Voiko vartijakorttia poliisi ottaa pois pysyvästi, rikoksina mm. lievä pahoinpitely, vaarallisten esineiden hallussapitoja, törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista, ym. pikkurikosta. Kuinka kauan poliisi voi korttia pitää, voiko sitä saada enää ikinä takaisin? Faktetietoa kehiin...
Vartijakortti poliisin haltuun
11
1948
Vastaukset
- väijymara
Joo, voi ottaa, kun kynnys on poliisin mukaan tullut vastaan :- et enää ole hyvämainen ja luotettava henkilö ja va siis vartijaksi sopiva.
Mutta, asiasta kannattaa valittaa hallinto-oikeuteen, jos tunnet kohdanneesi oikeudettoman hallintopäätöksen ja että kortin poisotto on sinusta kohtuutonta. Ja vielä - hallinto-oikeuden jälkeen voi vielä valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen jos tarvetta asiassa ilmenee.
Pikkurikos, pikkurike ja pieni lainvastainen teko siellä täällä....kyllähän poliisinkin rima tulee joskus vastaan, eikös vaan ? - nbvcxsderftgyuio0987
Poliisi voi ottaa ko. kortin pois myös täysin mielivaltaisesti, ilman että henkilö on edes syyllistynyt yhtään mihinkään. Hallinto-oikeus sitten voi palauttaa kortin, mutta valitusprosessissa menee vähintään vuosi.
- väijyApe
No mutta kyllä poliisillakin pitää olla perusteltu syy, miksi vartijakortti otetaan pois. Ei se aivan mielivaltaisesti tapahdu, ei todellakaan.
Joskus otetaan pois varmuuden varoiksi, mutta hallinto-oikeus sitten palauttaa kortin tai sitten jos syyttäjä jättää syyttämättä, niin kortti palautetaan suoraan poliisin toimesta.
Näinhän se kulkee...
- RikollisetPoisAlalta
Voi, ja on syytä ottaakin, jos tuollaista rötösrimpsua alkaa järjestystä ylläpitävän henkilön rekisteristä löytyä.
- Aloittaja.
Joo ei sillä ettäkö se mitään haittaisi, työskentelen nykyään ihan toisella alalla, onneksi. Mutta hyvä tietää tämäkin, mielenkiinnosta siis vain kysyin periaatteessa. Eihän siitä kortista haittaa olisi, mutta tosiaan minulle on aivan sama saanko sitä enää ikinä takaisin vai en, ei mitään merkitystä minulle.
- jukobj
No ei varmaan jos tommosia touhuat. Juuri tuommosten takia vartioiden maine on huono.
- Niin...
tai sitten sellaisten joiden ÄO on normaalia huomattavasti alempana, oletko sinä tehnyt testiä ikinä? Suosittelen... ;-)
Ai juu, mutta eihän kukaan edes normaali järjellä varustettu ihminen kyllä jaksaisikaan ko. istuskelu/seisoskelu työtä kovin kauaan tehdä, siinä pitää olla hyvin yksinkertainen että jaksaa vain möllöttää paikallaan kuten hyvin tiedämme niin sitähän se vartijan työ on 99,99%:sti.- Niin...
Miten sitten pitäsi asennoitua niihin vartoijoihin joiden äo ja muut kyvyt ok, ehkä joillain jopa paremmat, mutta muita töitä EI YKSINKERTAISESTI LÖYDY!!??!!?? (sehän se vasta suurinta sieluntuskaa onkin)
- fdsffdsfds
Niin... kirjoitti:
Miten sitten pitäsi asennoitua niihin vartoijoihin joiden äo ja muut kyvyt ok, ehkä joillain jopa paremmat, mutta muita töitä EI YKSINKERTAISESTI LÖYDY!!??!!?? (sehän se vasta suurinta sieluntuskaa onkin)
Jos asuu pienellä paikkakunnalla, ei niitä töitä välttämätät ole. Isoilla paikkakunnilla taas on ongelmana se ettei yksikään pölvästi pikkupäällikkö halua palkata itseään fiksumpaa väkeä. Tätä on vierestä tullut monta kertaa todistettua, etenkin kun esimies arpajaisissa jostain avainasiakaspäällikkö diibadaaba tehtävästä on yt- neuvottelujen jälkeen siirretty täysin käsi kaveri tuotannon esimiestehtäviin. Eihän tälläinen pölvästi voi sitten palkata itselleen pystyvää apupomoa kun näyttäisi sen jälkeen totaalisen idiootilta, vaan valitaan sellainen helposti käsiteltävä rassu.
- EnOleRikollinen
Vähän asian sivusta, mutta tämmööstä kyselisin että jos joku on tehny susta rikosilmotuksen, mutta syyttäjä ei ole vielä päättänyt asiaan mitään niin voiko poliisi silti myöntää sulle vartijakortin? Korttia olisin vailla, ja todennäkösesti ei kyllä syyttäjä tule mitään syytteitä mua vastaan nostelemaan, mutta virallista päätöstä saan odotella tiäs kuinka kauan. Niin ei kai tämmönen vaikuta kortin saantiin? Sitten vasta jos syytteet nostetaan/henkilö tuomitaan jostain rikoksesta niin poliisi ei myönnä tai vie vanhan vartijakortin poies?
Asiasta kannattaa olla yhteydessä kotipaikkasi poliisilaitokseen ja kysellä sieltä...
Rikoksesta epäiltynä oleminen voi hidastaa myöskin lupahakemuksen käsittelyä juurikin siksi että jos syyttäjä asiasta syytteen nostaa ja tuomio tulee niin silloin ei tule ylimääräistä byrokratiarumbaa, kun pitääkin se annettu kortti peruuttaa ja mahdolliselle työnantajalle ilmoittaa asiasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243