Onnellisuuden määritelmä

Heebo92

"Psykoanalyysin perustajan Sigmund Freudin mukaan rakkaus ja työ ovat tärkeimmät onnen lähteet."
Näin lukee wikipediassa.
Kenen vtun mielestä työ on tärkeä onnellisuuden lähde.
Minulle onnellisuuden lähteitä ovat urheilu ja harrastukset.
Kesä oli kuuma ja helteinen. Keskeytin sen takia rakkaan urheiluharrastukseni pyöräilyn. Kesän aikana vaivasi stressi ja unettomuus.
Toissa viikolla sitten hyppäsin pyörän selkään kun oli 18 astetta ja tihkutti vettä hieman. Samana päivänä huomasin sen suuren vaikutuksen, että tunsin onnellisuutta kun olin urheillut ja lihakset oli hellänä. Sain pitkästä aikaa unta.
Ehdottomasti suurimmassa osassa työpaikoista tavoitteena on tehdä mahdollisimman paljon rahaa yrityksen omistajille. Sellaiset tavoitteet ei millään tavalla tuo onnellisuutta.
Rakkaus uo varmasti onnellisuutta, mutta oikea rakkaus on harvinaista.
Ja jos on onnellisuutta, se ei ole pysyvää.

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnnenOnkija

      Onnellisuus on sitä, ettei kaipaa mitään.

      Kerran maatessani ensimmäisiä kertoja nykyisen tyttöystäväni vierellä totesin, että tähän ei tarttis enää mitään lisätä. Se hetki oli täydellinen, mutta tätä tunnetta tosiaan kesti vain jonkin aikaa.
      Voin sanoa että oli todella outo fiilis, koska oo sellanen tyyppi, joka suunnittelee tekojaan ja menojaan ja haaveilee tulevasta joka ikinen hetki.

      Mutta se on mun määritelmäni onnellisuudelle.

    • Kattimatikainen.

      Jonkun ihmisen kanssa voi olla just toi tunne: tässä on kaikki mitä tarvitsen.
      Sama tunne voi tulla muissakin yhteyksissä. Olin yllättynyt kun huomasin että niin voi kokea jonkun seurassa myös. Vaan kunpa.. En tiedä kauan se tunne olisi kestänyt.

    • onneton80

      Monta asiaa tässä elämässä menettäneenä oon sitä mieltä, että terveys ja se että saa rakastaa ja tulla rakastetuksi tuovat onnen.

    • notofreud

      Freudin juttuihin nyt ei muutenkaan pidä kiinnittää kovin paljon huomiota.

    • onni on

      Jos olisin kuningarar olisin varmaan onnellinen. Tai lottovoittaja. Aseksuaalinen on varmaankin myös onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe