Pidin välivuoden opiskelusta ja olin 10 kk töissä, sattui kömmähdys jossa olivat osallisina sekä minä, työnantaja että verottaja. Nyt verottaja vaatii minulta takaisin 63241 euron veromätkyjä. Kaveri sanoi etten pysty niitä koskaan maksamaan takaisin joten aivan turha opiskella ja hankkia ammattia. Itsekin olen niin masentunut ettei mitään kiinnostusta ammattikorkeakoulun aloittamiseen ole. Jätänkö asian sikseen ja ryhdyn kokoaikavelalliseksi vai oletteko te kuitenkin selvinneet näistä veroista, saaneet elämään kuntoon ja jatkaneet opiskelua???
63000 euron mätkyt
7
609
Vastaukset
- Tsemppiä!
Ota pankista lainaa, jolla maksat verot pois. Maksat sen sitten kun jaksat. Lisäksi suosittelen sinulle nakujoogaa. Se auttaa masennukseesi ja kiinnostuksesi ammattikorkeakouluopintoihin palautuu.
- Jepni..
Päivän trollipisteet, onneks olkoon!
- Vero Nainen
Itselle kävi samoin, tosin summa oli pienempi, n. 23000 €. Otin yhteyttä kaikkiin tahoihin ja verottaja antoi kaksi vuotta maksuaikaa.
Verottajan kanssa kaikki on mahdollista, juuri tänään 19.8. Aamulehdessä oli juttu jossa verottaja oli perinyt tuhansia euroja liikaa laittomia veroja ja ehdotti että asia korjaantuisi jos he palauttaisivat summasta 6 (siis kuusi!) euroa. Korkein oikeus määräsi valtion palauttamaan yli 4000 euroa. - Veromasentunut
Tänään tuli verottajalta päätös jonka mukaan joudun maksamaan takaisin noin 23000 euroa, mutta voin maksaa sen erissä 3 vuoden aikana. Helpotti suuresti, en ehkä joudukaan ikuiseen velkavankeuteen. Ja kahden viikon päästä alkavat kurssit Treen yliopistossa. Musta tuntuu että kaikki onkin taas hyvin ja tulevaisuus kukoistaa! Ihanaa!
- Pekko1245
Kyllä siinä on elämä sekaisin kun yht'äkki lätkäistään kymmeniä tuhansia euroja "veroja". Mistä sellaisia rahoja pienituloinen ottaa.
- Öhhhkoool
Hehe aika mahtisonni kun on 10kk aikana onnistunut tienaamaan yli 60 000 ja vieläpä heti lukion jälkeen ;)
- Verokortti verkossa
60 000 ei ole vahinko.
Vaikka sitä sumplaisi ja siitä saisi vain 23 000 euron mätkyt sekään ei ole vahinko.
Jos ollaan töissä, niin maksetaan veroja. SE on tekijän tehtävä laskea ja huolehtia että työnantajalla on oikeanlainen verokortti.
Jos olet opiskellut kyseisenä vuonna, niin vuoden lopussa saat kelalta tulokyselyn jossa ne voi periä sulta takaisin ties mitä, ENNENKUIN teet selvityksen paljonko olet tienannut ja milloin.
TUO EI OLE VAHINKO.
Jos väität niin, niin äänitä verottajan puhelut ja pyydä niiden lausunnot (puhelinpäätöksistäkin) kirjallisina.
60 t mätkyihin tarvitaan 100 tuhannen tulot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019