Ajattelin ostaa muutaman ison krysanteemin syksyksi pihalle.
Viihtyykö se siinä ostoruukussaan, vain pitääkö sille vaihtaa multa ja laittaa isompaan vain parin kuukauden takia?
Krysanteemi
8
2190
Vastaukset
- Vihdoin onnistui
No aina uuteen isoon ruukkuun istuttaneena voin kertoa, jotta jos haluat kukinnan jatkuvan, älä ainakaan mihinkään jättiruukkuun istuta. Mulla on ollut luulo, että mun käsissä krysanteemit vaan lakkaa kukkimasta, mutta uusi iso ruukkuhan siinä oli aina syynä.
Kuukausi sitten ostin krysanteemin ja siirsin kyllä uuteen ruukkuun, mutta halkaisijaltaan vain 2 cm isompaan ruukkuun kuin ostettaessa. Ja nyt kukkii. Uskoisin, jotta kukkii kauniisti ihan ostoruukussaankin, kunhan vaan lannoittaa. Ostamani krysanteemi oli istutettu turpeeseen, joten mustan mullan lisäys näytti olevan hyvä ratkaisu. Nyt uutta kukkaa aukeaa koko ajan ja lehdet ovat kauniin vihreät. Onneksi kehtasin Prismassa kysyä, mitä teen väärin kun ei kukinta kotona jatku. Nytpä tiedän. - Halpaa iloa
Ei kannata tehdä mitään, anna olla ja kukkia sen minkä kukkivat.
Krysanteemi on lyhytikäinen kausikukka kesällä tai syksyllä Suomessa.
Ne maksaa koosta ja ostopaikasta riipuene 3-5 euroa kappale, eli tosi vähän, vähemmän kuin kukkakimppu joskus, mutta iloa on kuitenkin niistä viikkoja. - Kryssat
Kysymyksesi on justiinsa tätä uustietämättömyyttä.
Kylmät yöt tulevat kohta. Ne vievät viimeisetkin kukkaset valitettavasti. Nekin, jotka pärjäävät aika myöhään syksyllä.
Ei kannata vaihtaa multaa, ei tartte istuttuttaa mihinkään, ei siitä mitään hyödy ! Syksyn kylmät sen tappaa. Jos sinulla on sisätila, lasitettu parveke tai jotain vastaava, se voi elää pari-kolme viikkoa kauemmin. - Syksyn alkua
Uustietämättömyyttä? Hieno asenne, siksihän tämä palsta on, jotta kysytään neuvoa. Ei kukaan synny puutarhurina, vuosien varrella se tietämys karttuu. Aloittajan ei kannata em. viestistä sen suuremmin välittää, hienoa jotta ymmärsit kysyä. Nyt olet kartuttanut tietämystäsi tässäkin asiassa, joten seuraavaksi nimerkkisi voisi olla " tietää jo jotain".
- 99++99
niin, nehän on hetken kukkia... kylmä vie... ei ne mitään uutta ruukkua multaa kaipaa.
- Vihdoin onnistui
Oletko kysynyt? Minä kysyin ja vastaukseksi tuli, jotta kyllä kiitos hiukan mustaa multaa : )
- Pätemispalsta
Musta multa on pahinta betonia mitä kukille voi antaa.
Kiva kun saa vastauksia. Vielä kivampi jos oikeitakin neuvoja saisi.
Täällä lähes on kaikki amatöörejä, jotka luulevat olevansa hortonomeja.
Ota se huomioon. - ei turvenuija
Turpeeseenkin istutetut lyhytaikaiset kukat pärjäävät ja kukkivat loistavasti kun niille antaa vain vettä ja ravinnetta. Ei ne ehdi uudesta mullasta hyötyä, kylmät säät vie ne kohta tunkiolle, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959