Ruokahaluttomuus

TuntuuTulevanYlös

Onko muilla tosi stressaantuneilla ilmennyt ruokahaluttomuutta tai pahoinvointia syömisen aikana ja jälkeen. Tuntuu, että mahaan ei enää mahdu mitään ja tuntuu kuin tulppa kurkussa.... Ahdistaa tämä. Äsken käytiin ravintolassa, puolet normaalista jaksoi/pystyin syömään ja sitten alkoi oksettamaan ja vatsassa kiertämään. Kamala olo.. :( Masennustakin taustalla. Mutta tämä on kestänyt noin viikon, vähän yli.

7

6111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j_1970

Hei!

Istutko paljon? Tuli vain mieleen jos rintalihaksesi on jumissa, ja painaa vatsalaukkua.

Onko vatsan toiminta muuten normaali, saatko tarpeeksi kuituja?

Oletko ♀ vai ♂? Tulee mieleen raskauskin.

- Jouni

• j_1970

Jos em. ei löydy ratkaisuja niin pohdi onko jotain erityistä tapahtunut viime aikoina.

Kaipaatko erityisen paljon jotain ihmistä? Onko sisälläsi tunnistamatonta purkautumatonta vihaa?

Kaiken ytimessä voi olla avuttomuuden tunne, ja yksin jäämisen pelko.

- Jouni

• ritsa65

Kyllä tuo on tuttua jos on stressaantunut minulla ainakin ja on niinkuin tulppa kurkussa

• Kauhea stressi

Sama vika!

• Työuupunut

Kyllä on. Kuvotti pitkin viime syksyä ja laihduin, koska ruoka tuntui oksettavalta. Sitten työuupumus iski täysillä ja jouduin/pääsin sairauslomalle, jolla olen edelleenkin. Ruoka alkoi maistua tammikuussa ja kuvotus oli hävinnyt.

• laattaaaja

Tuttua on. Itsellä aina stressaantuneena ja varsinkin jos siihen liittyy ahdistuneisuutta ruokahalu katooa. Lisäksi on kuvottava olo koko ajan. Saata jopa oksentaa aamulla, sillä silloin olo on pahin. Tämän kuvotuksen takia ei ole ruokahalua eikä edes haluja syödä väkisin, sillä silloin oksentaa varmemmin. Kerran oli kovaa ahdistusta muutaman kuukauden ja varmaan painoa tippui tuossa ajassa 15kg. Olen tosin lievästi ylipainoinen mutta noiden kahden kuukauden jälkeen normaalin kokoinen.

• Sairauslomalla

Kyllä. Laihduin koska en pystynyt syömään. Meni täysin liikunnan ilo ja vedin vain pakollisen jos pystyin. Ruokailu alkanut jotenkin maistuun, mutta pikkuhiljaan enkä yhtään enempää. En ole entinen ruoasta nauttija. Ahdistaa syöminen vieläkin enkä voi hyvin syödä. Burn out on kova koko kroppaan vaikuttava tila enkä sitä tajunnut kunnes kroppa teki stopin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe