katkaisuhoito kotona

Jaana Pks

Onko kenelläkään palstalaisista kokemusta katkaisuhoidosta kotona. Löysin linkin, josta voi tilata päihdehoitajan ( lääkärin) kotiin joko 3 vrk tai 5 vrk katkaisuun. Siinä otetaan ilmeisesti verikokeet ja määrätään jotakin rauhoittavaa. Hoitaja käy kotona pari kertaa päivässä ja on yhteydessä lääkäriin, joka määrää lääkityksen.

Toimiiko tämä ja myydäänkö tällä sitten jotakin pidempiaikaista paikkaa ihan hoitolaitoksessa? Varaa olisi max. tuohon 5 vrk hoitoon (= 830 euroa).

16

2671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katkaisu

Suosittelen ihan katkaisuhoitolaitokselle menemistä. Taitaa olla ihan verorahoista maksettavaa hoitoa alkoholiongelmasta kärsiville (jos kyse huumeista yms. a-klinikalle). 5pv menee mukavasti siellä makoillessa ja saa täyden ylläpidon. Kotona aina häiritsevät tekijät, jotka saattavat ajaa repsahtamiseen. Tsemppiä

• -------->>

"Taitaa olla ihan verorahoista maksettavaa hoitoa alkoholiongelmasta kärsiville.."

Vain siinä tapauksessa, että varattomana on saanut sosiaalitoimelta maksusitoumuksen.
        Muutoin on maksettava omavastuuosuus.
        Sitä en nyt muista, mutta arvelen sen olevan 30-40e/vrk kieppeillä, mikä on edullista täydestä ylöspidosta ja lääkityksistä.

• Jaana Pks

Yleiselle puolelle en nyt menisi hoitoon, kun olen tällainen tissuttelija, joka hoitaa työnsä eikä ympäristö vielä ole mitenkään tietoinen taipumuksistani. Olen yksineläjä, joten iltajuominen on helppo piilottaa, kun pitää huolen, että ei ole krapuloita ja hoitaa ulkokuorensa moitteettomasti eikä työssäkään ole moitteen sijaa.

Koskaan ei terveyskeskuslääkäri eikä työterveyslääkäri ole kysynyt käytänkö alkoa ja sen puolen haluaisinkin pitää puhtaana. Vielä on muutama vuosi eläkkeeseen. Työsuhde on pitkä (yli 30 vuotta).

• tilaa aika

Mene kylpylää rentoutumaan, kukaan ei tiedä, että saat siellä "katkaisu-apua".
        Kangasalan Apila on kontoutus ja rentoutus kylpylä, jossa saa erilaisia hoitoja ja lääkärin palveluja..
        Senkun lepäilet yhden hh:ssa ja otat katkaisulääkkeet. Sitten hautit hyvästä ruoasta ja vaikka uimisesta ja kosmetologilla käynnistä!
        Maksat itse koko "lomailusi", siinä kaikki! Töissä voit jopa kehua hyvää kylpylää!

• Kylpylään
        tilaa aika kirjoitti:

Mene kylpylää rentoutumaan, kukaan ei tiedä, että saat siellä "katkaisu-apua".
        Kangasalan Apila on kontoutus ja rentoutus kylpylä, jossa saa erilaisia hoitoja ja lääkärin palveluja..
        Senkun lepäilet yhden hh:ssa ja otat katkaisulääkkeet. Sitten hautit hyvästä ruoasta ja vaikka uimisesta ja kosmetologilla käynnistä!
        Maksat itse koko "lomailusi", siinä kaikki! Töissä voit jopa kehua hyvää kylpylää!

Kannattaa hoitaa yksityisesti eikä hakea Kelalta korvausta lääkärinpalkkiosta tai lääkkeistä.
        Kylpylä hyvä vaihtoehto jos lääkäripalvelut lähistöllä.

• Jaana Pks
        Kylpylään kirjoitti:

Kannattaa hoitaa yksityisesti eikä hakea Kelalta korvausta lääkärinpalkkiosta tai lääkkeistä.
        Kylpylä hyvä vaihtoehto jos lääkäripalvelut lähistöllä.

