Harvoin, jos koskaan, kukaan uskaltaa julkisesti, edes nimimerkillä keroa olleensa "homo" imperfektissä.
Lapsena oli seksuaalisesti kehittyesäni kiinnostunut sen eri muodoista. Minua kiinnosti, suorastaan kutkutti, kun eräs tyttö (olen mies) juoksenteli sateessa nakuna kerostalon pihalla. yhtä kutkuttavaa, oli esitellä pippeleliä pojille, kun "pelin sanktioihin" kesäisellä pihalla se kuului.
Nuorena, kun alkoholi tuli kuviin, alaston "pullonpyöritys" pelit tulivat mukan, seksuaalisen kiinnostuksen kohteena oli "minä" ja "minun" tarpeeni, kohteesta ei niin väliä. Tyydytys oman käden, toisen poja tai tytön kautta. Tytöt olivat vain niin saavuttamattomia. Kauniita, eläviä ja kaukana.Mutta "minä" tarvitsi ruokaa.
Minä, minä minä, hinnalla millä hyvänsä.
Tuli aikuisuus. Liitto naisen kanssa, Vastuu ja todellisus, lapsista, työstä, kodista. Minä pieneni.
Sitten tuli Jeesus. Näköalat omiin tarpeisiin pieneni. Hänen katseleminen täytti sielun. Pyhä Henki opetti ja hoivasi. Kauneus, pyhyys, estetiikka, totuus, palvonta, ilo, elämä, hengitettävä ilma, todellisuus, maailman pskuus. Kaikki tuo, ilmaiseksi, voi rauhaa, voi kauneuttaa.
Homous on synti, se sitoo, näköalatomuuteen, häpeään, identiteetti kriisiisiin, helvetttin. Ei. Ei enää koskaan. Jeesus on hyvä, te olette pahoja, minulla on rauha. Kuka ymmärsi, mistä kirjoitin, se lähtekön pois. Ne jotka ei lähde, missä toivo?
homoseksuaalinen "minä"
8
132
Vastaukset
- fdgnhgfrr
Kertomuksesi perusteella vaikuttaa siltä, että olet bi, joka kykenee uskonnollista ahdistustaan ("häpeä", "olette syntisiä....") vähentääkseen pidättäytymään samaan sukupuoleen kohdistuvasta seksuaalisesta aktiviteetista. Se on huomattavasti helpompaa kuin heteron ruveta selibaattiin, mitä sitäkin tapahtuu uskonnollisin motiivein. Epäselväksi tosin jäi, jätitkö myös vaimosi Jeesuksen takia.
Mitä maailma tästä kaikesta hyötyy, onkin sitten jo kysymyksen arvoinen asia - samoin kuin se, miksi jonkun toisen pitäisi noudattaa esimerkkiäsi. - ghkkk
En ole bi. En homo. Olen pelastunut syntinen.
- Homoviltti
Tieteen mukaan naiset ovat biologisesti biseksuaaleja. Totuus on se, että sinä selittelet tunteesi vain uudella tavalla itsellesi.
- h ä n
Kertomuksen perusteella ei ole bi, vaan uskoontullut ja pelastunut kristitty.
Hän ei koe uskonnollista ahdistusta, vaan pelastusiloa.
Hän ei pidättäydy homoseksuaalisista seksisuhteista"aktiviteeteista", vaan Jeesuksen muutettua hänet, hän ei koe niitä.
Epäselväksi ei jäänyt hänen suhteensa vaimoonsa, hän on eheytynyt ja liitto on vahva.
Maailma ei hyödy kenenkään uskoontulosta, se menettää yhden syntisen. Taivas saa yhden sielun lisää.- joku muu
"Hän ei koe uskonnollista ahdistusta, vaan pelastusiloa."
Sotket tuossa aikatasot. Se, että kokee pelastusiloa, tapahtuu sen jälkeen, kun on ensin kokenut ahdistusta. Uskonnollisesta ahdistuksesta ap:n ilmaisut häpeästä ja synnistä olivat kai täysin vastaansanomatonta evidenssiä. Ihme (liekö taivaallinen...), että et sitä onnistu havaitsemaan.
Tuo pelastusilo onkin se uskonnollisen yhteisön houkutuskeino, jolla nämä ahdistelun uhrit saadaan peittämään sen tunteen, että samalla he joutuvat kieltämään osan minuudesta. Alkueuforian jälkeen iskee monille melkoinen ristiriita, joka pahimmillaan aiheuttaa eheytymisen sijasta mielen pirstaloitumisen ja jopa itsemurhan. - wefijhvriwkjgfj
Lienetkö koko ap:n keksijä, kun tiedät hänestä asioita hänen avioliiton nykytilastaan, joita hän ei omassa tekstissään maininnut sanallakaan.
- Järkevä
"Jeesus on hyvä, te olette pahoja"
Tämä on just sitä näköalattomuutta. - EntinenEheytyjä
Hyvä jos olet onnellinen, minä taas tajusin uskossa ollessani etten yritysten jälkeen "parantuisi" homoseksuaalisuudesta. Vaikka olin miten hengellinen, olin aina lopulta homoseksuaali. Puolestani rukoiltiin vuosia, rukoilin itse vuosia, kävin eheytymisryhmissä. Mikään ei muuttunut ja tajusin ettei tule muuttumaan, joten Jumala rakastaa minua tällaisena, ehkä mikään ei minussa olekaan rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136