Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vanhenetteko samaa tahtia?

mitä häh?

Pariskunnat -vanhenetteko samaan tahtiin vai onko toinen testä se "vanhus" ulkoisesti?..Monesti kyllä (naisen mielipide) mies 40 alkaa jo olla kaljua tai harmaapää ja seksuaalisuuskin vähenee..Naisilla tietysti auttaa hormonihoito mutta onhan niitä pariskuntia joissa nainen näyttää "mummulta" joustovyötäröpöksyissä ja linttaan astutuissa lenkkareissaan ja mies on hyväkroppainen ja naamainen..Mielipiteitä puolesta ja vastaan saa tuoda esille..

182

4741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies +puute

      Pakko todeta että vaimo on paljon vanhentunut sen jälkeen kun vaihdevuodet alkoivat.On lihonnut.ei kiinnostu mistään(seksistä puhumattakaan) ja hiuskato on käynyt.Hormoneja ei suostu syömään kun on sitä mieltä että ne on vaaraksi naisille.Itse olen normaalipainoinen ja lenkkeilen(vaimoa ei saa mukaan ei kävelmäänkään).Enkä ole kasvoistani niin vanhentunut kuin vaimo.Minua luullaan nuoremmaksi.

      • uusi huvila

        Miten se elämä sitten ketäkin koettelee. Meillä taas on toisinpäin. Mies lihotti itselleen 40 kg ylipainon,ei jaksa enää mitään ,nukkuu useat päiväunet ja syö syömästä päästyään. Seksi on häneltä unohtunut jo vuosia sitten.

        Itse pidän kunnostani ja painosta huolen.Voin hyvin , harrastan useita liikuntalajeja ja kulttuuria, ja näytän todella paljon nuoremmalta kuin mieheni. Minua luullaan häntä paljon nuoremmaksi vaikka olemme samanikäiset.

        Elämä on.


      • KALLE KELLO

        Hahhahh, kiitos nauruista. Normaalipaino ja lenkkeily on hieno asia ja pitää kunnon korkealla, mutta se ei estä ikääntymistä eikä ikääntymisen eri muotoja sinun hipiässäsi. Olet juuri sellainen lipevä iljetys, joka kuvittelee olevansa oikea hurmuri ja tekee itsestään naurettavan vanhan äijän. Jos sinä kuvittelet olevasi "nuoren näköinen", niin kuvitteletko että muutkin näkevät sinut niin?
        Mainio asia tietenkin on se, että sinun pollasi on pysynyt teini-ikäisenä.


      • Nuorekas mummo
        uusi huvila kirjoitti:

        Miten se elämä sitten ketäkin koettelee. Meillä taas on toisinpäin. Mies lihotti itselleen 40 kg ylipainon,ei jaksa enää mitään ,nukkuu useat päiväunet ja syö syömästä päästyään. Seksi on häneltä unohtunut jo vuosia sitten.

        Itse pidän kunnostani ja painosta huolen.Voin hyvin , harrastan useita liikuntalajeja ja kulttuuria, ja näytän todella paljon nuoremmalta kuin mieheni. Minua luullaan häntä paljon nuoremmaksi vaikka olemme samanikäiset.

        Elämä on.

        Sama täällä että mies lihotti itsensä eikä lähtenyt lenkille kuten minä teen joka toinen päivä.

        Otin itselleni harrastuksen kun nuoruuden ystäväni on Saksassa ja rupesin lukemaan ruotsia työväenopistossa. Monet kertovat että kun osaa ruotsia niin oppii saksan kielen hyvin helposti ja nopeasti.

        Itse olenkin jo huomannut että ruotsissa ja saksassa on paljon samoja sanoja - niiden merkitys on vain eri.


      • johnlecarre

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!


      • heko...
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Hahhah, kunhan vanhenet vielä lisää ja heppi ei enää nouse niin naises lähtee nuoremmen matkaan sit eri, jos sulla paljon rahaa voi pysyä ottaa vaan rakastajan.


      • zirpa69

      • säälin ukkoasi
        Nuorekas mummo kirjoitti:

        Sama täällä että mies lihotti itsensä eikä lähtenyt lenkille kuten minä teen joka toinen päivä.

        Otin itselleni harrastuksen kun nuoruuden ystäväni on Saksassa ja rupesin lukemaan ruotsia työväenopistossa. Monet kertovat että kun osaa ruotsia niin oppii saksan kielen hyvin helposti ja nopeasti.

        Itse olenkin jo huomannut että ruotsissa ja saksassa on paljon samoja sanoja - niiden merkitys on vain eri.

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.


      • ghtyr
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Muutenkin tuon nuorekkaan mummon teksti kyllä indikoi melkoisesta tyhjäpäästä. Plus 1 sulle.


      • KALLE KELLO
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Oiiiii ihanus komistus "johblecarre" Mitä naiset (vanhat, lihavat, kulahtaneet, leveeperseiset jne jne suomalaiset naiset 35 ) ovat menettäneetkän sinussa. Sinulla on nyt elämä aivan loistavasti, hieno, kaunis, nuori, liikkuvainen jne jne NAINEN, mutta miten on oman ikäsi ja kykeneväisyytesi laita? Noorströmin kauneusklinikka kyllä auttaa naamataulun kanssa, mutta muuta kehoa ei pysty kirurgiakaan kiristämään, ei auta jumpat, juoksut, ruoat, vaan se keho kulahtaa sinullakin... Mitenhän se nuori kaunis pimulisi meinaa? Kyllä se kuono alkaa haistelemaan nuorempia ja komeampia ja kiinteämpiä. Nauti nyt ukkohyvä onnestasi ja pidä vähän sitä pimua silmällä, pikkujoulut lähestyy...

        ps Mites tuo sinun rahapuolesi, taitaa olla kunnossa??


      • maniskitso1
        ghtyr kirjoitti:

        Muutenkin tuon nuorekkaan mummon teksti kyllä indikoi melkoisesta tyhjäpäästä. Plus 1 sulle.

        kyllä tää maailma on perseestä ei pääse kuntoutukseen eikä leikkaukseen selkäleikkaus auttais monia pysymään nuorekkaina ja itsenäisinä vanhuksina kotonaan mutta kunnei asioita hoideta muuta kun turhanpäiväsillä kipulääkkeillä joista ei oo muuta hyvötyä ku vatsahaava koittakaa nyt perkele saada asioita järjestymää saa eu porukkaki lähtee kilometritehtaalle vaippoja vaihtamaan kunnei kerta oo muuta tekemistä


      • Oikea nainen!
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Haista paska!


      • Aito aikuinen nainen
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Sä oot kyllä aika SIKA!


      • Lumiakka
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Ei ruotsi suomalaiselle mikään turha kieli ole! Oppii norjan ja tanskan vilauksessa,islanti on vähän hankalampaa!
        Eläköön Pohjola!!


      • Lumiakka
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Podet ukkotautia!
        Niin metsä vastaa kuin siihen huutaa!


      • Meriministeriö
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Hahhahh, kiitos nauruista. Normaalipaino ja lenkkeily on hieno asia ja pitää kunnon korkealla, mutta se ei estä ikääntymistä eikä ikääntymisen eri muotoja sinun hipiässäsi. Olet juuri sellainen lipevä iljetys, joka kuvittelee olevansa oikea hurmuri ja tekee itsestään naurettavan vanhan äijän. Jos sinä kuvittelet olevasi "nuoren näköinen", niin kuvitteletko että muutkin näkevät sinut niin?
        Mainio asia tietenkin on se, että sinun pollasi on pysynyt teini-ikäisenä.

        Hai ollako nyt ruotsalainen,norjalainen vaiko islantilainen?


      • nauruarkku
        Lumiakka kirjoitti:

        Podet ukkotautia!
        Niin metsä vastaa kuin siihen huutaa!

        Mitä sitten sehän vaihtuu vuoden päästä teinitaudiksi.


      • niksunnaksun
        maniskitso1 kirjoitti:

        kyllä tää maailma on perseestä ei pääse kuntoutukseen eikä leikkaukseen selkäleikkaus auttais monia pysymään nuorekkaina ja itsenäisinä vanhuksina kotonaan mutta kunnei asioita hoideta muuta kun turhanpäiväsillä kipulääkkeillä joista ei oo muuta hyvötyä ku vatsahaava koittakaa nyt perkele saada asioita järjestymää saa eu porukkaki lähtee kilometritehtaalle vaippoja vaihtamaan kunnei kerta oo muuta tekemistä

        Selkäleikkaukseen, jos se tarpeelliseksi ja auttavaksi todetaan, pääsee nopeasti yksityisellä puolella, hinta-arvion saa etukäteen. siihen pitää myös ynnätä kontrollitarkastukset. Kyllä siinä pikkuauton hinta hupsahtaa eikä näytä sen komeammalta päälle päin, mutta elämänlaatu paranee. Kuka mihinkin sijoittaa.


      • hehheh.
        johnlecarre kirjoitti:

        Vaimo alkoi lihoomaan, seksi ei enää tullut kysymykseen, pukeutuminen muuttui mummomaiseksi ja liikunta se inhosi. Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalais nainen.

        Itse olen täynnä energiaa ja näytänkin ikäistäni paljon nuoremmalta. Elämä meni hukkaan vetelän frigidin kanssa, eropäätös oli lopulta helppo. Elämään löytyi itseäni 14v. nuorempi maailman ihanin nainen, raikas, liikuntaa rakastava, nätti, oikea Nainen. En voisi olla onnellisempi.

        Vaihtakaa miehet ne ylipainoiset, sohvalla löhöävät frigidit rohkeasti oikeisiin Naisiin! Elämäsi paras päätös!

        Otitko omaishoitajan.?


      • eieieieieeeeeei
        Nuorekas mummo kirjoitti:

        Sama täällä että mies lihotti itsensä eikä lähtenyt lenkille kuten minä teen joka toinen päivä.

        Otin itselleni harrastuksen kun nuoruuden ystäväni on Saksassa ja rupesin lukemaan ruotsia työväenopistossa. Monet kertovat että kun osaa ruotsia niin oppii saksan kielen hyvin helposti ja nopeasti.

        Itse olenkin jo huomannut että ruotsissa ja saksassa on paljon samoja sanoja - niiden merkitys on vain eri.

        tää oli provo.ei ei ei ei pakkoruotsille.ja vielä kerran EI.


      • enkku ja saksa
        Lumiakka kirjoitti:

        Ei ruotsi suomalaiselle mikään turha kieli ole! Oppii norjan ja tanskan vilauksessa,islanti on vähän hankalampaa!
        Eläköön Pohjola!!

        Jaa ei vai ei sitä ruotsia osattu, Saksassa, espanjassa, italiassa Belgiassa ranskassa eikä muissakaan maissa joiden valuutta on €uro.
        Meilläkin on töissä ruotsalaisten kaa työkielenä enlanti .


      • RPG
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Ruotsin osaaminen auttaa saksan opiskelussa, mutta kyllä parhaiten oppii ihan sitä varsinaista kieltä lukemalla.


      • Provo tai ei
        eieieieieeeeeei kirjoitti:

        tää oli provo.ei ei ei ei pakkoruotsille.ja vielä kerran EI.

        www.pikavippiluottotiedottomalle.com antaa paljon uusia aspekteja.


      • ....................
        Lumiakka kirjoitti:

        Ei ruotsi suomalaiselle mikään turha kieli ole! Oppii norjan ja tanskan vilauksessa,islanti on vähän hankalampaa!
        Eläköön Pohjola!!

        Oppii vilauksessa, vai, kun ei edes ruotsalaiset ja tanskalaisetkaan ymmärrä toisiaan täysin, vaikka kielet ovat suurimmaksi osaksi samanlaiset. Politiikassa vaikeuksia ymmärtää toisiaan.


      • Old shoes
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Ensin nimimerkille "säälin ukkoasi:"

        Vaikka tässä ketjussa ei ole tarkoitus käydä kielkeskustelua, niin puhun vain itsestäsi sen muistiasian suhtee. Siitä on tutkittuakin tietoa, että saman germaaniseen kieliperheeseen kuuluvat kielet tukevat toisiaan. Jos osaa ruotsia, on helpompi oppia saksaa. Ja muutamaa muutakin kieltä. Joku ei tietysti opi mitään kieltä, edes äidinkeltään kunnolla.

        Sitten tämän ketjun aiheeseen. Vanheneminen on hyvin yksilöllistä, mutta varmasti aktiivinen ihminen hiukan hitaammin kerää itseensä ikääntymisen merkkejä kuin ei-aktiivinen. Säännöllinen liikunta lisää kuntoa ja jaksamista niin sängyssä kuin muuallakin ja paino pysyy kurissa. Tämä on aika kokonaisvaltaista. Geenikartta sen lopulta ratkaisee miten kukin vanhenee, mutta siinä omassa vanhenemisessaan voi tehdä itse ison eron olemalla aktiivinen. Löysät, ylipainoiset sohvaperunat kaivavat itselleen ennenaikaista hautaa. Ja se on pitkälti oma valinta, ellei ole fyysistä vammaa, joka estää liikkumisen. Silloinkin yleensä löytyy joku tapa pitää itsestään huolta.

        Pariskunnan suhteen eriaikainen vanheneminen johtuu paitsi geeneistä (joihin ei voi vaikuttaa), myös suureksi osaksi omasta itsestään ja aktiivisuudestaan. Toki se on ongelma, jos tässä ollaan kovin eri linjoilla. Ylipaino esim. on useimmille ratkaistavissa oleva ongelma. Iän myötä ruoan määrää pitää säännöstellä, eikä voi syödä niin paljon kuin vaikka 20 vuotta aiemmin, vaikka liikkuisikin saman verran.

        Vanheneminen on hyväksyttävä. Se on perusteesi tässä asiassa. Myös kumppanin vanhenemnen, jonka ehkä helpommin huomaa kuin itsessä tapahtuneet muutokset. Tietysti pariskunnan mahdollinen ikäero myös korostuu vanhemmiten. 15 vuoden ikäero ei juuri tunnu, kun ollaan 30 - ja 45 -vuotiaita, mutta kylläkin, kun toinen on 60 ja toinen 75.


      • Eesti keel
        .................... kirjoitti:

        Oppii vilauksessa, vai, kun ei edes ruotsalaiset ja tanskalaisetkaan ymmärrä toisiaan täysin, vaikka kielet ovat suurimmaksi osaksi samanlaiset. Politiikassa vaikeuksia ymmärtää toisiaan.

        Eikä mekään ymmärretä virolaisia. Naurattaa vaan, mutta mitään tolkkua ei saa.


      • Rituli 2

        Heh, luontohan asian on päättänyt. Nainen vanhenee, kun biologinen synnyttämisen aika on ohi ja mies pysyy "siitoskuntoisena" pitempään. Ei se aina niinkään mene, että nainen vanhenee ensin. Itse olen 60-vuotias, vaikkei sitä kukaan usko, koska näytän 50 v. tai alle. Molemmat vanhempani olivat nuorekkaita eli geneettinen perimä myös vaikuttaa.

        Toisaalta tunnen naisen, joka 52-vuotiaana näyttää 65-vuotiaalta harmaine hiuksineen. Ulkoilu, liikunta, raittius ja terveellinen ravinto pitävät nuorekkaana sekä henkinen hyvinvointi ja positiivinen elämänasenne.


      • Natsit taas liikkeel
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Et taida olla penalin terävin kynä vaan joku epäsuomalaisuusliiton natsi taas kerran.


      • vanhempi-n

        Usein miehet luulevat olevansa nuoren näköisiä, vaikka eivät todellakaan ole.
        Olen tehnyt huomion että miehet ovat persompia imartelulle kuin naiset. Uskovat vaikka minkälaisen kommentin nuorekkuudestaan.


      • Svartingen
        säälin ukkoasi kirjoitti:

        Ei sinua ainakaan kovin älykkääksi voi sanoa, jos ensin opettelet ruotsia, (joka on muuten turha kieli) oppiaksesi saksaa. Tämä erikoinen väittämä ruotsinkielen tarpeellisuudesta oppia ensin ja sitten muita kieliä, on RKP:läisten pakkoruotsia kannattavien kehittämä logiikka. No naisiin nämä yleensä uppoavat hyvin.

        Se että on samoja sanoja ja eri tarkoitus, vain sekoittaa muistamista ja vaikeuttaa oppimista.

        Olisit jättänyt vastaamatta ,komenttisi on kaukaa haettu tästä keskustelusta,joka ikisessä keskustelussa on sinun laisiasi tyhmiä joiden ääni varmaan ei kuulu missään, ja siksi on herjattava toisten kirjoituksista tai muusta heille tärkeistä asioista, näin ajattelee fiksu, nuorekas Mummo, jolla kaikki on kohdallaan.!


      • huhhuuh
        vanhempi-n kirjoitti:

        Usein miehet luulevat olevansa nuoren näköisiä, vaikka eivät todellakaan ole.
        Olen tehnyt huomion että miehet ovat persompia imartelulle kuin naiset. Uskovat vaikka minkälaisen kommentin nuorekkuudestaan.

        Kuvotuksen huippu, kun vanha mies värjää hiuksensa. Usein se värjää sen vielä punaiseksi, voi tsiisus sentään.


      • Asian ohi mutta...
        RPG kirjoitti:

        Ruotsin osaaminen auttaa saksan opiskelussa, mutta kyllä parhaiten oppii ihan sitä varsinaista kieltä lukemalla.

        Miten ihmeessä ruotsin osaaminen auttaisi saksan opiskelussa. Saksassa verbien paikat lauseessa (lausejärjetys) ja taivutukset, kuten myös sanat sinällään ovat ihan erilaiset. En ymmärrä, vaikka olenlukenut sekä ruotsia että saksaa. Olisinpa ollut kiitollinen, jos olisin voinut keskittyä vain saksaan.


      • ahkeroitseva
        .................... kirjoitti:

        Oppii vilauksessa, vai, kun ei edes ruotsalaiset ja tanskalaisetkaan ymmärrä toisiaan täysin, vaikka kielet ovat suurimmaksi osaksi samanlaiset. Politiikassa vaikeuksia ymmärtää toisiaan.

        Minä opin! Ensin opettelin ruotsin, ehkä siinä syy muiden pohjoismaisten osaamiseen nopeassa tahdissa. Minulla on jokatapauksessa etulyöntiasema,seviän kaikilla pohjolan kielillä ja töitä on riittänyt, sillä suomea harva viitsii opetella, on vähän liikaa kaasuksia!
        Osaan muuten aikahyvin saksaakin ja selviän enkullakin!
        Olen lisäksi sitä mieltä, että meidän pitäisi suosia oman maanosamme kieliä! Opetelkoot!


      • Vastuuton feministi
        zirpa69 kirjoitti:

        Oon http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/feminismin-uhri.html ja diggaan vanhoista papoista

        Feministeillä taipumus paheksua jostain syystä naisia, jotka haluavat itselleen vanhemman miehen.


      • colour vanilla
        Vastuuton feministi kirjoitti:

        Feministeillä taipumus paheksua jostain syystä naisia, jotka haluavat itselleen vanhemman miehen.

        Kuin löytäisi parsinneulan heinien joukosta... siis (1:1) ikäinen jos oisi ja soma.


    • sinttura

      Me kyllä vanhetaan erillään, mutta järkytys oli melkoinen, kun näin ex-mieheni puolen vuoden jälkeen. Avioliiton aikana kuulin läskistä ja laiskuudesta päivittäin, mutta mitäs oli tapahtunut. Äijällä on risuparta, rasvanen letti, mitä ei hyvällä sydämelläkään voi siistiksi sanoa, ja mikä etukumpu.
      Itse olen laihtunut ja ihan kuosillani, mutta exän nuoruus-takaisin-vaikka-karva-kerrallaan ei näytä onnistuneelta kamppanjalta. Masukin on niin kasvanut, että en ymmärrä millä ruualla noin onnistuneen muodon muutoksen saa aikaan. On nykyään absolutisti, joten kaljalla ei ole osuutta onnistuneeseen muutokseen.
      Olen ymmälläni, minne se entinen laihuuden ruhtinas on kadonnut.

    • KALLE KELLO

      Ikävä kyllä omat näkemykseni perustuu siihen päinvastaiseen. Naiset ne harrastaa ja huolehtii itsestään, tosin on niitä joustovyötäröitä, mutta eiköhän se ole ihan ok kotossa olla vähän löysemmin. Miehet ne taas töiden jälkeen läsähtää sohvalle maate ja ainoa liikunta jää siihen ruokapöytään kävelyyn ja ruokapöydästä sohvalle, loppuehtoo vierähtääkin laattana tv:tä tuijotellen. Naiset hoitelee kotityöt (hyötyliikuntaa) iltaisella, ja sehän on ymmärrettävää että lökäpöksyt on oivallinen työasu. Onkohan nyt näin, että sinulla on vetävä muija, mutta itse olet pöhöttynyt peruna ja mustasukkaisena ähräät kirjoitella tänne vai se pahempi, että sinä oikeasti kuvittelet olevasi adonis, etkä peilistä huomaa sitä, että aika se on sinuunkin jälkensä jättänyt

      • Ratto-Raili

        Hi,hi mä olenkin jo.Hmm.Poimuajolla.


      • Ei niin

        Tuo joustovuötärö kaikissa miesten housuissa on kyllä oikein hyvä minulle 25-vuotiaalle hoikalle pojalle.

        Ei joustovyötärö ole vanhuksia varten.


    • jfhgd

      No ei pidä paikkaansa. Kyllä köpöttelevä kaljamahainen harmaaksi muuttunut ja ukkoutunut mies ei ole komea.

      Tuolla muualla euroopassa miehetkin vanhenevat tyylikkäästi, mutta suomalainen mies ei, koska yrittää nuorentaa itseään lökäpöksyillä ja T-paidalla, joka ei nyt vaan sovi kaljamahan kanssa yhteen.

    • -10 v nuorempi mies

      Vanhemmissa suhteissa/ vanhuksilla se taitaa olla se suuremmalla todennäköisyydellä ja prosentuaallisesti nainen joka hoitaa sitä jo kalkkiintunutta miestään.

      • 14+17

        Niin ja naiset elävät pitempään. Käykääpä katsomassa Väestörekisterin tilastoja.
        Mielenkiintoista olisi verrata niitä Keski-Euroopan vastaaviin tilastoihin.


    • niin tai näin

      Mielenkiintoinen kysymys.Olen nähnyt pariskuntia jotka ovat saman ikäisiä mutta näyttävät aivan erilaisilta.On niitä joissa nainen on hehkeä ja pitänyt kunnostaan huolta ja mies sellainen lökäpöksy pallomaha.Ja ikää 40 . Mutta myös toisnpäin jossa mies vaan komistuu ja nainen on surkean näköinen poltetussa ja vaalennetussa mummukampauksessa. Sitten näkee pariskuntia joissa kumpikin on yhtä vanhetteneita ja vedetään tupakkaa ja kaljaa ja se on ainut harrastus.

      • KALLE KELLO

        "niin tai näin". Mikä tai minkäkainen on mummunkampaus?


      • Minun mielestäni
        KALLE KELLO kirjoitti:

        "niin tai näin". Mikä tai minkäkainen on mummunkampaus?

        Lyhyet hiukset ja niissä luumunpunaista.


      • näin,
        Minun mielestäni kirjoitti:

        Lyhyet hiukset ja niissä luumunpunaista.

        Nuttura harmaissa hiuksissa ja vanhat silmälasit jostain -70 luvulta.


      • mummolookkia
        näin, kirjoitti:

        Nuttura harmaissa hiuksissa ja vanhat silmälasit jostain -70 luvulta.

        Ennen oli mummoilla nutturat, nykyään lyhyt äijätukka, harmaa, tai räikeästi värjätty, omppovartalo ja paksusankaiset rumat lasit naamalla.


      • käyn kampaajalla.
        mummolookkia kirjoitti:

        Ennen oli mummoilla nutturat, nykyään lyhyt äijätukka, harmaa, tai räikeästi värjätty, omppovartalo ja paksusankaiset rumat lasit naamalla.

        Juu, niitä ite värjättyjä marketin hyllyltä valkattu väri ja ihan sopimaton olemukseen ja sitte se karmee juurikasvukin vielä monilla.


      • brunetttte..
        KALLE KELLO kirjoitti:

        "niin tai näin". Mikä tai minkäkainen on mummunkampaus?

        Mummokampaus on blondattu tukka, pahimmassa tapuksessa ihan harvakin vielä, muutama haituva sieltäällä. Ehkä lisänä säälittävä tupeeraus.
        Vaalennettu tukka vanhentaa vuosia =(


      • Oikea gentleman :)
        brunetttte.. kirjoitti:

        Mummokampaus on blondattu tukka, pahimmassa tapuksessa ihan harvakin vielä, muutama haituva sieltäällä. Ehkä lisänä säälittävä tupeeraus.
        Vaalennettu tukka vanhentaa vuosia =(

        On muumotukka varmasti blondikin, mutta pahin on sellainen räikeänpunainen lyhyt tai permanentin jälkeinen käpytukka.

        Suomalaisita ikääntyneistä naisista vain pieni osa on fiksuja ja kauniita. Ei muutamat likkakilotkaan haittaa, jos ne tyylillä kantaa. Kyllä kai Uosukainen on vieläkin "verevän näköinen". Toisaalta taas pulloposkiksi pingotettu Paula Koivuniemi on hirviö, jota ei lapsille kannata illalla näyttää.


      • Rituli2
        Oikea gentleman :) kirjoitti:

        On muumotukka varmasti blondikin, mutta pahin on sellainen räikeänpunainen lyhyt tai permanentin jälkeinen käpytukka.

        Suomalaisita ikääntyneistä naisista vain pieni osa on fiksuja ja kauniita. Ei muutamat likkakilotkaan haittaa, jos ne tyylillä kantaa. Kyllä kai Uosukainen on vieläkin "verevän näköinen". Toisaalta taas pulloposkiksi pingotettu Paula Koivuniemi on hirviö, jota ei lapsille kannata illalla näyttää.

        No no no!! Paula on ihana nainen sen ikäisenäki ja mikä mimmi esiintymään vielä! On varmaan ihoa pingotettu, mutta se on hyväkin, koska pitää olla timmissä kunnossa yleisön edessä. Ettet vaan olisi kateellinen.


      • KALLE KELLO
        Minun mielestäni kirjoitti:

        Lyhyet hiukset ja niissä luumunpunaista.

        ai jaa. Luumunpunaista, vihreetä, keltasta ja ihan kaikkea kyllä näkee muillakin kuin mummuikäisillä jopa miehillä.


      • <<>>
        käyn kampaajalla. kirjoitti:

        Juu, niitä ite värjättyjä marketin hyllyltä valkattu väri ja ihan sopimaton olemukseen ja sitte se karmee juurikasvukin vielä monilla.

        Räikeät ja liian tummat ärit eivät sovi ikääntyneelle. Itse vaalennutin muutaman asteen, samalla harmaat peittyivät. Minusta on ihan nätti ja sopii minulle.


      • Isoäiti
        näin, kirjoitti:

        Nuttura harmaissa hiuksissa ja vanhat silmälasit jostain -70 luvulta.

        Ihmiset,vanhenevatkin, ovat yksilöitä. Ulkonäöstään valittäminen tai ei välittäminen on jokaisen oma asia.
        Itselläni on luonnon raidat, kastanjanruskeaa ja runsaasti harmaata! Värjatä en aio enkä luovu mahtavasta nutturastani!
        Ryppyjäkin (nauru sellaisia) alkaa ilmaantua!
        Molemmista näkyy eletty elämä, joka aina tuo iänmerkkejä tullessaan. Ne kuuluvat minusta asiaan. Ikuista nuoruutta en kaipaa. Terveyttä on riittänyt. Uin ja vesijumppaan.
        Katselen ihaillen lapsiani ja lapsen lapsiani. Heissä on oman elämäni raidat!
        Silmälasit ovat vuodelta 2013 ! Palkkatyössä olen yhä, vaikka eläkeikä on jo saavutettu!
        Niin että näin!


    • hgfkl

      Se on ainakin varmaa, että jos sitä kaljaa ja tupakkaa vedellään päivästä toiseen, niin ei kumpikaan nuorennäköisenä pysy. Naisella nää nautintoaineet tekevät rumempaa jälkeä, mutta ei se mieskään kyllä komistu.

      Toisaalta sekin on kauheannäköistä kun kuntoillaan hullunlailla ja aletaan muistuttaa luurankoa. Vanhemmille henkilöille ei sovi se että rasvaprosentti on teinien luokkaa. Niin kuin kaikessa olisi hyvä löytää joku keskitie, pitää itsestään huolta ja etsiä oma tyyli.

      • 4+18

        Sanoisin, että toi lookki voi myös olla rahakysymys. Jonkin verran voi tehdä enemmän, jos on rahaaaaaa. Kauniit trendikkäät vaatteet, kauniit oikeansävyiset hiukset, jos värjää, huoliteltu leikkaus....

        Jos toinen on alisteisessa asemassa, se syö ihmistä. Ja ajan myötä se näkyy olemuksessa.

        Se on myös hyvä suojavarustus tarvittaessa :)

        Paras ulkonäkö on säteily, henkinen hyvinvointi. Mutta kuinka moni voi tänä päivänä voida 100% hyvin kaikilla tavoilla ja tasoilla.


    • Vanhuutta kohti

      Näkee noita lököpöksyisiä miehiä olevan liikenteessä enemmän kuin lököjä naisia. Katsoisiko naiset enemmän miten näyttäytyy ihmisten seurassa. Kuminauhavyötäröiset ovat hyvät pitää muodokkaankin ja ne voi olla ihan tyylikkäitäkin alaosasta, muodokkaammille ei aina ole tarjolla muuta mahdollisuutta.
      Kaljuus miehellä selittyy juuri noilla hormoonallisilla jutuilla. Miksi naisten pitäisi syödä hormooneja joilla "nuorentaa" elimistöään? Se on luonnonvastaista.
      Miksi ehkäisystä huolehtiminen kuuluu enemmän naiselle kuin miehelle? Missä on miesten lisähormonien käyttö vaikka se olisi joskus aiheellista heillekin? Vanhuuden muutokset tulee samaa tahtia myös miehille.
      Jokainen joka huolehtii terveellisestä ruuasta ja elintavoista voi hyvin jos ei ole sairauksia jotka vanhentaa rappeuttavasti ihmistä. Muutkin elämän rasitteet vanhentaa. Jotkut taas ovat vain tehty "vanhaan kuoreen", näihin geeneissä tuleviin ominaisuuksiin ei voi juuri vaikuttaa.
      Ei mummo tai pappaiässä tarvitse näyttää ikinuorelta, se on luonnotonta. Jos tehdään nuorentavia kaunusleikkauksia, keho rappeutuu joka tapauksessa. Jokainen voi vanheta normaalia tahtiaan, mikä siinäkin on että nuoruutta niin ihannoidaan vanhassa kropassakin? Annetaan ihmisten olla fyysisesti normaalisti vanhentuvia ihmisiä!

      • Nai-Sen kanssa

        Miehen kaljuus liittyy runsaaseen testosteronin määrään, joka kertoo, että seksi on edelleen mielessä. Fysiikka on toinen juttu, mutta miesten seksi kyllä onnistuu läpi elämän, jos testosteronia on tarpeeksi.

        Naisillekin pitäisi saada todella vaikuttavia "viagroja". Miehen seksuaalinen kyvykkyys on taattu, jos ei ole sydän- tai muuta vaikeaa sairautta.

        Entisten vuosikymmenten juttuja ne, joissa puhutaan yleisesti vanhempien miesten seksiä häiritsevästä impotenssista


      • tätä mieltä tänään
        Nai-Sen kanssa kirjoitti:

        Miehen kaljuus liittyy runsaaseen testosteronin määrään, joka kertoo, että seksi on edelleen mielessä. Fysiikka on toinen juttu, mutta miesten seksi kyllä onnistuu läpi elämän, jos testosteronia on tarpeeksi.

        Naisillekin pitäisi saada todella vaikuttavia "viagroja". Miehen seksuaalinen kyvykkyys on taattu, jos ei ole sydän- tai muuta vaikeaa sairautta.

        Entisten vuosikymmenten juttuja ne, joissa puhutaan yleisesti vanhempien miesten seksiä häiritsevästä impotenssista

        Se, että lääkkeellä saa seisomaan, ei mitenkään tee miehestä nuorta tai edes nuorekasta. Ulkokuori rapistuu ihan siinä missä naisellakin. Miehet vaan vanhenee nopeammin ja naisillla vähän vaihdevuodet rysäyttää. Mutta jos on rakkautta, kaikesta selviää.


    • SanoSiirakki

      Lokäpöksyistä ja linttaan astutuista lenkkareista en sano mitään. Ne eivät ole iän tai sukupuolen kanssa mitenkään tekemisissä.
      Tahtoisin nyt muistuttaa, ketään sen kummemmin puolustamatta tai syyttämättä, että jos mies vuotaisi verta noin 5 vuotta elämästään, hormoonit menisivät vaihdellen omia monimutkaisia teitään, olisi raskaana, synnyttäisi ja vielä imettäisi kaiken muun raadannan ohessa, olisi moni mies hautaan valmis ennen naisia. No, niinhän miehet taitavat vieläkin kuolla kupsahtaa hyvissä ajoin ennen vanhentunutta vaimoaan.

      Sitten, mitä tulee esim. kasvojen vanhenemiseen, on naisille jo syntyjään annettu ohuempi iho. Kyllä se rutistuu ilman noita yllämainittuja rasitteitakin nopeammin kuin miehen paksumpi iho.

    • .....

      Ulkonäön rapistumiselle ei aivan hirveän paljon voi. Mutta muuten ihmisten kannattaisi pitää itsestään huolta, paino kurissa jne. Se lisää elämäniloa. Itse en ole parisuhteessa, mutta jos olisin, yrittäisin varmasti todella olla viehättävä. Onhan se yksi tapa huomioida kumppania.

    • Ne elämäntavat

      Vuosi tulee lisää kummallekin samassa ajassa.

      Ulkonäkökin pysyy kunnossa jos viitsii pitää itsestään huolta. Meillä pitävät kunnostaan huolta molemmat.

    • JouVaa

      Hei!
      Kaikki eivät vanhene tasaisesti. Sellainen ajatus on naurettava. Toinen voi sairastaa enemmän kuin toinen. Yksi ei välitä hoitaa itseään (usein mies). Toisella keenit tulee mukaanvanhenemiseen. Me täytämme molemmat ensivuonna 75 ja suunnilleen näytämme sellaisilta. Harrastukset ovat osin yhteiset. Kesällä koluamme kansallispuistoja ja talvella yhteiset lenkit, tanssit ja jumpat. Sitten on molemmilla omia harrastuksia, jotta ei ala "tökkimään". Vaimolla kielikurssit kansalaisopistossa yms. Itselläni on "poikien jumpat" kaksikertaa viikossa ja tanssiharrastus, josta vaimoni ei pidä, joten siellä käyn yksin. Koti hoidetaan yhdessä. Aamuaskareet ovat minun vaimon sairauden vuoksi. Samoin hoidan ATK työt. Vanhenemme käsi kädessä.
      Jopivaari

      • Juupa joo

        Kertoi tuvan tappi Tane työeläkeläinen.


    • Mä 55v.

      Niinpä :)
      Yhdessä vanhennutaan ja lihotaan, mutta seksihalut on minulla, siis vaimolla, mutta mies ei kykene! Tää on hirveetä!

      • Kuntokysymys

        Älä lihota sitä miestäsi niin jaksaa paremmin kanssasi sängyssäkin.


      • yllättynyt
        Kuntokysymys kirjoitti:

        Älä lihota sitä miestäsi niin jaksaa paremmin kanssasi sängyssäkin.

        Miten toista lihotetaan? Pakkoruokinnalla vai jollain muulla konstilla?


      • Kuntokysymys
        yllättynyt kirjoitti:

        Miten toista lihotetaan? Pakkoruokinnalla vai jollain muulla konstilla?

        Kysy nimimerkiltä Mä 55v. Sehän kirjoitti "Yhdessä vanhennutaan ja lihotaan".


      • ...
        Kuntokysymys kirjoitti:

        Kysy nimimerkiltä Mä 55v. Sehän kirjoitti "Yhdessä vanhennutaan ja lihotaan".

        Mia 55 v ei osaa valmistaa terveellistä ruokaa. :)


      • yllättynyt
        Kuntokysymys kirjoitti:

        Kysy nimimerkiltä Mä 55v. Sehän kirjoitti "Yhdessä vanhennutaan ja lihotaan".

        Silti jokainen lihottaa itse itsensä. Ei kukaan liho sen takia jos joku muu lihoo.


      • Ei yllättynyt
        yllättynyt kirjoitti:

        Silti jokainen lihottaa itse itsensä. Ei kukaan liho sen takia jos joku muu lihoo.

        Parisuhteessa ei voi noudattaa kovin erilaisia ruokailu- yms elämäntapoja, sellaiset suhteet pyrkivät hajoamaan pian.


      • yllättynyt
        Ei yllättynyt kirjoitti:

        Parisuhteessa ei voi noudattaa kovin erilaisia ruokailu- yms elämäntapoja, sellaiset suhteet pyrkivät hajoamaan pian.

        Jokainen valitsee annoskokonsa itse. Jos toinen jättää sen takia että toinen syö vähemmän niin en ikinä olisi sellaisessa parisuhteessa alunalkaen. Myös ruuan laatuun pitää pystyä vaikuttamaan. Jos haluaa enemmän kasviksia jne niin sekään ei voi olla parisuhteen lopettava asia. EI kukaan SAA olla niin toisen ihmisen tossun alla.


      • JouVaa

        Hei!
        Ota yhteyttä. Haluja ja yms löytyy.
        Jopivaari


    • essi7

      Mikä on mielestänne mummokampaus?
      Ehan mielenkiinosta mielipiteitä.

      • sori vaan

        No mummulook on sellaiinen vaalennettu/vaaleita raitoja jotka hoivan puutteessa näytää kuiivilta ja hattaramaiselata.Siihen vielä lyhyehkö leikkaus ja joillakin jopa permis(ei käy!) NIIN siinä se! Näkee että niitä hiuksia ei osata hoitaa eikä kammata.
        Mielummin vaikka lyhyempäänkin kuontaloon hoitava väri(eikä punaista) tekisi hiuksista paksummat ja kiiltävämmät. Nainen 40 näytttää jo mummulta lun on semmoinen kampaus ja lökäpöksyt ja crocksit..tyylitöntä ja vanhentaa kun ei huolehdita itsestään eikä ulkonäöstään.Ei ihme jos ukot lähtee..eikä tee seksiä mieli kun naisen ahteri on leveä..kokoa 52


      • Minun mielestäni

        Lyhyet hiukset ja niissä luumunpunaista.

        Nuorekas kampaus on pitkähkö, kerroksittaan leikattu ja monivärjätty, joka jäljittelee luonnonmukaista auringon vaalentamaa kullanruskeaa. Tälläistä pyydän aina kamapaajaltani ja olen huomannut sillä olevan positiivisia vaikutuksia vastakkaiseen sukupuoleen. :)


      • siisti tyyli
        sori vaan kirjoitti:

        No mummulook on sellaiinen vaalennettu/vaaleita raitoja jotka hoivan puutteessa näytää kuiivilta ja hattaramaiselata.Siihen vielä lyhyehkö leikkaus ja joillakin jopa permis(ei käy!) NIIN siinä se! Näkee että niitä hiuksia ei osata hoitaa eikä kammata.
        Mielummin vaikka lyhyempäänkin kuontaloon hoitava väri(eikä punaista) tekisi hiuksista paksummat ja kiiltävämmät. Nainen 40 näytttää jo mummulta lun on semmoinen kampaus ja lökäpöksyt ja crocksit..tyylitöntä ja vanhentaa kun ei huolehdita itsestään eikä ulkonäöstään.Ei ihme jos ukot lähtee..eikä tee seksiä mieli kun naisen ahteri on leveä..kokoa 52

        Minusta se mummokampaus on nuttura harmaassa päässä, ei lyhyet hiukset raidotteuna tee mummuksi, jos on ne hoitanut ja föönännyt nätiksi, se, että kaikki ei tosiaanka osaa ja eivät viitsi sitä tehdä.
        Epäsiisti olemus ei yksin vanheta vaan tekee luontaantyöntävän oliseksi.


      • ei puutarhakengille
        sori vaan kirjoitti:

        No mummulook on sellaiinen vaalennettu/vaaleita raitoja jotka hoivan puutteessa näytää kuiivilta ja hattaramaiselata.Siihen vielä lyhyehkö leikkaus ja joillakin jopa permis(ei käy!) NIIN siinä se! Näkee että niitä hiuksia ei osata hoitaa eikä kammata.
        Mielummin vaikka lyhyempäänkin kuontaloon hoitava väri(eikä punaista) tekisi hiuksista paksummat ja kiiltävämmät. Nainen 40 näytttää jo mummulta lun on semmoinen kampaus ja lökäpöksyt ja crocksit..tyylitöntä ja vanhentaa kun ei huolehdita itsestään eikä ulkonäöstään.Ei ihme jos ukot lähtee..eikä tee seksiä mieli kun naisen ahteri on leveä..kokoa 52

        Lyhyistä hiuksista valitetaan paljon. Itse syyttäsin siitä kampaajia, jotka ahnaasti leikkaavat lyhyen tukan kaikille jotka antavat periksi. Vanhemmalle naiselle ei kuulemma sovi pitkä tukka. Ymmärrän toki kampaajien taka-ajatuksen, lyhyttä tukkaa kun on pakko käydä tasaamassa 1-2 kk välein, mikä tietää rahaa kampaajille..

        Nuo crocksit on kyllä maailman surkein keksintö.. puutarhakengistä tehdään käyttökenkä. Kesät talvet kuljetaan niissä, ihan hävettää suomalaisten puolesta. Sama juttu lenkkareiden kanssa.

        Mutta kyllä tuo tyylitaju/ pukeutuminen kulkee käsi kädessä sosiaalisen luokan kanssa. Virkanaiset ja korkeammin koulutetut ei kulje kuminauhavyötäröhousuissa ja puutarhakengissä muualla kuin puutarhatöissä.


      • höpö, höpö
        ei puutarhakengille kirjoitti:

        Lyhyistä hiuksista valitetaan paljon. Itse syyttäsin siitä kampaajia, jotka ahnaasti leikkaavat lyhyen tukan kaikille jotka antavat periksi. Vanhemmalle naiselle ei kuulemma sovi pitkä tukka. Ymmärrän toki kampaajien taka-ajatuksen, lyhyttä tukkaa kun on pakko käydä tasaamassa 1-2 kk välein, mikä tietää rahaa kampaajille..

        Nuo crocksit on kyllä maailman surkein keksintö.. puutarhakengistä tehdään käyttökenkä. Kesät talvet kuljetaan niissä, ihan hävettää suomalaisten puolesta. Sama juttu lenkkareiden kanssa.

        Mutta kyllä tuo tyylitaju/ pukeutuminen kulkee käsi kädessä sosiaalisen luokan kanssa. Virkanaiset ja korkeammin koulutetut ei kulje kuminauhavyötäröhousuissa ja puutarhakengissä muualla kuin puutarhatöissä.

        Ei kenenkään tukkaa nyt ase ohimolla kukaan kampaaja leikkaa, jos ei ite haluu lyhyttä.
        Minun kampaaja leikkaa just niinkö haluun.


      • KALLE KELLO
        ei puutarhakengille kirjoitti:

        Lyhyistä hiuksista valitetaan paljon. Itse syyttäsin siitä kampaajia, jotka ahnaasti leikkaavat lyhyen tukan kaikille jotka antavat periksi. Vanhemmalle naiselle ei kuulemma sovi pitkä tukka. Ymmärrän toki kampaajien taka-ajatuksen, lyhyttä tukkaa kun on pakko käydä tasaamassa 1-2 kk välein, mikä tietää rahaa kampaajille..

        Nuo crocksit on kyllä maailman surkein keksintö.. puutarhakengistä tehdään käyttökenkä. Kesät talvet kuljetaan niissä, ihan hävettää suomalaisten puolesta. Sama juttu lenkkareiden kanssa.

        Mutta kyllä tuo tyylitaju/ pukeutuminen kulkee käsi kädessä sosiaalisen luokan kanssa. Virkanaiset ja korkeammin koulutetut ei kulje kuminauhavyötäröhousuissa ja puutarhakengissä muualla kuin puutarhatöissä.

        Kuminauhavyötäröhousuja ja krokseja en ole nähnyt missään julkisissa paikoissa paitsi miehillä ja niilläkin on ollut ne kuminauhavyötäröhousut. Mutta tätä naisten pukeutumista en ymmärää, ja joka on suorastaan kuvottavan näköinen naisten päällä (koolla ei väliä). Legginsit, shortsit ja t-paita, legginsit, lyhyt hame ja t-paita, legginsit ja pitkä t-paita. Mikä helevetti naiset saa teidä pukeutumaan johonkin kamalan näköisiin legginseihin höystettynä em rievuilla? Oli nuori tai vanha, lihava tai laiha, niin jumaliste te olette kuin apinoita. Pistäkää ennemmin vaikka ne joustovyötäröhousut, eroaisitte ainakin toisistanne


      • ei puutarhakenkiä
        höpö, höpö kirjoitti:

        Ei kenenkään tukkaa nyt ase ohimolla kukaan kampaaja leikkaa, jos ei ite haluu lyhyttä.
        Minun kampaaja leikkaa just niinkö haluun.

        Täytyykin olla voimakastahtoinen, kun lähes jokainen kampaaja aloittaa manipuolinniun, "kuinka tällainen lyhyempi kampaus on nuorekas AIKUISEN NAISEN kampaus , eikä pitkä tukka.." Lähes jokainen pitkät hiukset omaava ystävättäreni on todennut saman ilmiön. Pari heistä on viimeiset 10 vuotta leikannut itse (pitkän) tukkansa, kun ei jaksa samaa vääntöä joka kampaajan kanssa. Oma kampaajani uskoi kerrasta, eikä enää tyrkytä minulle lyhyttä mallia.


      • ei puutarhak..
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Kuminauhavyötäröhousuja ja krokseja en ole nähnyt missään julkisissa paikoissa paitsi miehillä ja niilläkin on ollut ne kuminauhavyötäröhousut. Mutta tätä naisten pukeutumista en ymmärää, ja joka on suorastaan kuvottavan näköinen naisten päällä (koolla ei väliä). Legginsit, shortsit ja t-paita, legginsit, lyhyt hame ja t-paita, legginsit ja pitkä t-paita. Mikä helevetti naiset saa teidä pukeutumaan johonkin kamalan näköisiin legginseihin höystettynä em rievuilla? Oli nuori tai vanha, lihava tai laiha, niin jumaliste te olette kuin apinoita. Pistäkää ennemmin vaikka ne joustovyötäröhousut, eroaisitte ainakin toisistanne

        Legginssit kulkee jalassa iihan käytännön syostä: Itse käytän päivittäin hametta, eikä yksinkertaisesti ole varaa ostaa joka päivä uusia sukkahousuja. Ne tulevat maksamaan jopa 50-70e/kk, jos laskee että joka arkipäivä niitä pitää: Ne kun kestää vain yhden käyttökerran, erittäin harvoin kaksi kertaa.

        Jos sukkahousuja ei ole, reidet hankautuvat kävellessä vereslihalle, mikäli yhtään hikoilee, koska ne ottavat ylhäältä yhteen. Ja tänän ei auta edes laihtuminen, kun vartalon malli on tällainen, mikä on.

        Itselelni tulee lenkillä kuuma ns. gollegehousuissa, minkä vuoksi lenkillä on leggarit ja pitkä pusero. Joskus jos on kauhea kiire tai kaatosade, olen käynyt lähikaupassa em. vaatetuksessa. Se tietty ärsyttää miehiä? En voi vaihtaa vaatteita siistimpiin joka kerta kauppaan lähtiessäni ja etenkin kun usein yhdistän kävelylenkin ruokakaupassa käymiseen. Myös eräs kaverini juoksee usein 7 km matkan markettiin. Mies tulee sitten sinne töistä autolla ja tuovat yhdessä ostokset kotiin. Tuokaan nainen ei oiekin voi hamosessa ja sukkiksissa juosta 7 km matkaa. Ajanpuutteen takai on yhdisteltävä päivän toimintoja, jolloin vaatetus ei ehkä ulkopuolisen mielestä ole tilanteeseen sopiva.

        Olen kyllä nähnyt naisia marketissa crockseissa ja verkkareissa. Jopa pari kaveriani pitää niitä kesät talvet koko ajan. Tai touinen kyllä taisi siirtyä käyttämään Reinoja, nehän on muotia nuorten keskuudessa..


    • Sandra von Suhmura

      Olen 53-vuotias ja 8 vuotta miestäni vanhempi. Eipä ikää kummallekaan meistä kartu kuin 60:nen sekunnin minuuttivauhdilla. Vanhenemme siis samaan tahtiin ja niin tekevät kaikki ympärillämme.
      Olemme oikein sopusointuinen ja kaunis pari, mutta ei meitä kumpaakaan luulla teini-ikäisiksi. Hyvä niin! Myöskään eri-ikäisiksi meitä ei osata ajatella.

    • Ylpeä isoisä

      Niin, ja puhutteko vanhenemisesta keskenänne?
      Miltä miehestä tuntuu, kun ei seiso?
      Miltä naisesta tuntuu, kun ei kostu?
      Vai vaikenetteko kahdella kielellä (suomi ja ruotsi...)?

      • Puhetta riittää

        Kovin suorituskekeinen maailmankuva sinulla vielä.

        Vanhenemiseen kuuluu viisastuminenkin, ei tosin kaikille.


      • Isoisä ihmettelee
        Puhetta riittää kirjoitti:

        Kovin suorituskekeinen maailmankuva sinulla vielä.

        Vanhenemiseen kuuluu viisastuminenkin, ei tosin kaikille.

        Kerro isoisälle kuinka puhut puolisosi kanssa viisastumisesta.
        Jookos.


    • Erilaisuus

      Itsestään voi pitää huolta ja elää tervettä elämää, kyllä säilyy nuorekkaana.

      Toki jokainen vanhenee, perintötekijöilläkin on suuri merkitys, hiukset harmaantuu, toisilla kauniistikin. Monien hiukset harvenevat, ei kaikkien.
      Hyvät hoitoaineet käytössä, pitää hiustenkin kuntoa yllä.

      No tietenkin on sairauksia, joiden tulolle ei mitään voi, joten täytyy ymmäräät sellaisen kohdannu ihminenkin, sielultaan varmasti paljon kauniinpi kuin moni muu.

    • no enpä sanoisi

      Aloitus on samaa vanhaa soopaa jota tasaisin välein palstoille. Nainen mummo ja mies charmikas ilmestys jne..
      Miehet on keskimäärin aivan samaa luokkaa samassa iässä kun nainen. Se on totuus.
      Hormonihoidoista en tiedä koska en ole tarvinnut niitä koskaan. Olen 55v ja samoissa mitoissa ollut koko aikuisikäni. 27 tuuman farkut sopii edelleen ja iho kimmoisa.. ehkä äidin perintöä koska hänellä nyt 88 vuotiaanakin yllättävän sileä iho.
      Sekä miehissä että naisissa on aikaisen rupsahtavia ja myös pitempään nuorekkaana säilyviä. Elintavat ja perimä vaikuttaa kumpaankin.

      • on erilaista

        Suurin ongelma on siinä, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät halua myöntää tosiasioita, vaan yrittävät vääntää sitä jos jollakin verukkeella muuksi. Se näkyy tässäkin ketjussa, kun aletaan puhua painosta ja vaatteista, kun eihän se milläänlailla vaikuta ihmisen libidon säilymiseen. Kun päästäisiin edes siihen, että naiset osaisivat keskustella tästä avoimesti.

        Itselläni kun vaihdevuodet alkoivat, niin puolessa vuodessa seksuaaliset halut loppui kuin seinään ja koin menettäväni naiseuteni ja se mitä jäi jäljelle oli erikoinen coktail sukupuolettomuutta yhdistettynä joihinkin lähinnä kai miehisiin ominaisuuksiin jonkinlaisella naiseudella höystettynä. Suoraan sanoen olin aika järkyttynyt. Hormonikorvaus palautti tilanteen osittain ennalleen, intohimoa purkista ei saa, ainakaan estrogeenistä ja seksuaalinen halu on muuttunut enempi fyysiseksi, jalat ei mene enää alta alfauroksen vuoksi.


      • terve/elinvoimainen

        Huonot elintavat vanhentavat ennenaikojaan, kuten tupakointi, alkoholi ja aurinko ja myös, jos et nuku tarpeeksi ja syöt yksipuolisesti, nämä kaikki näkyy ihossa ja kropassa.


      • no enpä sanoisi
        on erilaista kirjoitti:

        Suurin ongelma on siinä, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät halua myöntää tosiasioita, vaan yrittävät vääntää sitä jos jollakin verukkeella muuksi. Se näkyy tässäkin ketjussa, kun aletaan puhua painosta ja vaatteista, kun eihän se milläänlailla vaikuta ihmisen libidon säilymiseen. Kun päästäisiin edes siihen, että naiset osaisivat keskustella tästä avoimesti.

        Itselläni kun vaihdevuodet alkoivat, niin puolessa vuodessa seksuaaliset halut loppui kuin seinään ja koin menettäväni naiseuteni ja se mitä jäi jäljelle oli erikoinen coktail sukupuolettomuutta yhdistettynä joihinkin lähinnä kai miehisiin ominaisuuksiin jonkinlaisella naiseudella höystettynä. Suoraan sanoen olin aika järkyttynyt. Hormonikorvaus palautti tilanteen osittain ennalleen, intohimoa purkista ei saa, ainakaan estrogeenistä ja seksuaalinen halu on muuttunut enempi fyysiseksi, jalat ei mene enää alta alfauroksen vuoksi.

        Meitä on erilaisia. Itsekin ajattelin että jos tulee tarve hormonikorvaushoidolle niin en epäröi käyttää sitä. Koska oireita ei ole ollut niin en ole tarvinnut.
        Hyvä että nykypäivänä on hoitoa saatavana. Entiset mummot vaan kärsivät hiljaa oireidensa kanssa.


      • on erilaista
        no enpä sanoisi kirjoitti:

        Meitä on erilaisia. Itsekin ajattelin että jos tulee tarve hormonikorvaushoidolle niin en epäröi käyttää sitä. Koska oireita ei ole ollut niin en ole tarvinnut.
        Hyvä että nykypäivänä on hoitoa saatavana. Entiset mummot vaan kärsivät hiljaa oireidensa kanssa.

        Se rajapyykki on viimeistään siinä kuudenkympin hujakoilla. Muutos tulee aikatavalla puskasta, vaikka onhan niitä oireita normaalisti jo ennen vaihdevuosia.

        Viisikymppisten avioerot ja miesten kiinnostus nuorempiin alkaa tuntua luonnolliselta, eikä pelkästään ulkonäköön liittyvältä raivostuttavalta nirsoilemiselta kuten sitä nuorempana helposti kuvittelee.


      • no enpä sanoisi
        on erilaista kirjoitti:

        Se rajapyykki on viimeistään siinä kuudenkympin hujakoilla. Muutos tulee aikatavalla puskasta, vaikka onhan niitä oireita normaalisti jo ennen vaihdevuosia.

        Viisikymppisten avioerot ja miesten kiinnostus nuorempiin alkaa tuntua luonnolliselta, eikä pelkästään ulkonäköön liittyvältä raivostuttavalta nirsoilemiselta kuten sitä nuorempana helposti kuvittelee.

        Jokaiselle tulee vaihdevuodet. Kaikilla vaan ne ei oirehdi. Kuumat aaltoja ja muita vaivoja ei tule jokaiselle. Silti vaihdevuodet on todellisuutta jokaisella naisella.

        Myös miehillä on vaihdevuodet. Nykyään se jo tiedetään ja tunnustetaan. Testosteroni hupenee ja se aiheuttaa samoja oireita kun naisen estrogeenin väheneminen. Mies voi olla ärtyisä, painoa kertyy helpommin, lihakset pienenevät ja kaiken huipuksi seksuaalinen kyky voi kadota. Parisuhteessa olevia keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia on paljon puutteessa miehen kyvyttömyyden takia.


      • 545ö¨åonjhit
        on erilaista kirjoitti:

        Suurin ongelma on siinä, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät halua myöntää tosiasioita, vaan yrittävät vääntää sitä jos jollakin verukkeella muuksi. Se näkyy tässäkin ketjussa, kun aletaan puhua painosta ja vaatteista, kun eihän se milläänlailla vaikuta ihmisen libidon säilymiseen. Kun päästäisiin edes siihen, että naiset osaisivat keskustella tästä avoimesti.

        Itselläni kun vaihdevuodet alkoivat, niin puolessa vuodessa seksuaaliset halut loppui kuin seinään ja koin menettäväni naiseuteni ja se mitä jäi jäljelle oli erikoinen coktail sukupuolettomuutta yhdistettynä joihinkin lähinnä kai miehisiin ominaisuuksiin jonkinlaisella naiseudella höystettynä. Suoraan sanoen olin aika järkyttynyt. Hormonikorvaus palautti tilanteen osittain ennalleen, intohimoa purkista ei saa, ainakaan estrogeenistä ja seksuaalinen halu on muuttunut enempi fyysiseksi, jalat ei mene enää alta alfauroksen vuoksi.

        On erilaista, on on!
        Vaihdevuodet on koettu ja sittenhän tässä vasta seksin makuun pääsinkin. Ei ole mitään rajotteita ja ennakkoasenteita. On vapautta ja aikaa aivan eritavalla kuin vielä muutamia vuosia sitten. Liukuvoiteet ja muut avut on jo keksitty, jos tarvetta on.
        Luulottelu ja muillekin uskottelu, että sitten kaikki elämä on koettu ja nähty vie monia mukanaan.
        Samoin tuo loitsuaminen että mies menettää potensinsa siinä ja siinä iässä on syvältä, varsinkin kun sitä ikärajaa alennetaan jatkuvasti. Nyt jo 40 palstalla kohkataan kykyjen menetyksestä. Tuleen ei saa jäädä makaamaan! Jos vehkeet ei aina ja joka hetki pelaa, se on normaalia. Ei kannattais pelotella ja muille uskotella pelin olevan menetetty vain jonkin ikähokeman vuoksi.


      • on erilaista
        no enpä sanoisi kirjoitti:

        Jokaiselle tulee vaihdevuodet. Kaikilla vaan ne ei oirehdi. Kuumat aaltoja ja muita vaivoja ei tule jokaiselle. Silti vaihdevuodet on todellisuutta jokaisella naisella.

        Myös miehillä on vaihdevuodet. Nykyään se jo tiedetään ja tunnustetaan. Testosteroni hupenee ja se aiheuttaa samoja oireita kun naisen estrogeenin väheneminen. Mies voi olla ärtyisä, painoa kertyy helpommin, lihakset pienenevät ja kaiken huipuksi seksuaalinen kyky voi kadota. Parisuhteessa olevia keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia on paljon puutteessa miehen kyvyttömyyden takia.

        Voi olle että ei oirehdi kaikilla.
        Semmoinen epäilys on herännyt, että vaihdevuosioireiden syynä on elimistön riippuvuus hormoneista, vieroitusoireita siis. Silloin kun aloitin estrogeenihoidon, niin minulla kroppa tiesi tarkkaan pillerin ottoajankohdan enkä varmaan olisi nukkunut sen ohi kertaakaan.

        Miehillä kyllä toki on samallatavoin, mutta myöhemmällä iällä yleensä vasta, jotain seitkyt ja risat ehkä. Miehillä yksilöllistä vaihtelevuutta enemmän, toisin kuin naisilla, vaikka siinäkin haarukkaa parikymmentä vuotta. Itse kuulun niihin myöhäsyntyisiin - onnellisiin tai onnettomiin, koska siinä on riskinsä, jos menopaussi alkaa kovin myöhään.


      • tiukuss
        on erilaista kirjoitti:

        Voi olle että ei oirehdi kaikilla.
        Semmoinen epäilys on herännyt, että vaihdevuosioireiden syynä on elimistön riippuvuus hormoneista, vieroitusoireita siis. Silloin kun aloitin estrogeenihoidon, niin minulla kroppa tiesi tarkkaan pillerin ottoajankohdan enkä varmaan olisi nukkunut sen ohi kertaakaan.

        Miehillä kyllä toki on samallatavoin, mutta myöhemmällä iällä yleensä vasta, jotain seitkyt ja risat ehkä. Miehillä yksilöllistä vaihtelevuutta enemmän, toisin kuin naisilla, vaikka siinäkin haarukkaa parikymmentä vuotta. Itse kuulun niihin myöhäsyntyisiin - onnellisiin tai onnettomiin, koska siinä on riskinsä, jos menopaussi alkaa kovin myöhään.

        Miehen vaihdevuodet alkaa n. 50vuotiaana. Oireet alkaa monesti tuolloin. Kestää pitempään kun naisilla koska testosteronin väheneminen on hitaampaa kun naisella estrogeenin.

        Myöhään alkanut menopaussi nostaa vähän rintasyövän riskiä mutta ei sen enempää kun hormonikorvaushoito.


      • paussi.
        on erilaista kirjoitti:

        Se rajapyykki on viimeistään siinä kuudenkympin hujakoilla. Muutos tulee aikatavalla puskasta, vaikka onhan niitä oireita normaalisti jo ennen vaihdevuosia.

        Viisikymppisten avioerot ja miesten kiinnostus nuorempiin alkaa tuntua luonnolliselta, eikä pelkästään ulkonäköön liittyvältä raivostuttavalta nirsoilemiselta kuten sitä nuorempana helposti kuvittelee.

        Suomalaisten naisten menopaussi alkaa keskimäärin 51vuotiaana.


      • tiukuss
        paussi. kirjoitti:

        Suomalaisten naisten menopaussi alkaa keskimäärin 51vuotiaana.

        Menopaussi tarkoittaa tarkalleen kuukautisten loppumista. Kuukautiset loppuu keskimäärin 51-vuotiaana. Vaihdevuodet on paljon muutakin kun pelkkä menopaussi. Vaihdevuodet oirehtii monesti jo vuosia ennen menopaussia eli kuukautisten loppumista.


      • jihaaaa
        tiukuss kirjoitti:

        Menopaussi tarkoittaa tarkalleen kuukautisten loppumista. Kuukautiset loppuu keskimäärin 51-vuotiaana. Vaihdevuodet on paljon muutakin kun pelkkä menopaussi. Vaihdevuodet oirehtii monesti jo vuosia ennen menopaussia eli kuukautisten loppumista.

        Kuukautisten loppuminen oli "vanhenemiseni" paras lahja. Luojan kiitos niistä jo pääsin. Miehet saavat olla onnellisia, etteivät moista riesaa joudu kokemaan yhteensä viittä vuotta elämässään.


      • tiukuss
        jihaaaa kirjoitti:

        Kuukautisten loppuminen oli "vanhenemiseni" paras lahja. Luojan kiitos niistä jo pääsin. Miehet saavat olla onnellisia, etteivät moista riesaa joudu kokemaan yhteensä viittä vuotta elämässään.

        Samaa olen ajatellut. Ei laskemista sattuuko matkalle lähdettäessä vuoto taas samaan aikaan. Ei kuukautismigreeniä... se oli kaikkein pahin asia.
        Elämä on vaan nyt terveempää ilman kuukautisten tuomia ongelmia.


    • normaaleja juttuja

      Aivan sama "seiso" tai "kostu". pääasia että saisi olla terve. Ei kai sellaista paria ole, joka ei vanhenemisesta voisi keskustella.

    • n 162cm 50 kg

      Taas tätä höpö,höpö juttua ei naisilla menopaussi ala vielä 40v sillonhan muutamat tekee vielä ne viimeiset lapset, joko ydinperheeseen tai uusperheeseen, nykyisin monet 50 naiset ovat kuin teinityttöjä aktiivisia käyvät kuntosalilla ja hoitavat itseään ja myös työelämässä pidetään työkunnosta kiinni kouluttautumalla.
      Mistä peräpohjolasta alkuperäinen kirjoittaja on kotoisin, jos siellä jo 40v naiset mummoutuu ja miehet pappautuu.

      • työmies vain

        Kyllä suurin osa naisista ei harrasta mitään liikuntaa..Kun katson oman työpaikkani naisia ja niitä 50 on iso osa..niin voi voi..Kaikki niin pullakoita ja väsyneitä ja lyhythiuksisia-näyttävät miehiltä.Kuorossa haukkuvat uusia nuoria työntekijöitä..:) Ja valittavat avio-ongelmiaan jos nyt enää ovat naimisissa. Jos ehdotetaan tyky-päivää jossa pitäisi liikkua niin kamala vastustus ja syyte että miehet määrää kaiken..


      • 50+ nainen
        työmies vain kirjoitti:

        Kyllä suurin osa naisista ei harrasta mitään liikuntaa..Kun katson oman työpaikkani naisia ja niitä 50 on iso osa..niin voi voi..Kaikki niin pullakoita ja väsyneitä ja lyhythiuksisia-näyttävät miehiltä.Kuorossa haukkuvat uusia nuoria työntekijöitä..:) Ja valittavat avio-ongelmiaan jos nyt enää ovat naimisissa. Jos ehdotetaan tyky-päivää jossa pitäisi liikkua niin kamala vastustus ja syyte että miehet määrää kaiken..

        Meidän työpaikalla ei ole sellaisia naisia. Keski-ikäisiä on mutta kuntoilevia ja itsestään huolta pitäviä.
        Miehissä on hinteliä kapeasormisia "työmiehiä". En tykkää sellaisista. Lihavakaan ei saa olla mutta lihaksia on oltava.


      • virkanainen..
        työmies vain kirjoitti:

        Kyllä suurin osa naisista ei harrasta mitään liikuntaa..Kun katson oman työpaikkani naisia ja niitä 50 on iso osa..niin voi voi..Kaikki niin pullakoita ja väsyneitä ja lyhythiuksisia-näyttävät miehiltä.Kuorossa haukkuvat uusia nuoria työntekijöitä..:) Ja valittavat avio-ongelmiaan jos nyt enää ovat naimisissa. Jos ehdotetaan tyky-päivää jossa pitäisi liikkua niin kamala vastustus ja syyte että miehet määrää kaiken..

        No duunarithan ei liiku eikä hoida ittees, oli sitte mies tai nainen monesti vedetään röökii ja viinaa kaksinkäsin viikonloppuisin.


      • kaunista elämää
        työmies vain kirjoitti:

        Kyllä suurin osa naisista ei harrasta mitään liikuntaa..Kun katson oman työpaikkani naisia ja niitä 50 on iso osa..niin voi voi..Kaikki niin pullakoita ja väsyneitä ja lyhythiuksisia-näyttävät miehiltä.Kuorossa haukkuvat uusia nuoria työntekijöitä..:) Ja valittavat avio-ongelmiaan jos nyt enää ovat naimisissa. Jos ehdotetaan tyky-päivää jossa pitäisi liikkua niin kamala vastustus ja syyte että miehet määrää kaiken..

        Olen yli 50v. nainen ja mallinvartaloinen yhä vaan. Ihan itsekin ihmettelen, miten tällainen superbody on mahdollinen. Tietty jumppaan, mutta silti. Toivottavasti saan pitää tämän ihanuuden lopun elämäni. Tykkään vaatteista ja on hienoa ajatella, että voisin hankkia kauniita hepeneitä jatkossakin. En aio mummopukeutua. Hiukset ovat hieman ohentuneet, mutta olivatkin nuorena epätavallisen paksut. Tosin olen ajatellut, että olisi hauska hankkia upea peruukki, pitkät kiiltävät hiukset. Sellainen vaan päähän, kun lähtee juhlaan tms.


      • duunarinainen..
        virkanainen.. kirjoitti:

        No duunarithan ei liiku eikä hoida ittees, oli sitte mies tai nainen monesti vedetään röökii ja viinaa kaksinkäsin viikonloppuisin.

        Virkanainenkin on duunari jos on toisen palveluksessa. Itse olen hoitoalalla ja duunarina pidän itseäni.
        En ole polttanut koskaan ja alkoa en voi ottaa migreenin takia. En ottaisi muutenkaan.


    • on nähty

      Kyllä on nähty juhlissa että nainen 50 on hottis istuvassa mekossa ja korkokengissä ja kun sitä haetaan tanssimaan-Naisen aviomies mulkoilee istuen ja litkien kaljaa ja on pönäkkä punakka.

    • Hopeahääpäivä

      Suurin osa pariskunnista vanhenee samaa tahtia. Vaikka geenit ovat erilaiset elämäntavat - etenkin ravinto on muotoutunut samanlaiseksi. Yhdessä juodaan jos juodaan, yhdessä myös tupakoidaan. Yhdessä ollaan ilman ja yhdessä sairastetaan.

      Ja toisinpäin koko perhe syö terveellisesti, se näkyy kaikkien terveydessä, liikutaan yhdessä tai ainakin molemmat harrastaa jotain liikuntaa, vaikka sitten erikseen. Ollaan yhdessä tupakoimattomia, koska tuakoimattovat haistavat tupakan pahana hajuna, ollaan yhdessä raittiita.

      Ainakin pitkissä liitoissa homma kulkee suurinpiirtein näin, että elämänkatsomus on samanlainen.

    • Mukavaa yhdessä

      Minulla on itseäni 19vuotta nuorempi mies, itse olen 50v. Olemme hyvin tulleet toimeen. Mies on aina valmis lenkkiseurakseni. Nukkuu enemmän kuin minä, mutta sen siedän. Meillä seksi halukkuus on pysynyt hyvänä ja on erittäin ihanaa molempien mielestä, joka on todella tärkeä asia.
      Minun olisi vaikea olla ilman reipasta seuraa...enkä ole todellakaan laiha, vaan lihava pikemminkin.
      Minusta on tärkeämpää, että molemmat ovat elämänhaluisia ja uudet asiatkin kiinnostaa, kuin joku ylipaino tai ikä.
      Elinpäivien määrästä täällä kukaan ei tiedä, sekin on onni kun on tämä päivä elettävänä loppuun.

    • Tuittu671

      Taitaa olla niin, että naiset lopettavat jostain syystä itsestään huolehtimisen vanhetessaan. Niitä nuoria miehiä kyllä ihmettelen, jotka kehtavat näyttäytyä lihavan, epäsiistin näköisen puolison/naisystävän kanssa !

      • kuvittelet

        En tunne yhtään vanhenevaa epäsiistin näköistä naista. :D


      • KALLE KELLO

        ...kertoo "Tuittu671". Oletko jäänyt vanhaksi piiaksi? Kuullostat tosi katkeralta. Etkö kelpaa kenellekään? NUORI MIEHIÄ, onko PUUMA vienyt sinulta miehen? No, vinkki: Jos olet oikeastikin noin hapan kuin kirjoituksesi, muuta asennettasi. Hymyile ja ole positiivinen, heitä tuo katkera happamuus ja pessimistinen asenne hevonv***n, niin eiköhän sinullakin ala flaxi käymään


    • minäja hän

      Ensinnäkin, mitä pahaa on "mummoutumisessa"... mitä se sitten onkaan? Minä oikein odotan, että hiukseni harmaantuisivat... osittain onkin jo, ihanaa... Vartaloni on pyöreä ja seksuaaliset haluni vaan lisääntyvät vuosi vuodelta. Mieleltäni olen kuitenkin nuorekas ja seuraan aikaani. Harrastan paljon kaikenlaista. En tupakoi, enkä juo. Samanikäinen mieheni on samanlainen. Sekä ulkoisesti että sisäisesti kuulumme yhteen!

      • KALLE KELLO

        Ei mummoutumisessa eikä pappautumisessa ole mitään pahaa. Se on se seuraava elämänvaihe. Kaikki nämä "täydelliset" kuvittelevat olevansa iänkaiken ikuisesti nuoria kauniita/komeita ja hakevat melkein lapsia puolisoikseen ja kuvittelevat sillä olevansa ikuisesti nuoria.. No, se totuus tulee näilläkin vastaan ja aika äkkiä, he eivät ole sopeutuneet vanhenemiseen joten heillä se pudotus on kova. Mutta se on heidän päänsärkynsä


    • kuka mitenkin

      Vuodet ei mittaa mitenkään ihmisten vanhenemista, yksilöiden elimistö vanhenee eri tahtia, tässä ovat vaikuttamassa telomeerit ja muut perintötekijät, jopa vaarin ja vaarin vaarin lastentekoikä.
      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288476438448.html

      Tietysti elintavoilla on suuri merkitys, mutta on lisäksi muitakin tekijöitä. Sitten sukupuolten väliset erot, naisten iho on helpompi rypistymään.

    • totta on

      Höpö, höpö. ei pidä paikkaansa. Meidän perheessä se on aivan toisinpäin.

    • tyyli-täti

      Niin onkin ! Luontokappaleissa esim. linnuissa uros on kauniimpi,kuin naaras.Ihmisistä puheenollen .miehet lähtevät "saalistusreissuilleen" viimeistään kun heille tulee 50-villitys ! Pitäähän heidän olla silloin täydessä timmissä , jotta viuhka kävisi .!

    • .-----,

      En pelkää mummoutumista. Annan harmaahapsien tulla sitten kun tulee. En painosta miestä häpeämään luonnollista lookia.

      Ainut mitä voi tehdä terveyden ja ulkonäön puolesta, on pitää kunnosta huolta ja pitää paino kurissa, sekä syödä terveellisesti. Aikuisilla on ongelmana lihominen jo 30v. Suurin syy lienee AUTO tai bussit jne. Kannattaa hypätä pyörän selkään tai mennä jalan, kuten silloin alaikäisenä piti mennä kouluun.

      Hiukset ja iho voi parhaiten kun niitä ei käsittele yhtikäs mitenkään. Permanentit on pahinta mitä voi olla. Se kuivattaa hiusta eniten ja myös näyttää siltä! Vaatteista ei paljoa väliä. Pääasia että on käytännölliset ja viihtyisät yllä.

    • torstaipäivää

      Yksin tässä näemmä "ikäännytään",kun ei ketään vierellä näy! Pidän kyllä itsestäni huolta,jumppailen ja lenkkeilen,enkä tupakoi ja tervekin saa vielä olla,onneksi.Kiitos yläkertaan! Olen päälle kuuskymppinen,viisi vuotta päälle ja kolme viikkoa ollut "pitkillä vapailla".Kyllä itsestään voi ja täytyykin huolehtia,oli sitten yksin tai kaksin..Liikkuminen ainakin vaikuttaa terveyteenkin.

    • hoh ja hoijaa

      Ihmettelen näitä tyhjäpäisiä eläkeläisiä joilla ei ole mielessä juuri mitään, korkeintaan ne jutut joita täältä saa lukea...jonkun kiintemmän perään lähtemisistä ja sitä rataa..!!

      Voiko enää pöljempää elämää olla, no tuskin voi !

      Eikö sitä vois alkaa jo pikkuhiljaa löytää elämästä jotain todella fiksua ja kehittävää kuin pyöriä jossain typerissä riennoissa joissa ei ole edes sitä tyhjyyttä, voi raukkoja.

      miehet vois alkaa tejemään käsillään jotain josta jälkipolvikin näkis että olisillä ainakin kaks kättä, ja naisväki samoin, jos ei aiemmin ole ollut aikaa sellaisille.

      vaikka milläpä sitä teet jos ei ole muuta kuin syömisen lahjat.

    • vielä virtaa

      Minusta kyllä naiset vanhenee nopeammin.Mieheillä ei tule niin isoja uuretita nenänpieliin eikä suupieliin koska ihomme on paksumpi ja ajamme partaa jolloin iho kuorituu myös.Toki näkee näitäkin jotka ovat ikääntyessään kaunistuneet koska ovat käyneet plastiikkakirurgin luona operoitavana tai ihotautilääkärin luona kemiallisissa kuorinnoissa ja laserkäsittelyissä. Mietin että miltä mahtaa nykyajan nuoriso näyttää vanhempina koska he suhtautuvat eri tavalla kauneusoperattioihin ja erilaisiin ruiskeisiin..Soisin mielelläni vaimolleni että hän kävisi kasvojenkohotuksessa tms mutta hän pelkää mitä muut sanoisivat eli hän pysyy vanhemman näköisenä..

      • todettu!

        Miehelle tulee paksuja uurteita ja naiselle ohuempia ryppyjä.


      • KALLE KELLO

        Voi kuule. Kyllä varmaan vaimosi menisi kauneusleikkaukseen, kunhan hoitelet sen maksupuolenkin. Mutta mitä ajattelee sinunlaisesi mies, ei mitään. Muuten vain ihan omaa itseäsi ajatellen, olisi suomassa vaimollesi LEIKKAUSTA/LEIKKAUKSIA ajattelematta muuta kuin itseäsi. Ei ole sinun herneenkokoisiin aivoihisi tullut ajatusta, kuinka nämä operaatiot SATTUVAT/SÄRKEVÄT, mitä vaimosi joutuisi kärsimään sinun mielihalujesi vuoksi? Sinua ei varmaan ole koskaan leikelty mistään, joten toivon totisesti että pääset leikkuuveitsen alle alta aikayksikön, jotta saisit esimakua siitä, miltä tuntuu leikkauksen jälkeen. Ehkä aivoissasi tapahtuisi edes jonkun lainen käänne järkevyyteen.


      • hips

        Olen ihmeissäni kun kukaan ei kirjoita aivoista, ainoastaan ulkonäöstä.! Minun mieheni kyllä hoitaa kuntoaan, hygenia on kakkos luokkaa, ja järki ei oikein enä pelaa, ilmeisesti periytyvää ! Tietokoneet ovat hänelle kysymys merkki ja oikeastaan kaikki oppi, mikä kehittäis. Lehdetkin luvetaan vain otsikot, sisällöstä josta voisi keskustella ei tiedetä mitään,otsikothan antavat aivan väärän kuvan, alan olla jo aivan kypsä,urheilusta kyllä ollaan ajan tasalla kaikki muu on hepreaa. Alan olla osittain pelokas, mitä onkaan loppu elämä hänen kansaan. 32v hänen kanssaan nyt mutta,.......huominen ?


    • Haloo suomitollo!

      No olipa nyt taas helvetin tyhmä kysymys - geeneissä tuo vanheneminen on!
      Ellet seurustele siskosi tai veljesi kanssa niin tuon kysymyksen voi esittää.

    • Perillä asioista

      Hoh, hoh, mikä spammi.

      Miehethän komistuvat aika pikaseen 60 vuoden jälkeen hautaan.

      • tulevaisuus muuttuu

      • ....................
        tulevaisuus muuttuu kirjoitti:

        Kun naiset saavat samat vastuut ja alkavat elää yhtä epäterveellisesti, kuin alemman sosiaaliluokan miehet, käy niin, että naiset kuolevat keskimäärin nuorempina. Naisten elimistö on hauraampi ja herkempi sairastumaan.
        http://www.hameenkaiku.fi/viikko-hame/blogit/tapio-bergholm/12392-tapio-bergholm-tasa-arvo-etenee-miehet-elavat-pidempaant

        Hyi helevetti , jos joutuis läskimaakarinkanssa olee. Siis miehen.
        Haluun pieniperseisenmihen, joka osaa rakstella ja kääntyä sängyssä.


        Hii o. Hoi::::::::..


      • totta..:)

        Ihan totta, kuusikymppisissä on jo naisia suurin osa, ja lisäksi leskiä...Uutta miestä on luonnollisesti lähes mahdotonta löytää koska suunnilleen samanikäisiä miehiä ei vapaana ole, ja vanhemmissa ikäluokissa miesten nopeamman luonnollisen poistuman myötä vielä vähemmän.
        Joten mummoutukaa rauhassa, mies kuolee kuitenkin hieman päälle kuusikymppisenä viimeistään, joten ihan sama kuinka lihavia ja rumia olette, uuden miehen toivossa ei kannata nähdä vaivaa.


      • Liisukkas
        totta..:) kirjoitti:

        Ihan totta, kuusikymppisissä on jo naisia suurin osa, ja lisäksi leskiä...Uutta miestä on luonnollisesti lähes mahdotonta löytää koska suunnilleen samanikäisiä miehiä ei vapaana ole, ja vanhemmissa ikäluokissa miesten nopeamman luonnollisen poistuman myötä vielä vähemmän.
        Joten mummoutukaa rauhassa, mies kuolee kuitenkin hieman päälle kuusikymppisenä viimeistään, joten ihan sama kuinka lihavia ja rumia olette, uuden miehen toivossa ei kannata nähdä vaivaa.

        Sinulle "totta..:) "
        Kantsii kokeilla suomi24:ssä miehen etsintää 60v naisen.
        Sieltä tulee pilvin pimein yhteydenottopyyntöjä nuoremmilta miehiltä.
        Tämä on todettu usean naisen toimesta. Meillä on vientiä.
        Lisäksi voisitte kaikki kynnelle kykenevät katsastaa suomi24:ssä olevat /- 60 v miehet ja naiset , valokuvalliset.
        Loppuu heti puheet siitä , miten naiset/miehet vanhenevat .
        MOT


    • Ritvanen5

      Huomautan vaan, että ehkä osalla näistä näkemistäsi mummuista ei ole ollut varaa ostaa parempia kenkiä. Tasa-arvon nimissä kun mummo maksaa puolet tai jopa enempi kuluista, mikäli lapsia ja lastenlapsia löytyy.. :) ja pappa vetelee viimesen päälle kuteet niskassa jne..
      Omat appivanhempani ovat hyvä esimerkki. Vaimo ei saa ostaa "humpuukia" itselleen.. kelpaa vähemmän koreena, papan mielestä..

      Tai exäni.. joka myös saanut opit "kuinka vaimoa kohdellaan" isältään, jonka vaimo myös pihistää kaikesta itseensä liittyvästä. :)

      Kehtaan väittää nuoremmillakin monasti menevän noin.. ei se aviomies välitä, kunhan se vaimo maksaa tarpeeksi kaikesta. Näytti sit miltä tahansa..

    • juupa juu

      ...joo mies vaihtaa nuorempaan jos vaimo sairastuu ei ala omaishoitajaksi ! Vaimo taas passaa hautaan asti.Itse suosinkin nuorempia miehiä seksi sujuu ja ei tarvi niin paljon pelätä joutua omaishoitajaksi.Eikä nuoria tarvi niin passata kuin 50 v.vuotiaita miehiä!

    • kuukkuu

      On se käsittämätöntä miten vanhenemista ja sen vaikutusta ulkonäköön pelätään ja parjataan. Tai sen tekevät uskoakseni ne, joiden aivot ovat jääneet kehityksessä sinne teinitasolle, eihän se kaikille ongelma ole. Aina välillä treffisivuilla vieraillessani olen kiinnittänyt huomiota miesten luuloon omasta nuorekkuudestaan, se on ainakin sivuilla olevien kuvien perusteella pelkkää harhaa. Jokainen vanhenee omassa tahdissaan, ihmisen sisin on kuitenkin tärkeintä.

    • aamen4

      Minä en ainakaan haluaisi kumppanikseni sellaista ihmistä joka on niin pöljä, että kiinnittää huomiota pelkästään kumppanin ulkonäköön tai pukeutumiseen. Ne on pikkujuttuja elämän loppuinentaariossa.

      • beaty first

        No ehkä loppusoralla mutta entäs silloin kun vielä ollaan työelämässä? Kun toinen liikkuu ja pitää itsestään ja ulkonäöstään huolta ja toinen näyttää pian "mummulta tai papparaiselta ? Miksi jotkut nuoret näyttävät vanhoilta? Koska elävät epäterveellisesti ja painoakin on liikaa eikä liikuta.Kyllä ulkonäkö vaan vaikuttaa parisuhteessa-faktahan se on.Jos kaksi naista laitetaan vierekkän ja toinen on sievä ja tonien ei niin arvaa kumpi napataan ensin?..


    • tasarvokas vanhuus

      Monesti olen havainnut että kaupan parkissa vanhempi mies istuu pönäkkänä Mersussa ja lippalakki takaraivolla.Kohta sitten autoa kohti tulee nuoremman oloinen ja hoikka rouva joka työntää täynnä olevan ostoskärryn auton takaluukun luo ja ukko aukaisee luukun ja emäntä nostaa ostokset ja vie kärryn pois ja mies senkun istuu..

      • tytär - ei vaimo

        Heh - tähän pakko kommentoida, että olen itse autoton nainen ja isäni käyttää minua viikoittain ruokakaupassa autollaan. En todellakaan tohdi kannatuttaa ostoksiani isälläni. Olen kyllä huomannut uteliaita katseita, koska monet varmaan miettivät olenko isäni vaimo : D


    • sirpakka mummeli

      Heheeeeeeee!
      joopa.olen ihmetellyt tätä asiaa,vaikka olen naimaton(:D) nainen. Naiset kyllä antaa itsensä lössähtää tuossa n. 50:N jälkeen viimeistään. Tukka leikataan ja permanentataan ns. mummomalliin. Vaatteet........no..makunsa kullakin mutta ..mutta....tyyli kateissa :(.
      Ulos lähdetään ilman mitään ehostusta,joka kyllä saan vanhenevankin naaman näyttämään vuosia nuoremmalta. Tämän olen huomannut työpaikan juhlissa joiihn nämä naiset kyllä laittavat itsensä. Muuten ollaan kuin riihen seinästä reväistyt. Joitakin työkavereita melkein vaikea tunnistaa juhlissa kun ero huomattava ehostuksen jälkeen.
      Ei ole ihme jos 50 ukko alkaa katsella muita,se heille suotakoon. Kotona sitä harmaahiirulaista tuskin jaksaa katsoa,saati ajatella seksiä sellaisen kanssa :).
      Naiset,menkääpä just nyt peilin eteen ja katsokaa,,,mitä siellä näkyy .....

      • huomannut

        Naapurin 50 ukko on järkyttävän näköinen pillikinttuineen ja kaljamahoineen. Tuskin hän saa nuorta ja kaunista naista. Kaikki itsensä ikäiset naisethan on lässähtäneitä mummoja. Vai miten se meni....
        Luulen että vaimo antaa mennä ja suo sen hänelle jos ukko jollekin kelpaa. :D


    • voi jestas

      Nuorehko mummo sai minut nauramaan. Ystävä Saksassa ja kai halusi oppia saksaa mutta meni ruotsin tunneille että oppisi helposti saksaa.

      Kyllä sä nyt kovan työn itsellesi hankit. Mikset mennyt suoraan saksan tunneille.
      Kyllä nuorehkolla mummolla on harmaata aivoissa.

    • Tyttäreen

      Kaksikymppisenä on etsikkoaika. No me eräät otetaan näyttävästi se mitä ansaitsemme!

    • Hapsut ja tipsut

      Kun miehellä on piilopullo jatkuvasti, niin hänen intonsa kaikkeen liikkumiseen, harrastuksiin ja yhteisoloon vähenee ratkaisevasti.
      Viinan kiroista ei meillä enää ole puhuttu 25 vuoteen, katson vain asiaan alistuneena, kuinka hän hortoilee kohti pulloaan, teeskennellen milloin mitäkin syytä käyntiinsä.
      Illat sitten nukkuu kaukosäädin kädessä nojatuolissaan.

      Hänen alkoholinkäyttönsä mielihyvän yksi tuoja on usko siihen, että on niin ovela, että pystyy petkuttamaan minua ja esittämään selvää.
      Kun asiasta vielä puhuttiin, vaati hän aina minua todistamaan, että hänellä on viinaa jossakin. En ikinä langennut siihen, vaan sanoin, että hän paremmin piilonsa tietää. Sen verran ovela osasin itsekin olla.
      Nykyisin hänellä on taskumatti tyynyn alla, ollut jo vuosia. Siksi hän petaa itse sänkynsä ja vaihtaa lakanat, ja tällä reippaalla eleellä pitää minut tietämättömänä.

      En nyt tiedä, onko tässä asiassa kumpikaan sen vanhemman näköinen kuin toinen. Hapsottaa se tukka kummallakin.

      • elo++

        Ja sinä et ole älynnyt erota tuollaisesta ukosta?...Syvällinen ihmettelyni..Marttyyriuttako..


      • selvinpäin +
        elo++ kirjoitti:

        Ja sinä et ole älynnyt erota tuollaisesta ukosta?...Syvällinen ihmettelyni..Marttyyriuttako..

        Me ollaan mieheni kanssa vielä kuosissa..ikä lähellä 50.Kun nähtiin juhlissa meitäkin nuorempia niin ihmeteltiin että olivatpas vanhentuneet jotkut..Elämäntavat kyllä vaikuttaa ja runsas alkonkäyttö kyllä näkyy.


      • Hapsut ja tipsut
        elo++ kirjoitti:

        Ja sinä et ole älynnyt erota tuollaisesta ukosta?...Syvällinen ihmettelyni..Marttyyriuttako..

        Kun on tehnyt ikänsä kaiken pitkää päivää ja monta vuotta kahta hommaa että saa maksut ja talouden pidettyä kasassa, niin miksi menisin eroamaan ja antamaan puolet velttomasta elämästäni hänelle, joka pistäisi elämäntyöni menemään tuosta vaan.
        Parempi, että tissuttelee tuossa nojatuolissa, halvempaa se minulle on.
        Siinä se syvällisyys, marttyyriudesta ei tietoakaan.

        Vanhempia taidetaan tässä olla kuin muut kirjoittajat.


      • järkevä!
        Hapsut ja tipsut kirjoitti:

        Kun on tehnyt ikänsä kaiken pitkää päivää ja monta vuotta kahta hommaa että saa maksut ja talouden pidettyä kasassa, niin miksi menisin eroamaan ja antamaan puolet velttomasta elämästäni hänelle, joka pistäisi elämäntyöni menemään tuosta vaan.
        Parempi, että tissuttelee tuossa nojatuolissa, halvempaa se minulle on.
        Siinä se syvällisyys, marttyyriudesta ei tietoakaan.

        Vanhempia taidetaan tässä olla kuin muut kirjoittajat.

        Siis Materia puhuu Nm hapsut aj tipsut kirjoituksessa. Voi hyvänen aika..


    • minä hyvä

      Olikos tämä joku itsekehun palsta, kuinka tympeää luettavaa.

    • Ilman viagraa

      Kyllä ottaa kaaliin kun näkee kauppakeskuksissa kuinka suuri osa yli nelikymppisistä naisista on luopunut seksuaalisuudestaan. Ja aivan vapaaehtoisesti.

      Kauheen näköistä katseltavaa läskeineen ja kauheine päällä olevine kauhtanoineen.

      Onneksi löytyy nuoria ja kauniita naisia, jotka uskaltavat katsoa miestä suoda hänelle hymynkin kirkkain silmin.

      Näin täydessä vireessä ilman viagraa oleva 58-vuotias mies.

      • KALLE KELLO

        Hahhahaaa. 58 vuotias mies ilman viagraa kehuskelee "Onneksi löytyy kauniita.... katsoo miestä ja vielä hymynkin suo" HAHHHAHHAHHAAAAAAAAAAAA, oletko käppänä koskaan pysähtynyt ajattelemaan, miltä näytät niiden kauniiden naisten silmissä? Tuskin hymyileevät sulle iskumielessä, vaan olet juuri sellainen rasvainen vanha gigolo, joko kuvittelee itsestään hurmuria.. HAHHAHHAAAAA ja siksi hymyilevät sinulle. Ukkorahja on tietenkin yrittänyt parhaansa mukaan näyttää vielä kaksikymppiseltä. Voi äijä parkaa, varmaan pidät esitelmään kauppahallin aulassa, kuinka viriili viagraton adonis olet. Pistäs ukko kuvasi tänne jos olet noin olevinasi. Vanha äijänkäppänä hyi h**tti


      • Lapsia olette
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Hahhahaaa. 58 vuotias mies ilman viagraa kehuskelee "Onneksi löytyy kauniita.... katsoo miestä ja vielä hymynkin suo" HAHHHAHHAHHAAAAAAAAAAAA, oletko käppänä koskaan pysähtynyt ajattelemaan, miltä näytät niiden kauniiden naisten silmissä? Tuskin hymyileevät sulle iskumielessä, vaan olet juuri sellainen rasvainen vanha gigolo, joko kuvittelee itsestään hurmuria.. HAHHAHHAAAAA ja siksi hymyilevät sinulle. Ukkorahja on tietenkin yrittänyt parhaansa mukaan näyttää vielä kaksikymppiseltä. Voi äijä parkaa, varmaan pidät esitelmään kauppahallin aulassa, kuinka viriili viagraton adonis olet. Pistäs ukko kuvasi tänne jos olet noin olevinasi. Vanha äijänkäppänä hyi h**tti

        Jo huomenna olet samanikäinen, mutta tautinen ja vaivainen ja alkoholisoitunut luuseri.

        Vuosikymmen on ihmisen elämässä kuin yksi päivä. Älä isottele. Nelikymppiset naiset nauraa minulle kuinka heitä nuoremmat yrittävät iskeä heitä. Pitävät teitä lapsina.


    • Outoja ämmiä

      Paras lause tuolta ylhäältä:

      " Tyypillinen ynseä ja ylipainoinen suomalaisnainen. "

      Voi helevetti, kuinka täynnä kauppakeslkukset on näitä.

      Miehen kohdalla vain nostetaan nokkaa kun ihmisellä ei ole seksuaalisuutta koskaan koko elämässään ollutkaan.

    • legalzedwriter

      Vanhenetteko samaa tahtia?
      Eipä typerämpää kysymystä enää voi olla, vai onko koulut jäänyt tyystin käymättä?
      Vuorokaudessa on 24 tuntia, mitä se tarkoittaa, tuleeko mitään mieleen..?

      • kiuhgfhjkl

        Oletko tyhmä, vai täysin tietämätön?

        Telomeerit ei lyhene kellon mukaan, ne lyhenevät omaan tahtiin, joka on koodattu syntymässä, ihminen vanhenee sen mukaan. Kukaan ei vanhene täysin samaan tahtiin, joten ketjun aloitus ihan aiheellinen.


      • aslgjoibgngjri9

        Ihmisellä on useita ikiä. Ihmisen kronologinen ikä on se. josta puhut eli vuorokaudessa on 24 tuntia. Biologisesti ihminen vanhenee eri tahtiin ja näin hänelle voidaan laskea biologinen ikä. Myös henkinen vanheneminen eli kypsyys ja elämänkokemukset ovat erilaisia ja ne vaikuttavat psyykkiseen ikään. Nykytiede määrittelee myös muita ikiä.

        Eli kyllä aloittajan kysymys on hyvin relevantti ja sinun vastauksesi, no, kovin lapsellinen ja tietämätön.


      • legalzedwriter
        kiuhgfhjkl kirjoitti:

        Oletko tyhmä, vai täysin tietämätön?

        Telomeerit ei lyhene kellon mukaan, ne lyhenevät omaan tahtiin, joka on koodattu syntymässä, ihminen vanhenee sen mukaan. Kukaan ei vanhene täysin samaan tahtiin, joten ketjun aloitus ihan aiheellinen.

        Hah! Jokainen ihminen vanhenee joka päivä 24h! Vai onko mielestäsi joillain olemassa salaista tietoa jolla he hallitsevat aikaa?!? Haloo..!!


      • legalzedwriter
        aslgjoibgngjri9 kirjoitti:

        Ihmisellä on useita ikiä. Ihmisen kronologinen ikä on se. josta puhut eli vuorokaudessa on 24 tuntia. Biologisesti ihminen vanhenee eri tahtiin ja näin hänelle voidaan laskea biologinen ikä. Myös henkinen vanheneminen eli kypsyys ja elämänkokemukset ovat erilaisia ja ne vaikuttavat psyykkiseen ikään. Nykytiede määrittelee myös muita ikiä.

        Eli kyllä aloittajan kysymys on hyvin relevantti ja sinun vastauksesi, no, kovin lapsellinen ja tietämätön.

        Toki tilastollisesti voidaan keksiä ties mitä ikiä tahansa, mutta vuorokaudessa on 24h, ja se koskee ihan kaikkia!


      • lkjhgfvghjklö
        legalzedwriter kirjoitti:

        Hah! Jokainen ihminen vanhenee joka päivä 24h! Vai onko mielestäsi joillain olemassa salaista tietoa jolla he hallitsevat aikaa?!? Haloo..!!

        Ei kaikki ole salaista tietoa, mistä sinä et ole selvillä, olet vain itse sivistymätön moukka.

        Ihmisen vanhenemiseen ei liity mitenkään jako vuorokauden 24 tuntiin, vanheneminen etenee ilman tunteihin, tai vuosiin sidottua aikajakoa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanheneminen


      • legalzedwriter
        lkjhgfvghjklö kirjoitti:

        Ei kaikki ole salaista tietoa, mistä sinä et ole selvillä, olet vain itse sivistymätön moukka.

        Ihmisen vanhenemiseen ei liity mitenkään jako vuorokauden 24 tuntiin, vanheneminen etenee ilman tunteihin, tai vuosiin sidottua aikajakoa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanheneminen

        Onneksi olkoon, olet keksinyt ikuisen elämän, kun vanhenetkin 24h sijaan vaikkapa 16h/pv..
        Kerro minullekin miten pysäytät ajan, haluan myös vanheta vain 16h päivässä..!


      • suuri tietäjä
        legalzedwriter kirjoitti:

        Onneksi olkoon, olet keksinyt ikuisen elämän, kun vanhenetkin 24h sijaan vaikkapa 16h/pv..
        Kerro minullekin miten pysäytät ajan, haluan myös vanheta vain 16h päivässä..!

        Älä huolestu ja laske tunteja, sinun aivotoiminta pysyy 4 vuotiaan lapsen tasolla koko ikäsi.


    • ilomielin

      Tosi on että vanheneminen näkyy eri tavoin eri ihmisissä. EI mekään mieheni kanssa ehkä ihan samaa tahtia vanheta... tai ehkä sittenkin.

      Naisen 'vanheneminen' on tässä markkinamaailmassa aika haastavaa. Naisena huomaan hyvin, että mainokset kaikkialla ja jatkuvasti näyttävät noin parikymppisiä ruipeloita. Se vääristää mielikuvaa Naisesta. Ei saisi olla vatsaa tai harmaita hiuksia. Onneksi jotkut ovat alkaneet taistella tätä vastaan - otetaan esim. valokuva omasta vatsasta (miltä se näyttää kun on synnyttänyt lapsia) ja laitetaan nettisivulle.

      Outoa että miehet harmaantuvat, mutta naiset eivät! On kulttuureja joissa todella kunnioitetaan harmaa- ja valkotukkaisia vanhuksia. Heillä on elämännäkemystä ja viisautta jota ei saa muuta kuin elämällä.

      Naiset ovat alkaneet 'valita toisin'. Uskalletaan harmaantua vaikka nelikymppisinä, ei olla värjäyskierteessä. Naiset, uskaltakaa vaan rohkeasti näyttää ne harmaatkin hiukset, sehän pitäisi olla Kunnia-asia että olemme tietyn ikäisiä ja meillä on iän tuomaa viisautta!
      Omat osittain harmaat hiukseni ovat saaneet kaihoisia katseita muilta ikäisiltäni naisilta "kunpa minäkin uskaltaisin".

      Sallin mieheni torkkua telkkarin ääressä, raahaamme toisiamme iltalenkeille vuorotellen. Vakava sairaus ja siitä toipuminen näyttävät hyvin mikä elämässä on arvokasta ja tärkeää. Terveys ja rakkaus ja oma kulta ,D vaikka vähän ylipainoinenkin ja harmaantunut. Käsi kädessä, onneksi.

    • Vertaa itse

      Ihan tasan molemminpäin on tapauksia, isänikin on äitiä kolme vuotta vanhempi, mutta kuulee huonosti, ei harrasta hengen kulttuuria juurikaan, ei tapaa ihmisiä, mitä nyt naapureita moikkaa ja hakee liiteristä sen päivittäisen kaljansa ja illalla saatetaan erikseen huuhtoa pahaa oloa alas punaviinilasilla tai kahdella. Ei muuten, mutta alkava muistisairaus kaljan lotrauksen kanssa ei ole paras yhdistelmä, varsinkin kun se on keskaria, ei pilsua.

      Eksäni on vuotta vanhempi ja ei ikinä uskoisi, oli jo parikymppisenä muka niin kypsää ja aikuismaista, että rupesi suorastaan ahdistamaan tyypin kotileikit ja kulissien esittelyt muille, vaikka todellisuudessa tyypin kaikki suhteet kaatuvat omaan narsismiin. Itselläni on hirveätä flirttiä harva se päivä ja kiinnostusta vaikka minkäikäisiin ylös ja alaspäin, että itsekin välillä havahdun, että hiukan jäitä hattuun. Eksää ei takuulla parikymppiset kollit ihaile, muuta kuin ne MILFeistä haaveilevat, jotka haluavat suoraan muka kypsän naisen, vaikka siinä ei ole kypsää kuin kumppanit hetkessä seurassa, mikä vie suorastaan elämänilon.

    • 70 ja 59

      Rypyt syvenee, ja mieli kevenee, ihminen on juuri niin vanha, kun itse haluaa. Mitä saa aikaan jos jatkuvasti arvostelee kumppania, pahan mielen itsellensä.

    • Tämmönen :)

      Eiköhän se ulkonäkö vanhetessa riipu tyylitajusta, terveydentilasta, varallisuudesta, yleisälykkyydestä ja osaamisesta hoitaa ulkonäköään. Minä olen ainakin noiden asioiden tulos.

    • Cloetta...

      Vanheneminen on yksilöllistä, tämän varmasti jokainen tietää, joka vanhenemista on ajatellut. Geeneillä on erittäin suuri merkitys. Elintavoilla on jonkin verran vaikutusta ja omalla tyylillä totta kai. En silti allekirjoita ajatusta, että 50-vuotias ylipainoinen ikäisensä näköinen olisi yhtää nuoremman näköinen pukeutuessaan farkkuihin ja tiukkaan t-paitaan; lähinnä ikä vain korostuu ja saa ihmisen näyttämään hullunkuriselta.

      Olet itse 55-vuotias ja minulla on hyvin paljon eri-ikäisiä ystäviä ja ystäväpariskuntia. Ehkä yleistäen voisi sanoa, että 45 ikävuoden jälkeen jokainen nainen ikääntyy selvästi mm. vartalo muuttuu, iho harmaantuu jne. Tosin on minulla yksi ystävär joka on hoikka kuin pajunvarsi ja aktiivinen sekä innostunut elämästä enemmän kuin moni parikymppinenkään mutta ikä näkyy myös hänestä; ei olla enää nuori tyttöjä.

      Mielestäni ihmisen pitäisi saada olla sen näköinen kuin on ja myös ikäisensä oloinen. Mummulta näyttäminen ei ole sen väärempää kuin ikiteiniltä näyttäminen. Mummuthan itseasiassa ovat suloisia!

      Mieheni on 57-vuotias ja näyttää ikäiseltään,harvoine hiuksineen ja ryppyineen. Minullle hän on yhä edelleen komein mies kokonaisuutena ja onhan hänellä uskomaton vartalo vuosien urheiluharrastuksen seurauksena.

      Itse taas pukeudun kuin aikuinen nainen ja haluan olla keski-ikäinen! Monet tosin luulevat minua 10 vuotta nuoremmaksi, hyvien geenieni ansiosta mutta en ota tuota kohteliaisuutena.

      Nykyisin ihmisten elinkaaresta suurin osa on nuoruuden ja nuorekkuuden mallaamista ja jotenkin aikuisuus tai mummous koetaan negatiivisena.

      EI ole lainkaan harvinaista, että nuori saa syntymäpäivänään kortin, jossa todetaan "kasva isoksi, älä aikuiseksi". Mitähän tällä halutaan viestittää??

      Mutta varsinaiseen asiaan: eli mielestäni pariskunnat todellakin ikääntyvät eri lailla koska ovat eri ihmisiä.

    • 789654123

      Mihinkähän me keski-ikäiset vielä kelpaamme? Näitä jorinoita vanhenevista miehistä ja naisista on paikat pullollaan.
      Olemme likaisia, lihavia, rumia, kyvyttömiä, laiskoja ja tyhmiä.... Olemme kaikenkaikkiaan turhia ja pilaamme vain noiden niin mahdottoman ihanien nykynuorten ilmaa. VOE VOE SENTÄÄN.
      Pakkohan se on uskoa kun tuutin täydeltä sitä toitotetaan.

      • 789654123

        Niin tai ainakin toinen parisuhteen osapuoli, mies tai nainen, on turha:-)


    • himpsulihei

      oletteko huomanneet, naiset ovat nykyisin paremman näköisiä vanhempina, kaikki muuttuu...emme elä enää 30lukua

    • anonyymi9

      Itsehän olen parikymppinen nainen ja seurustelen itseäni lähes 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Minua ei ikäero haittaa kun ajatusmaailma ja kemiat kohtaa. Vanhenemisen merkkejä hän taitaa itse itsessään enemmän huomata, minä pidän häntä aivan hurmaavana tapauksena. Itse henkilökohtaisesti toivon ja odotan että saan jakaa tulevat vuodet hänen kanssaan, ja vanheneminen ei ole minulle mikään ongelma, se on vaan osa elämää.

      • Tekisin samoin

        Ihanaa kuulla, että teillä on noin reilusti ikäeroa, olette onnellisia ja suhde oletettavasti toimii joka osa-alueella vähintään hyvin tai tyydyttävästi.
        Olen hiukan yli nelikymppinen mies ja haluaisin naisen olevan 20- korkeintaan 30v. ihan käytännön syistä, mutta eritoten tuon ikäinen ihminen saa minusta ihan eri asioita irti eri tasoilla kuin samanikäinen, jolla saattaa olla jo raskas historia kannettavanaan toimimattomista suhteista tai riitoja jokasuuntaan ja välit poikki jne. Esim. saman ikäistä eksääni en kestäisi tänä päivänä päivääkään, niin on polttanut sillat melkein joka suuntaan ja suusta tulee lähes koko sellaista katkeraa saastaa. Muutenkin olen nuorekas monella tasolla ja on äärimmäisen harvinaista löytää vastaava vapaa nainen omasta ikäluokasta, en kyllä etsikään, kun ei kiinnosta.

        Kaikki me vanhenemme, toiset vain charmantisti ja tyylikkäästi, joillekin vuodet ovat olleet armottomia keholle, kasvoille ja mielelle. Joskus huolestuttaa, etten olisi vanhemmiten vain omaishoidettava, mutta 40-50v fiksu nainen, joka oikeasti rakastaa miestään, ei ole mitään ongelmaa asian kanssa.

        Suurin ongelma on muut ihmiset. Mies joka katselee parikymppisiä tai alle on monelle aivan kieroutunut namusetä, vaikka toinen on aikuinen. Molemmat ovat suhteessa vapaasta tahdosta.Ei ymmärrä. Silti Niinistöä ihaillaan ja kannustetaan. Aika kaksinaamaista, eikö????
        Toisinpäin kuvitellaan, että nainen hakee vaan ahkeraa seksiseuraa parikymppisestä. Kyllä suhde on aika loppu, jos se on ainoa, mikä suhteessa toimii. Onko sinua luultu tyttäreksi tai pikkusiskoksi? Kiusallista molemmin päin monesti, kun tarhasta hakee lapsen isä, eikä "pappa".


    • ...........

      Minä olen ylipainoinen ja laiska keski-ikäinen nainen ja nautin elämästä. Syön hyvää ruokaa ja katselen hyviä elokuvia, joskus saatan myös viihteellä käydä. En välitä tippaakaan siitä, mitä muut ajattelevat habituksestani. Jos ei miellytä, voi katsoa niitä komeita miehiä.

      • Raja häilyy

        Puolestani saat olla ylipainoinen ja laiskakin. Niin minäkin, ei siinä mitään, kunhan sinäkin osallistut tähän yhteiskunnan rakentamiseen omalla osuudellasi. En voi hyväksyä ihmisiä, jotka eivät tee mitään sossu- ja kelarahojensa eteen, kieltäytyvät kaikesta ja terveys niin paskana, että mistään ei tule mitään ja mättää roskaruokaa kaksin käsin ja huuhtoo ämpärillisellä limua , kaljaa tai sidukkaa kaiken jätteen alas. Sitten kun nivelet pettävät, iskee ihan itse tilattu aikuisiän diabetes ja laitetaan laihdutsleikkausjonoon, että voidaan tehdä sydämen ohitus ja verisuonikirurgiaa, kun elimistö on aivan loppu ja tukossa ja koko paskan pitäisi vielä maksaa yhteiskunta toisten raatamilla ja moneen kertaan maksamilla varoilla.

        Tiedän yhden ääripään, henkilön, joka kokee olevansa parikymppisenä varmaan kuusikymppinen ja haluaa harmaat hiukset ja uurteita ja kalpean ihon jne. Ei ole sinut kroppansa kanssa. Itseäni lähinnä huvittaa tyypit, varsinkin naiset, jotka luulevat olevansa tosi nuorekkaita, kun vetävät 14v tyttärensä napapaidan ja legginsit tukkisääriin. Lähinnä irvokasta ja sama miesten kohdalla. Jossain vaiheessa molemmilla kannattaa hiukan katsoa, mitä kannattaisi peittää esittelemisen sijaan, kuten kuhmuraiset, suonikkaat selluliittisääret eivät tosiaan kaipaa minihametta tai kalpeakasvoinen tuhkanvaalea valkaisua hiuksiinsa jne.Nooh, makunsa kullakin. Itse en riisu paitaa juuri siksi kuin rannalla, ei tulisi mieleenkään mennä kahvilaan tai kaupungille ilman.


    • niin se on

      Niin, miehet vanhenevat ja maha kasvaa ja tukka lähtee, treffeillä sen näkee kun tapaa, maha aina tiellä kun yrittää halata. En viitsi sellaista ottaa. Itsellä sutjakka vartalo ja maha littana, tykkään että toisellakin on silloin samanlainen tiukka maha. Peppu sopivan tiukka niin sitä on kiva katsella. Toimii se miehet toisinkin päin, ei se naisissa aina ole vika, vaan myös teissä. Menkää peilin eteen ja katsokaan kroppaanne niin totuus siellä näkyy. Valitettavasti nykyään suurin osa yli 40-v miehistä lihonnu niin ettei enää ole mitoissaan. Joten kaikki naiset ja miehet lenkkipolulle ja treenailee, pysyy mieli korkealla ja on ihanaa kun sitten ihaillaan junissa, busseissa ja kävelylenkeillä vastaantullessa :) Niin se vain on että seura etsii kaltaistaan..

      • Muka elämää

        Ja sullahan on varmaan yhtä paksu tukka kuin alta parikymppisenä? Tiesitkö, että naisen iho on ohuempi ja uurteet näkyvät aiemmin, miehillä ne ovat hiukan syvemmät. Mieheen se tuo usein charmia, harvemmin naiseen, joissain sitä on aina, toisissa ei koskaan, sileänä tai kurttuisena, sulla tuskin koskaan.
        Sullahan ei iän tullessa tietenkään näitäkään ongelmia, ikineiti/ikäneito (mieletön yllätys,muuten) Täydellisyys?

        Huomaa, miten ihmisen henkinen kypsyys on jäänyt aivan teinin tasolle ja tuollaisen urheiluhullun narsistin tasolle, jolle on suurinta huvia kerätä ihailevia katseita ja odottaa epätoivoisena ihmetteleviä kommentteja, että kyllä on nainen tiukassa timmissä. Vatsa on varmaan sellainen kilpapyöräilijän kuivunut paperinahka, sama varmaan kasvoissa posket lommoilla ja takapuolessa mitään muotoja olekaan, sellainen kuihtunut hernepussi. Et raukka edes ymmärrä, miten säälittävä olet vouhotuksinesi ja miten tyhjää elämäsi on. Toivottavasti löydät tasan yhtä tyhjän narsistin, jonka kanssa saa lenkkeillä ja kerjätä katseita.
        Normaali-ihmisen ei tarvitse edes käydä kuin joskus ulkoilemassa ja käyttää sekin jäljellä oleva aika henkevämpiin asioihin kuin sinä ravaamassa sitä iänikuista lohdutus-kuihdutuslenkkiäsi. Pääasia, että kroppa on timmissä, eikö vain?


      • mustaelina

        Naiset vanhentuu ja miehet vanhentuu, mutta miltä ne näyttävät, on korvien välistä kiinni.
        60:n nainen on seksikäs kuten mieskin. Kysymys on vain siitä onko kipinää enää, ja onko jaksanut panostaa ukonäköönsä ja muuhunkin haluttavuuteensa. Kuka haluaa seurustella kaatopaikan liepeillä? Salille tai muuhun kuntoa kohottavaan liikuntaan ja ruokailutottomuksia muokkaamaan, niin kyllä sieltä ratkaisu löytyy jokaiselle halukkaalle. Kaksi 60 :stä ja hyvin menee..
        Näin naisena on mukava katsoa pyöräillessä kuinka miesauoilijat kohentavat katsettaan vastaantullessaan. En usko heidän katsovan polkupyörääni, vaikka sekin on tyylikäs.


      • mr.papi
        Muka elämää kirjoitti:

        Ja sullahan on varmaan yhtä paksu tukka kuin alta parikymppisenä? Tiesitkö, että naisen iho on ohuempi ja uurteet näkyvät aiemmin, miehillä ne ovat hiukan syvemmät. Mieheen se tuo usein charmia, harvemmin naiseen, joissain sitä on aina, toisissa ei koskaan, sileänä tai kurttuisena, sulla tuskin koskaan.
        Sullahan ei iän tullessa tietenkään näitäkään ongelmia, ikineiti/ikäneito (mieletön yllätys,muuten) Täydellisyys?

        Huomaa, miten ihmisen henkinen kypsyys on jäänyt aivan teinin tasolle ja tuollaisen urheiluhullun narsistin tasolle, jolle on suurinta huvia kerätä ihailevia katseita ja odottaa epätoivoisena ihmetteleviä kommentteja, että kyllä on nainen tiukassa timmissä. Vatsa on varmaan sellainen kilpapyöräilijän kuivunut paperinahka, sama varmaan kasvoissa posket lommoilla ja takapuolessa mitään muotoja olekaan, sellainen kuihtunut hernepussi. Et raukka edes ymmärrä, miten säälittävä olet vouhotuksinesi ja miten tyhjää elämäsi on. Toivottavasti löydät tasan yhtä tyhjän narsistin, jonka kanssa saa lenkkeillä ja kerjätä katseita.
        Normaali-ihmisen ei tarvitse edes käydä kuin joskus ulkoilemassa ja käyttää sekin jäljellä oleva aika henkevämpiin asioihin kuin sinä ravaamassa sitä iänikuista lohdutus-kuihdutuslenkkiäsi. Pääasia, että kroppa on timmissä, eikö vain?

        No mitäs väliä sillä on, jos toinen tykkää urheilla? Hyväkuntoisista ihmisistä sentään on yhteiskunnallekkin jotain hyötyä, kun kykenevät käymään töissäkin. Sen sijaan ylipainoisista ei ole hyötyä, vaan päinvastoin.


      • vai mukaelämää
        Muka elämää kirjoitti:

        Ja sullahan on varmaan yhtä paksu tukka kuin alta parikymppisenä? Tiesitkö, että naisen iho on ohuempi ja uurteet näkyvät aiemmin, miehillä ne ovat hiukan syvemmät. Mieheen se tuo usein charmia, harvemmin naiseen, joissain sitä on aina, toisissa ei koskaan, sileänä tai kurttuisena, sulla tuskin koskaan.
        Sullahan ei iän tullessa tietenkään näitäkään ongelmia, ikineiti/ikäneito (mieletön yllätys,muuten) Täydellisyys?

        Huomaa, miten ihmisen henkinen kypsyys on jäänyt aivan teinin tasolle ja tuollaisen urheiluhullun narsistin tasolle, jolle on suurinta huvia kerätä ihailevia katseita ja odottaa epätoivoisena ihmetteleviä kommentteja, että kyllä on nainen tiukassa timmissä. Vatsa on varmaan sellainen kilpapyöräilijän kuivunut paperinahka, sama varmaan kasvoissa posket lommoilla ja takapuolessa mitään muotoja olekaan, sellainen kuihtunut hernepussi. Et raukka edes ymmärrä, miten säälittävä olet vouhotuksinesi ja miten tyhjää elämäsi on. Toivottavasti löydät tasan yhtä tyhjän narsistin, jonka kanssa saa lenkkeillä ja kerjätä katseita.
        Normaali-ihmisen ei tarvitse edes käydä kuin joskus ulkoilemassa ja käyttää sekin jäljellä oleva aika henkevämpiin asioihin kuin sinä ravaamassa sitä iänikuista lohdutus-kuihdutuslenkkiäsi. Pääasia, että kroppa on timmissä, eikö vain?

        Outo purkaus.

        Kunnon ylläpito voi olla aivan yhtä älyllistä toimintaa kuin mikä tahansa muukin, josta et antanut mitään vaihtoehtoa.

        Lenkkeily luonnossa juosten, pyöräillen tai kävellen antaa hyvin mahdollisuuksia seurata samalla ympäristöään ja oppia siitäkin. Erilaiset lihaskuntoa ylläpitävät liikesarjat voi tehdä yhtä meditatiivisesti kuin esimerkiksi perinteisten itämaisten taistelulajien harjoitukset. Ne kehittävät ihmisen psyykeä paljon paremmin kuin makailu television edessä tai notkuminen baareissa.

        Älä kadehdi hyväkuntoisia ihmisiä ja esitä käyttäväsi lorvailusi muka henkevämpiin asioihin vaan liity itsekin niiden joukkoon jotka haluavat elää terveinä täyttä elämää.


    • Sielun kauneus

      Muista oma kuolevaisuutesi. Jokainen vanhenee, jokaiselle tulee vanhuus niin ulkonäköön kuin sairausten muodossa. Jokainen kuolee, hoikka ja kaunis ikäihminenkin voi kuolla koska vaan, kun yllättävä sairaus iskee.

      Jos ilkut omaa puolisoasi vain ulkonäön perusteella, täällä ja kotona, niin ilmeisimmin aivosi ovat ruskastuneet paljon nopeammin kuin ulkomuotosi. Sinulta on oman ikääntymisesi edessä rupsahtanut ensimmäisenä se aivojen lohko, joka ihmisen sisällä käsittelee ihmisyyden perusarvoja ja osaa arvostavaa, kunnioittavaa ja myötätuntoista käytöstä lähintä ja rakkainta ihmistä kohtaan. Myös se osa, joka tietää ja osaa toimia onnellisen parisuhteen ylläpitämiseksi, on kuollut jo.

      Unohtuiko se että sielun kauneus lopulta merkitsee, ja kertoo ihmisen hyvyyden, ei ulkomuoto.

    • cantri1

      Heipparallaa..Kateushan se on,mikä vie kalatkin vedestä.Eikös se ole myös sanonta,et rupsahda rauhassa rakkaani.Mitä se rakkaus sitten on.Sitäkö,että arvostellaan puolison ulkonäköä.Pinnallista touhua.

    • ei mummu

      En kyllä näe itseäni mummomaisena enkä miestänikään papparaisena : ) Mutta monet ikäisistämme kyllä näyttävät ja suurin syy on huonot elintavat.Liikaa alkoa ja liikaa mässyä eikä liikuta kuin olkkarin ja jääkaapin väliä. : ( Meillä ikää 40 molemmilla mutta alle 50.Naisena en suostu mummoutumaan ulkoisesti..teen kaiken voitavanii ja lääkäri hoitakoon loput pistoksin ja leikkauksin.Monet sanovat ettei ole varaa leikkauksiin tai muihin keveympiin hoitoihin mutta unohtavat paljonko käyttävät vuodessa rahaa alkoon ja tupakkaan ja baarireissuun..Niistä vapautuvilla rahoilla saisi kuntosalijäsenyyden jne..

      • ei oo varaa

        No joo, siinä olen samaa mieltä kanssasi, että huonot elintavat vanhentavat ennenaikaisesti. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa sen paremmin pizzaan alkoon ja tupakkaan kuin kauneuskirurgiaankaan.

        On meitä erittäin pienituloisia ja työttömiä, jotka vietämme raitista ja tervettä elämää eikä raha silti riitä. Kyllä menisin mielelläni rintojenkohotukseen, vaan terveysasemalta ei (säästösyistä) saa lähetettä vaikka täytän kriteerit. Yksityiseen ei ole rahaa. Botoksia en itseeni pumppaisi enkä kasvoja leikkelisi vaikka olisi varaa. Terveellä tavalla vanheneminen on mielestäni kauniimpaa kuin keinotekoinen nuorekkuus. Se on tietty makuasia.


    • kamalaa.

      Minusta miehet vanhenee nopeammin ja varsinkin jos on tukka lähtenyt ja hampaat jääny hoitamatta..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe