Humanistisen tiedekunnan ensimmäinen viikko?

idon'tknowwhattodo

millainen on humanistisen tiedekunnan ensimmäinen viikko? onko paljon ns. iltamenoja? mulla alkaa työt, jotka pari kertaa arkena illalla. ensimmäisellä opiskeluviikolla saattaa olla joitakin vuoroja, ja pelkään että missään yliopiston joitakin tärkeitä (ja vähemmän tärkeitä) menoja? onks yleistä, että jos ei osallistu kaikkeen nii jää helposti ulkopuolelle porukasta?

9

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no niin

      1. leppoisa
      2. on
      3. saattaa olla
      4. kyllä

    • 12+34

      Iltamenoihin ehtii kyllä mukaan, tuskin monikaan muistaa ensimmäisellä viikolla näkemiään ihmisiä. Ja tuskin kukaan osallistuu ihan kaikkeen, etsi joku ryhmä, joka on lähellä sydäntäsi. Esim. poliittinen, uskonnollinen, näytelmäkerho (voi tehdä muutakin kuin näytellä).
      Alku on enimmäkseen jonottamista ja haahuilua.

    • idon'tknowwhattodo

      ok. harmi ku ei ilmoiteta missään etukäteen niistä iltamenoista niin oisin voinu varata päivii vapaiks töist. nyt ei saata onnistuu

    • austerism1

      Kannattaa muistaa, että yliopisto ei ole järin koulumainen paikka, eikä siellä (tarvitse) edetä jonkin tietyn luokan mukana. Toki sosiaalisia suhteita syntyy ja kehittyy, mutta kyllä niitä voi luoda myös esimerkiksi luentojen ja harjoitus- ja seminaarikurssien aikana. No, alussa oma tutor-ryhmä on se kaikkein keskeisin.

      Itse kun aikoinaan opiskelin, kävin tutor-ryhmän mukana kaikki opiskeluun liittyvät jutut, mutta en osallistunut fuksiaisiin enkä mihinkään iltajuttuihin. En käynyt yliopistoaikana lainkaan bileissä. Olin hitusen muita vanhempi, ja taustalla oli jo melkein kokonainen amk-tutkinto. Sain silti yliopistossa ihan kivasti tuttuja ja muutamia kavereitakin, jopa yhden hyvin läheisen ystävän.

    • montako aamua?

      "Eka aamu" on tietysti humiksessa jännin. Moni on ehkä nukkunut yönsä huonosti jo valmiiksi.Kello 6.30 räpsähtävät valot päälle ja opettajien huudot kaikuvat käytävillä. Porukka säntäilee sinne tänne hakeutuakseen luentosaliin... Onneksi harjoituksen avulla humiksen aamutoimistakin muodostuu jo muutamassa päivässä rutiini.

      • toisen tdk:n opiskel

        Yleensä perinteisen filosofian opiskelijoiden kohdalla on ollut ns kovin kuri. Heidän pitää järjestäytyä humanistisen tiedekunnan etuovien eteen (hki:ssä päärakennus) jo klo 05.45 sinä päivänä kun yliopisto aukeaa, sillä uhalla, että menettää opiskelupaikan.

        Tämän jälkeen yliopiston vahtimestari tarkistaa kunkin uuden ylioppilaan koulutietojen pätevyyden mm. kyselemällä eritasoisia filosofisia kysymyksiä. Vahtimestari myös varmistaa, että ylioppilas todella on ylioppilas ja että hän on pukeutunut asemansa edellyttämällä tavalla. Jos onni suo ja vahtimestari katsoo teidät riittävän kypsiksi, päteviksi, fiksuiksi ja siististi pukeutuneiksi astumaan sisälle hki:n yliopistoon,

        Pääsette sitten seuraavaksi professorien muodostaman korkean komitean eteen tentattavaksi. Jos vielä senkin testin läpäisette, ottaa rehtori teidät yksitellen vastaan työhuoneessaan. Muistakaa toimistokäyttäyminen armeijasta. (puhuttelu: "herra rehtori", esittely: "ylioppilas omanimi" asia: "ilmottaudun yliopiston opiskelijaksi").


    • opiskelut opiskeltu

      Tärkeimpiä menoja yliopistossa on tentit. Mutta ei niitä ole ensimmäisellä viikolla eikä iltaisin.

    • niin se menee

      Kyllähän ne riekkuvat siellä kylillä. Minuakaan se ei ole koskaan kiinnostanut. Kieltämättä olen vähän "ulkona porukasta" mutta olen kuitenkin opiskelemassa itselleni ammattia enkä hengaamassa joka paikassa kavereitten kanssa. Minusta moni saisi yo:sta enemmän irti, jos osaisi välillä toimia itsenäisemminkin. Täysin yksin ei ole tietenkään kivaa. Onneksi kaverit löytyivät sitten ajan kanssa kursseilta.

    • ihanvaan

      "onks yleistä, että jos ei osallistu kaikkeen nii jää helposti ulkopuolelle porukasta?"

      Humanistisessa tiedekunnassa jokainen opiskelee omia juttujaan ihan omaan tahtiinsa. Ei ole porukoita.

      Mitkään iltamenot eivät ole pakollisia eikä niissä tapahdu mitään opiskelun kannalta oleellista.

      Opiskelun aikana saa koko joukon tuttavia, ehkä ystäviäkin, mutta ensimmäinen viikko ei ole ratkaiseva tässä suhteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe