Keppran aloittaminen pelottaa.

pelokastyttö

Minun pitäisi aloittaa Keppra, itseasiassa olisi pitänyt jo kauan sitten ja en ole totellut lääkärin määräystä. Nyt kohtaukset lisäntyneet, en enää tiedä kumpaa pelätä enemmän, lääkettä vai oireita.

Pelkään kuolevani kumpaankin. SUDEP-ilmiö epilepsian takia tai lääkken sivuvaikutukset jotka kuulemma ovat monimuotoiset raivokohtauksista allergisiin reaktioihin, lisäkohtauksiin ja kuolemaan.

Kokemuksia? En tiedä mitä tehdä..

7

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsymystä

Ainoa oireeni oli järkyttävä väsymys ensimmäisen viikon ajan. Jos olet esim. opiskelija, aloita ennen koulun/työn alkua. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Kohtauksia ei ole tullut ensimmäistäkään.

• eräs gaijin

Ei niitä etukäteen kannata pelätä:) Esim. mulle Keppra sopi mainiosti, ainoa merkittävä sivuvaikutus oli ruokahalun väheneminen ja sehän kävi mainiosti (ei tietenkään leikin asia aina). Paljon pahempia oireita olen saanut muista lääkkeistä.

• Kokeiltu on

Kokeile niin tiedät miten toimii vaikutukset näkyvät hyvin pian. Minulle tuli allergia
      Keprasta lopetettiin sitten

• kokeilemalla selviää

Älä turhaan pelkää. Mulla on testattu monia monia lääkkeitä, ja Keppra on ainut lääke josta minulle ei tullut minkäänlaisia sivuoireita, paitsi ehkä lievää väsymystä alussa. Ikävä kyllä se ei pitänyt kohtauksia kuin jonkin aikaa poissa, joten jouduttiin vaihtamaan toiseen. On tosi yksilöstä kiinni, mistä lääkkeestä tulee mitäkin oireita. Ja koska saat epilepsiakohtauksia, suosittelen sinua aloittamaan lääkityksen. Jos näyttää siltä, että sivuoireet ovat aivan hirveitä, ja kestävät pitkään, voit tottakai ottaa lääkäriin yhteyttä ja kertoa asiasta! Ei lääkäreiden määräykset ole kiveen nakutettuja asioita joita he eivät muuttele.

• salleeni

Kysyit, kumpaa kannattaa pelätä enemmän, Keppraa vai kohtauksia. Itsehän voit valita, mutta jos neuvoa kysyt niin ehdottomasti oireita. Äkkikuoleman riski lisääntyy juurikin kohtausten, ei lääkkeitten myötä.

• keppra

Keppra on hyvä lääke. Älä sitä pelkää.

• salleeni

Tehokkaaksi todettu lääke Keppran aiheuttamaan ärsyyntymiseen ja aggressivisuuteen on B6 vitamiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4571
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3512
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      63
      2854
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2811
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2674
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1913
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1646
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe