Min son var förbannad när han kom från skolan igår. Han vill hemst gärna studera tyska, franska, italienska eller spanska men istäleet måste han läsa finska som han redan kan ?? Ganska märkligt land vi lever i eller hur ??
GRÅT och TANDAGNISSLAN
8
113
Vastaukset
- så är saken
Svenskspråkiga måste hålla sig tiil finskan så vi ödmjukt kan betjäna dem som är av den rätta ädla sannfinländare rasen och som råkade födas i en familj med RÄTT språk.
- Tomatpojkarna
Sånt e livet i Finland, vi svenskspråkiga måste tyvärr läsa ett litet marginalsprå(finska)redan från tredje klass, istället för att lära oss stora världsspråk som tex, tyska eller franska. Tänk vilket slöseri med dyrbar skoltid, men sånte e livet !!
- free your mind
Det är tyvärr ganska många språkbegåvade och välutbildade som flyttar bort från Finland när de är klara med sin utbildning. I Finland värdesätter inte arbetsgivarna tillräckligt språkkunskaper, eftersom de flesta anser att man klarar sig överallt med finska språket.
- uusiann
Miksi äänestätte rasistista RKPtä? Sen ansioista teillä on pakkosuomi.
Det ska bli precis samma lösning som i studentexamen. Set andra inhemska språket är valfri: svenska åt finnar och finska åt finlandssvenskar. Om någon vill inte lära sig landets juvudspråk, må det vara hennes eller hans rättighet.
Så här ska det gå: http://hauskimmat.com/simpanssi-ak-47-katso-video/- ruotsi24.
opetelkaa puhumaan suomea mannet
- uhkh
Tai edes englantia. Ei ole siistiä puhua Ruotsia suomenkielisellä palstalla.
- mee nyt vittuun
det är intte swerige24
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797