millainen on saksanpaimenkoira?

koirarakas x)

nii millanen on saksanpaimenkoira lemmikkinä??onko se vaikea kouluttaa?entä miten tulee toisten koirien kanssa toimeen?paljon tarvitsee liikuntaa?
kaikki tieto on tärkeää =)
kiitos

34

6940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaisen omistaja

      Uskollinen,miellyttämisen haluinen(omalle väelle)energinen!,tarvitsee koulutuksen ja johdonmukaisuuden siinä,helppo opettaa,tulee toisten koirien kanssa toimeen kun on pennusta asti totutettu muihin koiriin,liikuntaa tarvitsee paljon ja en kyllä suosittele ekaksi koiraksi.Tämän mahtavampaa rotua saa sitten muuten etsiä :-)

    • Riva

      Saksanpaimenkoira on paras lemmikki,ei ole vaikea kouluttaa,tulee toimeen toisten koirien kanssa,tarvitsee paljon liikuntaa.
      Mutta on todella vaikea löytää koiraa joka täyttää kaikken tämän.Ja vielä vaikeampi löytää ihminen jolle saksanpaimenkoira sopii.

      • --sarah--

        ei voi yleistää ettei saku oo vaikea kouluttaa. se on niin yksilöllistä, jotkut sakut osaa olla todella itsepäisiä.
        nimim.kokemusta on.


      • Riva
        --sarah-- kirjoitti:

        ei voi yleistää ettei saku oo vaikea kouluttaa. se on niin yksilöllistä, jotkut sakut osaa olla todella itsepäisiä.
        nimim.kokemusta on.

        että on vaikea löytää kunnon saksanpaimenkoiraa,joka olisi rotumääritelmän mukainen luonteeltaan,eli helposti koulutettava.


      • mitä on itsepäisyys?
        --sarah-- kirjoitti:

        ei voi yleistää ettei saku oo vaikea kouluttaa. se on niin yksilöllistä, jotkut sakut osaa olla todella itsepäisiä.
        nimim.kokemusta on.

        Itsepäiset koirat osuu tietyille omistajille. Koiralle täytyy löytää vain oikea motivaatio. Joillekin se on kehu, joillekin herkku ja useimmille niin sanotusti itsepäisille se on jotain muuta.

        Itsepäiselle koiralle täytyy opettaa että omistajan totteleminen on kaikista paras vaihtoehto. Se ainoa vaihtoehto.

        Nimimerkillä itsepäisien kodinvaihtajien nykyinen omistaja.


      • Anonyymi
        Riva kirjoitti:

        että on vaikea löytää kunnon saksanpaimenkoiraa,joka olisi rotumääritelmän mukainen luonteeltaan,eli helposti koulutettava.

        Helposti koulutettava mitä se ikinä tarkoittaakin koiran koulutus ei ole koskaan helppoa. Ohjaajasta on paljon kiinni miten kouluttaa. Palkitseminen on tärkein koiraa jota palkitaan oppii hyvin. Oikea aikainen palkitseminen on tärkeää. Omaa saksanpaimenkoiraani palkitsin koira kekseillä paistetuilla kanan paloilla ja hyvin oppi. Ensin opetin katsekontaktin jonka jälkeen homma toimi aina palkinto kun tekee oikein. Koiraa koulutetaan palkitsemalla kehumalla. Jos koira tekee väärin koiraa torutaan matalalla äänellä. Koira ei koskaan saa lyödä. Koulutuksen tarkoitus ei ole että koira pelkää omistajaansa.


    • koirarakas x)

      vastauksista =)
      mulla on ollut 2vuotta sekarotuinen koira,ja sille harkitsemme nyt kaveria..
      paljon kuulee puhuttavan "hulluista"saksanpaimenkoirista,jotka puree ja tekee muutenkin tuhojaan.onko tämä kiinni vain omistajasta,joka on kasvattanut koiransa aivan väärin?
      voiko 15vuotias itse kouluttaa sakemannin,vai tarvitseeko vanhempien apua?

      • sellaisen o..

        Kyllä voit kouluttaa itse,muista olla johdonmukainen ja kannattaa käydä tottelevaisuuskoulutuksissa heti pennusta alkaen.Koirahan ottaa sen isännäkseen joka kouluttaa ja muutenkin huolehtii siitä.Meillä koira kyllä tottelee lastakin (4vee),joten toivottavasti löydät hyväluonteisen koiran,koska onhan koirissakin niinkuin meissä ihmisissäkin vikoja :) Nuo "hullut" saksanpaimenkoirat luulisin että ovat "väärissä" käsissä,mutta täytyy muistaa että eihän nämä kuitenkaan mitään "puudeleita" ole.


      • labradori
        sellaisen o.. kirjoitti:

        Kyllä voit kouluttaa itse,muista olla johdonmukainen ja kannattaa käydä tottelevaisuuskoulutuksissa heti pennusta alkaen.Koirahan ottaa sen isännäkseen joka kouluttaa ja muutenkin huolehtii siitä.Meillä koira kyllä tottelee lastakin (4vee),joten toivottavasti löydät hyväluonteisen koiran,koska onhan koirissakin niinkuin meissä ihmisissäkin vikoja :) Nuo "hullut" saksanpaimenkoirat luulisin että ovat "väärissä" käsissä,mutta täytyy muistaa että eihän nämä kuitenkaan mitään "puudeleita" ole.

        kyllä meidän lapukalle kävi kaikki muut isännäkksi vaitsi sitä huonosti kohdelleet. jolloin oli vihainen ja muisti kauan ne ihmiset jotka oli sitä huonosti kohdelleet.opettaminenkin kävi keltä vain kuka jaksoi opettaa .


      • jones 32

        kyllä 15v voi kouluttaa,mutta vanhempien avustuksella.. tärkeintä on muistaa ettei sakemanni ole kova eikä hullu... siitä saa todella hyvän,luotettavan ja uskollisen kaverin pitkäksi aikaa kunhan et pilaa nuorta koiraa liian kovalla koululla/agressiivisuudella..


    • --sara--

      mun 3½- vuotias sakemanni ukkoni on tosi hyväluontoinen. osaa olla välistä todella itsepäisiä! :) Eikä sakemannien koulutus ole vaikea, kunhan muistaa kovan kurin oikeissa tilanteissa. muuten sakemannista tulee helposti todella jääräpää [nimim.kokemusta on, kun entinen omistaja oli kouluttanut liian kevyesti ja antanut useimmiten periksi...] Todella uskollinen kaverihan sakemanni on. Kysyit tuleeko sakemanni hyvin toimeen muiden koirien kanssa; no tuo on kaikilla koirilla vähän yksilöllistä. Miu ukko tulee hyvin toimeen muiden koirien kanssa, ainut on että dobermanneja se inhoaa. Ja melkein naapurista olevaa sakemanni narttua se unelmoi mutta se narttu taas murisee aina kun miu ukko menee n.½m-metriä lähemmäs :/
      Tarvitseevat paljon liikuntaa>iso koira yleensäkkin tarvitsee:)
      Anteeks täs käy aika vähiin, mut siinä jotain :)

      • Anonyymi

        Koiraa ei tarvitse kouluttaa kovalla kädellä. Koiraa ei saa lyödä. Kennelin omistajana sanon yhtään hullua koiranpentua ei synny.Koirat ovat kaikki eri luonteisia niinkuin ihmisetkin. Ihminen sen sijaan tekee omalla koulutus tavallaan tai kouluttamattomuudella koirasta ongelma koiran. Pentua ei osata tai viitsitä kouluttaa se miten pentua kohdellaan vaikuttaa siihen minkälainen koirasta tulee. Lukuisten ongelma koirien oikeaoppisen kouluttamisen jälkeen näistä koirista on tullut mallikelpoisia koiria. Vika ei siis ole koirissa vaan osaamattomissa ihmisissä. Suomi on täynnä pentukouluja sinne oppia saamaan ja niitä opeeja kotona sitten jatketaan jos omistaja ottaa koiran koulutuksen sekä hoidon tosissaan ja nekee sen työn ja vaivan mitä koulutus vaatii ei ongelmia koiran kanssa ole


    • jee jeee

      ois ihAnaa

      • blackmagictiger

        Koirista mun mielestä mitä koskaan on ollut ja toinen on bernhardilainen


    • Kizu12.v.

      Haluaisin mun koirani takaisin!♥ Se kuoli 3vuotta sitten mutta oon ajatellut , että hankisimme sakemanninartun!♥ Äiti mä ja mjn pikkusisko ♥ Ollaan Pikkusisko=10.v. Mä oon = 12.w. Haittax se ikä jotenkii?? =D Mä haluun sakemannin !!!

      • Anonyymi

        Liian nuori olet ja kokematon suuren rodun kouluttamiseen homma tarvitsee aikuisen ihmisen. Saksanpaimenkoira on suuri rotu eikä mikää pikku puudeli. Vaatii valtavasti liikuntaa pitää osata kouluttaa koiraa että siitä ei tule ongelma koira joka repii hihnassa ja tappaa naapurin koirat. Suuret rodut osaamattomien käsissä on turvallisuus riski omistajalleen ja ympäristölleen. Kokemuksesta tiedän että saksanpaimenkoira vaatii paljon aikaa koulutukseen ulkoiluun aktiviteetteihin. Jos koira ei saa liikuntaa tarpeeksi se repii kämpän atomeiksi. Omani kanssa 10 km lenkit metsässä vapaana joukseminen edellyttää hyvää koulutusta koiran on tultava luokse kerran käskystä. (vaatii toistoja ja vielä kerran toistoja ennekuin koiraa voi metsässä irti pitää) huomio ei alueilla jossa on ihmisiä tata tehdään meillä ihan korvessa. Et harkitsehan tarkkaan pystytkö hoitaa homman. Koiran ottaminen on helppo juttu mutta varsinainen työ alkaakin sitten ja kestää läpi koiran elämän saksanpaimenkoira elää n. 10-13 vuotta siinä onkin pitkä pesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian nuori olet ja kokematon suuren rodun kouluttamiseen homma tarvitsee aikuisen ihmisen. Saksanpaimenkoira on suuri rotu eikä mikää pikku puudeli. Vaatii valtavasti liikuntaa pitää osata kouluttaa koiraa että siitä ei tule ongelma koira joka repii hihnassa ja tappaa naapurin koirat. Suuret rodut osaamattomien käsissä on turvallisuus riski omistajalleen ja ympäristölleen. Kokemuksesta tiedän että saksanpaimenkoira vaatii paljon aikaa koulutukseen ulkoiluun aktiviteetteihin. Jos koira ei saa liikuntaa tarpeeksi se repii kämpän atomeiksi. Omani kanssa 10 km lenkit metsässä vapaana joukseminen edellyttää hyvää koulutusta koiran on tultava luokse kerran käskystä. (vaatii toistoja ja vielä kerran toistoja ennekuin koiraa voi metsässä irti pitää) huomio ei alueilla jossa on ihmisiä tata tehdään meillä ihan korvessa. Et harkitsehan tarkkaan pystytkö hoitaa homman. Koiran ottaminen on helppo juttu mutta varsinainen työ alkaakin sitten ja kestää läpi koiran elämän saksanpaimenkoira elää n. 10-13 vuotta siinä onkin pitkä pesti

        No se aika on kutakuinkin kulunut jo ja nyt likka on reilu 20.


    • kauneus1

      on katsojan silmässä,eikös niin sanota? olen samaa mieltä,että saksanpaimenkoira on kaunein koira,jonka tiedän.myös niin rakastettava,myöskin teini-iässä melkoinen jästipää,kun kokeilee rajoja:)mut kun siitä pääsee,niin sen jälkeen valtavan upea koira.usein kuulee sanottavan,että narttu ois helpompi kuin uros,mutta meillä ainakin tytöt kokeili paljon enempi rajojaan.tämä nykyinen,uros oli paljon helpompi,lähes naurettavan helppo tapaus,nytten aivan salonkikelpoinen tapaus,ja ihana:)

    • Tietämätön uuno

      Kaiken lukemani perusteella saku on viisas, energinen ja helppo koira kouluttaa, kun vain osaa.

      Osaisiko joku kuitenkin neuvoa tietämätöntä, miksi liki poikkeuksetta tapaamani sakut vaikuttavat hyvinkin agressiivisilta toisia koiria kohtaan, kovastikin haukkuvat ja montaa joutuu ihminen pitämään kaksin käsin kiinni. Sen ymmärrän että pihalla saattavat reviiriään haukkua, mutta lenkillä..
      Meillä on paljon sakuja asuinalueella ja tiedän vain 3 koiraa, jotka vaikuttavat näin maallikon silmään ... tasapainoisilta, en keksi parempaakaan sanaa.
      Myös kaksi vaalk.. paimenkoiran olen tavannut joka oli sinut tän meidän leikatun seropin kanssa (joka tulee muuten helposti toimeen ihan kaikkien kanssa, kiltti ja alistuvainenkin jos tarpeen), valkkareita on selvästi vähemmän.

      Voisiko olla niin, että sakuissa on paljon arkuutta tai huonoa hermorakennetta muuten ja että koulutus ei ehkä onnistukaan aivan kaikilta?
      Vaatisiko jotenkin poikkeksellisen vahvaa sosiaalistamista, vai voiko siinäkään määräänsä enempää tehdä?
      Vai onko se vaan yksilökysymys ja hyviä yksilöitä ei ole niin paljoa ehkä kuitenkaa?
      Olen ymmärtänyt että "tyypillistä" sakua ei olisikaan, vaan kirjo on kovin laajaa?

      Itse pidän kovasti sakuista, olen aina pitänyt ja tavatessani tasapainoisen koiran, samanlaisen kuin oma piskinikin, en voi kuin ihailla, ovat upeita koiria parhaimmillaan. Itse jos olisin sakua hommaamassa, varmaan koittaisin löytää jonkun avuksi.. pelkäisin liikaa saavani huonon yksilön, nämä asuinalueen tapaukset ovat saaneet epäröimään kovasti sakun ottoa :(

      • Anonyymi

        Ongelma on siinä että koiria osata /viitsitä kouluttaa se nääs vaatii paljon työtä siksi ne riehuu hihnassa kun koulutus puuttuu


    • rähinäremmiinmukaan

      Luultavaasti tapaamasi sakemannit on olleet uroksia? Niillä on "matsoilua" toisia koiria kohtaan,niin myös meidän omalla uroksella ,joka ei kuitenkaan rähjää vaan olisi menossa tutustumaan. Alussa saattaa olla pientä pullistelua, mutta jos yhtämatkaa kävellään ,alkavat kohta leikkimään.
      Meidän uros tykkää mennä laumassa ja pitää huolen että kaikki on matkassa,kun käydään porukkalenkillä useamman koiran voimin,joukossa on isoa ja pientä nelistäjää :)

      Mutta on varmaan totta ,että huonoa hermorakennetta löytyy myös sakuista,niitä pitää vaan kuljettaa pennusta lähtien paljon toisten koirien kanssa,ne kyllä yleensä tottuu ja rauhoittuu siinä porukassa...

    • sakusta haaveileva

      Itse en sakemannia omista, mutta haaveena on kyllä joskus ottaa sakemanni uros. Minä olen tavannut muutamia sakemanneja, jotka ovat ollleet luonteeltaan todella ihania.
      Mutta nyt kysymyksiä teille sakemannien omistajille:
      1)Onko koirasi uros vai narttu?
      2)Kuina monta kertaa päivässä käyt ulkona koirasi kanssa? Ja kuinka pitkiä lenkkejä?
      3)Onko koirasi suojelevainen sinua kohtaan?
      4)Onko koirasi kaikkien kaveri, että haluisi moikkaamaan kaikkia?
      5)Kulkeeko koirasi nätisti hihnassa?
      6)Lähteekö paljon karvaa?
      7)Onko kotona rauhallinen vai huhtooko paljon?
      8)Tuleeko toimeen muiden koirien kanssa?
      9)Totteleeko hyvin?
      10)Jos olisi mahdollista vaihtaisitko rotusi vai et?

      Kiitos kaikille, jotka jaksavat vastatata ja kertoa koirastaan!

      • 19+14

        Tässäpä sinulle vastauksia, toivottavasti niistä on apua!

        1. Leikattu uros

        2. Huonoina päivinä kahdesti, hyvinä neljästi. Yleensä kolmesti. Aamulla ja yöllä korttelin ympäri, illalla/iltapäivällä pitempi aktiviteetteja sisältävä lenkki.

        3. Ei ole vielä osoittanut merkkejä suojelusta, mutta kokonsa puolesta pitää epäilyttävät tyypit loitolla. Tiedä sitten mitä tositilanteessa tekee...

        4. Aika välinpitämätön vieraita ihmisiä kohtaan. Tutun jos näkee niin heti pitää kerjätä rapsutuksia. Toisille koirille pörhistelee mutta ei yritä luokse.

        5. Kulkee, ja jos vetää niin pari komennusta ja sitten on nätisti.

        6. Karvanlähtöaikana (pari kertaa vuodessa) ihan liikaa, muovikassillinen päivässä. Ja kyllähän tuolta tippuu muutenkin silloin tällöin irtokarvoja lattialle eli imuroida saa melko usein.

        7. Nukkuu suurimmaksi osaksi mutta on aina valmis tekemään jotain.

        8. Narttujen kanssa ainakin, uroksia yrittää dominoida ja on siitä johtuen saanut kähinöitä aikaiseksi.

        9. Kyllä, ei lähde edes rusakon perään kun kieltää ;)

        10. Itse koiraa en vaihtaisi, mutta rodun terveystilanteesta johtuen seuraava koira tuskin tulee olemaan saku...

        Kaikki ovat tosiaan yksilöitä. Nykyään on paljon niitä hermoheikkoja seeffereitä jotka hyppivät seinille, jos eivät saa joka päivä monta tuntia tekemistä.
        Sitten on rauhallisia lössyköitä joiden takapuoli viistää maata. Toivottavasti löydät joskus terveen pennun hyvistä vanhemmista :)


      • rähinäremmiinmukaan

        1)Meillä uros joka on nyt hormonikapseloitu ( vaikuttaa samallalailla kuin olisi leikattu)
        2) Koira on jatkuvasti ulkona meidän matkassa,asumme maalla hevosten kanssa
        Käydään pyörälenkillä noin kerran paivässä illalla tai aamulla varhain,silloin kun on viileää,saku ei tykkää kuumasta. Ja remmilenkillä isossa porukassa kerran viikossa reenit kerta viikko porukassa.
        3) Ei liian suojeleva ,mutta turvallinen kaveri sen puoleen.
        4) On,haluaisi tutustua jokaiseen vastaantulijaan,tykkää erikoisenpaljon pentukoirista ja pienistäkoirista,laittaa maata kun pienikoira tulee sitä haisteleen :)Mutta kotipihaan ei vieraat tule varkain,se kyllä sanoo ja jos sisälle tulee vieras koiran ollessa sisällä,siinä pitää olla omistajan myös paikalla,möyke on sen verran kova,että komennan sen paikalleen aluksi ja sitten vasta päästän haisteleen tulijan.
        5) Alussa vetää,sitten rauhoittuu,käytän kuonopantaa,se on hyvä jos koira vetää.
        6) Aika ajoin,mutta kun harjaa ,niin pääsee vähemmällä siivouksella ja meillä uros on paljon ulkona niin ei ongelmaa.
        7) On rauhallinen, paitsi silloin kun laitan lenkkivaatteet päälle ja otan remmin ja kuonopannan,silloin kaveri syttyy,juoksee pihaa ympäri ja melkein kiljuu.. ;D
        8) Oikein hyvin
        9)Tottelee :)
        10) En millään,silläkin riskillä että saan sairaankoiran ,otan silti sakun,ei ole toista sellaista rotua johon voisin edes ajatella vaihtavani!
        Viides sakemanni nyt talossa,rotua ollut 35 vuotta


    • sakkeeeeeee

      Voisin vastailla kahden sakemannin omistajana. Eli kotoa löytyy narttu ja uros.

      Kummastakin koirasta olen äärettömän onnellinen ja saksanpaimenkoira rotuna on ehdottomasti omaa sydäntäni lähellä. Omasta mielestäni sakemanni on helppo kouluttaa jos on aukroriteettiä. Sillä en tarkoita mitään pelolla hallitsemista, vaan määrätietoista, rauhallista ja luottamuksen saavuttanutta henkilöä. Sakemanni tarvitsee vahvan ihmisen, jotta kunnioittaa isäntäänsä. Silloin koira on todella uskollinen ja kiltti. Seuraa kokoajan mitä omistaja tekee ja touhuaa.

      Omien kokemusteni mukaan sakemannilla on kohtuullinen murrosikä, jolloin testaa kyllä omistajansa. Silloin saa moni koiransa pilalle, jos ei kykene saavuttamaan koiran kunnioitusta ja luottamusta. Kannattaa olla tarkkana, että on johdonmukainen aina ja kaikkialla.

      Koirat käyvät metsässä irti juoksemassa (asumme maalla) päivittäin. Ei ole riistaviettiä, eivät ole koskaan lähteneet jänisten tai kettujen perään. Kulkevat kokoajan vierellä, eivät ole koskaan elämässään karanneet. Pienestä asti irtipidetty turvallisilla ja sallituilla paikoilla. Molempien kanssa olen käynyt myös pentukurssin ja tottelevaisuuskokeen.

      Koirat ovat suojelevia minua kohtaan. Suojeluvietti tulee päälle kuin automaattisesti silloin kun sitä tarvitaan. Esim. pimeällä tulee vastaan oudosti käyttäytyvä ihminen. Koirat myös haluavat ulkona ollessamme kokoajan nähdä minut, eivät päästä silmistään. Pihassa (aidatussa) irtiollessa eivät hauku ohikulkevia ihmisiä eikä koiria. Koirien suhteen oli kyllä opettelua, mutta oppivat viimein, ettei haukuta. Joskus naapurin koirat karkaavat meidän pihaan ja silloin haukkuvat kovasti ja puolustavat reviiriään. Kukaan ei myöskään pääse pihaan meidän tietämättämme. Heräävät syvästäkin unesta jos joku tulee pihaan ja ilmoittavat heti.

      Koira ei ole kaikkien kaveri, koska emme pysähdy haistelemaan toisia koiria. Menemme ohi haukkumatta, vetämättä tai örveltämättä. Se täytyy opettaa näin vahvoille koirille. Koirakaverit erikseen. Omillamme on koirakamuina myös pieniä koiria mm. villakoira ja pinseri, joiden kanssa säännöllisesti juoksevat ja leikkivät koiran leikkejä.

      Koirat ovat puolipitkäkarvaisia, karvaa lähtee keväästä kesään. Elokuusta-maaliskuuhun ei juuri lainkaan.

      Koirat ovat kotona rauhallisia, makaavat sisällä tai ulkona. Eivät hösellä, koska saavat liikuntaa tarpeeksi.

      Tottelevat erittäin hyvin, mutta se on vaatinut opettamista pentuaikana. Eivät ole mitään susikoira rexejä itsestään. Vaatii tosissaan työtä.

      En vaihtaisi ikinä rotua. Olen löytänyt omani. Sakemannista saa kouluttamalla maailman parhaimman koiran, olen sitä mieltä. Niin uskollinen, tottelevainen ja kiltti. Lähtee lenkille säässä kuin säässä. On aina valmiina touhuihin. On myös turvallinen kaveri. Itse uskollan täällä korvessa kävellä vaikka syksyn pilkkopimeässä enkä pelkää mitään. Tunnen olevani täysin turvassa koirieni kanssa. Oviakaan ei juuri tule lukittua. Tänne ei kukaan tule noin vain.

