Corolla vai uusi Mazda 3?

jahkailija4

25

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikbguk

      Molemmat varmaan ihan laatuautoja kun vertaa saksanseisojiin. Itse päädyin pari kuukautta sitten Toyotaan vähän katsastustilastoja tutkittuani. Hondakin pääsi loppusuoralle mutta sopivaa mallia sopivalla hinnalla ei löytynyt.

    • Corolla!

      Minulla ollut 11 kpl Corolloita vuodesta 1982 alkaen. Kestävät aina vaan.

      Suositan ehdottomasti uusikorista Corollaa, ja 1,6 bensa. Itse aion heti kaupoille kun rantautuu maahamme. Upeannäköinen ja laadultaan siis sellaisia pelejä että ei tarvitse stressata vioilla ja korjaamokeikoilla.

      Maksalaatikot muutoin hyviä mutta ruoste pistää ne paaliin aika nopeasti. Jälleenmyyntiarvo myös Corollalla kaikken paras autoista.

      • Mazamiäs

        Uusi Corolla upean näköinen, jeps, mutta että laadukas - ei Turkista kerta kaikkiaan voi tulla mitään laadukasta, ainakaan teknisesti laadukasta. Sieltä tulee vain ryönää !!! Ja siis korjaamokeikkoja on tarjolla ihan omiksi tarpeiksi.

        Mazda 3 on upea auto: komea ja tyylikäs. Ja ehdottomasti 2.2 diesel on siihen käytännöllisin ja paras valinta.

        Tojo Corollasta ei kannata edes puhua Mazda 3 tai edes Civicin rinnalla.


      • ei oo totta!

        31 vuotta ja 11kpl Corollia. Kehut kestäviksi vaikka olet pitänyt autojasi keskimäärin vain vajaa 3 vuotta ja vaihtanut sitten uuteen. Jos olet lähellekään keskiarvoinen Corollan omistaja, kolmessa vuodessa olet ajanut n. 45tkm eli siis vain 1,5 huoltoväliä saksalaisautoon verrattuna.
        Enpä kehuisi kestävyyttä noilla spekseillä.


      • Corolla pappa
        Mazamiäs kirjoitti:

        Uusi Corolla upean näköinen, jeps, mutta että laadukas - ei Turkista kerta kaikkiaan voi tulla mitään laadukasta, ainakaan teknisesti laadukasta. Sieltä tulee vain ryönää !!! Ja siis korjaamokeikkoja on tarjolla ihan omiksi tarpeiksi.

        Mazda 3 on upea auto: komea ja tyylikäs. Ja ehdottomasti 2.2 diesel on siihen käytännöllisin ja paras valinta.

        Tojo Corollasta ei kannata edes puhua Mazda 3 tai edes Civicin rinnalla.

        Opettelisit petteri edes tietämään missä uudet Corollat tehdään jotka tuodaan Suomeen! Ne tulevat -ja ovat tulleet jo 5 vuotta- Etelä-Afrikasta. Sillä ei ole väliä missä auto tehdään vaan sillä kuka valvoo ja tarkastaa laadun. Toyotalla se osataan, muita paremmin.


    • Mazda hieno

      Lisäisin myös uuden civikin ja seat leonen ja golfin vertailuun . Toimintavarmuus menee kyllä toyota mazda honda leiriin mutta on nuo sakemannitkin hyviä. Itse ajan subarulla kun pitää päästä jokapaikkaan.

      Mazda 3 2.2 dieselinä on koeajolla kun seuraavaksi käyn autokaupassa.

      Corolla on varma automerki joten se 2 l d4d konneella on hyvä.

    • ei tule 2,0 diiseliä

      Uuskoriseen Corollaan ei tule kuin dieseleistä ainoastaan 1,4 d4d 90 hv. Bensakoneista vain 1,33 ja 1,6 joista jälkimmäisen saa portaattomalla cvt-lootalla multidrive s:nä. Hybridiäkään ei harmi kyllä tule. Kummastuttaa tehtaan linja Euroopassa, mutta kun Corolla on suunnattu nyt Kiinaan ja Venäjälle sekä Lähi-Itään niin nissä ei kiinnosta hybridit eikä diiselit...

    • laatu maksaa

      Miten voi myydä parempaa laatua halvemmalla? Aattelepa ite.

    • Masaman

      Molemmat erittäin laadukkaita, kuten hondakin.
      Mazda erittäin tyylikäs, mutta corolla varmasti hiljaisempi yhä.
      Mazdan perisynti on tuo mökä.

      • Khyyyyyyllä

        Mulle tuli joku tm:n irtolehti, en edes muista mitä kautta tollasen oon saanu, joku kysely tai näytelehti kai..
        Siinä oli cx5:n kestotesti, en sitä sen paremmin tutkinut mutta rengasmökää moitittiin.
        Tojo hoitaa homman paremmin!


    • Tomaho

      Siinä on kaksi hyvää autoa ja liitä vielä honda civikki nin vaikka minkä otat niistä nii hyviä on. Kaikkia koeajat niin joku tuntuu omalta sitten ja sen ottaa ja on hyvä päätös. Toyotaa pidetään ansaitusta kunniasta synonyymisanalle luotettavuus.

    • SKYACTIV-G tai D
      • Jajajajjajaabababba

        Matukan bensakoneet vaatimattomia. 1.5 = 100 hv, ja 2.0=120 hv. Eritoten 2-litraisen koneen vaatimaton teho ihmetyttää, esim tojolla 1.6 litrasesta otetaan yli 130 hv, väännössä toki häviää. Matukan dieseli on ok, 2.2, 150 hv ja 380 Nm, toisaalta pienempitehoinen ja halvempi pikkudiesel riitäisi monelle.


      • kaksilitrainen
        Jajajajjajaabababba kirjoitti:

        Matukan bensakoneet vaatimattomia. 1.5 = 100 hv, ja 2.0=120 hv. Eritoten 2-litraisen koneen vaatimaton teho ihmetyttää, esim tojolla 1.6 litrasesta otetaan yli 130 hv, väännössä toki häviää. Matukan dieseli on ok, 2.2, 150 hv ja 380 Nm, toisaalta pienempitehoinen ja halvempi pikkudiesel riitäisi monelle.

        Tämä on sitä Mazdan SKYACTIV teknologiaa joka perustuu korkeaan puristussuhteeseen ja sitä kautta kulutus ja vääntöominaisuuksien paranemiseen. Ei ole oikein mitään järkeä miettiä tuota 1.5 litraista kun 2.0 kone on vain jokusen satasen kalliimpi ja siinä on samat kulutusarvot kun kaksilitraisessa.


      • tuplaturbo
        Jajajajjajaabababba kirjoitti:

        Matukan bensakoneet vaatimattomia. 1.5 = 100 hv, ja 2.0=120 hv. Eritoten 2-litraisen koneen vaatimaton teho ihmetyttää, esim tojolla 1.6 litrasesta otetaan yli 130 hv, väännössä toki häviää. Matukan dieseli on ok, 2.2, 150 hv ja 380 Nm, toisaalta pienempitehoinen ja halvempi pikkudiesel riitäisi monelle.

        Kyllähän tuo 2.2 on aika messevä peli, hintaeroa corollaan ei mitenkään älyttömästi jää jos vähän vauhdikkaampi peli kiinnostaa.

        Corolla 1.4 D-4D DPF (Diesel) 6 M/T Active 25 437 €

        Mazda3 Sedan 2.2 SKYACTIV-D Premium 6MT 27 044 €


    • järkeä kirjoituksiin

      Mites halvempi voi olla parempi? Eikös jo markkinatalouden lait määrää, että parempaa laatua ei yleensä myydä halvemmalla...

      • SKYACTIV

        Mazdassa on 10g pienemmät CO2 päästöt joka pienentää autoveroa. Pieni kulutus on saatu aikaan myös ilman kallista hybridi tai turbotekniikkaa joka taas tuo etua valmistuskustannuksissa..

        Esimerkiksi Mazda3 on ilman autoveroa 390 € halvempi, mutta pienempien päästöjen ja sitä kautta pienemmän veron jälkeen se onkin jo 1593 € halvempi:

        1.6 Valvematic (Bensiini) 6 M/T Active
        autoveroton hinta19 190,00 €
        autovero 5 555,05 €
        kuluttajahinta 24 745,05 €

        vs.

        Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G Premium 6MT
        autoverotn hinta 18 800 €
        autovero 4 352 €
        kuluttajahinta 23 152 €

        Mazda on tehnyt tuotantopuolella myös innovaatioita kulujen pienentämiseksi joten vaikka kaikki Mazda3:t valmistetaankin vielä Japanissa niin koko tuotantoprosessista on saatu niin sujuva, että sekin vaikuttaa hintoihin. http://www.therecord.com/news-story/4051276-mazda-shows-super-efficient-innovations-in-production-to-make-profit-without-massive-volume/


    • kolmonen333

      Näin uuden Mazda3:n vilaukselta Hesassa, oli joku route tarra kyljessä, mut suomen kilvissä. Oli vielä paremman näköinen ku kuvissa.

    • Hgi:n por(no)mestari

      Vaasankadun varressa voit nähdä muutakin vilaukselta kuin Mazdan. Tosin ei taida saada sua yhtä kuumaksi kuin riisikippo 3.

    • Kutzdamaski
      • tuulipuvusta eroon

        Uusi Mazda3 on kaikilta osin parempi, ulkonäkö, ajettavuus, tilat, suorituskyky, kulutus, viihdejärjestelmä, varusteet ja hintakin joten miksi enää vaivautua ostamaan Toyotaa.


      • Ruosteeton Toyota
        tuulipuvusta eroon kirjoitti:

        Uusi Mazda3 on kaikilta osin parempi, ulkonäkö, ajettavuus, tilat, suorituskyky, kulutus, viihdejärjestelmä, varusteet ja hintakin joten miksi enää vaivautua ostamaan Toyotaa.

        Toyotai kulutti vähemmän. Mazdan zoom-zoom scyactivet on höpöhöpöä.


    • phfoojfo

      Kannattaa vielä satsata kieliopintoihin, erittäin tasainen vertailu, Toyota jossain jopa parempi, mm. sisätiloissa.

    • Tojomiehen räpsy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe