Minulla on ihana 9,5 kk vanha tyttö ja imetän vieläkin ainakin 5 kertaa päivässä (en imetä yöllä enää). Vaikka on hienoa että olen jaksanut imettää jo tähänkin asti koko touhu alkaa maistua puulta. Ongelma on siinä ettei tytölle kelpaa tuttipullo. Nokkamukista juo kyllä muttei tarpeeksi vaikka yritän antaa sitä aina ruuan jälkeen. Kerran pelästyin kun vaihdoin vaipan että se oli ihan kuiva. Onko normaalia ettei tämän ikäinen pissaa enää niin kovin usein? Tyttö rakastaa tissiä eikä kyllä ikinä kieltäydykään siitä. Mitä minun kannattaa tehdä?
En jaksa enää imettää!
2
193
Vastaukset
- Eihän siinä..
auta kuin tehdä se päätös, joko jatkat imetystä edelleen tai sitten alat sitä vähentelemään. Nokkamukista kyllä alkaa sitten menemään paremmin kun tissiä ei enää tipu yhtä paljon. Ja ruoalla jokaisen lusikallisen jälkeen hörppy mukista niin saat menemään mahdollisimman paljon, kaikki ei tykkää juoda koko mukillista ruoan päälle. Ja jos ruoka muuten maistuu hyvin niin voit antaa maidon juotavaksi vaikka ennen ruokaa jos se niin maistuu paremmin.
Itse olen imetyksen lopetellut niin, että olen aina viikon välein jättänyt yhden imetyksen pois, maidon tulo on vähentynyt pikkuhiljaa eikä rintoja ole tarvinnut missään vaiheessa tyhjennellä. - jommin kummin
No jos et kerran millään jaksa imettää, niin sitten lopetat. Ei se lapsi nesteen puutteeseen kuole, vaan alkaa kummasti maistua korvike jostain juotuna. Tai: jaksat vielä pari kuukautta ja voitte siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Tuo vaihe on melko usein se, missä imetys alkaa kyllästyttää ja kun sen yli jaksaa, niin sitten ei välttämättä huvitakaan enää lopettaa. Itse olin vähän kyllästynyt siinä 8-9 kuukauden kohdalla, mutta kun lapsella vuoden ikä tuli eteen, niin ei huvittanutkaan enää lopettaa. Imetän siis edelleen, lapsi on nyt 16 kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822