siihen osaltaan viittasinkin. Kokemusta on itselläni uudesta autosta, jossa moottorin elektoniikka on jättänyt kaksi kertaa tielle 0,5 vuoden aikana. Merkkiä en kerro, mutta on saksalainen suht' laatuauto.
Toisaalta Iveco ei ymmärrykseni mukaan sovi hyvin esittämiisi nopeisiin, isoihin ja liukuviin veneisiin sillä lailla kuin puristetut, kiertävät tehokoneet esim. Volvolta... Osahan esittämistäsi on muuten selkeitä perävetolaitekonstruktioita.
Mutta en ole ollenkaan alan ihminen, joten lisää
kommentteja kehiin ! Toisaalta joskus good quality
low price'kin voi toteutua (Iveco)..?!? - OBS
Ihmettelijä kirjoitti:
Jos Yanmarin ja Volvon koneet ovat noin ongelmallisia, niin on aika kummallista, että sellaiset veneenvalmistajat kuin Targa, Minor, Nord Patrol, Tiiskeri, Nordwest, Storebro, Utö, Nimbus jne. jatkuvasti sortuvat niihin kun markkinoilla olisi edullinen Iveco Italiasta?
En jaksa uskoa, että veneveistämö/tehdas perusteltua analyysiä tekee valitessaan moottoria.
1. esim Bellan siirtyminen Brunswickin omistukseen => mercruiserit vakiomoottoriksi, vaikka ennen oli Volvo, no tässä ei ole "paremmuudesta" kysymys
2. sisäperille ei ole kuin muutama vaihtoehto ja isoihin on helppo nojata. jos ongelmia olisikin voi aina sanoa, että valinta ei voi olla väärä kun valtsee ison toimittajan, ovathan muutkin valinneet joten se ei voi olla huono...
3. myyntimiesverkosto ja markkinoinnin agressiivisuus, tällä hetkellä suomessa on "helpompaa" ostaa Volvo tai Mercruiser kuin esim. Perkins tai Caterpillar
4. eiköhän volvon (ja mahd. vatorin) miehet kierrä aika ahkerasti Marinolla, Heinlahden veneveistämöllä, jne puhumattakaan ruåtsalaisista verstaista kuten Storebro, paljon saisi tapahtua pieleen, että Volvo laskisi Cummins Mercruiserin kotikentälleen ....
en siis usko, että uuden veneen moottorivalinta olisi mikään varsinainen näyttö "hyvästä moottorista". - AKO
AKO kirjoitti:
Anteeksi Volvon tai Yanmarin omistaja !
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Yanmarista
en kyllä puhunut mitään - mulla on vielä alla
Yanmarin 77 TDI ja hyvin jauhaa !
Laatukoneitahan Volvot ja Yanmarit niinkuin
monet muutkin ovat - Ivecosta en oikeasti tiedäkään ! Elektroniikka näyttää vain olevan
uusimmissa uusissa peleissä ehkä se Akilleen kantapää ja siihen osaltaan viittasinkin. Kokemusta on itselläni uudesta autosta, jossa moottorin elektoniikka on jättänyt kaksi kertaa tielle 0,5 vuoden aikana. Merkkiä en kerro, mutta on saksalainen suht' laatuauto.
Toisaalta Iveco ei ymmärrykseni mukaan sovi hyvin esittämiisi nopeisiin, isoihin ja liukuviin veneisiin sillä lailla kuin puristetut, kiertävät tehokoneet esim. Volvolta... Osahan esittämistäsi on muuten selkeitä perävetolaitekonstruktioita.
Mutta en ole ollenkaan alan ihminen, joten lisää
kommentteja kehiin ! Toisaalta joskus good quality
low price'kin voi toteutua (Iveco)..?!?http://boatdiesel.com/Forums/index.cfm?CFAPP=9&Forum_ID=13
tämä viittaa Ivecoon - katsokaa mysö Volvoja ja
Yanmareita - koneiden määrä varmaan myös konsultoi viesteilyä... - AKO
AKO kirjoitti:
Anteeksi Volvon tai Yanmarin omistaja !
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Yanmarista
en kyllä puhunut mitään - mulla on vielä alla
Yanmarin 77 TDI ja hyvin jauhaa !
Laatukoneitahan Volvot ja Yanmarit niinkuin
monet muutkin ovat - Ivecosta en oikeasti tiedäkään ! Elektroniikka näyttää vain olevan
uusimmissa uusissa peleissä ehkä se Akilleen kantapää ja siihen osaltaan viittasinkin. Kokemusta on itselläni uudesta autosta, jossa moottorin elektoniikka on jättänyt kaksi kertaa tielle 0,5 vuoden aikana. Merkkiä en kerro, mutta on saksalainen suht' laatuauto.
Toisaalta Iveco ei ymmärrykseni mukaan sovi hyvin esittämiisi nopeisiin, isoihin ja liukuviin veneisiin sillä lailla kuin puristetut, kiertävät tehokoneet esim. Volvolta... Osahan esittämistäsi on muuten selkeitä perävetolaitekonstruktioita.
Mutta en ole ollenkaan alan ihminen, joten lisää
kommentteja kehiin ! Toisaalta joskus good quality
low price'kin voi toteutua (Iveco)..?!?http://boatdiesel.com/Forums/index.cfm?CFAPP=9&Forum_ID=13
Osoittaa Ivecoon, voipi valita muitakin merkkilöitä... Viestien lukumäärä ja sisältö
kertoo jotakin. Moottorien valmistusmäärät myös
konsultoinevat viesteilyä - niistä ei ole mitään tietoa. - AKO
AKO kirjoitti:
http://boatdiesel.com/Forums/index.cfm?CFAPP=9&Forum_ID=13
Osoittaa Ivecoon, voipi valita muitakin merkkilöitä... Viestien lukumäärä ja sisältö
kertoo jotakin. Moottorien valmistusmäärät myös
konsultoinevat viesteilyä - niistä ei ole mitään tietoa.Ekaksi. Anteeksi tuplaviestini - en tiedä oikein miten lipsahti. Pikkasen selvittelin tässä omastakin mielenkiinnostani Ivecon kuvioita ja tässä muutama ote. Huom. en ole Ivecon myyjä vaan
tuleva omistaja !!
__
Since its inception in 1975, Iveco has been responsible for upholding the Fiat tradition in the field of the diesel engine - a tradition that extends back over 90 years to the very first Fiat-made diesel. With over 15 million engines produced, of which 4 million are still in service, and with an engine annual production of over 400,000 units, Iveco is one of the largest manufacturers of diesel engines in the world. Over the last decade, the need to reduce noise pollution and exhaust emissions of diesel engines has been a considerable spur to development and technological innovation at Iveco.
Mid-Atlantic installed an Iveco 8210SRM45 Marine Propulsion Engine and a 8045 40 kW Generator Set on a vessel owned by Capt. Bob Brewster. Capt. Bob Brewster owns two long-lining vessels, the F/V Snoopy and the F/V Eaglet, which fish the Atlantic fishery from New England to Puerto Rico with a home port of Barnegat Light, NJ. In 1995, the F/V Snoopy was repowered with an Iveco 8210SRM36 developing 330 hp @ 1800rpm. This installation accompanied an Iveco 8031 30 kW generator set that was already on the vessel. In 2002, the F/V Eaglet was repowered with an Iveco 8210SRM45 which is rated continuously heavy duty at 400 hp @ 1800rpm. Also installed was an Iveco 8045 40 kW generator set. Since the installation of the Iveco 8210SRM36 in 1995, with running hours now exceeding 16,000 hrs., except for normal maintenance there has been no major expenditures for engine repairs. The repower installations, while increasing horse power on the vessels decreased fuel usage by approximately 25% - 30%. The vessels picked up 3 to 4 knots per hour after repower. - Pekka
OBS kirjoitti:
En jaksa uskoa, että veneveistämö/tehdas perusteltua analyysiä tekee valitessaan moottoria.
1. esim Bellan siirtyminen Brunswickin omistukseen => mercruiserit vakiomoottoriksi, vaikka ennen oli Volvo, no tässä ei ole "paremmuudesta" kysymys
2. sisäperille ei ole kuin muutama vaihtoehto ja isoihin on helppo nojata. jos ongelmia olisikin voi aina sanoa, että valinta ei voi olla väärä kun valtsee ison toimittajan, ovathan muutkin valinneet joten se ei voi olla huono...
3. myyntimiesverkosto ja markkinoinnin agressiivisuus, tällä hetkellä suomessa on "helpompaa" ostaa Volvo tai Mercruiser kuin esim. Perkins tai Caterpillar
4. eiköhän volvon (ja mahd. vatorin) miehet kierrä aika ahkerasti Marinolla, Heinlahden veneveistämöllä, jne puhumattakaan ruåtsalaisista verstaista kuten Storebro, paljon saisi tapahtua pieleen, että Volvo laskisi Cummins Mercruiserin kotikentälleen ....
en siis usko, että uuden veneen moottorivalinta olisi mikään varsinainen näyttö "hyvästä moottorista".Mielestäni kaikki markkinoilla olevat merimoottorit ovat riittävän laadukkaita normaaliin vapaaajan käyttöön. (Raskas työkäyttö on asia erikseen) Se jolla moottorit tänä päivänä myydään on jälkimarkkinointi! Huoltoverkoston toimivuus on äärimmäisen tärkeää sekä loppukäyttäjän että veneveistämön kannalta. Westerbeken tai Steyerin omistaja saattaa joutua odottamaan korjausmiestä hyvinkin pitkään!?
