Olen pähkäillyt tätä asiaa, mutta en vaan tunnu tajuavan sitä. ELi aikavyöhykkeitä on 24. Jos ajatellaan kartta jonka vasemmalla puolella on maanantai juuri alkamassa ja oikealla puolella maanantai juuri loppumassa. Jos ollaan vaikka uuttavuotta viettämässä tuo puolella jossa on uuden vuoden hetki käsillä (ma-ti yö) ja mennään siitä yksi aikavyöhyke itään päin, niin ollaan taas maanantai päivän alussa ja uudenvuoden hetkeen on taas melkein 24 tuntia. Onko asia käytännössä näin, että jossain on tuo vyöhyke jonka ylittäessä siirrytään 24 tuntia eteen -tai taaksepäin ku aika katsotaan viikonpäivissä. Oikeasti vuorokausia ei ole olemassakaan eikä tuossa mitään 24 tunnin aikahyppyä tapahdu, mutta mutta, onko asia näin, vai jääkö minulta jotain huomaamatta?
Vuorokauden taaksepäin hyppääminen?
23
1777
Vastaukset
- hyppy
Maapallon päivämäärärajan itäpuoli on 24 tuntia jäljessä länsipuolesta. Rajan itäpuolella on sunnuntaiaamu silloin kun länsipuolella on maanantaiaamu.
- jet lag
Oikeassa olet. Jos mennään itäänpäin, niin kelloja siirretään eteenpäin. Mennään siis "aurinkoa vastaan". Eli metkustajan vuorokausi onkin alle 24 tuntia. (Sen tähden pitkällä itä-länsi suuntaisella matkalla uni/vuorokausirytmi tahtoo mennä sekaisin.) Kun edelleen jatketaan eteenpäin tulee edelleen niitä lyhyitä vuorokausia, länteen päin mennessä päinvastoin. Jossain kohdassa nämä lyhennetyt vuorokaudet täytyy ottaa takaisin. Elikkä hypätä yhden vuorokauden yli. Tämä päivämääraja on sovittu sellaiseen kohtaan, jossa on mahdollisimman vähän asuttuja paikkoja, Beringin salmi - Tyynimeri. Muuten olisi hankalaa, jos esimerkiksi Helsingin eri kaupunginosissa elettäisiin eri päivää. Tuliko selväksi? Jos ei tullut, niin ota karttapallo ja lähde matkalle itään ja pyydä kaveriasi lähtemään länteen. Lähden Lontoosta, joka on sovittu nollavyöhykkeeksi (Greenwichin meridiani).Ja siirrät aina kelloa, kun ylität aikavyöhykkeen. Itäänpäin mennessä siis kelloa eteenpäin, länteen mennessä päinvastoin. Kun olet päässyt päivämäärärajalle huomaat, että sinun kello on mennyt 12 tuntia eteenpäin, kaverin taas 12 tuntia taaksepäin. pääsisitte samaan aikaan, on päivämäärärajaa ylitettäessä hypättä seuraavaan päivään, tai toiseen suuntaan mennessä edelliseen.
Tuli vähän sekavasti selitettyä, mutta olit jo alunperrin oikeilla jäljillä, että ehkä se selviää. - Leipäville
Juu kiitos, jotain tuollaista päivämäärärajaa tarkoitin, mutta en tiennyt sen olemassaolosta. Mietin tuota joskus, että miksei tuolla tavoin voi siirtyä pitkälle menneisyyteen lentämällä nopeasti aina länteen päin, mutta lensitpä kuinka nopeasti tahansa olet aina joko tässäpäivässä tai "eilisessä" kun ylität päivämäärärajan. Ois se kyllä metkaa hypätä askeleella vuorokausi eteenpäin tai taaksepäin, toisella puolella aamun uutisessa juttu on tapahtunut 1. päivä ja toisessa 2. päivä.
- Leipäville
Ei tämä mene jakeluun: Jos lähden tuosta maanantaina enne puoltayötä lentämään hyvin nopeasti länteenpäin (ajassa taaksepäin) ja kierrän maapallon niin olenhan ollut koko ajan maanantaissa ja kulkenut maanantain alkuun, mutta tuon päivämäärärajan säännön mukaan olenkin jo tiistai-illassa kun saavun lähelle lähtöpistettä. Missä vaiheessa tuo päivän vaihtui tiistaiksi, ihan kuin pitäisi olla jokin toinenkin päivämääräraja, jossa päivä yhtäkkiä vaihtuu tiistaiksi. Ajattelen tämän asian siis niin, että lennän esim. sekunnissa ympäri maapallon, eli maanantai keskiyöstä maanantain alkua kohti, mutta kun pitäisi kaiken järjen mukaan olla maanantain alussa, päädynkin tiistain alkuun. Tätä asiaa en voi tajuta? Tämä tuntuu ihan järjettömältä, jossain vaiheessa maanantai ei siitä enää "nuorru" vaan muuttuu tiistaiksi, mutta jos näitä päivämärärajoja on vain yksi niin eikö homma mene mahdottomaksi? En tajua tätä vaikka kuinka liikutan sormiani pallon ympäri ja lasken aikoja missä minnään maanantaista 23.59 kohti maanantain alkua, mutta oltaessa taas päivämäärärajalla onkin tiistai 00.01, eikä maanantai 00.01.
- jet lag
Yritetään uudestaan: Lähdet Lontoosta (nollameridiaani, elikkä mihin aikaeroja verrataan). Sanotaan lähdet maanantaina 12.00 (Lontoon aikaa). Käännät aina kelloa taaksepäin kun ylität aikavyöhykkeen. Kun tulet päivämäärärajalle, niin ennenkuin ylität sen, kellosi näyttää maanantaita 00.00. Sitten hyppäät päivämäärärajan yli edelleen itään. Sitten paikallisaika on Tiistai 00.00. Jatkat edelleen itään (siis Amerikoihin), ja taas aikavyöhykerajalla siirrät kelloa taaksepäin. Ensimmäisellä rajalla siis kello on maanantai 23.00 (siis leikitään, että kuljet äärettömän nopeasti). Sitten seuraavalla olet maanantaissa 22.00. Ja niin edelleen, kunnes olet taas Lontoon meridiaanilla, niin huomaat että kello on maanantai 12.00 (kait sinun kellossa on päivyri). Elikkä jos olet kulkenut niin vikkelästi, että matkaan ei ole kulunut aikaa.
Tuliko nyt selväksi. Vähän vaikea selittää, mutta ehkä se tulee perusteellisemmin selväksi, kun joudut ottamaan minun sekavasta selostuksesta selvää.
Nyt tietysti joku pilkunviilaaja huomauttaa, että äärettömän nopea liikkuminen on mahdotonta. Ja melkein äärettömän suurella nopeudella sinun kellosi hidastuu suhteellisuusteorian mukaisesti. Että jos haluat mennä kokonaan sekaisin, niin voit ottaa senkin huomioon. (Kyllä minunkin täytyi pariin kertaan miettiä, että mitenkä tuo päivämäärärajan ylitys taas menikään.) Ja sitten jos vielä halutaan sotkea selvää asiaa, niin otetaan mukaan eri valtioiden käyttämät kesäajat. Mutta tässä leikissä kelloa siirretään aina 15 pituusasteen välein. Siis 15 kertaa 24 on 360 astetta, elikkä täysi kierros. - jet lag
jet lag kirjoitti:
Yritetään uudestaan: Lähdet Lontoosta (nollameridiaani, elikkä mihin aikaeroja verrataan). Sanotaan lähdet maanantaina 12.00 (Lontoon aikaa). Käännät aina kelloa taaksepäin kun ylität aikavyöhykkeen. Kun tulet päivämäärärajalle, niin ennenkuin ylität sen, kellosi näyttää maanantaita 00.00. Sitten hyppäät päivämäärärajan yli edelleen itään. Sitten paikallisaika on Tiistai 00.00. Jatkat edelleen itään (siis Amerikoihin), ja taas aikavyöhykerajalla siirrät kelloa taaksepäin. Ensimmäisellä rajalla siis kello on maanantai 23.00 (siis leikitään, että kuljet äärettömän nopeasti). Sitten seuraavalla olet maanantaissa 22.00. Ja niin edelleen, kunnes olet taas Lontoon meridiaanilla, niin huomaat että kello on maanantai 12.00 (kait sinun kellossa on päivyri). Elikkä jos olet kulkenut niin vikkelästi, että matkaan ei ole kulunut aikaa.
Tuliko nyt selväksi. Vähän vaikea selittää, mutta ehkä se tulee perusteellisemmin selväksi, kun joudut ottamaan minun sekavasta selostuksesta selvää.
Nyt tietysti joku pilkunviilaaja huomauttaa, että äärettömän nopea liikkuminen on mahdotonta. Ja melkein äärettömän suurella nopeudella sinun kellosi hidastuu suhteellisuusteorian mukaisesti. Että jos haluat mennä kokonaan sekaisin, niin voit ottaa senkin huomioon. (Kyllä minunkin täytyi pariin kertaan miettiä, että mitenkä tuo päivämäärärajan ylitys taas menikään.) Ja sitten jos vielä halutaan sotkea selvää asiaa, niin otetaan mukaan eri valtioiden käyttämät kesäajat. Mutta tässä leikissä kelloa siirretään aina 15 pituusasteen välein. Siis 15 kertaa 24 on 360 astetta, elikkä täysi kierros.Sorry kamalasti, sekoilin. Siis itäänpäin mennessähän kelloa siirretään eteenpäin. Aina 15 pituusasteen päästä tunti, 24 kertaa 15 astetta on 360 astetta, elikkä täysi kierros. Otetaan esimerkki, lähdet Lontoosta (tai mistä hyvänsä samalta pohjois-etelä suuntaiselta pituusasteelta) itäänpäin maanantaina kello 18.00 paikallisaikaa. (GMT sanottiin aikoinaan, nyt sillä nollameridiaanin aurinkoajalla on joku muu nimi.) Kuuden ylityksen jälkeen kello on 24.00 maanantaina. No sitten seuraava aikavyöhyke onkin jo tiistaissa 01.00. Ja juuri ennen päivämäärärajan ylitystä olet tiistaissa 05.00. (viisi kellonsiirtoa). Edessä raja railona aukeaa, edessä Aasia, itä. Vaikka siellä itäpuolella onkin Amerkka. Ja rajan yli hypätessäsi kello on 06.00 (kelloa täytyi taas siirtää, koska olet ylittänyt paitsi päivämäärärajaa, myös aikavyöhykerajan), mutta päivä on muuttunut maanantaiksi. Ja taas tunti kerrallaan kelloa eteenpäin, kunnes Lontoon kohdalla huomaat olevasi maanantaissa kello 18.00, siis kun ylität siellä aikavyöhykerajan.
Siis itäänpäin mennessä saat aina aikavyöhykkeellä "ylimääräisen" tunnin. Ne tunnit otataan sitten päivämäärärajalla kerralla pois.
Tietysti koko aikavyöhykejärjestelmä on vain sovittu juttu. Monessa yhteydessä käytetään joka puolella maailmassa Lontoon aikaa (se entinen GMT). Silloin ei tarvitse miettiä näitä aikavyöhykkeitä, eikä päivämäärän vaihtamista. Tosin silloin aurinko nousee esimerkiksi Peräseinäjoella jaNykissä aivan eri aikaan tämän maailmanajan mukaan katsottuna. - jet lag
jet lag kirjoitti:
Sorry kamalasti, sekoilin. Siis itäänpäin mennessähän kelloa siirretään eteenpäin. Aina 15 pituusasteen päästä tunti, 24 kertaa 15 astetta on 360 astetta, elikkä täysi kierros. Otetaan esimerkki, lähdet Lontoosta (tai mistä hyvänsä samalta pohjois-etelä suuntaiselta pituusasteelta) itäänpäin maanantaina kello 18.00 paikallisaikaa. (GMT sanottiin aikoinaan, nyt sillä nollameridiaanin aurinkoajalla on joku muu nimi.) Kuuden ylityksen jälkeen kello on 24.00 maanantaina. No sitten seuraava aikavyöhyke onkin jo tiistaissa 01.00. Ja juuri ennen päivämäärärajan ylitystä olet tiistaissa 05.00. (viisi kellonsiirtoa). Edessä raja railona aukeaa, edessä Aasia, itä. Vaikka siellä itäpuolella onkin Amerkka. Ja rajan yli hypätessäsi kello on 06.00 (kelloa täytyi taas siirtää, koska olet ylittänyt paitsi päivämäärärajaa, myös aikavyöhykerajan), mutta päivä on muuttunut maanantaiksi. Ja taas tunti kerrallaan kelloa eteenpäin, kunnes Lontoon kohdalla huomaat olevasi maanantaissa kello 18.00, siis kun ylität siellä aikavyöhykerajan.
Siis itäänpäin mennessä saat aina aikavyöhykkeellä "ylimääräisen" tunnin. Ne tunnit otataan sitten päivämäärärajalla kerralla pois.
Tietysti koko aikavyöhykejärjestelmä on vain sovittu juttu. Monessa yhteydessä käytetään joka puolella maailmassa Lontoon aikaa (se entinen GMT). Silloin ei tarvitse miettiä näitä aikavyöhykkeitä, eikä päivämäärän vaihtamista. Tosin silloin aurinko nousee esimerkiksi Peräseinäjoella jaNykissä aivan eri aikaan tämän maailmanajan mukaan katsottuna.Jatketaan vielä siitä sinun esimerkistä: Lähdet Lontoosta maanantaina 24.00 lähteenpäin. Kun saavut päiväämärärajalle (jos matka-aikaa ei ole), olet puolessa välissä täyttä kierrosta pallon ympäri. Kaksitoista kertaa puoli tuntia taaksepäin.Siis kello on maanantaina 12.00. Sitten päivämäärä siirtyy tiistaiksi. Ja siitä vieli puoli kerrosta pallon ympäri, elikkä 12 tuntia. Olet tiistaissa 00.00. Joka on sama kuin maanantai 24.00. (Onnistuinko sekoittamaan lisää?)
- jet lag
jet lag kirjoitti:
Jatketaan vielä siitä sinun esimerkistä: Lähdet Lontoosta maanantaina 24.00 lähteenpäin. Kun saavut päiväämärärajalle (jos matka-aikaa ei ole), olet puolessa välissä täyttä kierrosta pallon ympäri. Kaksitoista kertaa puoli tuntia taaksepäin.Siis kello on maanantaina 12.00. Sitten päivämäärä siirtyy tiistaiksi. Ja siitä vieli puoli kerrosta pallon ympäri, elikkä 12 tuntia. Olet tiistaissa 00.00. Joka on sama kuin maanantai 24.00. (Onnistuinko sekoittamaan lisää?)
Korjaus: siis kaksitoista kertaa tunti taaksepäin. Sorry, minäkin menen sekaisin tämän kanssa.
- 8+15
jet lag kirjoitti:
Korjaus: siis kaksitoista kertaa tunti taaksepäin. Sorry, minäkin menen sekaisin tämän kanssa.
Sinähän nimierkki jet lag siirryt maanantaista sunnuntaihin kun siirryt itäänpäin päivämäärärajan yli. Et siirry tiistaihin. Kun Australiassa ja Uudessa Seelannissa on jo maanantai, niin Havaijilla ja USAssa ollaan vielä sunnuntaissa.
Uudessa Seelannissa ollaan myös ensimmäisten joukossa uudessa vuodessa kun Yhdysvaltojen Hawaiilla viimeisinä. - jet lag2
8+15 kirjoitti:
Sinähän nimierkki jet lag siirryt maanantaista sunnuntaihin kun siirryt itäänpäin päivämäärärajan yli. Et siirry tiistaihin. Kun Australiassa ja Uudessa Seelannissa on jo maanantai, niin Havaijilla ja USAssa ollaan vielä sunnuntaissa.
Uudessa Seelannissa ollaan myös ensimmäisten joukossa uudessa vuodessa kun Yhdysvaltojen Hawaiilla viimeisinä.Juu, anteeksi hirveesti. Siis se minun kello 19.09 lähetetty sepustus oli täyttä hevonulostamaa heinää. Huomasin itsekin, kello 20.11 lähetetty korjaus oli toivottavasti oikein. Siinä viimeisessä, kun lähden Lontoosta maanantaina 18.00 ittänpäin, niin kelloa siirretään aina tunnilla eteenpäin jokaisella aikavyöhykkeellä. Sitten jossain Siperian kohdalla tullaan tiistaihin kello 24.00. (Nykyään on jo vanhentunut vitsi, että itään Suomesta mennessä kelloa siirretään tunti eteenpäin ja 40 vuotta taaksepäin.) Sitten päivämäärärajalla hypätään takaisin maanantaiaamuun. Ja maanantaissa pysytäänkin Lontooseen saakka.
Ja että sekoitettaisiin lisää: Kun ylitetään Suomen itäraja, niin kelloa siirretään tunti taaksepäin, jos ylitetään raja Nuorgamissa ja mennään Norjaan. Meillähän on viitisenkymmentä kilometriä meidän itärajaa Norjan kanssa. Uutenavuonna on rajavartiosto hiihtänyt siellä kolmen valtakunnan (Suomi - Venäjä, Norja) rajapyykille, ja viettänyt kolme uuttavuotta kiertämällä rajapyykkiä. Lännessähän on myöskin kolmen valtakunnan rajapyykki, Suomi - Norja, Ruotsi. Mutta kun Ruotsilla ja Norjalla on sama aika, niin saadaan vain kaksi uuttavuotta pyykkiä kiertäessä. Mikä ei tietysti mitenkään alkuperäiseen kysymykseen vastaa, mutta täytyyhän tietämystään esitellä.
- hyppy
"eli maanantai keskiyöstä maanantain alkua kohti"
Tarkotiit varmaan maanantai-illasta maanantaiaamua kohti. Silloin siirryt itään päin ja päivämäärärajan ylityshetkellä kellonaikasi ei muutu mutta päivämääräsi vaihtuu edellispäiväksi eli sunnuntaiksi. - Leipäville
Kyllä menin taas niin sekasin, että huh. Tästä pitäisi varmaan piirtämällä havainnollistamalla selvittää tätä juttua. Ensinnäkin olen ajatellut, että pitää länteen päin matkustaa jos haluaa "menneisyyteen", eli tavallaan elää pitempään samaa päivää.
Jäi vieläkin epäselväksi tuo hyppy. Elääkö puolet maapallosta aina toista päivää kuin toinen puolisko?
Jos matkustan länteen eli kierään kelloa taaksenpäin esim. puolen maapallon verran (valonnopeudella), niin jos lähtö aika on 2400, niin puolen maapallon päässtä olen samassa päivässä 12.00. nyt menee vaikeaksi, eli mitä päivää tuo loppupuolisko eletään, kun tuntuu, että toiset elävät tätäpäivää, mutta toiset jo huomista.
Onkohan tästä olemassa jotain youtube viedota tms?- jet lag3
"Jos matkustan länteen eli kierään kelloa taaksenpäin esim. puolen maapallon verran (valonnopeudella), niin jos lähtö aika on 2400, niin puolen maapallon päässtä olen samassa päivässä 12.00."
No nyt rupean minäkin menemään sekaisin! Otetaanpas tuo ylläoleva esimerkki: Ihan oikein, että jos lähtöaika Lontoosta on maanantaina 24.00 ja matkustat puolen maapallon verran länteen, niin päivämäärärajalla olen maanantaissa 12.00. Sitten hyppääåt päivämäärärajan yli, ja koska se on samalla aikaraja, jossa kelloa siirretään, tässä tapauksessa taaksepäin, niin kello on 11.00, mutta päivämäärä on tiistai. Sitten vielä 11 aikavyöhykettä lisää, ja kello on 00.00 tiistaina, mikä on sama kuin maanantai 24.00.
Jos olisit pysynyt Lontoossa, niin maanantain 24.00 jälkeen seuraava hetki onkin tiistai 00.00, mutta seuraava aikavyöhyke länteen elää vielä maanantaita.
Tuli tuo entinen GMT (Greenwidh mean time) selväksi, että näyttää nykyään olevan UTC (Universal time clock?).
Lisää asian sekoittamiseksi: Suuressa itäisessä naapurissamme on rautateiden aikatauluissa koko maassa käytössä Moskovan aika. - Leipäville
jet lag3 kirjoitti:
"Jos matkustan länteen eli kierään kelloa taaksenpäin esim. puolen maapallon verran (valonnopeudella), niin jos lähtö aika on 2400, niin puolen maapallon päässtä olen samassa päivässä 12.00."
No nyt rupean minäkin menemään sekaisin! Otetaanpas tuo ylläoleva esimerkki: Ihan oikein, että jos lähtöaika Lontoosta on maanantaina 24.00 ja matkustat puolen maapallon verran länteen, niin päivämäärärajalla olen maanantaissa 12.00. Sitten hyppääåt päivämäärärajan yli, ja koska se on samalla aikaraja, jossa kelloa siirretään, tässä tapauksessa taaksepäin, niin kello on 11.00, mutta päivämäärä on tiistai. Sitten vielä 11 aikavyöhykettä lisää, ja kello on 00.00 tiistaina, mikä on sama kuin maanantai 24.00.
Jos olisit pysynyt Lontoossa, niin maanantain 24.00 jälkeen seuraava hetki onkin tiistai 00.00, mutta seuraava aikavyöhyke länteen elää vielä maanantaita.
Tuli tuo entinen GMT (Greenwidh mean time) selväksi, että näyttää nykyään olevan UTC (Universal time clock?).
Lisää asian sekoittamiseksi: Suuressa itäisessä naapurissamme on rautateiden aikatauluissa koko maassa käytössä Moskovan aika.Elikkäs, jos valonnopeudella liikutaan niin onko mahdollista siirtyä vain 12.00 tuntia taaksepäin samassa päivässä, sen jälkeen vaihtuu vuorokausi ja hypätään tulevaisuuteen jos suunta jatkuu samana?
- hyppy
Leipäville kirjoitti:
Elikkäs, jos valonnopeudella liikutaan niin onko mahdollista siirtyä vain 12.00 tuntia taaksepäin samassa päivässä, sen jälkeen vaihtuu vuorokausi ja hypätään tulevaisuuteen jos suunta jatkuu samana?
Maapallo pyörii itäänpäin kierroksen vuorokaudessa. Voit siirtää itsesi 12 tuntia taaksepäin/eteenpäin vastakkaiselle puolelle palloa ja odottaa kunnes päivä vaihtuu seuraavaan.
Voit siirtää itsesi myös24 tuntia taakse tai eteenpäin, ja se tehdään astumalla päivämäärärajan yli, itään eteenpäin ja länteen taaksepäin. Enempää ei voi siirtyä.
- Leipäville
Tästä kartasta kun katsoo niin mekein kaikki maat elää launtaita tämän kirjotushetkellä, mutta Honolulu ainakin elää vielä perjantai-iltaa:
http://www.timeanddate.com/time/map/ - Leipäville
Nyt alon jollain tapaa tajuamaan tuosta kartasta tätä hommaa. Eli on olemassa raja mitä kauemmas "menneisyyteen" ei voi siirtyä, koska sen jälkeen hypätäänkin suuri loikka tulevaisuuteen. Eli tätä kirjoittaessani voidaan palata suurinpiirtein perjantaihin 20.50, ja sen jälkeen hypätään launatihin 20.50 jos siirrtyään vielä länteenpäin.
- Ajattelin vain
Miten ilmoitetaan päivämäärät jos sattuisi syntymään lentikassa tiistaina ja aikavyöhykkeen ylitettyä kuolisi maanantaina. En tiedä, oletan paikallisen ajan maan pinnalla olevan merkitsevä.
- Ajattelin vain
Niin, kyseessä olisi pieni koiranpentu. Valitettavaa silti.
- Älä ajattele
Ajattelin vain kirjoitti:
Niin, kyseessä olisi pieni koiranpentu. Valitettavaa silti.
Miksi juuri koiranpentu, miksi ei gerbiili tai rotta???
- Ajattelin vain
Älä ajattele kirjoitti:
Miksi juuri koiranpentu, miksi ei gerbiili tai rotta???
Tuli vaan niin sääli jos vaikka olisi kuollut ennenkuin on syntynyt, että ei sellaista voi ihmiselle sattua.
- 5+16
Ajattelin vain kirjoitti:
Tuli vaan niin sääli jos vaikka olisi kuollut ennenkuin on syntynyt, että ei sellaista voi ihmiselle sattua.
Niin ihminen ei voi syntyä lentokoneessa? Joku taika estää?
- Ajattelin vain
5+16 kirjoitti:
Niin ihminen ei voi syntyä lentokoneessa? Joku taika estää?
Voi se joskus aika hypätä eteenpäinkin, harvinaista mutta ei ainutkertaista.
http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/finnairin-lennolla-syntyi-tyttovauva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346