Minulla tuli kipu pohkeeseen, kipu koveni vähitellen. Jalka tuli niin kpeäksi, että sillä ei voinut kävellä, ei edes linkaten. Kipua oli kestänyt n.5 - 6 tuntia niin makuulla ollessa yht äkkiä kävi jonkinlaine "sävähdys" ruumiissa ja rintaan tuli puristava painon tunne ja jalasta loppui samassa hetkessä kipu.
Olosuhteista johtuen sairaalaan meno kesti n. tunnin. Puristava tunne rinnassa heikkeni vähitellen. Sairaalassa yöllä ei tehty, aamulla näin lääkärin ensikerran. Selitin hänelle edellisen illan tapahtuman, hiukan vastahakoisesti lääkäri sanoi, että oli saattanut olla veritulpan alku.
Kun olen jälkeenpäin selittänyt tapausta useammallekin lääkärille niin he ovat lähes kaikki veritulppa mahdollisuuden kieltäneet. Kylläkin yksi keuhkosairauksien erikoislääkäri (yksityinen) piti sen olleen todennäköinen, selitykseni kuultuaan. Olen eräästä lääkärilehdestä lukenut, että 50% mahdollisuus ettei mitään seurauksia tulpasta jää.
Oliko keuhkoveritulppa????
sen kokenut
2
332
Vastaukset
- Ex embolikko
Luultavasti näin kävi. Mutta lääketiede perustuu tutkimustuloksiin joten sitä eins.ollut jos ei ole tutkittu
- Tulppa-nainen
Hyvin samantyyppisesti minulla tapahtui. Tosin jalkani ei ollut kipeä vaan kummallinen ja puutunut, sitten yhtäkkisesti meni keuhkoihin. Syynä oli massiivinen keuhkoveritulppa. Syy selvisi vasta CT-kuvauksella, joten sellaisen vaadit ainakin jos tulee seuraava kerta. Minuahan työterveys hoiti ensin kaksi viikkoa keuhkokuumeena, joten lääkärit eivät hyvin osaa keuhkoveritulppaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244402Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132978Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141239Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.44983Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22970PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht119809Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38776- 37764
- 109733
- 135677