Kokemuksia? - niinvainäin
Pekka kirjoitti:
Mielestäni kaikki markkinoilla olevat merimoottorit ovat riittävän laadukkaita normaaliin vapaaajan käyttöön. (Raskas työkäyttö on asia erikseen) Se jolla moottorit tänä päivänä myydään on jälkimarkkinointi! Huoltoverkoston toimivuus on äärimmäisen tärkeää sekä loppukäyttäjän että veneveistämön kannalta. Westerbeken tai Steyerin omistaja saattaa joutua odottamaan korjausmiestä hyvinkin pitkään!?
Kokemuksia?jos ajatellaan, että tulee konevikaa keskellä veneilykautta, saako mistään "merkkihuollosta" korjausmiestä korjaamaan alle 2 viikon ?
Ivecolla ei ole käsittääkseni varsinaista "merimoottori huoltoverkostoa" pitkin suomea, ja kiinnostavaa onkin, miten huolto pelaa (ilmeisesti) "raskaaan" maantiekaluston ketjulla, sitähän Iveco merkillä riittää. Se kai on salettia, että suurimmalla osalla moottoreista on esim. ruiskutusjärjestelmä esim. Boshilta, joten osia saa "vaikka mistä".
Normaalia käyttöä ajatellen vuosittain vaihdettavan tavaran saanti tulisi olla helppoa. Erikoishommat, esim. suuttimien ja pumpun huollot, turbon huolto, näihin ei varmaan edes moni merkkihuolto koske itse vaan lähettää "alihankintaan" huollettavaksi. Avainsana keskivertokäyttäjän kannalta on helppous, palvelu. Kääntöpuoli tähän on
helppoudesta maksettava lisäraha.
Esimerkki: viime talvena irrotin turbon (KKK) koneesta, vein Turbotekniikka Oy:n (Malmilla) ja vaihtoivat kaikki "liikkuvat osat": 750e. Samaan aikaan Volvo mainostaa kunnostettua vaihtoturboa reilulla tonnilla,no sen saa varmaan vihreäksi maalattuna ?
Ymmärrän sen hyvin, että kaikki eivät halua liata sormiaan veneessä(kään): muut hommat paitsi virta-avaimen kääntö, annetaan merkkihuollolle.
Minulle veneen ja tekniikan tuntemus hieman syvällisemmin on itsestään selvyys. - Mietiskelijä
OBS kirjoitti:
En jaksa uskoa, että veneveistämö/tehdas perusteltua analyysiä tekee valitessaan moottoria.
1. esim Bellan siirtyminen Brunswickin omistukseen => mercruiserit vakiomoottoriksi, vaikka ennen oli Volvo, no tässä ei ole "paremmuudesta" kysymys
2. sisäperille ei ole kuin muutama vaihtoehto ja isoihin on helppo nojata. jos ongelmia olisikin voi aina sanoa, että valinta ei voi olla väärä kun valtsee ison toimittajan, ovathan muutkin valinneet joten se ei voi olla huono...
3. myyntimiesverkosto ja markkinoinnin agressiivisuus, tällä hetkellä suomessa on "helpompaa" ostaa Volvo tai Mercruiser kuin esim. Perkins tai Caterpillar
4. eiköhän volvon (ja mahd. vatorin) miehet kierrä aika ahkerasti Marinolla, Heinlahden veneveistämöllä, jne puhumattakaan ruåtsalaisista verstaista kuten Storebro, paljon saisi tapahtua pieleen, että Volvo laskisi Cummins Mercruiserin kotikentälleen ....
en siis usko, että uuden veneen moottorivalinta olisi mikään varsinainen näyttö "hyvästä moottorista".Koska Iveco ei myy uutena Suomessa hyvin edullisesta hinnastaan huolimatta voi olettaa sen jälleenmyyntiarvonkin olevan valtamerkkejä huonomman.
- AKO
Mietiskelijä kirjoitti:
Koska Iveco ei myy uutena Suomessa hyvin edullisesta hinnastaan huolimatta voi olettaa sen jälleenmyyntiarvonkin olevan valtamerkkejä huonomman.
'Koska Iveco ei myy uutena Suomessa...' ?
- JÄLLEENMYYNTI
Mietiskelijä kirjoitti:
Koska Iveco ei myy uutena Suomessa hyvin edullisesta hinnastaan huolimatta voi olettaa sen jälleenmyyntiarvonkin olevan valtamerkkejä huonomman.
Jos moottori on veneeseen sopiva ei sitä tarvitse "jälleenmyydä" ennen kuin se on loppu.
Käytettynähän näkyy liikkeellä lähinnä vain Volvo, jotka ilmeisesti on vaihdettu uuteen Volvoon.
jos ostan moottorin joka maksaa 20 000 eur tai moottorin joka maksaa 30 000 euroa, niin 30t:n moottori (ainakin volvo)on noin 15 vuotiaana hinnaltaan 10 000, eli jos 20t:ssä hinta laskee samaa vauhtia, ei siitä tarvitse mitään saadakaan :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760