Eroon 2700 elokuvasta

Elokuvafanaatikko

Olen muuttamassa yhteen mukavan ihmisen kanssa ja maallinen omaisuuteni ei tule mahtumaan yhteiseen kotiin. Pitää siis hankkiutua eroon elokuvakokoelmasta eli polttaa ne ulkoisille kiintolevyille. En ole koskaan aiemmin tehnyt mitään tällaista, koska ostan aina kaiken musiikin ja elokuvat fyysisinä levyinä. Nyt pitää sitten muutaman kuukauden aikana saada siirrettyä noin 2700 elokuvaa (okei, ehkä noista puolet) kovalevylle, sama kohtalo odottaa noin 4000 cd-levyä. Vien levyt jonnekin varastotilaan ja annan osan poiskin, kävin jo viemässä kierrätyskeskukseen ensimmäiset parisataa musiikkilevyä (jotain kokoelmalevyjä 90-luvun alusta).
Mikä neuvoksi? Mikä softa olisi nopea ja hyvä? Siis kyselen ihan käyttäjäkokemuksia, koska massaa on nyt näin paljon, ei pelkkä kursoorinen nettigoogletus auta. Osa leffoista on vielä indie-leffoja eli niitä ei ole missään saatavana valmiiksi digitaalisena, ei löydy kaupallisista palveluistakaan. Siksi pakko tehdä homma itse.
Jos on vielä joku muu järkevä vaihtoehto, ehdotuksia otetaan vastaan. Haikeilla mielin luovun rakkaimmasta harrastuksestani, mutta pakon edessä kaikki on mahdollista.

5

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsullaprojekti

      Kukapa sitä nyt v-ttumaisen ihmisen kanssa yhteen muuttaisikaan.

      Onko aikomus muuttaa videoformaattia vaiko vain ripata levyt sellaisenaan kiintolevylle? Millä laitteella elokuvia on vastaisuudessa tarkoitus katsella?

    • Elokuvafanaatikko

      Ajattelin vastaisuudessa katsella leffoja sitten läppäriltä niin, että se on HDMI-piuhalla kiinni telkkarissa. Kuulokkeet korville.Eli siis formaatti voi hyvin olla kompressoivakin, telkkarikin tulee kuulemma pienenemään, nyt on 40 tuumaa, uudessa kodissa 32. Tekstitysten ei tasvitse konvertoitua, jos se hankaloittaa.

    • onsullaprojekti

      Itse olen käyttänyt Xvid-koodausta ja avi-tiedostomuotoa, koska ne pyörivät useimmissa dvd-soittimissa ja monissa usb-liitäntäisissä vekottimissa.

      Koodaussoftana olen käyttänyt StaxRip:iä. Muihin aputoimiin: Dvd Decrypter, DvdFab, SubRip, ProjectX, Subtitle Workshop, VideoReDo, AviDemux,...

      Yhden elokuvan konvertointi voi viedä useita tunteja, riippuu koneen tehosta.

    • Toinen fanaatikko

      Missä päin Suomea asut?
      Olisin ehkä kiinnostunut ostamaan joitain leffoja sulta edulliseen hintaan. Tuon kokoisessa kokoelmassa kuitenkin varmaan löytyy jotain mullekin mielekästä, vielä kun itsekin pidän indie-leffoista.
      Mut vaatisi sen, et pääsisin blokkaamaan livenä näitä.
      Ja muutenkin, mieluummin sit tekisin kauppoja käteisellä kuin et lähtisin puljaamaan tilisiirto- ja postitus-puuhastelun parissa.
      Kaikki ostamasi leffat on kuitenkin "virallisia" leffoja, eikä poltettuna ostettuja?

    • Katselija idästä

      Itse muutin myös aikoinaan perheen kanssa (onneksi) isompaan asuntoon, ja mukana muutti yli 2000 elokuvaa jotka olivat vhs:llä :-) Noita sinun elokuvia ja musiikkeja en kyllä kopsailisi ja konvertoisi ollenkaan, ei ihmisen "elinikä" siihen oikein riitä ;-) Levyt voisi pakata litteämpiin ja pienempiin koteloihin, jolloin säästyisi tilaa. Voisin tarvittaessa myös auttaa kiekkojen varastoinnissa ja voisinpa ehkä jonkun niistä ostaakkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe