Niin, näkeekö gerbiilit pimeässä? Koska rupesin vaan miettimään kun gerbujen terraario siirrettiin tänne mun makuuhuoneeseen, ni ku yöksi sammutan tietenkin valot kun menen nukkumaan niin näkeekö gerbiilit sillon mitään? Mulla on ollu yli 20 gerbiiliä, mutta en kumminkaan ole tietoinen asiasta, hahah :D
Näkeekö gerbiilit pimeässä?
4
2021
Vastaukset
- gerbiilityttö since 2013
Uskoisin niin, koska gerbiilit puuhailevat myös öisin jonkin verran. Eli uskon että näkevät, vaikka omia gerbiilejä en ole vielä saanut ;)
Kyllä uskoisin, että jonkin verran ne pimeässäkin näkevät. :) Mutta jos niitä pitää jatkuvasti (24/7) pimeässä niin niiden hormonaalinen toiminta loppuu eli eivät voi esim. tiinehtyä.
- zipluaby
Yön yli pimeässä oleminen ei haittaa, sillä jos haittaisi, miksi ne touhuilisivat yöllä..? :)
Mikään eläin ei näe ihan pimeässä, mutta jyrsijät liikkuu pimeässä hyvin myös muiden aistien avulla. Toki ne näkee hämärässä ihmisiä paremmin. Pimeä yö on niiden vuorokausirytmin vuoksi tärkeäkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364485- 491869
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2511614Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2491557Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061- 661055