Eli siis vauva nyt 1 kk ikäinen. Ja sai syntyessään siis vain 5 pistettä seuraavat pisteet 7 ja 9. Eli syntyi siis huonokuntoisena.
Synnytys meni itseltä jotenkin vähän ohi, olin niin ilokaasu höyryissä että kysymättä jäi paljon. Minulle ei kerrottu että vauva olisi kärsinyt hapenpuutteesta, mutta jos noin alhaiset pisteet niin eikö se juuri kerro hapenpuutteesta?
Ja eikö vauvasta oteta joku arvo syntymän jälkeen joka kertoo paljon happea veressä tai joku vastaava!? Olisiko minulle kerrottu jos se arvo olisi ollut huono?
Jäi vähän vaivaamaan että kärsikö vauva hapenpuutteesta vai ei!!!
5 pisteen vauva
5
318
Vastaukset
- lkt36
Kyllä happisaturaatio mitataan ja tehdään paljon muutakin.
Pyydähän epikriisi itsellesi ja jos asia sinua painaa niin varaa aika pediatrilta tai lasten neurologilta. - Mietteliäs mami
Mutta olisiko minulle kerrottu jos ne arvot olisivat olleet huonot vai pitääkö ymmärtää itse jotenkin kysyä?? Kertooko noin alhaiset pisteet hapenpuutteesta?
Olisin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa...- rauhoitu ihmeessä
No eiköhän sinulle olisi asiasta puhuttu, jos olisi selkeästi vaaraa, että vauva olisi saanut jotain vaurioita. Eivät ne ihan oikeasti vanhemmilta sellaisia tietoja pimitä. Jos asia sinua askarruttaa, niin puhupa siitä neuvolassa, hekin osaavat kertoa, mistä saat tarvittaessa lisätietoa.
Lohdutukseksi voin sanoa, että itse synnyin hätäsektiolla ja sain kaksi pistettä, seuraavat pisteet taisivat olla jotain viisi ja seitsemän tms.. Olin ollut aivan sininen ja piti elvyttää, että siitä virkosin. Minkäänlaisia vammoja tuosta ei tullut. - äipyli80
Meidän esikoinen syntyi ns. keskosena rv.36 4 ja kaikki meni pileen.. jouduin hätäsektioon ja pisteet oli vain 3. Epikriisissä oli maininta hapenpuutteesta, mutta ei ainakaan ole vielä paljastunut aivovauriota tai mitään muutakaan poikkeavaa ja poika on nyt jo 13 vuotias murkkulainen. Olisivat kertoneet sulle jos olisi ollut hapenpuutetta tai muuta
- ???!!???
Eikö alhaiset pisteet kerro hapenpuutteesta. ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949407Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki724883Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.444571Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82358Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 431395
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota531310Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641252Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.451182