Ostin E-sarjan Mersun. Antakaa neuvoja.

E-sarjalainen

Ajoneuvon merkki: Mercedes-Benz
Ajoneuvon malli: E-SARJA
Käyttöönottopäivä: 28.2.2001
Sylinteritilavuus: 1998 cm3
Teho: 120.0 kW


270-tuhatta ajettu. Bensakoneella. Hyvin toimii. Moottorivalo jostain syystä palaa. On Ollut kiinni kahdessa eri autohuoltamon tietokoneessa, eikä kone löydä vikaa miksi valo palaa. Öljyäkin on tarpeeksi.

Auto on menossa syyskuun alussa huoltoon. Laitetaan lohkolämmitin. sekä automaattivaihteiston öljyt vaihdetaan. Ja katsotaan onko muita mahdollisia vikoja. En vie merkki liikkeeseen. Pitäisi selvitä n. 600e huollolla.

VAkuutuksen koko vuodelta kaskolla 737,44 €


Mitä vikoja tuolle saattaa tulla. Meneekö jouset?? Meneekö moottorista jokin? Mikä hajoa ekana. Itse ajanut autolla nyt n. 1000k. Eikä mitään erityistä havaittavissa. Joskus rattia käännellessä etupyöristä lähtee sellainen kumin humina.

Mitä veikkaatte paljonko tuolla vielä ajaa??

Olen ainakin toistaiseksi iloinen valintaan. Maksoin 7000e. Pistin vanhan auton välistä ja välirahaa jäi maksettavaksi 1500, ei paha. Auto on tuonti auto. ilmeisesti alankomaista.

Antakaa vinkkejä mitää pitää ottaa auton kuntoa/ huoltoja ottaen huomioon.

Montako kilometriä olet itse nähnyt bensa-mersulla ajetun???

T: Mese-mies

35

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaksajas

      Eikös mersulla ajeta miljoona kilometriä? Ei mitään huoltoja tarvitse tehdä... Korkeintaan katsastaa ja öljyt vaihtaa.

    • C180 Kompressor

      "VAkuutuksen koko vuodelta kaskolla 737,44 €"

      > Vakuutusturva vaikuttaa ylimitoitetulta.

    • mersellä

      Mutta mitä miletä olette autosta. Paljonko sillä vielä ajaa ja mitä mahdollisia vikoja on tulossa??

    • STAR2

      starilla pitää katsoa, mistä vikavalo tullut, eikä huoltamon tietokoneella.

    • meserenki

      Vikavalo on moottorivalo. En tiedä mistä kiikastaa. Pitäisiköhön moottori jotenkin puhdistaa?? Onko se yleensä mahdollista??

    • mersuforum1

      Alan harrastajillakin on STAR lukulaitteita, kuten myös merkkihuollossa, taatusti sillä selviää mikä valon on aiheuttanut ja pystyy kuittaamaan ja jos valo syttyy takas niin tietää mitä pitää uusia, ehkä joku anturi. Ei mene leimasta jos palaa.

    • lokopåä

      Mitä tarkoittaa ettei mene leimasta jos palaa??


      MItä mieltä olette autosta.

      Näin eilen vanhemman Mersun millä oli ajettu yli 650-tuhatta. Ja hyvin näytti pelittävän.

      Kestäviä ja varmoja autoja pitäisi olla.

    • mitä tarkoittaa

      itse ajanut autolla nyt n. 1000k? Olet ajanut autolla siis 1000kiloa?!!!! Sinun ja monen muunkin olisi parempi mennä takas peruskouluun!!! Nimittäin tässä olis yksiköden esim. kilo = k, tonni = t, joule = j, jne.

      • tai näinkin

        k = 3 nollaa
        m = 6 nollaa


    • paidalla

      Eli kukaan ei kommentoi autoa. Olen ajannut reilun 1000km viikon aikana. Paljonkohan tuolla mesellä vielä ajaa.

      Eipä taida olla toista palstaa mistää kysyä.

      Eräs tyyppi kertoi, että oli ajanaut vastaavalla "väyrysellä" 450tuhatta, ennenkuin myi sen pois.

      MMinulla oli ennen pösö. JA nyt kun olen siitä päässyyt erooon. Haluan itselleni hyvän varman ja kestävän auton.

      Eli kattaako tämä mersu odotukset. No se jää nähtäväksi.

      Mutta kmmentoikaa autoani pelkkien tietojen perusteeeella.

      • Kysy Taksi

        palstalta. Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että se kestää ainakin 1 500 000 kilometriä, sitten koneremppa ja toinen mokoma päälle. Mercedes-Benz kestää.

        Mersu on todella paljon pösöä kestävämpi auto.


    • trrtyhtrhrt

      1000k=1000 000 paljon olet jo ajanut

    • Käyttöauto se on

      Tutulla on tuollainen tuontiauto (alle 300tkm) ollut käyttöautona jo vuosia, tuskin ajaa edes 8 tkm vuodessa.

      Jarruputkia ja niveliä on katsastuksiin joutunut vaihtamaan.
      Koneessa on joskus ollut käyntihäiriöitä ja automaatin kanssa ollut kerran kalliimpi korjaus.

      Kokonaisuutena on ollut siedettävä käyttöauto, mutta vuosittaisiin ajokm suhteutettuna korjattavaa on ollut ihmeen paljon.

      Itse kaivaisin ensitilassa syyn moottorivalon palamiseen, tuossa vaiheessa voit vielä päästä halvalla.

      Kyllä nuolla paljon ajetaan, mutta niitä paljon ajettuja myös huolletaan. Ei ne km paljoa kerro, jos edellinen omistaja ei ole viitsinyt tehdä autolle juuri mitään viimeiseen 3 vuoteen. Kannattaa ensitöikseen käydä läpi kaikki kuluvat osa, suodattimet ja nesteet, jne.

    • mitäs ostit

      Miksi nyt vasta kyselet, kun olet jo ostanut niin sanotusti sulla on jo löysät housuissa.

    • ei ranskalaisia

      auto lähtee 5.9 huoltoon ja siellä käydään kaikki läpi. Toivottavasti saan tästä pösöä paremman ajopelin. Tai se nyt on sanomattakin selvää. Mulla meni pösön huoltoihin. n. 3000e 3 vuoden aikana ja viuosi malli oli 2006 auton malli 307.

      • vito mies.

        Nyt kyllä pistit pahan mersun ostaja pösöllä meni siis 3000e 3vuodessa,voit kyllä nyt varautua ihan tosiin summiin.

        Niin ja sulla se väyrys sarja,no ajaahan sillä mutta huonompi ajaa kuin pösö kirkkaasti huonompi.

        Minäkin menin vaihtamaan 540000km ajetun citröen c5 2.2 hdi farkun mersuun ja vitoon vieläpä,huh sitä remontin määrää ja autolla ei ole ajettu kuin 375000km.

        Minulla on 11 mersua ollut ja menin vielä vaihtamaan mersuun,tämä oli virhe.

        Nyt minä hokasin kun luin tarkemmin ,katsoin kun puhuit lohkolämmitemestä.Olet maksanut

        "Olen ainakin toistaiseksi iloinen valintaan. Maksoin 7000e."

        No sinun pösösi meni ilmaiseksi sellainen mersu ei maksa kun 1500e ja jos nyt valo palaa niin ei todelakaan sitäkään.

        Sellaiseen autoon ei kärsi lohkojalämmityksiä viritellä olet vielä ostanut bensan,se olisi eri juttu jos olisi diesel.


        Vielä kysymykseesi bensa mersun kestävyydestä,itse ajoin 124 korisella 300e eli 3 litran kutoskoneisella yli 500000km mutta nämä kesti,väyrynen painii erisarjassa,se on mersun huonoinpia malleja väyryssarja eli w 210.

        Sinua on myyjä kus-su silmään,ensimmäinen on ettei pidä ostaa tai maksaa tuolaisia tuonti mersusta autosihan jos olisi kunnoss on 1500e korkeintaan 2000e arvoinen silloinkin olisi syytä olla farkku.

        Murheen ostit hdi koneet raskalaisissa on todella hyviä ja se mersu jonka ositit ei ole sinne päinkään verraten pösön ja citröenin ajoominaisuuksia.Painajaisesi alkakoon se on kuule mersujen aika mennyt ohi 1995 jälkeen ,itsekkin sen olen nyt nähnyt bussi mersun kanssa että silleen ja ei naurata.

        Olisit ostanut citikan c5 hdi koneella minä ainakin meinaan ostaa kunhan eroon mersusta vaan pääsisin.


    • Veholla töissä

      Heh Löitpäs kätesi paskaan. Edessä on isoja ongelmia..... EI IKINÄ MERSUA

    • mersu vs pösö

      En aio huollattaa mersuani merkkihuollossa. Joten suht edullisesti pitäisi päästä.

      • Eemelillä eteenpäin

        Siitä huolimatta Star-tester on ainoa laite jolla pystyy selvittämään mersun sielunelämän synkkiä salaisuuksia, joten käy sillä ottamassa autosta vikakoodit ulos kuittaamisella ne eivät korjaannu.


      • ongelmia edessä

        Älä vaan sano että vika juontaa vaihdelaatikosta?

        Edullisesti et pääse.öljyt koneeseen ja laatikkoon perään,lohkolämmitin jäähdytin nesteen vaihdot polttoainesuodatin ja mahdollisesti talvirenkaat .

        Ja sitten se vikakin pitää etsiä.

        Jo ensi kilometrit ovat kalliit noissa tuonti autoissa mikäli ei ole suomessa jo huolettu ennen myyntiä.


        Mikä ihme sinut sai ostamaan bensa väyrysen ja pienellä koneella?


    • pököll

      Kiitos neuvosta. Pitää vain jostain löytää tuollainen stra tester. Kai niitä joka huoltamolla on???

      • myypois.

        Varaudu kalliiseen takapään nivelien uusintaan. Myös kardaani menee noilla kilometreillä. Kun vikakoodi ei näy yleistesterillä on vika kallis Ilmeisesti ECU mennyt $$$$$


      • Eemelilä eteenpäin

        Veholla ja mahdollisesti MB:n erikoistuneilla korjaamoilla sekä alan harrastajilla. Suosittelen tutustumista mersuforumilla tekniikka keskustelu osion lukemista.


      • KKivelä
        myypois. kirjoitti:

        Varaudu kalliiseen takapään nivelien uusintaan. Myös kardaani menee noilla kilometreillä. Kun vikakoodi ei näy yleistesterillä on vika kallis Ilmeisesti ECU mennyt $$$$$

        Takapään nivelien helat on tosi kalliita, maksavat noin 6 euroa kappale, Kardaanin tukilaakeri maksaa kympin. Vaihtotyö on melko yksinkertainen. Normaalit perustyökalut riittävät . Ainoastaan narinahelan vaihtoon tarvitsee tehdä pultista ja parista putkenpätkästä erikoistyökalu. ECU ei mene juuri koskaan, mutta jos kuitenkin jostain syystä menee, korjaus maksaa keskimäärin 180 euroa. Vain idiootti menee merkkikorjaamoon laitattamaan uuden ECUn.


    • Kymmenes Mercedes

      Jees. Mersuforumeilta löytyy asiallista neuvoa ja Star on ehdoton mersujen vikojen selvittelyissä.

      Sitten, meilläkin on kakkosautona ranskalainen, eli 406 Pösö vm-2003. 2.0 bensakoneella. Kyllä rouvakin oli mielissään, kun sai mersulla ajaa. Kunnossa oleva väyrynen oli kyllä ehdottomasti parempi auto ajaa, kuin tämä ranskatar, vaikka sekin huolletaan ja korjataan säntillisesti.

      Nyt on ässä toisena autona, E-sarjaan ei enää ole paluuta. Veekahdeksikko on keulalla oikein mukava ja tällä tekee matkaa todella mukavasti sekä äänettömästi.

      • Ässä on varmasti mukava, mutta sen vika on ylläpidon hinta. Tietysti jos rahaa on niin ettei paskalle taivu, niin sitten ole mitään väliä, mutta meille muille E-sarjalainen on usein parempi vaihtoehto...

        Ei ole sattumaa, että ässä on käytettynä usein e:n kanssa samoissa hinnoissa. :)


    • sainko sen?

      Niin. Kannattaa ostaa käytetty yli 150t ajettu mersu ja huollattaa se muualla kuin merkkiliikkeessä. Niin saa luksusta ja hyvän ja kestävän auton vuosiksi.

      Pois: fiat,opel,peugeot, renault, citroen, ford...kia

      toyota ja volkkari vielä menee samoi bmv, audi ja jotkut japsit. (volvo)

    • ongelmia edessä.

      Minkä ihmeen listan laitoit?

      peugeot,renault,citröen?

      Nuo autot on yllättävän hyviä,ensiksikin citröen ei ruostu niin kuin mersu ja toiseksi mersun A sarjaa kasataan uudessakaupungissa renaultin koneella ja takuulla on kestävä bensa kone.

      Mainitset volkkarista?

      Hei herää jo! volkkari ei ole edes auto ,sillä ei pääse kun tarvitsee päästä.Ja Tojota se on monissa maleissa citröen kuten se pikku tojota ja hiace.

      Missä ihmeen kaapissa sinä olet ikäsi asunut?

      Vieläpä lisäät audin ja bmv missä sinä olet elänyt?tuo on näkemys siltä joka ei tiedä autoista tuon taivaallista.

    • ikäätynyt kuski

      ranskalaiset autot ovat huonoja. samoin fiat. Ei sotketa ferraria ym tähän.

      Mersu on käyttöautona monen muun kulkupelin yläpuolella. laatunsa ja kestävyytensä puolesta.

      Mersulla ajetaan satojatuhansia kilometrejä. Olen ollut mesen kyydissä, missä miljoona oli mennyt rikki ja pelitti yhä hienosti.

      Käytetyn mersun saa halvalla. Se pitää huollattaa ja pitää hyvin. Se kestää ja on edullinen ylläpitää.

      OLen ajellut ennen noilla ns halvemmilla merkeillä ja on ollut niin monenmoista vikaa, että nyt on vuorossa mersu. Ekat huollot tehty. ja autotohtorilla tarkistettu. 270tuhatta mennyt rikki, eikä vian häivää. Ei syö kovasti öljyä...

      • ongelmia edessä.

        ikääntynyt mies.

        Ai on ranskalaiset autot huonoja? no siinä tapauksessa A sarjan mersun kone on huono kun se renaultin kone ja sitä kasataan uudessakaupungissa.


        Älkää paapat nyt höpöttäkö jaskaa kun ette tiedä,ensinnäkin ranskalainen diesel nyky diesel hdi kone on todella hyvä sillä ajelee aika helposti 500000km että siinä mielessä 270000km ei ole vielä yhtään mitään,ja mainitset ei syö kovasti öljyä.

        No ei varmaan syökkään kovasti öljyä,nykyauto ei ei noissa kilometreissä hävitä öljyjä melkein mikä vaan diesel saa olla kun puhutaan matkaautoista.

        Jos olisi ollut 700000km ja olisit maininnut ettei syö kovasti öljyä eli sanotaan tuohon mittatikun puoleen väliin asti niin se olisi siedettävää vielä.

        Minulla on ollut 11 kpl mersuja,bensamersullakaan ei ole hätäpäivää 500000km kohdalla.

        Mutta cdi mersu luo ongelmia suuttimineen ennen aikaisesti.Samoin kun ruoste,siitä ei ole kyyti pojaksikaan kun verrataan ranskalaiseen joka ei hevin ruostu.

        ikääntynyt kuski voi yllättyä jos olet ostanut cdi mersun?se ei ole samaa kestävyydeltään kuin aikaisemmat ennen vuotta 1995 olevia mersuja tekniikaltaan.

        Erikoisesti w210 eli väyrynen on syytä ohittaa suosiolla,se mallia on yksi pahimmista mersuista ruostumaan ja sen päälle cdi kone jolloin puhuttaan autosta jota ei kannata laittaa kun se kerran sippaa koska autolla ei ole mitään arvoa.

        Tuotamallia tehtiin 1995-2002 välisenä aikana täyttä sutta joka pilasi mersun legendaarisen kestävyyden maineeltaan,tuolloin alkoi mersun alamäki.


    • kunnon saku......

      Älä sinä aloittaja turhia murehdi. Kyllä "Saksalainen" avittaa tässäkin tapauksessa sinua, Kunhan lyöt riittävän määrän euroja pöytään............

      Eri asia on tietenkin se, Jos tarvittavaa summaa ei löydy..............

    • Möinomanpois

      Laitappa jäähdyttimeen nestettä/vettä, niin eiköhän pitäs valon sammua.
      Kyllä sillä 500000 pitäs ilman huolia päästä.

    • ongelmia edessä

      "Kyllä sillä 500000 pitäs ilman huolia päästä."

      Siis ilman huolia? mutta kun sillä on nyt jo ne huolet kun luet aloituksesta ja ajettu oli 270000km.Ja eiköhän se ole jo käyttänyt sen auton huolossa,ei vaan tule kertomaan kuinka se huolto tuli maksamaan.Koska kaikki sen tietää,moottorivalo ja kyseessä tuonti auto ja kaikki laitettava suomen talveen kuntoon niin kalliiksi se tuli ja maksoikin 7000e ,1500e arvoisesta autosta,josta itse en maksaisi euroakaan kyseessähän w210 niin kuin tiedät.

    • ongelmia edessä

      Onkohan ne edes tarkataneet moottoriöljyn määrää se ei riitä jos öljyä on puoleen väliin mittatikussa,öljyn ollessa mittatikun puolenvälin tienoilla syttyy valo palamaan.

    • Memejo

      Kyllä väyrysissä luja kone on, kunhan pitää huolta perushuolloista ja seurailee öljyjä ym. Korihan nuissa on se suurin huolenaihe, eli pidä puhtaana, vältä kosteudelta jnejne. jottei kori pääse lahoamaan käsiin! Siis todella tunnettu nimenomaan lahosta korista, mutta lujista (diesel)koneista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe