Mihin Euroopan kohteeseen menisitte mielellään uudelleen ?

spontaanimatkailija

Parin viime vuoden kokemuksella, mihin eurooppalaiseen kohteeseen menisitte uudelleen lomillanne ?
Talvella, keväällä, kesällä tai syksyllä.
Tai mikä on suosikkinne ja miksi ?

9

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+15

      Budapest ei ehkä ole Suosikki, mutta ainakin niiden joukossa. Muutama vuosi takaperin satuttiin tosi hyvään hotelliin Budapestissä ja tämä hotelli on SE syy mikä on vetänyt meitä kesäisin pariinkin otteeseen takaisin. Tietysti hintataso, suorat lennot sekä paikalliset ystävälliset ihmiset vaikuttavat, mutta tuo hotelli vaan on niin mielettömän kiva että sen takia tullaan varmasti jatkossakin käymään Budapestissä :)

      Sitten, sitten, ihan mihin vuodenaikaan tahansa mä varmaan uusisin Dublinin reissun ja yhdistäisin siihen jonkun muun kaupungin. Mä tykkäsin Dublinissa aivan kaikesta, siis AIVAN kaikesta :D

    • Ervo A

      Menemme Keski-Eurooppaan aina tammikuussa ja kesällä kiertelemme siellä muutaman viikon automatkalla. Ongelma on siinä, ettei samoissa paikoissa voi olla yhtäaikaa, valittava on. Nyt se osui Varsovaan, Bratislavaan, Budapestiin, Wroclawiin ja Stettiniin, kaikki on koettu sekä kesällä että talvella. Ensi kesänä voisi taas olla Krakovan, Ljubljanan, Prahan ja Cesky Krumlovin vuoro, tammikuun pitkä viikonloppu voisi tällä kertaa osua taas Varsovaan.

      Kysyt suosikkia. Ei sellaista ole. Kun on nähnyt lumihiutaleiden tanssivan Prahan Vysehradissa, viettänyt raukeaa kesäpäivää Budapestin Margitsaarella ja vaellellut Varsovan Lazienkipuistossa patonki ja valkkari laukussa, ottanut viidennen kuvan Bratislavan paparazzista ja nähnyt miten aurinko sammuu Itämereen Stettinissä, silloin ymmärtää ettei Keski-Eurooppa ole sarja matkakohteita, se on mielentila.

    • sinne taas halajan

      Ervo A:ta siteeraten, mutta portaan alaspäin mennen: 'ettei Keski-Eurooppa ole sarja matkakohteita, se on mielentila' - tämä koskee osaltamme siis Itävaltaa ja kokonaisuudessaan ;)

    • Miodowa

      Varsova on kaunis, avara, edullinen.

    • ......

      Barcelonaan ollaan menossa - jälleen - eikä jää viimeiseksi kerraksi.

      • kello100

        Piti alkaa luettelemaan suosikkeja mutta helpompi ehkä kertoa ne mistä ei jostain syystä saanut mitään kummempia fiiliksiä. Eli kaunis kaupunki Luxenburg ei auennut, vaikka sää oli ihanin. Toinen joka ei jostain syystä innostanut oli Salzburg. Siihen saattoi tosin vaikuttaa joulukuinen räntäsade. Linna oli hieno! (nimeä en muista)


    • Nämä nappaa heti

      Toinen on Kroatian Dubrovnik, mutta sitäkin parempi matkakohde on Madeira kokonaisuudessaan. Madeiralla on päivällä oikeastaan aina vähintään se noin 17-18 astetta, useimpina kuukausina enemmänkin. Öisinkään ei putoa kovin alas.
      Funchal Madeiralla on uskomattoman hieno kaupunki. Dubrovnikiin en mielelläni lokakuun jälkeen lähtisi, ilmat kylmenevät silloin kovasti. Toisaalta siellä on tosi lämmintä Pohjois-Euroopan näkövinkkelistä jo varhain keväällä, esim. huhtikuussa.
      Heinä-elokuussa voi olla tuskallisen kuumaakin. Madeiralla tuskaista kuumuutta on harvoin, edes kuumimpina kuukausina.

    • I <3 traveling

      Unkarin Budapestissä olen muutaman vuoden aikana ollut n. 5 kertaa ja rakastun siihen aina uudelleen ja uudelleen. Talvisin ei ole liian kylmä ja keväällä kaupunki on kauneimmillaan :)

      Arkadan ostari on huippu ja metrolla pääsee lähes minne vaan melko edullisesti. Turusta suorat ja halvat lennot ovat parasta. Pidän Budapestistä todella paljon ja suosittelen sitä aina kaikille tuttavillenikin :D

      Toinen lempparini on ehdottomasti Tukholma. Kuninkaanlinnan alue on näkemisen arvoinen ja lähes pakko kokea! :) Shoppailumahdollisuudet ovat rajattomat :)

    • maapallo1

      Rooma, Wien, Praha ja Budapest ovat minun suosikkejani. Kaikkia kaupunkeja en ole kolunnut euroopassa, mutta aika monta kuitenkin. Roomassa olen ollut helmikuussa ja oli ihan kiva kierrellä paikkoja.(ei liian kuuma) Budapestissa olen käynyt useamman kerran, koska lennot edullisia ja lyhyitä. Siitä olen käynyt Wienissä, joka todella upea kaupunki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe