Miten vuokra-asunto Jyväskylästä?

apuaaupa

Olen 18v lähihoitajaopsikelija ja Jyväskylään muutto houkuttelisi, sillä paikkakunnalla on monta tuttua ja kavereita ja mahdollista aloittaa opintoni nopeammin siellä.
Eli omalla paikkakunnallani saisin aloittaa opinnot vasta puolen vuoden päästä, sillä en pääse viimeiselle vuodelle nyt heti koska viime työharjoittelu keskeytyi sairastumisen takia.

MUTTA tuntuu että asuntoja ei vain ole?
Tai saatika kuka haluaa vuokrata tulottomalle.
Sosiaalitoimistosta saisin vuokravakuuden, tai jos ei niin vanhempani maksavat.

Nykyisellä paikkakunnallani tein töitä vanhusten palvelukodessa ja säästöjä on mukavasti opintotuki, opintolaina ja vanhemmat tukena, joten vuokranmaksussa ei ongelmia.

Mutta asuntoa ei löydy!:(
Miten te olette löytäneet?

36

2511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JYY.fi

Jyväskylän Yliopiston nettisivuilla on asuntopalsta, siellä yksityisen puolen vuokra-asuntoja.

• apuaaupa

Kiitos sulle mutta en ole vielä opiskelijana kirjoilla jyväskylässä, sillä vielä ei tiedä tuleeko peruutuspaikkoja.

• entinen asukas

Kysy jva:lta niillä kämppiä ainakin puparissa vapaina

• JYY.fi

Mun tyttö sai tuon kautta asunnon vaikka oli työtön eikä edes menossa opiskelemaan. Nuo vuokranantajat on yksityisiä henkilöitä ja valitsevat itse vuokralaisensa.

• Nokkelat saa

Jos olet nuori,kaunis, hyvävartaloinen, osaat laittaa ruokaa ja seurustelet sujuvasti koko kehollasi, niin asuntoja on ruuhkaksi asti.
      Muuten näyttää pahalta.

• yäk

Siellä joku kaljamahanen ällötys asialla

• Nokkelat saa
        yäk kirjoitti:

Siellä joku kaljamahanen ällötys asialla

Nuori, aktiiviliikkuja, hoikka ja jäntevä asunnonvlittäjä vain. Sorry, mutta elämän realiteetit tulevat joskus vastaan.

• valinnanvaraa on

Kattoppas osotteesta tori.fi ja sieltä keski suomi ja vuokrattavat asunnot Jyväskylä

• Xoooooooo

Telkänpesä Halssilassa. Vaihtuvuus kohtuullinen. Hiljainen ja rauhallinen.

• akka911

Nythän on tosi vilkasta asunnon vuokraus markkinoilla, itse sain yksityisen kautta, kun olin laittanut ilmoituksen tori.fihin että haluan vuokrata asunnon. Ja olen tuloton

• alottaja.....

Kiitos :) Laitoin toriin ilmoituksen ja olen jo saanut muutaman viestin asunnosta keltinmäestä. Toivottavasti saisin

• Aloittaja 1.

Nyt tärppäs tori.fin kautta, kaksio saunalla Ainolasta 450€. Muutto kuun lopussa.

• valinnanvaraa on

Onnittelut, että tärppäs :)

• Vanhat kujeet

Syyskuussa se pappa tulee kuittaamaan vuokran, varaa jotain juotavaa.

• oikeaaloittaja
        Vanhat kujeet kirjoitti:

Syyskuussa se pappa tulee kuittaamaan vuokran, varaa jotain juotavaa.

Täällä on joku toinen aloittaja... :) eli en ole päässyt edes katsomaan ainuttakaan asuntoa :(

Jos joku tietäisi keltinmäellä tai kypärämäellä olevia, niin ilmoittakoon :)

Tuntuu vähän toivottomalta

• Et sillein
        oikeaaloittaja kirjoitti:

Täällä on joku toinen aloittaja... :) eli en ole päässyt edes katsomaan ainuttakaan asuntoa :(

Jos joku tietäisi keltinmäellä tai kypärämäellä olevia, niin ilmoittakoon :)

Tuntuu vähän toivottomalta

Eihän se yliopiston asuntopalsta mitään kirjoilla oloa vaadi numerot on ilmoituksissa muuta kuin soittaa

• kommuuniinvaan

Luulisi tosiaan että KOAS:lla on noita kommuuniasuntoja, kolmioita tarjolla joitain.

• anonymoinkaikki

Voisi olla tiedossa vuokrattava omakotitalo, aika iso ja kohtuuvuokralla..
      Kävin kyseisessä paikassa kesällä, voisi olla ehkä, jos kaksi asuisi niin aivan hyvä varmaankin.

• Lehti-ilmoitus

Laita Keski-Suomalaiseen ilmoitus jossa etsit vuokra-asuntoa. Näin meidän lapselle saatiin hyvä asunto, hyvältä paikkaa. Vastauksia tuli lähes 30 kpl.

• En usko

Uskonkoon ken tahtoo et 30 asuntotarjousta tulisi halutaan vuokrata ilmoituksesta

• Get a life!
        En usko kirjoitti:

Uskonkoon ken tahtoo et 30 asuntotarjousta tulisi halutaan vuokrata ilmoituksesta

Aika synkkä on sun maailma varmasti, kun kaikessa epäilet aina pahaa tai vilppiä tai petosta. On varmaan raskasta elää tuollaisena pelkäävänä peikkona. Mitä syytä kenelläkään on valehdella tuollaisessa asiassa? Mutta olen huomannut tällä jyväskylä palstalla sen, että ompa kirjoittajan asia mikä tahnsa, niin aina tulee joku viisastelemaan, kuittailemaan ja aukomaan typerästi päätään. Olemaan palstan pellenä. Säälittävää ja köyhää tuollaisten ihmisten elämä varmasti.

• En usko
        Get a life! kirjoitti:

Aika synkkä on sun maailma varmasti, kun kaikessa epäilet aina pahaa tai vilppiä tai petosta. On varmaan raskasta elää tuollaisena pelkäävänä peikkona. Mitä syytä kenelläkään on valehdella tuollaisessa asiassa? Mutta olen huomannut tällä jyväskylä palstalla sen, että ompa kirjoittajan asia mikä tahnsa, niin aina tulee joku viisastelemaan, kuittailemaan ja aukomaan typerästi päätään. Olemaan palstan pellenä. Säälittävää ja köyhää tuollaisten ihmisten elämä varmasti.

Suomi 24 on todellinen valehtelupalsta en epäile vaan tiedän ettei 30 asuntoilmoitusta tule.

• Älä sitten usko
        En usko kirjoitti:

Suomi 24 on todellinen valehtelupalsta en epäile vaan tiedän ettei 30 asuntoilmoitusta tule.

Mistä sen voit tietää? Oletko jokaisessa ilmoittajan kodissa kuuntelemassa?

• Lehti-ilmoitus 2
        En usko kirjoitti:

Väärässä olet, "en usko".
        Laitoin Keski-Suomalaiseen ilmoituksen "halutaan vuokrata" opiskelijalle asunto. Ilmoitus oli lehdessä alku kesästä. Vastauksia tuli tarkalleen ottaen 28 (lähes 30) kpl. Osa oli ok-talon ala- tai yläkertaa, osa kaksioita, osa yksiöitä jne. Tarjonta oli todella kattava.
        Päädyimme vuokraamaan näppärän yksiön keskustan tuntumasta. Vuokranantajat vaikuttavat tosi mukavilta ja nuori on tyytyväinen asuntoonsa.
        Minulla ei ole mitään tarvetta valehdella, ei täällä S24, eikä oikeassakaan elämässä.
        Nyt minun on todettava sinulle, että et tiennyt tällä kertaa asian oikeaa laitaa.

• Vuokralla since 08

Juu itelleni tuli 50

• Ei se siitä kulu

Kenelle niistä lupasit itsesi?

• Tauti Taina

Isällesi.

• Katsele köyhempiä

Älä tunge taas väliin, sillä on lerppahuuli- liisa kierroksessa.

• eläköön jva

kannattaa hakeutua duuniin totaaliin tai jyväskylän kiinteistöpuoleen,moppi kätösiin ja anna itsestsäi kuulla.tai hankkiutua raskaaksi yh ksi.ja kas asuntoa pukkaa.kykk pitää hädässä olevaa aina auttaa jva! ja sitäpaitsi,soskun onnettomat sosiaalitapaukset puoltoineen ovat aina etunenässä tilavia asuntoja yksinäisillekin ihmisille.kun menee vaa sanomaan ettei muute enää jaksa....yhyy

• mut miehet?

mut ongelmana onkin yksinäiset sinkkumiehet! häätömerkinnän saaneet voivat hakea kankitieltä kopperoa,mut entä raittiit miehet,yksinäiset? hakee töihin kiinteisönhuoltajaksi

• Ainolan eunukki

Punaiseen lyhtyyn!

• Hyvävelisisko

Demarit ovat pilanneet vuokrausmahdollisuudet muilta kuin omiltaan. Tyypillistä vaseliinia.

• Pekka Peloton

Minulla on omistusasunto toisella paikkakunnalla, jota olen vuokrannut kolmisen vuotta. Tällä hetkellä asunnossa asuu kolmas asuinkokonaisuus (tällä kertaa nuori opiskeleva pariskunta). Ensimmäisellä kerralla huomasin paikallisesta sanomalehdestä (samankaltainen kuin Keskisuomalainen) halutaan vuokrata -ilmoituksen, soitin ilmoittajalle joka tuli katsomaan seuraavana päivänä asuntoani ja tehtiin samalla vuokrasopparit.

Toisen ja kolmannen kerran olen ottanut asukkaat tori.fi -palvelun kautta. Olen siis itse vain katsonut ihmisten ilmoituksia ja jättänyt sen jälkeen sopivan oloisille yhteydenoton, jossa kerron nopeasti asunnosta, sijainnista ja vuokrasta ja pyydän ottamaan yhteyttä jos kiinnostaa. Itse en lähtisi sitä rumbaa tekemään, että laittaisin oman kaksioni vuokrailmoituksen esim. tori.fi -sivuille, koska yhteydenottoja tulisi varmasti erittäin paljon ja valitettavasti suurin osa näistä olisi oikeita laitapuolenkulkijoita menetetyin luottotiedoin.

Mutta niin niitä ohjeita, eli laita oma ilmoituksesi tori.fi , kerro lyhyesti itsestäsi, minkä kokoista asuntoa haet, mikä on maksimivuokra ja miltä alueelta/alueilta haet yms. Varsinkin asunnonetsijän "sopivan vuokrasumman" tietäminen ja asuinalueiden tietäminen helpottaa kummasti.

• Anonyymi

Varokaa vuokraamista Kalervo Tikkamäeltä. Sillä oli useampi kun hain asuntoa. Se on epämääräinen ja lähettää heti jotain varoituksia. Nosti vuokran heti kun oli mahdollista vaikka vuokra oli jo ihan kova yksiössä. Ei pitkällä kepilläkään enää hänen asuntoon.

• Anonyymi

Ei kannata vuokrata Tikkamäeltä. Hän häätöi asunnosta ihan pienten asioiden takia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4282
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3211
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      170
      2590
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1976
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe