En jaksa enää imettää!

mama86.

Minulla on ihana 9,5 kk vanha tyttö ja imetän vieläkin ainakin 5 kertaa päivässä (en imetä yöllä enää). Vaikka on hienoa että olen jaksanut imettää jo tähänkin asti koko touhu alkaa maistua puulta. Ongelma on siinä ettei tytölle kelpaa tuttipullo. Nokkamukista juo kyllä muttei tarpeeksi vaikka yritän antaa sitä aina ruuan jälkeen. Kerran pelästyin kun vaihdoin vaipan että se oli ihan kuiva. Onko normaalia ettei tämän ikäinen pissaa enää niin kovin usein? Tyttö rakastaa tissiä eikä kyllä ikinä kieltäydykään siitä. Mitä minun kannattaa tehdä?

2

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän siinä..

auta kuin tehdä se päätös, joko jatkat imetystä edelleen tai sitten alat sitä vähentelemään. Nokkamukista kyllä alkaa sitten menemään paremmin kun tissiä ei enää tipu yhtä paljon. Ja ruoalla jokaisen lusikallisen jälkeen hörppy mukista niin saat menemään mahdollisimman paljon, kaikki ei tykkää juoda koko mukillista ruoan päälle. Ja jos ruoka muuten maistuu hyvin niin voit antaa maidon juotavaksi vaikka ennen ruokaa jos se niin maistuu paremmin.

Itse olen imetyksen lopetellut niin, että olen aina viikon välein jättänyt yhden imetyksen pois, maidon tulo on vähentynyt pikkuhiljaa eikä rintoja ole tarvinnut missään vaiheessa tyhjennellä.

• jommin kummin

No jos et kerran millään jaksa imettää, niin sitten lopetat. Ei se lapsi nesteen puutteeseen kuole, vaan alkaa kummasti maistua korvike jostain juotuna. Tai: jaksat vielä pari kuukautta ja voitte siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Tuo vaihe on melko usein se, missä imetys alkaa kyllästyttää ja kun sen yli jaksaa, niin sitten ei välttämättä huvitakaan enää lopettaa. Itse olin vähän kyllästynyt siinä 8-9 kuukauden kohdalla, mutta kun lapsella vuoden ikä tuli eteen, niin ei huvittanutkaan enää lopettaa. Imetän siis edelleen, lapsi on nyt 16 kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      78
      10877
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      139
      10245
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      25
      7991
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6434
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      44
      5361
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      71
      4961
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      139
      4269
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      19
      4173
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      42
      3917
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      131
      3534
    Aihe