Ajattelin ostaa muutaman ison krysanteemin syksyksi pihalle.
Viihtyykö se siinä ostoruukussaan, vain pitääkö sille vaihtaa multa ja laittaa isompaan vain parin kuukauden takia?
Krysanteemi
8
2214
Vastaukset
- Vihdoin onnistui
No aina uuteen isoon ruukkuun istuttaneena voin kertoa, jotta jos haluat kukinnan jatkuvan, älä ainakaan mihinkään jättiruukkuun istuta. Mulla on ollut luulo, että mun käsissä krysanteemit vaan lakkaa kukkimasta, mutta uusi iso ruukkuhan siinä oli aina syynä.
Kuukausi sitten ostin krysanteemin ja siirsin kyllä uuteen ruukkuun, mutta halkaisijaltaan vain 2 cm isompaan ruukkuun kuin ostettaessa. Ja nyt kukkii. Uskoisin, jotta kukkii kauniisti ihan ostoruukussaankin, kunhan vaan lannoittaa. Ostamani krysanteemi oli istutettu turpeeseen, joten mustan mullan lisäys näytti olevan hyvä ratkaisu. Nyt uutta kukkaa aukeaa koko ajan ja lehdet ovat kauniin vihreät. Onneksi kehtasin Prismassa kysyä, mitä teen väärin kun ei kukinta kotona jatku. Nytpä tiedän. - Halpaa iloa
Ei kannata tehdä mitään, anna olla ja kukkia sen minkä kukkivat.
Krysanteemi on lyhytikäinen kausikukka kesällä tai syksyllä Suomessa.
Ne maksaa koosta ja ostopaikasta riipuene 3-5 euroa kappale, eli tosi vähän, vähemmän kuin kukkakimppu joskus, mutta iloa on kuitenkin niistä viikkoja. - Kryssat
Kysymyksesi on justiinsa tätä uustietämättömyyttä.
Kylmät yöt tulevat kohta. Ne vievät viimeisetkin kukkaset valitettavasti. Nekin, jotka pärjäävät aika myöhään syksyllä.
Ei kannata vaihtaa multaa, ei tartte istuttuttaa mihinkään, ei siitä mitään hyödy ! Syksyn kylmät sen tappaa. Jos sinulla on sisätila, lasitettu parveke tai jotain vastaava, se voi elää pari-kolme viikkoa kauemmin. - Syksyn alkua
Uustietämättömyyttä? Hieno asenne, siksihän tämä palsta on, jotta kysytään neuvoa. Ei kukaan synny puutarhurina, vuosien varrella se tietämys karttuu. Aloittajan ei kannata em. viestistä sen suuremmin välittää, hienoa jotta ymmärsit kysyä. Nyt olet kartuttanut tietämystäsi tässäkin asiassa, joten seuraavaksi nimerkkisi voisi olla " tietää jo jotain".
- 99++99
niin, nehän on hetken kukkia... kylmä vie... ei ne mitään uutta ruukkua multaa kaipaa.
- Vihdoin onnistui
Oletko kysynyt? Minä kysyin ja vastaukseksi tuli, jotta kyllä kiitos hiukan mustaa multaa : )
- Pätemispalsta
Musta multa on pahinta betonia mitä kukille voi antaa.
Kiva kun saa vastauksia. Vielä kivampi jos oikeitakin neuvoja saisi.
Täällä lähes on kaikki amatöörejä, jotka luulevat olevansa hortonomeja.
Ota se huomioon. - ei turvenuija
Turpeeseenkin istutetut lyhytaikaiset kukat pärjäävät ja kukkivat loistavasti kun niille antaa vain vettä ja ravinnetta. Ei ne ehdi uudesta mullasta hyötyä, kylmät säät vie ne kohta tunkiolle, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1677457
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264228- 503838
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1513235- 512986
- 492599
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262376Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732059Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552015- 291916