Olen lähdössä marraskuussa Tunisian Sousseen ja olisi kiva kuulla kommentteja hotelli El Hanasta ja muutenkin Soussesta ja Tunisian tavoista, kulttuurista ja menosta. Kuinka turvallista on tällaisen 17-vuotta matkan aikana täyttävän liikkua äitinsä kanssa maassa?
Kuinka kylmää on marraskuussa? Kannattaako minihame jättää kokonaan Suomeen? Onko parasta peittää olkapäät esim. huivilla? Hyviä ravintoloita? Mitä ruokaa kannattaa maistaa? Pärjääkö englannin kielellä, kannattaisiko opetella hieman ranskaa? Odotan innolla kommentteja. :)
Sousse
4
1098
Vastaukset
- Siellä
Olkapäät ja polvet pitää olla peitettynä.
Englannilla pärjää siellä.
Ruoka on hyvää, kansallisruoka cuscus todella hyvää.
Nähtävyyksiä löytyy jonkun verran.
Juo pullotettua vettä.- Hipsu
Heippa!
Kävin siellä mieheni kanssa maaliskuussa. Olimme hotelissa jossa oli all inclusive eli kaikki ruoka ja juoma kuului, joten en tiedä ruokapaikoista. Todella hyvät ruoat hotellissa oli. Muuten ihmiset oli hotellissa todella ystävällisiä. Ihana pitkä hiekkaranta mutta huonot ilmat sattui, aurinko paistoi vain parina päivänä. Olemme itse 25 vuotiaita ja vaikka olin mieheni kanssa, niin emme oikein uskaltaneet liikkua muualla kuin hotelli ympäristössä. Käsittääkseni maassa ei ole pakko pitää olkapaitä ja polvia peitettynä, mutta minä kyllä pidin. Muutenkin turistit saavat turhan pitkiä katseita. Maassa maan tavalla.
Loma oli muuten hyvä ruokamyrkytystä lukuunottamatta! En kuitenkaan itse lähtisi enää toista kertaa ns. muslimimaahan. Vaikea tietysti sanoa, koska jokaisella on oma kokemuksensa. Olen matkustellut aika paljon, mutta tästä lähtien pitäydyn kyllä muissa maissa! :) Hauskaa lomaa sinulle!
- makkara
Sussessa pärjää englannilla. El Hana on ihan ok. Yksin ei nuoren tytön pidä yöllä pimeillä kulmilla liikkua, vaikka selvin päin ei yleensä joudu ongelmiin, kunhan ei flirttaile ensin. Hotellialueella voi liikkua kevyissä hepenissä. Marraskuussa voi olla tuulisia päiviä mutta kyllä on shortsikelejäkin.
- ...
meille ainakin opas sanoi että soussessa ollaan jo totuttu siihen että turistit eivät pukeudu peittämällä olkapäät ja polvet ja että niin ei siis enää tarvi tehdä. mutta joiltakin, varsinkin vanhemmilta ihmisiltä, saattaa tulla vihaisia katseita ja pahalta kuulostavaa puhetta=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585596- 974593
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3782735Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s791252Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3361083- 65911
- 28873
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46846Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106827Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799