Kuinka kauan ylösnousu sattui sektion jälkeen?

Ap_auts

Sektiosta 7 viikkoa, ja yhä sängystä nousu on yhtä helvettiä. Kuinka kauan kivut voi kestää?

5

735

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sektiotäälläkin

Ettei olis se haavas tulehtunut? ittellä väheni kivut muutamassa päivässä.. parin viikon jälkeen ei paljon enää haava menoa haitannut. Suosittelen lääkärissä käyntiä!

• nais-voimaa

Taitaa tosiaan olla hyvin yksilöllistä, minulla kivut loppui niin nopeasti etten tarvinnut särkylääkkeitä kotiutumisen (3 päivää sektiosta) jälkeen.
      Itsekin ihmettelin sitä kun neuvolassa sanottiin ettei saa nostella mitään yms ja aina unohdin sen kiellon. No se oli tyhmä riski nostella imuria yms mutta onneksi ei tullut ongelmia.

Voimia sulle, mene lääkäriin ja käytä tarjotut lääkkeet ja apu.

• Viola111011

Sektion kokenut 2011. Taitaa olla ihmisestä kiinni. Minulla kesti toipua sektiosta yhteensä vuosi. Minä en kyennyt kunnolla kävelemään vielä 1kk. sektion jälkeen, 3kk sektion jälkeen pystyin osallistumaan ensimmäistä kertaa jumppaan. Alku oli todella kankeaa, mutta sisukkuudella, särkylääkkeillä, levolla ja kevyellä liikunnalla paranet pikku hiljaa. Anna itsellesi lupa olla toipilas. Itse olin liian ankara itselleni.
      Voimia sinulle ja voit hyvin näyttää haavaasi myös neuvolakäynnillä hoitajalle, jos et ole vielä lääkäriin menny tai epäilet jotain.

• Sektio 12/12

Mä lenkkeilin 2,5 viikkoa sektiosta. Enkä muista, että nouseminen olisi noin pitkään sattunut kuin sulla. 3 viikkoa sektiosta tuli kyllä kipua, kun olin touhunnut päivän mittaan liian paljon. Särkylääke ja seuraava päivä rauhallisemmin auttoi. Mutta vielä 9kk sektion jälkeen jonnekin arven kohtaan sattuu (tai lähinnä tuntuu pahalta), jos vauva talloo sopivasti päälle. Muuten arven kohdalla ei ole ollut tuntemuksia kuukausiin.

Paranemisia! Otahan ihan rauhallisesti, olet vielä toipilas :)

• Ap_auts

Ei ole eikä ollut haava tulehtunut. Sehän kuitenkin on jo hyvin arpeutunut tässä vaiheessa.
      Kiitoksia teille vastauksista ja tsempityksistä. :) Nyt kulunut kohta 10 viikkoa ja yhä ylösnousu tekee kipeää, mutta lievemmin, onneksi!
      Toipuminen on niin yksilöllistä ja riippuu varmaan leikkaustuloksestakin kovasti. Mulla näemmä menee pitemmän kaavan mukaan. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      228
      21025
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      99
      4239
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      83
      2988
    4. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      53
      2214
    5. Temutatko ?

Ostatko kiinalaisista verkkokaupoista halpaa tavaraa tai vaatteita ja miksi? Siksi että on kiva ostaa kun halvalla saa?
      60 plus
      198
      1868
    6. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1642
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      137
      1595
    8. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      73
      1571
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      169
      1509
    10. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1403
    Aihe