Keppran aloittaminen pelottaa.

Minun pitäisi aloittaa Keppra, itseasiassa olisi pitänyt jo kauan sitten ja en ole totellut lääkärin määräystä. Nyt kohtaukset lisäntyneet, en enää tiedä kumpaa pelätä enemmän, lääkettä vai oireita.

Pelkään kuolevani kumpaankin. SUDEP-ilmiö epilepsian takia tai lääkken sivuvaikutukset jotka kuulemma ovat monimuotoiset raivokohtauksista allergisiin reaktioihin, lisäkohtauksiin ja kuolemaan.

Kokemuksia? En tiedä mitä tehdä..
7332
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Ainoa oireeni oli järkyttävä väsymys ensimmäisen viikon ajan. Jos olet esim. opiskelija, aloita ennen koulun/työn alkua. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Kohtauksia ei ole tullut ensimmäistäkään.

Äänestä

Ei niitä etukäteen kannata pelätä:) Esim. mulle Keppra sopi mainiosti, ainoa merkittävä sivuvaikutus oli ruokahalun väheneminen ja sehän kävi mainiosti (ei tietenkään leikin asia aina). Paljon pahempia oireita olen saanut muista lääkkeistä.

Äänestä

Kokeile niin tiedät miten toimii vaikutukset näkyvät hyvin pian. Minulle tuli allergia
Keprasta lopetettiin sitten

Äänestä

Älä turhaan pelkää. Mulla on testattu monia monia lääkkeitä, ja Keppra on ainut lääke josta minulle ei tullut minkäänlaisia sivuoireita, paitsi ehkä lievää väsymystä alussa. Ikävä kyllä se ei pitänyt kohtauksia kuin jonkin aikaa poissa, joten jouduttiin vaihtamaan toiseen. On tosi yksilöstä kiinni, mistä lääkkeestä tulee mitäkin oireita. Ja koska saat epilepsiakohtauksia, suosittelen sinua aloittamaan lääkityksen. Jos näyttää siltä, että sivuoireet ovat aivan hirveitä, ja kestävät pitkään, voit tottakai ottaa lääkäriin yhteyttä ja kertoa asiasta! Ei lääkäreiden määräykset ole kiveen nakutettuja asioita joita he eivät muuttele.

Äänestä

Kysyit, kumpaa kannattaa pelätä enemmän, Keppraa vai kohtauksia. Itsehän voit valita, mutta jos neuvoa kysyt niin ehdottomasti oireita. Äkkikuoleman riski lisääntyy juurikin kohtausten, ei lääkkeitten myötä.

Äänestä
  • Keppra on hyvä lääke. Älä sitä pelkää.

    Äänestä

Tehokkaaksi todettu lääke Keppran aiheuttamaan ärsyyntymiseen ja aggressivisuuteen on B6 vitamiini.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pelokastyttö kirjoitti:

Minun pitäisi aloittaa Keppra, itseasiassa olisi pitänyt jo kauan sitten ja en ole totellut lääkärin määräystä. Nyt kohtaukset lisäntyneet, en enää tiedä kumpaa pelätä enemmän, lääkettä vai oireita.

Pelkään kuolevani kumpaankin. SUDEP-ilmiö epilepsian takia tai lääkken sivuvaikutukset jotka kuulemma ovat monimuotoiset raivokohtauksista allergisiin reaktioihin, lisäkohtauksiin ja kuolemaan.

Kokemuksia? En tiedä mitä tehdä..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu