Olen harrastanut taekwondoa muutamia vuosia, ja käynyt jopa ottelemassa muutamissa kilpailuissa vuosien varrella. Yksi asia on kuitenkin jäänyt mietityttämään...
Eli, mitä eroa on sm-liigalla (joka siis koostuu 5stä erillisestä kilpailusta) ja sm-kilpailulla?
Sm-kilpailut ovat tänä vuonna Porissa, joka on sm-liigan neljäs osakilpailu.
Liigafinaalit ovat jälleen tuttuun tapaan Helsingissä muistaakseni marraskuussa (joka taasen on liigan viides ja viimeinen osakilpailu)
Miten asiat siis on.. Onko sm-kilpailuiden voittaja Suomen mestari, vaiko saako kyseisen tittelin itselleen se henkilö joka on pärjännyt parhaiten viidessä liigan osakilpailussa ja saanut täten eniten pisteitä.
Mikäli titteli saadaan sm-kilpailuilla, mitä järkeä on liigalla...? Tai, mitä järkeä on nimetä yksi liigan osakilpailuista sm-kilpailuksi, jos sillä ei ole mitään virkaa...?!?
Sm-liigasta vai Sm-kilpailuista todellinen Suomen mestari?
Taekwondoa6v
1
110
Vastaukset
- guru2
Taekwondossa on kaksi eri kilpailumuotoa, liikesarjat ja ottelu
Liikesarjoissa suomenmestaruuden voittaa se, joka voittaa SM-liigan. Liikesarjoissa ei käydä erikseen SM-kilpailuita
Ottelussa suomenmestaruuden voittaa se, joka voittaa SM-kilpailut. Ottelussa ei ole SM-liigaa, ottelussa on ainoastaan otteluliiga, eli ns: "liigakilpailu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623