Olen kuullut että tämä lääke auttaa väsymykseen ja myös sosiaalisten tilanteiden pelkoon josta myös kärsin. Olen siis masentunut ja SSRI/SNRI lääkkeet eivät ole toimineet joten ajattelin pyytää tätä lääkäriltä. Onko kellään kokemusta Aurorixista joka olisi määrätty ensisijaisesti masennuksen hoitoon, ei sos.tilanteiden pelon?
Aurorix masennukseen - kokemuksia?
78
22835
Vastaukset
- 11+17
Joo, kyllä näillä terveydestään, jopa hengestään pääsee, vaan ei masennuksesta, ahdistuksesta eikä sosiaalisten tilanteiden pelosta.
- Kroonisesti masentun
Olen käyttänyt joskus tätä aurorixia. Lopetin, kun masennus alkoi vaihtua manian puolelle. Oli siis liiankin tehokasta: impulssikontrolli heikkeni. Puheet levottomia, teot harkitsemattomia. Rahaa kului ja maine kasvoi.
Siitä huumasta kun herättiin niin taatusti masensi jälleen entistä enemmän.- Anonyymi
Kuules nyt. Asia on niin että jos sinulla tulee mania oireita näistä niin sinulle on puhjennut kaksisuuntainen mielialahäiriö. Eli siksi tämä Aurorox ei sovellu sinulle. Se ei tarkoita etteikö se sopisi muille.
Aurorix on siitä hyvä vaihtoehto että ihminen jolle tulee perus SSRI-lääkkeistä seksiaalisia häiriöitä kuten orgasmihaastetta, voi tämä olla helpotus. Älkää kirjoittako tänne sellaista mistä teillä ei ole tietoa. Jos omakohtaisesti joku ei sovi niin se ei tarkoita etteikö se sopisi jollekin toiselle. - Anonyymi
Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuules nyt. Asia on niin että jos sinulla tulee mania oireita näistä niin sinulle on puhjennut kaksisuuntainen mielialahäiriö. Eli siksi tämä Aurorox ei sovellu sinulle. Se ei tarkoita etteikö se sopisi muille.
Aurorix on siitä hyvä vaihtoehto että ihminen jolle tulee perus SSRI-lääkkeistä seksiaalisia häiriöitä kuten orgasmihaastetta, voi tämä olla helpotus. Älkää kirjoittako tänne sellaista mistä teillä ei ole tietoa. Jos omakohtaisesti joku ei sovi niin se ei tarkoita etteikö se sopisi jollekin toiselle.Ja höpö pöpö
- 98998
Lääkkeiden haittoja pelkäävät vain ne, joiden masennus on lievää. Vaikeasti masentuneet ihmiset kuten allekirjoittanut ovat valmiita kärsimään mitä tahansa sivuvaikutuksia tai pään sekoittamista jos on pienikään mahdollisuus saada helpotusta. Tässä vaiheessa kuolema kuulostaa jo oikein mukavalta vaihtoehdolta, en nimittäin usko kuoleman jälkeiseen elämään mutta tämä elämä on helvettiä.
Ja jos masennuslääke laukaisee manian, kärsii ihminen silloin todennäköisesti tietämättään kaksisuuntaisesta ja kannattaa harkita siihen tarkoitettuja, mielalaa tasaavia lääkkeitä.- 2 8
"Ja jos masennuslääke laukaisee manian, kärsii ihminen silloin todennäköisesti tietämättään kaksisuuntaisesta ja kannattaa harkita siihen tarkoitettuja, mielalaa tasaavia lääkkeitä."
Tämä on juurikin lääkeyhtiöiden propagandaa. Jos noin käy, on lääkitys todennäköisesti liian korkealla annostuksella tai epäsopiva.
Jos saa kaksisuuntaisen oireita, tulisi lääkitys opettaa heti ettei pilaa kehon tasapainoa yhtään enempää. - Anonyymi
2 8 kirjoitti:
"Ja jos masennuslääke laukaisee manian, kärsii ihminen silloin todennäköisesti tietämättään kaksisuuntaisesta ja kannattaa harkita siihen tarkoitettuja, mielalaa tasaavia lääkkeitä."
Tämä on juurikin lääkeyhtiöiden propagandaa. Jos noin käy, on lääkitys todennäköisesti liian korkealla annostuksella tai epäsopiva.
Jos saa kaksisuuntaisen oireita, tulisi lääkitys opettaa heti ettei pilaa kehon tasapainoa yhtään enempää.Vuosia sitten sain aurorix lääkkeen.olin msentunut,eikä ruokahalua.rnsimmäiset 4 pv.itkin,kyyneleet vain virtasi.sittenhiljalleen tulin ns.ihmidten ilmoille,aloin syömään ja tavata ihmisiä.paranin masennuksesta hiljalleen mutta harvakseen.minulle lääke sopi!👍
- 19+8
Tämä on täysi myytti. SSRI:den tiedetään aiheuttavan maniaa suurelle osalle käyttäjistä. Sillä ei ole mitään tekemistä kaksisuuntaisen mielialahäiriön kanssa vaan kyseessä on lääkkeen aiheuttama aivojen toimintahäiriö. Tässä kohtaan tehdään valtavasti diagnosointivirheitä, jotka johtavat turhien ja haitallisten mielialaa tasaavien aineiden käyttöön, aivan, kuten kerroit.- 1+20
Voi kunpa minullekin tulisi edes hitunen maniaan viittaavaa vaikutusta SSRI-lääkkeistä! Mutta kun ei. Ne ovat kaikkein vähiten puuhakkuutta ja toimintakykyä lisääviä lääkkeitä, joita olen syönyt. Ne tekevät mielialasta tasaisen.
- zzxxccvv
Vai suurelle määrälle. En ole kuullutkaan vaikka seuraan lääketiedettä ja psykiatriaa.
No, Aurorix ei olekaan SSRI-lääke, vaan mao-estäjä. - Anne
Aurorix ei ole SSRI-lääke.
- Anonyymi
zzxxccvv kirjoitti:
Vai suurelle määrälle. En ole kuullutkaan vaikka seuraan lääketiedettä ja psykiatriaa.
No, Aurorix ei olekaan SSRI-lääke, vaan mao-estäjä.Kofeiini nostaa verenpaineet pilviin lakritsi sokeri kahvi tee kaakao limut suklaat karkit valmiit ateriat missä sokeria.
- sannamari*
Olen syönyt ko. lääkettä 6-7 vuotta sitten. Vajaan puolen vuoden käytön jälkeen lopetin. Sain todella hyvin apua siitä,eikä mitään "ylilyöntejä" vaan ihan normaalin elämän ilon. Lääkkeen käyttö vaan pitää lopettaa vähitellen, kuten mielialalääkkeet yleensäkin.
Jos tarvetta tulee, ottaisin tämän lääkkeen vieläkin. - moclomies...
Minulla on tästä todella paljon kokemusta.Syönyt aikoinaan liiankin kauan.
Toimi loistavasti sos.tilanteiden pelkoon ja omasta mielestä vaikutus tuli nopeasti.
Masentunut en ollut oikeastaan.... ja tämä tietenkin on vain oma kokemukseni mutta koin että masennukseen tämä lääke ei oikein hyvä ole,,, ainakaan minulla.
Tämä lääke ei lihottanut.
Järki ei juoksenut yhtä hyvin lääkkeen kanssa, riippui annosmäärästä ja monesti pääntukkoisuus oli pahimmillaan juuri sen jälkeen kun lääkkeen otti.
Huononti unenlaatua merkittävästi.
Teki ainakin minut hieman agressiiviseksi.
Itselle kumminkin sopiva lääke silloin kun oli pakko käyttää.- ........
Aurorix pysäyttää aivotoiminnan kokonaan. En ko. lääkkeen vaikutuksen alaisena pystynyt enää huolehtimaan itsestäi, tätä ennen olin psyykeltäni terve ja kaikki käytännön asiat hoituivat erittäin hyvin..
- Perin kummallista
........ kirjoitti:
Aurorix pysäyttää aivotoiminnan kokonaan. En ko. lääkkeen vaikutuksen alaisena pystynyt enää huolehtimaan itsestäi, tätä ennen olin psyykeltäni terve ja kaikki käytännön asiat hoituivat erittäin hyvin..
Toivottavasti olet lopettanut turhan lääkityksen. Mihinkäs sinä Aurorixia tarvitsit, jos olit terve ja kaikki asiat hoituivat hyvin?
- Sannamari*
Minulla toimi siis juuri masennukseen. Olin koko ajan myös ajatusten selkeää kulkua vaativassa työssä. Hyvin selvisin. Ei mitään sellaista,etteikö pää olisi toiminut.
Minulle oli hyvä masennuslääke, juuri väsymykseen ja elämän haluttomuuteen. Sosiaalista pelkoa itselläni ei ollut. - Bipoman
Minulla Aurorix aktivoi erityisen tehokkaasti. Jaksoin hyvin opiskella, harrastaa ja tehdä töitäkin. Silti (hypo)maniaa ei ollut.
- moclomies..
Lääke vaikuttaa eritavoin,, itsellä todellakin ajatus ei juossut yhtä hyvin ja pahin aika oli noin tunti lääkkeen ottamisen jälkeen. Kuinka suurella annoksella lääkettä otti niin sillä oli myös vaikutusta.
Varmaankin sen tyyppiseen masennukseen hyvä jossa ei saa itseänsä liikkeelle.
Tuntui myös että keskitymiskyky parani mutta toisaalta tuntui että mikään ei mene perille. - dtdthjdryt
MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET
Kuten kaikki lääkkeet, Aurorixkin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.
Aurorix on yleensä hyvin siedetty. Seuraavia haittavaikutuksia on kuitenkin havaittu Aurorix-hoidon yhteydessä:
Yleiset haittavaikutukset (alle yhdellä potilaalla kymmenestä):
Unihäiriöt, päänsärky, ripuli, pahoinvointi ja huimaus.
Harvinaiset haittavaikutukset (alle yhdellä potilaalla tuhannesta):
Ahdistuneisuuden tunne, ärtyneisyys, levottomuus, harhatuntemukset, näköhäiriöt, ummetus, suun kuivuminen, ihoreaktiot (esim.ihottuma, kutina ja punoitus).
Yksittäisissä tapauksissa on havaittu itsemurha-ajatuksia tai –käyttäytymistä.
Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle.
Muiden lääkevalmisteiden samanaikainen käyttö
Eräät muut lääkkeet, esim. dekstrometorfaani (yskänlääke), voimakkaat kipulääkkeet (opiaatit ja petidiini), simetidiini (mahalääke) ja muut masennuslääkkeet saattavat samanaikaisesti Aurorixin kanssa käytettäessä muuttaa toistensa vaikutuksia. Kerro lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle, jos parhaillaan käytät tai olet äskettäin käyttänyt muita lääkkeitä, myös lääkkeitä, joita lääkäri ei ole määrännyt.
Aurorixin käyttö ruuan ja juoman kanssa
Aurorix-tabletit tulisi ottaa aterian jälkeen.- ...............
Harvinaisen vähän haittavaikutuksia.
- Anonyymi
............... kirjoitti:
Harvinaisen vähän haittavaikutuksia.
Ja höpönpöpön. On yhteiskäyttö haittoja niin paljon että on tapahtunut useita kuolemia sen vuoksi
Kun lopettaa on 2 vkon washout juurikin yhteiskäytön vaarojen vuoksi.
Tästä minua varoitti lääkäri, joka yliopiston lääketieteellises opettaa muille lreilke lääkeasioita.
Että varovaisen lääke jolla ei muita lääkittäviä sairauksia että ei tule vahinkoja.
Lisäksi aika vanhanaikainen ja saatavuudessa apteekissa ongelmia.
- 12+15
Just joo, tuoteselosteessa ei ole mainittu lääkkeen käytöstä fluoksetiinin kanssa mitään, mikä on hengenvaarallinen yhdistelmä.
- Miten niin?
Eikö fluoksetiini kuulu muihin masennuslääkkeisiin? Yhteiskäytöstä varoittaa yleensä lääkäri.
- zzxxccvv
Mainitaan "muut masennuslääkkeet." Eikö riitä?
- Anonyymi
Värjää hampaat keltaisiksi. Nostaa verenpainetta lisää ruokahalua hirveesti näin enemmistö kertoo.
- trollit vauhdissa
Täällä on taas sama sairaalloisen lääkevastainen vakiotrolli tai trolleja, joka maalailee joka lääkkeelle mitä kamalampia vaikutuksia muka "omasta kokemuksesta". Milloin lääke aiheuttaa manian, milloin psykoosin, milloin aivotoiminta pysähtyy kokonaan jne. aivan täyttä paskaa. Kannattaa jättää nämä omaan arvoonsa.
- 12+15
Anteeksi vain, minulla on kyllä omakohtaista kokemusta valmisteesta se se sekoitti aivotoiminnan kokonaan. Yks tuttuni sai serotoniinisyndrooman ottaessaan tätä lääkettä yhdessä fluoksetiinin kanssa.
- 19+1
12+15 kirjoitti:
Anteeksi vain, minulla on kyllä omakohtaista kokemusta valmisteesta se se sekoitti aivotoiminnan kokonaan. Yks tuttuni sai serotoniinisyndrooman ottaessaan tätä lääkettä yhdessä fluoksetiinin kanssa.
Ja sinun oma sekoamiskokemuksesiko tai tuttusi väärinkäyttö ovat jumalallinen totuus tästä lääkkestä?
Nämä keskustelut ovat aivan turhia. Ihmiset tuijottavat vain omaa napaansa. - sssri
12+15 kirjoitti:
Miksi hän otti noita yhtäaikaa, kun lääkeseloste varoittaa muiden masennuslääkeiden yhteiskäytöstä? Sen verran ois pitänyt hälytyskellot soida päässä, että ois edes apteekista varmista lääkkeide yhteensopivuuden!
- Anonyymi
12+15 kirjoitti:
Tiedetään serotoniini sekoittaa järjen ja aiheuttaa sähköiskuja nipistelyä ihossa ja jotkut on alkanut nykiä !!! Uskontohihhuleissa on paljon hoitajia lääkäreitä ja ne on itsekin sekaisin.
- Anonyymi
sssri kirjoitti:
Miksi hän otti noita yhtäaikaa, kun lääkeseloste varoittaa muiden masennuslääkeiden yhteiskäytöstä? Sen verran ois pitänyt hälytyskellot soida päässä, että ois edes apteekista varmista lääkkeide yhteensopivuuden!
Usein apteekki ja lri "varmistaneet" yhteensopivuuden.
Kun kotona avaan lääkepakkauksen ja ohjeessa lukee kin. Ei mao estäjjen kanssa sopiva
Siis vaikka tuplatarkastettu.
Nykylääkärit on huonoja ja tarkastusohjelma on surkea, toivottavasti kehuttyisi ohjema pikaisesti!
- 15+12
Täällä on taas sama sairaalloisen lääkemyönteinen vakiotrolli tai trolleja, joka maalailee joka lääkkeelle mitä positiivisimpia vaikutuksia muka "omasta kokemuksesta". Milloin lääke aiheuttaa onnen, milloin orgasmin, milloin aivotoiminta parantuu kokonaan jne. aivan täyttä ******. Kannattaa jättää nämä omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Täällä on taas sama sairaalloisen lääkevastainen vakiotrolli tai trolleja, joka maalailee joka lääkkeelle mitä negatiivisempia vaikutuksia muka "omasta kokemuksesta". Milloin lääke aiheuttaa masennusta, milloin impotenssia, milloin aivotoiminta loppuu kokonaan jne. aivan täyttä ******. Kannattaa jättää nämä omaan arvoonsa.
- moclomies..
Jos meinaat minut leimata trolliksi niin se on virhe.
Vaikka kerroinkin lääkkeen negatiivisista puolista niin se oli lopulta juuri sopiva lääke minun ongelmiini, silloin kun oli pakko lääkettä käyttää.
------- Anonyymi
Oikeesti noi Starbucks kahvit ja espressot on niin voimakkaita kofeiini annoksia että niihin kuolee , nostaa verenpaineet mutta myös sokeriarvot. Että jos hengästyttää ja jyskyttää se on tämä kofeiini mokka espresso arabic kahvit ja päälle cocacolaa ......sitten ihmetellään kun sydän tilttaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti noi Starbucks kahvit ja espressot on niin voimakkaita kofeiini annoksia että niihin kuolee , nostaa verenpaineet mutta myös sokeriarvot. Että jos hengästyttää ja jyskyttää se on tämä kofeiini mokka espresso arabic kahvit ja päälle cocacolaa ......sitten ihmetellään kun sydän tilttaa .
Ja miten tämä nyt liittyi Aurorixeen?
- Kroonisesti masentun
No trolli en ole minäkään. Viestiketju alkaa kysymyksellä aurorixin vaikutuksista ja kerroin omasta kokemuksestani. Vertailupohjaa eri valmisteisiin on noin 15 vuoden ajalta.
Mutta yksi valmiste on hyväksi jollekin meistä ja toinen puolestaan hyötyy eri lääkkeestä. Jonkun masennukseen lääkitys ei sitten taas vaikuta lainkaan kuukausienkaan käytön jälkeen.
Oma lääkkeeni on tällä hetkellä sertralin. Toimii jotenkin ja vähiten sivuvaikutuksia. Jos napin unohtaa ottaa aamulla, ei iltapäivällä tule heti niitä lopettamisoireita ("sähköiskut") kuten esim. venlafaksiinin kanssa tapahtui. Ystäväni puolestaan piti sertralinin vaikutusta kauheana. Hänellä toimii puolestaan citalopraami.
En tosiaankaan vastusta masenuslääkkeitä silloin kun masennus on vähintäänkin keskivaikeaa. Hammasta purren ei selviä eikä pelkästä sairaslomasta ole hyötyä. Jotkut hyötyy terapiasta, minä en. Myöskään kalaöljyillä ja muilla luotaistuotteilla ei ole ollut merkitystä.
Elettävä on ja työssä pystyyttävä käymään. Lääkitystä on käytettävä lopun ikää, koska masennus vakavassa muodossaan on uusinut kolmesti. Unettomuuteen on hieman tuonut lievitystä melatoniini isoilla annoksilla.- Minä
Aurorix aiheutti minulle manian kaltaisia oireita. Sain virheellisen kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin, joka vuosia myöhemmin korjattiin adhd:ksi. Diagnoosin korjaaminen oli taas ihan hirvittävän iso juttu. Papereihin ja rekistereihin jää merkintä kaikesta. Lääkärini mukaan kaikista masennuslääkkeistä juuri Aurorix aiheuttaa (helpoiten)maniaa. Nyt oikea lääke on onneksi löytynyt.
- kikko
Minä kirjoitti:
Aurorix aiheutti minulle manian kaltaisia oireita. Sain virheellisen kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin, joka vuosia myöhemmin korjattiin adhd:ksi. Diagnoosin korjaaminen oli taas ihan hirvittävän iso juttu. Papereihin ja rekistereihin jää merkintä kaikesta. Lääkärini mukaan kaikista masennuslääkkeistä juuri Aurorix aiheuttaa (helpoiten)maniaa. Nyt oikea lääke on onneksi löytynyt.
Minulla ei ole masennusta, mutta ahdistus on aika paha ja sos tilanteiden pelko... seronil ei oikeen sopinut, tai vei se ahdistuksen pois muttei mikään kiinnostanut.. Tää aurorix taas teki niin hemmetin väsyneeks ettei jaksanu tehdä mitään, vaati ylimääräistä ponnistelua päästä vaikka sohvalta ylös, ja muutenkin niin väsyny olo etten tiiä olisko töissä jaksanu ees käydä... Kyllä se vähän tuohon ahdistukseen helpotti silleen, oli parempi olla kun ei ahdistanut, mutta väsymys oli paha...
- Anonyymi
kikko kirjoitti:
Minulla ei ole masennusta, mutta ahdistus on aika paha ja sos tilanteiden pelko... seronil ei oikeen sopinut, tai vei se ahdistuksen pois muttei mikään kiinnostanut.. Tää aurorix taas teki niin hemmetin väsyneeks ettei jaksanu tehdä mitään, vaati ylimääräistä ponnistelua päästä vaikka sohvalta ylös, ja muutenkin niin väsyny olo etten tiiä olisko töissä jaksanu ees käydä... Kyllä se vähän tuohon ahdistukseen helpotti silleen, oli parempi olla kun ei ahdistanut, mutta väsymys oli paha...
Ulkoilu ja harrastus luonnossa on parasta lääkettä masikseen raitis ilma eikä tunkkainen sisä ilma.
- Detox
Kärsin kaamosmasennuksesta ja aloitin Aurorixin käytön noin 10 v sitten. Aloitan lääkityksen marraskuun lopulla suoraan ylläpitoannostuksella 300mg x 1 aamuisin ja teho alkaa tuntua jo toisella hoitoviikolla. Käytän lääkettä helmikuun loppuun ja viime vuosina olen lopettanut sen seinään. Mitään vieroitusoireita ei ole ilmennyt. Olen mies enkä ole havainnut mitään huononemista sex-funktioissa. Siis Aurorixista on mulla vain hyvää sanottavaa.
- Anonyymi
Pimeän ajan masis on aika lyhyt loppuu tammi helmikuussa aurinko paistaa hanget kimaltaa päivä pitenee ja valoa tulee lisää. Tämäkin kannattaa ottaa niin että marraskuussa valmistautuu etelän lomaan joulu tammikuuksi ja tammikuussa kyllä näkee jättimäisiä revontulia. Yöllä ja tähdet loistaa kirkkaimmin.Talvella pitää olla ulkona.Sukset toppapuku ja uimahalli uimapuku sekä yöllä taivasta ja luistelua . Luonto on myös taidetta on lumihiutaleet luontokuvat jäätaide ja kiikareilla näkee lintuja , kasveja voi kuivattaa maljakkoon heiniä oksia käpyjä.
- Täysmyrkky.
Tuhoaa terveyden.
"Hyvin yleiset haittavaikutukset (yli 1 potilaalla 10:stä):
Unihäiriöt, huimaus, päänsärky, suun kuivuminen, pahoinvointi.
Yleiset haittavaikutukset (yli 1 potilaalla 100:sta):
Motorisena levottomuutena ilmenevä ahdistuneisuus, ahdistuneisuus, levottomuus, harhatuntemukset, matala verenpaine, oksentelu, ripuli, ummetus, ihottuma, ärtyneisyys.
Melko harvinaiset haittavaikutukset (alle 1 potilaalla 100:sta):
Itsemurha-ajatukset, sekavuustila (nämä ovat menneet nopeasti ohi, kun hoito on lopetettu), makuhäiriö, näön heikentyminen, punastuminen, turvotus, kutina, nokkosihottuma, voimattomuus.
Harvinaiset haittavaikutukset (alle 1 potilaalla 1000:sta):
Itsetuhoinen käyttäytyminen, harhaluulot, serotoniinioireyhtymä (samanaikaisessa käytössä serotoniinipitoisuutta suurentavien lääkkeiden, kuten muiden masennuslääkkeiden, kanssa), maksaentsyymiarvojen suurentuminen."
Vain myrkky toimii tuolla tavalla, ei hyödyllinen aine.- detox
Kaikki eivät saa noita haittavaikutuksia. En ainakaan minä. On muistettava, että ennen kuin mikään lääkevalmiste pääsee markkinoille, edeltävät sitä laajat monivaiheiset tutkimukset.
Noi mainitsemasi haittavaikutukset sopivat miltei mille lääkkeelle hyvänsä. Ainakin depis-lääkkeille. - vitustako minä tiedä
detox kirjoitti:
Kaikki eivät saa noita haittavaikutuksia. En ainakaan minä. On muistettava, että ennen kuin mikään lääkevalmiste pääsee markkinoille, edeltävät sitä laajat monivaiheiset tutkimukset.
Noi mainitsemasi haittavaikutukset sopivat miltei mille lääkkeelle hyvänsä. Ainakin depis-lääkkeille.nuo on otettu myrkyn tuotevalmisteesta... joten todnäk haitat ovat ainakin kaksinkertaiset mitä on ilmoitettu...
- tyytyväinen
Aurorix on erittäin hyvä lääke. Tein liikaa töitä ja ihmissuhdehuolet uuvuttivat, joten sain vakavan burnoutin ja siitä väsymys ja jopa paniikkikohtaukset. Söin lääkettä pienenä annoksena eli 1 tbl/pvä 150 mg tabletti ehkäpä n. 1-1,5 vuotta. Sain apua lähes välittömästi lääkkeen aloittamisen jälkeen ja vuosikymmeniä on kulunut ja olen voinut oikein hyvin. Tunnollisena ihmisenä täytyy muistaa, että ei uudelleen uuvuta itseään ja uhraudu toisten takia. On vain tämä yksi elämä ja sen vuoksi ihmissuhteet ja työ kannattaa valita huolella. Työterveyslääkäri määräsi lääkkeen ja olen hänen asiantuntemuksestaan ikuisesti kiitollinen. Kävin samaan aikaan terapeutin luona keskustelemassa asioista, sillä puolisoni kuoli traumaattisesti samoihin aikoihin. Siitäkin selvittiin. Aurorix virkistää, joten hoidon aikana kannattaa muistaa nukkua tarpeeksi ja jos lääke vie yöunet, niin ottaa vaikka melatoniinia tai jopa mietoa unilääkettä, jotta uni ei häiriinny.
- extrana-saa-näitä
Lääke tuottaa myös seuraavat vaikutukset;
Hyvin yleiset haittavaikutukset (yli 1 potilaalla 10:stä):
Unihäiriöt, huimaus, päänsärky, suun kuivuminen, pahoinvointi.
Yleiset haittavaikutukset (yli 1 potilaalla 100:sta):
Motorisena levottomuutena ilmenevä ahdistuneisuus, ahdistuneisuus, levottomuus, harhatuntemukset, matala verenpaine, oksentelu, ripuli, ummetus, ihottuma, ärtyneisyys.
Melko harvinaiset haittavaikutukset (alle 1 potilaalla 100:sta):
Itsemurha-ajatukset, sekavuustila (nämä ovat menneet nopeasti ohi, kun hoito on lopetettu), makuhäiriö, näön heikentyminen, punastuminen, turvotus, kutina, nokkosihottuma, voimattomuus.
Harvinaiset haittavaikutukset (alle 1 potilaalla 1000:sta):
Itsetuhoinen käyttäytyminen, harhaluulot, serotoniinioireyhtymä (samanaikaisessa käytössä serotoniinipitoisuutta suurentavien lääkkeiden, kuten muiden masennuslääkkeiden, kanssa), maksaentsyymiarvojen suurentuminen.- 364373
Et ilmeisesti tiedä miten lääkkeitä testataan. Testihenkilön on kirjattava ylös KAIKKI oireet vaikka tietäisi hyvin ettei ne johdu mitenkään lääkkeestä. Nämä oireet päätyvät kuitenkin pakkausselosteeseen lainsäädännön takia. Esim jos ryyppää ja saa krapulan, kaikki krapulan oireet on pakko kirjata "sivuoireiksi" jos on lääkkeen testihenkilö. Eli läheskään kaikilla noista oireista ei ole mitään tekemistä lääkkeen kanssa. Tieän tämän koska lääkiksessä opiskellessani osallistuin itse monen lääkkeen testikäyttäjäksi koska siinä sai opiskelijana vähän lisätuloa.
- rkrkyhrhrgf
364373 kirjoitti:
Et ilmeisesti tiedä miten lääkkeitä testataan. Testihenkilön on kirjattava ylös KAIKKI oireet vaikka tietäisi hyvin ettei ne johdu mitenkään lääkkeestä. Nämä oireet päätyvät kuitenkin pakkausselosteeseen lainsäädännön takia. Esim jos ryyppää ja saa krapulan, kaikki krapulan oireet on pakko kirjata "sivuoireiksi" jos on lääkkeen testihenkilö. Eli läheskään kaikilla noista oireista ei ole mitään tekemistä lääkkeen kanssa. Tieän tämän koska lääkiksessä opiskellessani osallistuin itse monen lääkkeen testikäyttäjäksi koska siinä sai opiskelijana vähän lisätuloa.
Paitsi silloin, kun näin ei tehdä.
- Anonyymi
364373 kirjoitti:
Kuka näitä lääkkeitä tutkii? Lääkeyhtiöt? Onko pieni eturistiriita
- 264734
Itse söin Aurorixia keskivaikeaan masennuksen. Ainuttakaan sivuoiretta en 6kk käytön aikana huomannut. Valitettavasti en myöskään huomannut paljon tehoja lääkkeestä. Toki mielialani oli tasaisen hyvä mutta sellaista kunnon piristystä ei tullut vaan surua aiheuttavat ajatukset olivat koko ajan vähän mielessä ja tuntui että oli lievää masennusta. En tiedä odotinko liikoja mutta lääke kuitenkin vaihdettiin kun en huomannut selvää parannusta. Jälkeenpäin ajateltuna ehkä se kuitenkin vähän auttoi koska lopettamisen jälkeen masennukseni paheni selvästi.
- Asto
Ei mitään hyötyä ollut lääkkeestä.. Aluksi ehkä tuntui että vähän piristyi, mutta kun parin kuukauden jälkeen lopetin lääkkeen niin tunsin kuitenkin itseni ehkä vähän pirteämmäksi... Ei ollut haittavaikutuksia eikä mitään hyötyäkään.. Seronilista taas tuli aivan järkyttävä väsymys ja jumitus, mutta silti ei saanut nukuttua öisin kun max 5 tuntia... Menin siitä lääkkeestä ihan sohva perunaksi..
- pikkusoturi
Mulla aloitettiin Aurorix 150 mg:lla reilu pari viikkoa sitten lievään/keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen.
Oon herkkä nainen ja kärsin helposti noista lääkkeiden sivuvaikutuksista. Tän vuoksi psykiatri halusi kattoa mulle lääkettä, joka olisi mahdollisimman hyvin siedetty. Sain sitten tämän.
Postiiviset puolet tuli mulla esiin jo viikossa: edelleen surullinen ja tulevaisuus vaikuttaa toivottomalta, MUTTA mua ei itkettänyt enää 24/7 ja mieliala oli jopa ihan ok.
Haittapuolet:
- kutina
- punoitus ja naama turpoaa pikkasen
- silmät ja suu kuivuu
- hengittäminen tuntuu raskaalta ja ääni särkyy (?) kärsin tosin refluksitaudista ja tää kyllä pahentaa oireita
- oon tosi sekava ja tekis mieli vaan pörrätä ympyrää, kun en pysty keskittymään mihinkään noin tunti pari lääkkeen ototsta, mutta sen jälkeen alkaa olo tasaantua.
Pohdin, että kuuluuko noi asiaan ja että noi menis ohi, jos vaan jaksaa käyttää lääkettä riittävän kauan? Nuo yllä mainitut oireet jatkuu edelleen ja meen astmapiipun voimin aamusta etiäppäin. Iltaa kohden hieman helpottaa. Nuo oireet oon valmis toisaalta sietää, vaikka kivoja ne ei oo. Tiiän, että terapia alkaa ensi viikolla ja oon toiveikas oman hoidon suhteen. Olisi nimittäin kiva päästä tästä masennuksen alhosta pois ja jaksaa keskittyä elämään taas.
Mulla on kokeiltu Sepram ja Cipralex, jotka sai mut haluumaan itsemurhaa jo ekan viikon aikana. Brintellixiä kokeilin kolme kuukautta, mutta se taas teki musta tiedostamattoman ja tunteettoman, joka kyllä silti säilyi toimintakykyisenä.
Toivotan kaikille mukavaa alkanutta kevättä ja - tsemppiä!- anonyymi17
Pikkusoturi: luettelemasi haittavaikutukset kuuluvat allergiaoireisiin ts. olet allerginen kyseiselle lääkkeelle, itse lääke ei aiheuta kutinaa, kasvojen turvotuksia tai hengenahdistusta. Suosittelen ottamaan välittömästi yhteyttä lääkkeet määränneeseen lääkäriin, mikäli et ole jo niin tehnyt. Mikäli kyse on allergiaoireista, seuraa todennäköisesti jossain vaiheessa anafylaktinen shokki, joka on hengenvaarallinen tila.
- ertyuiop
Alkutaipaleella vasta olen, mutta on alkanut auttaa heti ensi hetkistä. Tosin kun puoliintumisaika on lyhyt, joutuu ottamaan 2-3 kertaa päivässä. Mutta se on vaan hyvä, tästä johtuen lääke on helppo lopettaa. Tämä on lisännyt tarmokkuutta ja asioihin tarttumista ja vähentänyt yleistä masennusta, ahdistusta ja murehtimista. Vaikutuksia paniikkihäiriööni odottelen, mutta tuntuu lupaavalta.
- ertyuiop
Jatkuva murehtiminen on yhä vähempänä, kokeilin tosin välillä ilman pelkkä bentso apuna, mutta siitä seurasi taas se tuttu määrien lisääntyminen ja bentsomasennus/turtumus. Aurorixilla bentsomäärät pysyy ainakin vähempänä, koitan ajaa bentsot alas pikkuhiljaa mutta hitaasti, että aivot ehtii sopeutua tahtiin. Sitten jos niistä eroon pääsee (päivittäiskäyttö), näkee vasta pelkän aurorixin todellisen vaikutuksen paniikkiin ym. Sen jälkeen toiveissa aurorixvieroitus, ja bentsot propral vain esiintymistilanteisiin/palavereihin tms. Josta on hyvää kokemusta pitkältä ajalta. Tämän kun vielä pystyisi tekemään sairaslomalla niin nopeuttaisi prosessia huomattavasti, mutta nyt näin. Tämänkin tekstin sain aikaiseksi aurorixin vaikutuksella, muuten en uskaltaisi edes kirjoittaa tänne, sillä netti on niin täynnä vihapuhetta/yliaggressiivista puhetta.
- Innej7f
No niinpä niin. Oma tilanne oli se, että olin masentunut, kylmissäni ja hiukset tippui päästä. Ja kas kummaa, lääkäri vain kirjoitti kombon lääkkeitä,ottamatta verikokeita. Ja näistä (lito deprakine ja ketipinor) seurasi se että kaikki hiukset lähtivät ja lihoin.
Tiesin että vika ei ollut päässä, joten menin toiselle lääkärille. Maksoin maltaita, että pääsin yksityiselle ja vika löytyi: Kilpirauhasen vajaatoiminta.
No, nyt olen saanut elämäni takaisin.
Eli, masennus voi johtua myös muista syistä. Muistakaa otattaa siis verikokeet!- Hmpfgh
Tai raudanpuutteesta. Mittauttakaa myös varastorauta-arvo (ferritiini). Raudanpuute voi häiritä myös kilpparin toimintaa. Hyvin yleistä on raudanpuute, varsinkin naisilla. Vaikka hemoglobiini olisi ok.
- Ekiis
Namnamnam Namia. Aurorix ja ketii 600 mg.
- Tyramiini
Vaikka moklo ei ruokavaliomuutoksia juuri aiheutakkaan niin saatteko/saitteko tyramiinia sisältävistä ruuista mitään oireita ikinä? Päänsärkyä tms.? Jos nyt söisi vaikka paljon esim. suklaata ja ynnä muuta tyramiinia sisältävää päivän aikana. Purkkikalaa, hapankaalia, kuivahedelmiä. You get the point. Mistä yleensäkkään tietää missä raja menee tyramiinin suhteen ennenkuin tuleekin jo isompi hätä?
- Uudelleen-lääkittävä
Noin 10 vuotta sitten minulla todettiin epätyypillinen keskivaikea masennus eli masennuksen lisäksi painonnousua, liikaa nukkumista jne. Kävin tuolloin psykiatrilla, joka määräsi aurorixia. Minulla lääke toimi enkä muista huomanneeni mitään sivuvaikutuksia. Lääkkeen teho ei ollut mitenkään huomattava, mutta kuitenkin riittävän tehokas eli koin saavani siitä hyötyä. Söin lääkettä muistaakseni annostuksella 300mg/päivä 6-12kk ajan. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin näyttää masennus uusineen ja ajattelin pyytää lääkäriltä lääkkeeksi jälleen Aurorixia.
Osana keskustelua sopivista ja sopimattomista lääkkeistä voin todeta, että tiedän olevani onnekas siinä, että ensimmäinen lääke sopi minulle, sillä olen seurannut vierestä läheisen ihmisen yritystä löytää sopiva lääkitys. Hänellä on nyt menossa 5 vuosi eikä toimivaa lääkitystä ole vielä löytynyt. Aina kun jokin tuntuu toimivan alkavat sivuvaikutukset. Hänellä on toistaiseksi toiminut parhaiten venlafaksiini, mutta sekään ei ole auttanut kunnolla. - Anonyymi
Kaamosmasennukseen, jossa kova väsymys ja ahdistukseen minulla Aurorix. Aloitin reilun 2kk sitten. Nyt annos on 2x450mg. Ripuli ollut alusta asti. Myös kasvojen kutinaa ja silmien kuivumista. Seksihalut eivät ole vähentyneet, eikä tunnu lihottavan, minkä vuoksi nimenomaan tämän lääkkeen halusin. Kun lääkitys nostettiin 600mg sain järkyttävän raivarin, joka kesti melkein tunnin. Silloin en ihmetellyt sitä, miten jonkun ihmisen voisi tappaa! Onneksi mies tiesi vaikutuksesta ja tilanne rauhottui. Sen jälkeen olen tarkkaillut tilaani lääkkeen noston aikana, muttei vastaavaa onneksi ole tullut. Minulla oli vajaa 4v sitten vakava masennus ja vaikea burnout, johon sain cymbaltaa parhaimmillaan 90mg. Lihosin ja sähköiskut päässä olivat kamalia. Myös lääkkeen alasajo sähköiskuineen oli kammottavaa. Vei myös seksihalut lähes kokonaan... Olisin silloin tarvinnut psykoterapiaa, mutten löytänyt/ jaksanut etsiä itselle sopivaa. Nyt uusi yritys terapeutin etsintään. Itsetunto on ihan romuna, kun itsensä tuntee niin huonoksi, kun taas sairastuin. Tosiasiassa kaamosmasennus on ollut kanssani vuosia, sitä en vain ymmärtänyt ja söin syksyisin mäkikuismaa. Ehkä se jotain auttoi.
- Anonyymi
Söin Aurorixia liki 30 vuotta sitten. Ensimmäinen ihana huomio oli se, että se vähensi ahdistusta huomattavasti. Käytin tuolloin olutta ahdistuksen vähentämiseen, mutta tuo lääkkeen seesteisen hyvä vaikutus poisti totaalisesti tunteen, että jotain olutta pitäisi siinä iltapuhteitten kesken lähteä hakemaankaan :o
Lääke aiheutti myöhemmin kuitenkin tosi sairaita sähköiskun tuntemuksia, joten aloin jättää ottamatta sitä ja vaihdoin seroniliin. Olin pitänyt taukoa lääkkeestä niin pitkään, että ahdistus masennus ennättivät palata, samoin itkuisuus. Seronil sopi sitten ok, mutta se ei ollut yhtä sopiva alkoholin mieliteon vähenemiseen :/
Nyt huomaan, että ehkäpä tuolloin ei ollut tietoa joittenkin ruoka-aineitten kielteisestä yhteisvaikutuksesta Aurorixin kanssa?! Alkoholi ei ole nykyisin se ongelma, mutta ahdistun edelleen hyvin herkästi... Syön Seroxat 40mg/vrk, mikä on tehokkaampi kuin tuo Seronil, mutta rupesin miettimään, josko kokeilisin uudestaan Aurorixia! - Anonyymi
Ruokailu . Vitamiinit. Raitis ilma. Aloita❄️❄️⛄uusi elämä nyt.Onko varastettua no palauta.Onko noitakaluja poista ne.Väsymys voi olla henkistä mutta myös ruumiillista kuten raudan puute tulehdukset ja vitamiinin puute. Ikenet hampaat vaikuttaa koko yleiskuntoon ja silmälääkäri auttaa jos ei näe.
- Anonyymi
Olen kättänyt n. 3kk ja olo parantunut paljon. Olen voinut jättää päivittäin käyttä.äni benzot pois
- Anonyymi
Minulle on kokeiltu n.8 eri lääkettä sosiaalisten tilojen pelkoon. Todella paha ollut yli 30 vuotta. Pää tärisee vähänkin jännittävässä paikassa,kuin myös koko keho. Olin kotini vanki.Pitkittyneen jännittämisen vuoksi puhkesi masennus. Mitään en saanut aikaiseksi. Kynän nostaminen lattialta oli jo työn takana. Ihan hirveä saamattomuus.Nyt kokeilujen jälkeen sain Aurorix lääkkeen. Käyttänyt vajaa kaksi kuukautta ja elämä hymyilee. Uskomatonta että näin pitkään minun on pitänyt kitua. Menetin hyviä ystäviä kun aina petin lupaukseni lähteä jonnekin,mennä,soittaa. ..
Minulla pitänyt siivooja käydä kun ei ole jaksanut itse tehdä mitään. Vaan tänään. Täytin koneen ja tyhjensin,pyyhin pölyjä,pesin lattiat ja uunin. En muista milloin olisin näin paljon saanut aikaiseksi.
Tietysti töissä. Siellä olen vielä pystynyt käymään ja jaksan tehdä hyvin ja jos näin jatkuu niin Aurorix tulee olemaan jatkuva lääke. Käytän aamulla 2*300mg . 1 300mg ei riittänyt minulla. Korvat soi ja suu kuivuu alussa mutta pieni vaiva mitä elämälleni tullut. Viime viikolla jo hymyilin kauppaan mennessä. Odotan innolla saanko entisen itseni takaisin. Ja jos pystyy niin nostaisi annosta. I love IT!! - Anonyymi
Ehdottamasti huippuhyvä lääke.toimii,ei koukuta,ei ongelmia.suositus.
- Anonyymi
Minulle tämä lääke määrättiin vuonna 1997 paniikkihäiriöön sekä keskivaikeaan masennukseen. Paniikkihäiriöön sairastuin yläasteella ja parantui ”nopeasti” ehkä vuodessa tämän lääkkeen aloituksesta. Olen yrittänyt lopettaa lääkettä, mutta ahdistus oireet tulee esiin. Niin että tämä lääke taitaa olla koko elämän ajan lääkkeeni. En halua edes yrittää muita lääkkeitä koska toimii hyvin. Olen iloinen ja sosiaalinen oma itseni.
- Anonyymi
käytin 1 vrk tuota, yksi tabu riitti! levottomuus, unettomuus, ahdistus, huh! myrkky!
- Anonyymi
Tämä lääke on apu niille, jotka eivät saa tarpeeksi hyötyä SSRI tai SNRI lääkkeistä.
- Anonyymi
Mikä lääke sopii päivittäisen alkoholin kanssa? En pääse irti alkoholista, ja masentaa ihan vietävästi, enkä saa unta.
- Anonyymi
Lääkäri joka määräisi päivittäisen alkoholinkäytön päälle masennuslääkkeet olisi täysin vastuuton. Jatkuva alkoholinkäyttö laukaisee unettomuutta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363955- 871939
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151821Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531420Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321348VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033