Olen lähdössä marraskuussa Tunisian Sousseen ja olisi kiva kuulla kommentteja hotelli El Hanasta ja muutenkin Soussesta ja Tunisian tavoista, kulttuurista ja menosta. Kuinka turvallista on tällaisen 17-vuotta matkan aikana täyttävän liikkua äitinsä kanssa maassa?
Kuinka kylmää on marraskuussa? Kannattaako minihame jättää kokonaan Suomeen? Onko parasta peittää olkapäät esim. huivilla? Hyviä ravintoloita? Mitä ruokaa kannattaa maistaa? Pärjääkö englannin kielellä, kannattaisiko opetella hieman ranskaa? Odotan innolla kommentteja. :)
Sousse
4
1170
Vastaukset 4
- Siellä
Olkapäät ja polvet pitää olla peitettynä.
Englannilla pärjää siellä.
Ruoka on hyvää, kansallisruoka cuscus todella hyvää.
Nähtävyyksiä löytyy jonkun verran.
Juo pullotettua vettä.- Hipsu
Heippa!
Kävin siellä mieheni kanssa maaliskuussa. Olimme hotelissa jossa oli all inclusive eli kaikki ruoka ja juoma kuului, joten en tiedä ruokapaikoista. Todella hyvät ruoat hotellissa oli. Muuten ihmiset oli hotellissa todella ystävällisiä. Ihana pitkä hiekkaranta mutta huonot ilmat sattui, aurinko paistoi vain parina päivänä. Olemme itse 25 vuotiaita ja vaikka olin mieheni kanssa, niin emme oikein uskaltaneet liikkua muualla kuin hotelli ympäristössä. Käsittääkseni maassa ei ole pakko pitää olkapaitä ja polvia peitettynä, mutta minä kyllä pidin. Muutenkin turistit saavat turhan pitkiä katseita. Maassa maan tavalla.
Loma oli muuten hyvä ruokamyrkytystä lukuunottamatta! En kuitenkaan itse lähtisi enää toista kertaa ns. muslimimaahan. Vaikea tietysti sanoa, koska jokaisella on oma kokemuksensa. Olen matkustellut aika paljon, mutta tästä lähtien pitäydyn kyllä muissa maissa! :) Hauskaa lomaa sinulle!
- makkara
Sussessa pärjää englannilla. El Hana on ihan ok. Yksin ei nuoren tytön pidä yöllä pimeillä kulmilla liikkua, vaikka selvin päin ei yleensä joudu ongelmiin, kunhan ei flirttaile ensin. Hotellialueella voi liikkua kevyissä hepenissä. Marraskuussa voi olla tuulisia päiviä mutta kyllä on shortsikelejäkin.
- ...
meille ainakin opas sanoi että soussessa ollaan jo totuttu siihen että turistit eivät pukeudu peittämällä olkapäät ja polvet ja että niin ei siis enää tarvi tehdä. mutta joiltakin, varsinkin vanhemmilta ihmisiltä, saattaa tulla vihaisia katseita ja pahalta kuulostavaa puhetta=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa461082Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83887- 164877
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105824Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197700Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40653- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118563Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12525Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as8522On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510- 39485
- 57475
- 73471
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467