Jos menen esim. Eiran sairaalan päihdelääkärin vastaanotolle, miksi en hakisi Kelalta korvausta lääkärikäynnistä? Ihan sama, jos se lääkäri on siellä kuntoutuskeskuksessa.

En oikein ymmärrä, mikä Kelakorvauksessa olisi negatiivista. Eihän siitä mene tieto terveyskeskukseen eikä työnantajalleni.

• Voitko mainita linkin Jaana Pks.
      Kuulostaa erikoiselta.

• Jaana Pks

http://www.päihdelääkärit.fi/aloita-katkaisuhoito/

ollos hyvä

• Jaana Pks
        ex-tissuttaja4 kirjoitti:

Kiitos.

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=13182/news_db=web_lehti2009/type=1

Palvelu näyttää netistä käsin olevan luotettava.

Ihan luotettavalta juu näyttää. Mietin vielä.

Mutta on toinen asia mitä kysyisin. Olen katsellut myös Mehiläisen ja Eiran sairaalan katkaisuhoitoja, mutta kun ajattelin käydä ensin vain päihdelääkärin vastaanotolla, jos heidän palvelunsa valitsen. Sitten kun menin lääkärivalikkoon, olisi pitänyt tietää haluaako yleislääkärille, yleislääketieteen erikoislääkärille, sisätautilääkärille jne. Siellä ei ollut valittavana päihdelääkäriä. Kysymys siis kuuluu: minkä alan lääkäreitä päihdelääkärit yleensä ovat?

• Jaana Pks kirjoitti:

Ihan luotettavalta juu näyttää. Mietin vielä.

Mutta on toinen asia mitä kysyisin. Olen katsellut myös Mehiläisen ja Eiran sairaalan katkaisuhoitoja, mutta kun ajattelin käydä ensin vain päihdelääkärin vastaanotolla, jos heidän palvelunsa valitsen. Sitten kun menin lääkärivalikkoon, olisi pitänyt tietää haluaako yleislääkärille, yleislääketieteen erikoislääkärille, sisätautilääkärille jne. Siellä ei ollut valittavana päihdelääkäriä. Kysymys siis kuuluu: minkä alan lääkäreitä päihdelääkärit yleensä ovat?

Potilaan/asiakkaan oikeudella tietysti kysyt asiaa suoraan mikä koulutus lääkärillä on ja kokemus eräät lääkärit jopa kertovat mihin ovat erikoistuneet.
        Suosittelen tiedustelua puhelimitse netissä ei kaikki näy.

• Jaana Pks
        ex-tissuttaja4 kirjoitti:

Potilaan/asiakkaan oikeudella tietysti kysyt asiaa suoraan mikä koulutus lääkärillä on ja kokemus eräät lääkärit jopa kertovat mihin ovat erikoistuneet.
        Suosittelen tiedustelua puhelimitse netissä ei kaikki näy.

Näin itsekin ajattelin, että parasta soittaa ja kysyä aikaa päihdealaan erikoistuneelle lääkärille. Taidan soittaa huomenna.

Tämä päivä on mennyt ilman alkoholia. Eilen tuli juotua neljä pientä tölkkiä siideriä ja yksi keskiolut. Vaikka tämä nyt tuntuu olevan hallinnassa, koko ajan on pelko siitä, milloin taas juomishimo iskee uudelleen. Tissuttelen kotona viiniä yksikseni eikä se enää ole pitkään aikaan tuonut mitään mielihyvää. Ei auta edes nukkumaan. Uskon, että jos saan vain taas juonesta kiinni, niin pystyn pysymään raittiina pitkäänkin ellen vallan lopun elämääni.

• Elpertiini73

katso; myllyhoitoon.fi tai avominne.fi. Katkaisu on pelkkä katkaisu. Sen jälkeen tarvitsee opetella työkaluja joilla pärjää raittiina eli kuntoutusta. Näissä paikoissa opetetaan elämään raittiina. Avomylly tarjoaa myös avokuntoutusta. Nimettömänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe