Käyn terapiassa mun ahdistuneisuushäiriön takia. Lestadiolaisuus on yks iso asia joka repii mua sisältä kahtia ja ahdistaa. Haluaisin erota tästä ahdistavasta liikkeestä!! Oon alaikäinen, 17-vuotias, joten onko se mahdollista? Ja miten otan yhtäkkiä puheeksi lestadiolaisuuden kun se ei kai edes tiedä että oon lesta.. Tää on tosi ahdistavaa. Kaipaisin vinkkejä!! En jaksa olla enää lesta jossa arvot on ihan ympäri ämpäri ja outoja..
Miten sanoa terapeutille halusta erota lestadiolaisuudesta?!
2
182
Vastaukset
Mielestäni yli 15 vuotias voi erota vl-liikkeestä. Ei se terapeutille ole mikään shokki jos sanot olevasi vl ja halusi erota liikkeestä. Nosta rohkeasti "kissa pöydälle".
- xvl
Lestadiolaisuudesta ei voi erota samaan tyyliin kuin kirkosta, koska et ole ikinä mihinkään liittynytkään. Kerrot vaan lähipiirillesi ettet enää usko ja sillä selvä.
Terapeutille kannattaa ehdottomasti kertoa, lestadiolaisuus voi olla yksi merkittävä syy ahdistuneisuushäiriöön, tai paremmin sanottuna sen puhkeamiseen kun fysiologinen alttius on olemassa. Jos terapeutti ei tiedä vl:stä paljon niin voit ottaa yhteyttä myös Uskontojen Uhrien Tuki ry:hyn, ja alustavasti voit saada netistä vertaistukea osoitteesta hakomaja.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147284
- 594702
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434634- 753378
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161985- 301768
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261747Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411610- 351522
- 1431287