      Suosittelen kaikille sakemannia ekaa kertaa ottavaksi käymistä pentu tai muulla koirakurssilla. Koira oppii siellä hyvin ohitukset ja peruskäskyt. Saa hyvän sosiaalistamisen, joka on muuten tosi tärkeää, ettei tule räyhääjää. Viekää pentua mahdollisimman paljon erilaisiin paikkoihin missä nähdään erilaisia koiria ja ihmisiä. Olkaa rennosti ja vaikka istukaa katselemassa ohikulkevia ihmisiä.

      Itseäni yllätti saksanpaimenkoirassa kuitenkin se helppo koulutettavuus. Luulin, että täytyy olla jotenkin kova yms..mutta ei todellakaan. Täytyy olla vain johdonmukainen, liikkua paljon ja kun jotain vaatii, se on niin oltava. Yllätyin myös sakemannin älykkyydestä. Hyvin nopea oppimaan.

      Jos jotain tekisin toisin, niin vieläkin enemmän sosiaalistaisin pentuna. Menisin rautatieasemalle, kaupungille ja päiväkotien ja koulujen lähelle. Toinen koirani räyhäsi vastaantuleville koirille vuoden ikäisenä pahasti. Tämä alkoi kun haisteltiin toista sakemannia lenkillä ja täysin yllättäen tämä vieras saku hyökkäsikin koirani päälle kesken haistelun ja puri sille verta vuotavat haavat kuonoon. Sen jälkeen emme enää koskaan pysähtyneet haistelemaan vieraita koiria, enkä enää anna kenenkään tulla omiani haistelemaan. Nyt myös tämä räyhäroope kulkee kauniisti ohi, tietää ettemme haistele ketään, vaan kuljemme aina ohi :)

      • Anonyymi

        Juuri näin sakemanni niinkuin kaikki koirat pitää kouluttaa


    • sakemanni / seropi

      1. Narttu & narttu (toinen puhdas sakemanni ja toinen mixi (setterin/sakemannin)
      2. 6 kertaa & 1-2h
      3. Molemmat eivät
      4. Kyllä ovat
      5. Kyllä (sakemanni) & kyllä / ei (seropi)
      6. Ei mutta juoksujen aikana kyllä
      7. Rauhallinen (sakemanni) & Rauhallinen / Villi (seropi)
      8. Kyllä
      9. Erittäin hyvin
      10. Kyllä

      • ;)just

        kiva, kun vastailette tällaisiin kymmenen vuotta vanhoihin aloituksiin :)


      • sakemanni / seropi
        ;)just kirjoitti:

        kiva, kun vastailette tällaisiin kymmenen vuotta vanhoihin aloituksiin :)

        Kiitos kun ilmoitit. En nimittäin epähuomiossani huomannut tuota vuotta, jolloin tämä ketju on aloitettu. :)


      • sakemanni / seropi
        ;)just kirjoitti:

        kiva, kun vastailette tällaisiin kymmenen vuotta vanhoihin aloituksiin :)

        Onhan nuita vastauksia myös vuodelta 2013


    • Anonyymi

      Ihmettelen kauhiasti että tällaisia asioita on palstoilla kyseltava eikö oo itsestään selvää että koira on koulutettava. Ja nykyisin kun tätä tietoakin pursuaa netistä ja koirankouluttajia on suomi pullollaan että kyllä neuvoja saa

    • Anonyymi

      Mielipiteeni kyllä on hieno rotu ja mahtava kaveri. Hyvä koira kun vaan alusta pitäen järkevä kasvatus ei väkivaltaa eikä turhaa pakolla vouhkaamista mieluiten positiivista leikkiä kehua palkitsemista paljon aktiivista tekemistä .ja olisi hyvä jos koiralla olis koira kavereita hieman eri ikäisiä samaa kokoluokkaa .joiden kanssa koira voisi leikkiä ja opetella lauman kieltä. Koska lauma eläin kun on.. Saksanpaimen on oikein kasvatettuna suorastaan hillityn salonki kelpoinen ei mikään turhaan rähjäävä .

    • Anonyymi

      Itsellä ikävä kokemus ko.koirasta, hyökkäsi kimppuuni pihasta, kun olin pyörälenkillä.
      Puri kaksi kertaa sääreeni.
      Antibioottikuuri ja jäykkäkouristus rokote.
      Ikuinen pelkotila jäi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe