Minulla tuli kipu pohkeeseen, kipu koveni vähitellen. Jalka tuli niin kpeäksi, että sillä ei voinut kävellä, ei edes linkaten. Kipua oli kestänyt n.5 - 6 tuntia niin makuulla ollessa yht äkkiä kävi jonkinlaine "sävähdys" ruumiissa ja rintaan tuli puristava painon tunne ja jalasta loppui samassa hetkessä kipu.
Olosuhteista johtuen sairaalaan meno kesti n. tunnin. Puristava tunne rinnassa heikkeni vähitellen. Sairaalassa yöllä ei tehty, aamulla näin lääkärin ensikerran. Selitin hänelle edellisen illan tapahtuman, hiukan vastahakoisesti lääkäri sanoi, että oli saattanut olla veritulpan alku.
Kun olen jälkeenpäin selittänyt tapausta useammallekin lääkärille niin he ovat lähes kaikki veritulppa mahdollisuuden kieltäneet. Kylläkin yksi keuhkosairauksien erikoislääkäri (yksityinen) piti sen olleen todennäköinen, selitykseni kuultuaan. Olen eräästä lääkärilehdestä lukenut, että 50% mahdollisuus ettei mitään seurauksia tulpasta jää.
Oliko keuhkoveritulppa????
sen kokenut
2
347
Vastaukset
- Ex embolikko
Luultavasti näin kävi. Mutta lääketiede perustuu tutkimustuloksiin joten sitä eins.ollut jos ei ole tutkittu
- Tulppa-nainen
Hyvin samantyyppisesti minulla tapahtui. Tosin jalkani ei ollut kipeä vaan kummallinen ja puutunut, sitten yhtäkkisesti meni keuhkoihin. Syynä oli massiivinen keuhkoveritulppa. Syy selvisi vasta CT-kuvauksella, joten sellaisen vaadit ainakin jos tulee seuraava kerta. Minuahan työterveys hoiti ensin kaksi viikkoa keuhkokuumeena, joten lääkärit eivät hyvin osaa keuhkoveritulppaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074897Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744251546- 1911128
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101108Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk161026Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861010Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64921
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826