Uutta lupaa .223 kiväriin?

Täällälapissamäelän

Elikkä omistan 12/70 haulikon, 22lr piekkarin ja rinnakkaisluvan 308win ja kaikki tänä vuona hankittu.
Innostuin kiväärillä ampumiseen ja 22lr on suorastaan loistava harjoitus panos, mutta sitten jos harjoittelee ampumaan pitempiä matkoja isommalla kalibeerilla, niin sitten pitäisi ampua 308win ammuksilla ja se on kallista.

Nyt olisi tarvetta .223 rem kiväärille, joka on halpa ampua 308 nähden ja erittäin hyvä linnustukseen.

Onko .223 hyvä kaliiberi ihan yleensäkin ja onko minulla mahdollisuuksia hankkia uutta aselupaa näin pian uuden luvan saanista?
Perustelut uudelle .223 luvalle löytyy, mutta miten poliisi suhtautuu tähän asehankintaan? Hankinko aseita liian tiuhaan tahtiin?
Ampumapäiväkirja löytyy ja suosittelija myös.

Löytyykö puoliautomaatti kivääriä .223 kaliiberilla, jossa on metsästykseen sallittu 3 patruunan lipas?
Ar-15 kivääriä on kehuttu tarkaksi, mutta lipaskoko mietityttää..
Ase tulisi enimäkseen ratakäyttöön, mutta metsästysluvalla.

8

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin varmaan

      Niin tai sitten tuo tulisi oikeasti enimmäkseen kavereille brassailuun, mutta metsästysluvalla!

      Unohda koko juttu, jos et pysty harrastusta oikeasti todistamaan johon tuo on sopiva, niin nykypäivänä alkaa olla metsästys nimikkeellä turha kokeilla...

      • jönkka77

        hei vaan..kyllä onnistuu..jos ei muuten niin liity paikalliseen reserviläis yhdistykseen..siellä on rento meininki ja pääset paukuttelemaan isojen miesten pyssyillä ja saat sieltä myös asekouluttajan opastusta ja tark.merkinnät ampumapäiväkirjaan. Sillon saat luvat kyllä. Pessimistiset ritsa pojat kateuttaan yrittää näillä palstoilla luoda vääriä ennakkoasenteita viranomaisia kohtaan..tuollaiset kirjottelijat on luultavasti sivareita jotka ei halua puolustaa esim omaa kotimaata..jee.näin on..lutahousuja, sanos komppanian vääpelikin..heh heh..


    • met2

      Jos omistaa metsästys kortin ja kuuluu vielä metsästys seuraan niin varmasti saa ostaa "metsästys nimikkeellä" minkä vaan metsästys aseen,itse omistan useita metsästys aseita pystykorvasta puoliautomaatti rynkkyyn.Ei mitään ar-15 sotilasase kopiota vaan laadukas pulttilukkonen .223 kivääri hyvällä kiikarilla,sillä on kiva lähteä hanhimetsälle.

    • asek1

      Ja mahdollisesti poliisilaitos soittaa paikalliseen asekauppaan kyselyn millaisia lippaita ostamaasi aseeseen on saatavissa joten kannattaa selvittä se itse ettei tule yllätyksiä.
      Osta hyvä pulttilukkoinen .223 jos metsästät.

    • Valvojan Setä

      Elikkä, kyselet maailman paskimmalta palstalta tuollaisia juttuja?
      Et taida omistaa yhtäkään noista luettelemistasi aseista edes, sun tyyli on jo tuttu, elikkä tiedän sun postanneen tänne saman tyylistä kysely tuubaa kohtuu aktiivisesti...

    • 223

      223 lintukivääriksi on paras mahdollinen vaihto ehto 223 voiampua kaikkea mikä on peuraa pienempi siis ei peuraa vaan sitä pienempiä

    • lataa ja

      itse latailu on paras vaihtoehto

    • piukuli

      juu..saat vaikka kertasinkon jos olet kantapeikko tai käynyt kadettikoulun..hallussapitolupa onkin sitten toinen juttu..juu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe