vauvan ruokailurytmi ja menu

vähä hukassako

4 ja puoli kk oleva poika syö korviketta niin paljon että soseita maistellaan jo mutta nyt kysynkin että millanen se vauvan ruokarytmi ja menuu sitten on?

Aamulla puuroa

11 aikoihin mitä sosetta (lämmin ruoka vai kylmää hedelmäsosetta)

päivällä mitä sosetta (lämmin ruoka vai kylmää hedelmäsosetta)

jne.. myös välipalat ja niillä ajattelin sormiruokaa antaa

Itselläni ei ole ruokarytmit hallussa vaan voi mahdollista olla että päivän lämmin ateria syödään silloin klo: 22 jälkeen kun poika yö unilla.

2

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapusha

Meillä alotettiin kiinteiden maistelu 3kk ikäisenä sen takia että maito ei enää riittänyt pitämään nälkää. Ensin maisteltiin joka aterialla vähän (muutama lusikallinen) ja aika nopeesti siirryttiin sitten siihen että syötiin jo koko purkillinen yhdellä aterialla :) Puuro otettiin kuvioihin 5kk ikäsenä joten sen jälkeen ruokarytmi on ollut:
      8:00 Puuro
      11:00 Lounaalla lämmin sose jälkkäriksi hedelmäsosetta tai sormiruokaa
      14:00 Välipalana heldemäsosetta
      17:00 Lämmin sose jälkkäri hedelmäsose
      19:00 Puuro maitohörpyt päälle.

Ajat tietysti heitteli sen mukaan milloin heräsi,mutta nykyään toi on aika vakio :) Nyt poika on jo 1v joten ruoatkin on erilaisia mutta noin meillä mentiin silloin pienempänä!:) Sormiruokana meillä oli aluksi maissinaksuja,riisimuroja ja pieniä leivänpaloja. Sitten siirryttiin hedelmiin :)
      Toivottavasti tästä oli edes jotain apua!:)

• kiitos1

Kiitos , kyllä auttoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe