Saanko luovuttaa verta?

Topsy

Saanko luovuttaa verta jos syön epi lääkkeitä?
Joskus 10v sitten hemoglobiini oli 180, mutta en uskaltanut luovuttaa kun söin silloinkin samoja lääkkeitä.

7

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs gaijin

Ei mun mielestä. Muistaakseni veripalvelun sivuilla lukee, että epilepsia on aina pysyvä este luovutukselle, joskus sieltä kaivoin kun itse mietin samaa. En tiedä johtuuko lääkkeistä (ehkä..) vai siitä, että kasvattaa kohtausriskiä.

Luulisi, että jos terveyssyistä olisi tarvetta luovutukseen (kuten tuo korkea hemoglobiini) niin se voitaisi tehdä sairaanhoidossa. En kyllä varmuudella tiedä kun ei ole kokemusta. Vai syöttävätkö sitten ohennuslääkkeitä.

• ............

Et saa. Epilepsia on aina este, oli lääkitys mikä tahansa.

• Vedz

Mikä tahansa pitkäaikaissairaus, johon tarvitset lääkitystä on aina este verenluovutukselle. Et myöskään saa luovuttaa verta, mikäli olet sairaana tai lääkekuurilla. Ikä ei sekään saa olla yli 65.

• Vanhempi tyttönen

Et saa luovuttaa. Jäin miettimään, eikö lääkäri ole kiinnitänyt huomiota hemoglobiibiarvoosi. Koskahan viimeksi hemoglobiiniarvosi on katsottu? Mielestäni 180 on sellainen lukema, että pitäisi mennä lääkäriin.

• vittutätätuuria taas

Mukavaa tämä vitun epilepsia..vain yksi kohtaus itselläkin takana ja evättiin 90% ihmisoikeuksista sen takia.

Ei enään ammattia, eikä löydy mielekästä ammattia koska joka paikassa sanotaan, että epilepsia on kielettyä.

Ei enään harrastuksia tai jotain mihin vaaditaan lääkärin tarkistus..yleensä kerrotaan, että et voi olla sitä tai harrastaa tätä koska olet aliihminen eli epileetikko.

Ei varmaan lapsiakaan voi tehdä enään koska epilepsia.

Onneksi saa ajaa autolla sentään, mutta työttömyys ja ammattimuus vituttaa, koska epilepsia vei nekin..myöskin sairaaksi ihmiseksi leimaaminen vituttaa.

tämä ei ole trolli vaan mielipiteeni, mitä tunnen..

• Anonyymi

10v lääkkeetöntä ja kohtauksetonta päivää, niin voi ajaa jo suuremman korttiluokan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10v lääkkeetöntä ja kohtauksetonta päivää, niin voi ajaa jo suuremman korttiluokan.

Minulla kohtauksesta on yli 30 vuotta, mutta ei oikeutta ammattiajokorttiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe