63000 euron mätkyt

Veromasentunut

Pidin välivuoden opiskelusta ja olin 10 kk töissä, sattui kömmähdys jossa olivat osallisina sekä minä, työnantaja että verottaja. Nyt verottaja vaatii minulta takaisin 63241 euron veromätkyjä. Kaveri sanoi etten pysty niitä koskaan maksamaan takaisin joten aivan turha opiskella ja hankkia ammattia. Itsekin olen niin masentunut ettei mitään kiinnostusta ammattikorkeakoulun aloittamiseen ole. Jätänkö asian sikseen ja ryhdyn kokoaikavelalliseksi vai oletteko te kuitenkin selvinneet näistä veroista, saaneet elämään kuntoon ja jatkaneet opiskelua???

7

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä!

      Ota pankista lainaa, jolla maksat verot pois. Maksat sen sitten kun jaksat. Lisäksi suosittelen sinulle nakujoogaa. Se auttaa masennukseesi ja kiinnostuksesi ammattikorkeakouluopintoihin palautuu.

    • Jepni..

      Päivän trollipisteet, onneks olkoon!

    • Vero Nainen

      Itselle kävi samoin, tosin summa oli pienempi, n. 23000 €. Otin yhteyttä kaikkiin tahoihin ja verottaja antoi kaksi vuotta maksuaikaa.

      Verottajan kanssa kaikki on mahdollista, juuri tänään 19.8. Aamulehdessä oli juttu jossa verottaja oli perinyt tuhansia euroja liikaa laittomia veroja ja ehdotti että asia korjaantuisi jos he palauttaisivat summasta 6 (siis kuusi!) euroa. Korkein oikeus määräsi valtion palauttamaan yli 4000 euroa.

    • Veromasentunut

      Tänään tuli verottajalta päätös jonka mukaan joudun maksamaan takaisin noin 23000 euroa, mutta voin maksaa sen erissä 3 vuoden aikana. Helpotti suuresti, en ehkä joudukaan ikuiseen velkavankeuteen. Ja kahden viikon päästä alkavat kurssit Treen yliopistossa. Musta tuntuu että kaikki onkin taas hyvin ja tulevaisuus kukoistaa! Ihanaa!

    • Pekko1245

      Kyllä siinä on elämä sekaisin kun yht'äkki lätkäistään kymmeniä tuhansia euroja "veroja". Mistä sellaisia rahoja pienituloinen ottaa.

    • Öhhhkoool

      Hehe aika mahtisonni kun on 10kk aikana onnistunut tienaamaan yli 60 000 ja vieläpä heti lukion jälkeen ;)

    • Verokortti verkossa

      60 000 ei ole vahinko.
      Vaikka sitä sumplaisi ja siitä saisi vain 23 000 euron mätkyt sekään ei ole vahinko.

      Jos ollaan töissä, niin maksetaan veroja. SE on tekijän tehtävä laskea ja huolehtia että työnantajalla on oikeanlainen verokortti.

      Jos olet opiskellut kyseisenä vuonna, niin vuoden lopussa saat kelalta tulokyselyn jossa ne voi periä sulta takaisin ties mitä, ENNENKUIN teet selvityksen paljonko olet tienannut ja milloin.

      TUO EI OLE VAHINKO.
      Jos väität niin, niin äänitä verottajan puhelut ja pyydä niiden lausunnot (puhelinpäätöksistäkin) kirjallisina.

      60 t mätkyihin tarvitaan 100 tuhannen tulot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe