Pr****leen pallonivelet

Naiskuski

4 vuotta ollut S60 2001 mulla. Tuontiauto. Mikä hemmetti on kun joka katsastuksessa on nivelissä jotain vikaa? Viime katsastukseen vaihdettu oikeanpuolen alapallonivel (tai siis koko se hässäkkä) ja tässä katsastuksessa taas!!! Koiranluita ym menee tasasen väliajoin. Alan olla epätoivoinen, muuten pelaa hyvin ja on hyvä ajettava jne.

17

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla 120 tkm ajettu vm.08 S60. Auto uudesta asti mulla eikä ensimmäistäkään alustan osaa vielä mennyt vaihtoon. Et kertonut paljonko autollasi ajettu. Jos olet laitattanut autoosi jotain Biltema/Motonet osaa, niin ei ne luultavasti kauaa kestäkään... Ei kannata laittaa mitään halpisosaa, varsinkin jos joutuu teettämään työn.

      • ....................

        Volvot vetää Yleensä aika paljon matkailuvaunui. Ei minulla ole mennyt kun yhdet raidetankonpäät vaihtoon ja 200 000 ajettu myös. Sekä vedän matkailuvaunua. En tiedä mistään heikkoudesta


    • Naiskuski

      220 ajettu ja rauhallista ajelua, ei mitään cruisailua :) Paikalliseen autokorjaamoon(hyvämaineiseen) olen auton aina vienyt, sitä kautta osat tilattu, joten en tiedä mistä osa on tilattu... :/ Epäilen kuitenkin ettei mistään Biltemasta...

    • Naiskuski

      vähän alkanut mietityttämään, että onkohan ton auton kanssa joskus mällätty johonkin... saako sitä tietää mistään??? Päällisinpuolin ei merkkejä, mut jotenki sellanen olo et onko ton roppelon rungossa jotain vikaa... vaikka kyllä lueskelin että näissä volvoissa on muillakin ollut samaa ongelmaa... enpä tiiä kun en näistä tekniikka-asioista oikein ymmärrä....niinkuin varmaan huomaakin :D :D

      • autoileva tyttönen

        naisilla on paha taipumus käännellä rattia kun auto on paikallaan ja vieläpä raunakiviä vasten. Auto pitää olla pikkuisen liikkeessä kun rattia veivaa niin paikat kestää paremmin. Orkkisosat ainakin kestää hyvin nykyään, alkuun noissa vuosimalleissa oli tyypillinen ongelma, mutta ei enään.


    • Nimismiehenkiharat

      Sahaan edestakaisin monttusta 2 km kylätietä, koiranluut menee vaihtoon aina kolmenvuoden välein, joten rauhallinen ajotyyli monttuja väistellen passaa Volvolle.

    • S80:nen

      Ei pajat yleensä käytä mitään alkuperäisosia jos tarjolla on muutakin, siis yleensä ja jos käyttävät niin hintakin on sitten kohdallaan. Autoissa menee nykyisin niveliä paljon ja vain sen takia että haetaan hyviä ajoominaisuuksia. Sitten mikä vaikuttaa painavissa autoissa nivelien menekkiin on matalaprofiiliset renkaat. Ne ei jousta yhtään mitään ja nivelet ottaa kaikki tärähdykset vastaan todella rajusti. Et ole vikasi kanssa yksin. Kaikki painavat autot kuluttaa niveliä paljon, ja niinkuin tossa joku jo sanoikin niin kannattaa seurata niitä kuoppia siellä tiellä ja hidastetöyssyjä ettei niihin ajeta aivan surutta.

      • Olavi8

        Mulla on Volvo S80 2,5 TDi vuosikertaa 2000 elikkäs vielä VAG-konsernin koneella. Autolla olen ajanut kohta 500 tkm ja auto on ollut mulla uudesta alkaen. Tuon kilsamäärän jälkeen voi jo alkaa antaa jonkinlaisia arvioita: autosta löytyy hyvää kuin huonoakin, tosin kokonaisarvosana on Volvolle kiitettävä. Suurin työllistäjä autossa on alustanosat, mutta tässä Volvo ei tee poikkeusta autojen valtavirrasta. Alustasta halutaan saada miellyttävä ja hiljainen, joten niveltä, kumia ja nailonia alustasta löytyy. Kun opettelee hommat, niin eipä nuo lopultakaan paljoa kiusaa. Käytännössä kallistuksen vakaajilla ajaa 80..100 tkm. Osat ovat halpoja ja vaihtaminen hyvin yksinkertaista. Alapallonivelet olen vaihtanut 2 kertaa. Iskunvaimentimet: taakse vaihdettu kolmas sarja 10 tkm sitten. Edestä alkuperäiset iskarit kuolivat 450 tkm kohdalla. Itse vaihdoin: normaalit McPersonit. Jarrujen osalta palaa ja levyä on mennyt normaalia tahtia. Olisiko edessä kolmannet levyt ja takana toiset. Volvon heikoin kohta on sen tehdasasennettu polttoainelämmitin. Aikansa korjailtiin, mutta sitten vaihdoin Eberiin ja ongelmat loppui seinään. Itseasiassa se Volvon polttoainelämmitin ei ole ongelma vaan sen tehdasasenteinen ohjausjärjestelmä: ohjausjärjestelmä automaattisesti käynnistää ja pysäyttää lämmitintä jatkuvasti, tämä sen lämmittimen tappaa, koska samaa lämmitintä (Ardic) on käytetty toisissa paikoin oikein hyvällä menestyksellä. Eberi maksoi aikoinaan jotain 1.400 euroa (kello-ohjaus, ei kauko-ohjausta). Jotain muutakin: ilmamassamittari tuntuu pelaavan n. 200 tkm. Uusi osa maksaa 80..100 euroa. Apulaiteremmin taittopyörän laakerit hirtti reippaan 400 tkm pyörityksen jälkeen. Uudet laakerit 12 euroa (itse vaihdettu). Huom! apulaiteremmin saa asennettua kahdella eri tavalla. Kokemuksesta voin sanoa, että tehtaan ilmoittama tapa on huomattavasti parempi ja estää pahemmat tuhot konehuoneessa. Öljyt olen vaihtanut 10 tkm välein ja automaattivaihteiston öljyt 50 tkm välein. Huom! tehdaan mukaan automaattivaihteistoöljyä ei tartteisi vaihtaa ollenkaa: jos et vaihda ja luukutat konetta, niin laatikko poksahtaa. Orginaalipuolelta löytyy esim. pakkoputki, jolla siis ajettu miltei 500 tkm. Kaikkiaan positiivinen auto ja antaa edelleen hyvän kyydin.


      • ämis
        Olavi8 kirjoitti:

        Mulla on Volvo S80 2,5 TDi vuosikertaa 2000 elikkäs vielä VAG-konsernin koneella. Autolla olen ajanut kohta 500 tkm ja auto on ollut mulla uudesta alkaen. Tuon kilsamäärän jälkeen voi jo alkaa antaa jonkinlaisia arvioita: autosta löytyy hyvää kuin huonoakin, tosin kokonaisarvosana on Volvolle kiitettävä. Suurin työllistäjä autossa on alustanosat, mutta tässä Volvo ei tee poikkeusta autojen valtavirrasta. Alustasta halutaan saada miellyttävä ja hiljainen, joten niveltä, kumia ja nailonia alustasta löytyy. Kun opettelee hommat, niin eipä nuo lopultakaan paljoa kiusaa. Käytännössä kallistuksen vakaajilla ajaa 80..100 tkm. Osat ovat halpoja ja vaihtaminen hyvin yksinkertaista. Alapallonivelet olen vaihtanut 2 kertaa. Iskunvaimentimet: taakse vaihdettu kolmas sarja 10 tkm sitten. Edestä alkuperäiset iskarit kuolivat 450 tkm kohdalla. Itse vaihdoin: normaalit McPersonit. Jarrujen osalta palaa ja levyä on mennyt normaalia tahtia. Olisiko edessä kolmannet levyt ja takana toiset. Volvon heikoin kohta on sen tehdasasennettu polttoainelämmitin. Aikansa korjailtiin, mutta sitten vaihdoin Eberiin ja ongelmat loppui seinään. Itseasiassa se Volvon polttoainelämmitin ei ole ongelma vaan sen tehdasasenteinen ohjausjärjestelmä: ohjausjärjestelmä automaattisesti käynnistää ja pysäyttää lämmitintä jatkuvasti, tämä sen lämmittimen tappaa, koska samaa lämmitintä (Ardic) on käytetty toisissa paikoin oikein hyvällä menestyksellä. Eberi maksoi aikoinaan jotain 1.400 euroa (kello-ohjaus, ei kauko-ohjausta). Jotain muutakin: ilmamassamittari tuntuu pelaavan n. 200 tkm. Uusi osa maksaa 80..100 euroa. Apulaiteremmin taittopyörän laakerit hirtti reippaan 400 tkm pyörityksen jälkeen. Uudet laakerit 12 euroa (itse vaihdettu). Huom! apulaiteremmin saa asennettua kahdella eri tavalla. Kokemuksesta voin sanoa, että tehtaan ilmoittama tapa on huomattavasti parempi ja estää pahemmat tuhot konehuoneessa. Öljyt olen vaihtanut 10 tkm välein ja automaattivaihteiston öljyt 50 tkm välein. Huom! tehdaan mukaan automaattivaihteistoöljyä ei tartteisi vaihtaa ollenkaa: jos et vaihda ja luukutat konetta, niin laatikko poksahtaa. Orginaalipuolelta löytyy esim. pakkoputki, jolla siis ajettu miltei 500 tkm. Kaikkiaan positiivinen auto ja antaa edelleen hyvän kyydin.

        Sen Ardicin pakkokäynnistyksen saa kyllä merkkihuollossa pois, jos luulee sen lisäävän lisälämmittimen kestoa.


      • gs birotor
        Olavi8 kirjoitti:

        Mulla on Volvo S80 2,5 TDi vuosikertaa 2000 elikkäs vielä VAG-konsernin koneella. Autolla olen ajanut kohta 500 tkm ja auto on ollut mulla uudesta alkaen. Tuon kilsamäärän jälkeen voi jo alkaa antaa jonkinlaisia arvioita: autosta löytyy hyvää kuin huonoakin, tosin kokonaisarvosana on Volvolle kiitettävä. Suurin työllistäjä autossa on alustanosat, mutta tässä Volvo ei tee poikkeusta autojen valtavirrasta. Alustasta halutaan saada miellyttävä ja hiljainen, joten niveltä, kumia ja nailonia alustasta löytyy. Kun opettelee hommat, niin eipä nuo lopultakaan paljoa kiusaa. Käytännössä kallistuksen vakaajilla ajaa 80..100 tkm. Osat ovat halpoja ja vaihtaminen hyvin yksinkertaista. Alapallonivelet olen vaihtanut 2 kertaa. Iskunvaimentimet: taakse vaihdettu kolmas sarja 10 tkm sitten. Edestä alkuperäiset iskarit kuolivat 450 tkm kohdalla. Itse vaihdoin: normaalit McPersonit. Jarrujen osalta palaa ja levyä on mennyt normaalia tahtia. Olisiko edessä kolmannet levyt ja takana toiset. Volvon heikoin kohta on sen tehdasasennettu polttoainelämmitin. Aikansa korjailtiin, mutta sitten vaihdoin Eberiin ja ongelmat loppui seinään. Itseasiassa se Volvon polttoainelämmitin ei ole ongelma vaan sen tehdasasenteinen ohjausjärjestelmä: ohjausjärjestelmä automaattisesti käynnistää ja pysäyttää lämmitintä jatkuvasti, tämä sen lämmittimen tappaa, koska samaa lämmitintä (Ardic) on käytetty toisissa paikoin oikein hyvällä menestyksellä. Eberi maksoi aikoinaan jotain 1.400 euroa (kello-ohjaus, ei kauko-ohjausta). Jotain muutakin: ilmamassamittari tuntuu pelaavan n. 200 tkm. Uusi osa maksaa 80..100 euroa. Apulaiteremmin taittopyörän laakerit hirtti reippaan 400 tkm pyörityksen jälkeen. Uudet laakerit 12 euroa (itse vaihdettu). Huom! apulaiteremmin saa asennettua kahdella eri tavalla. Kokemuksesta voin sanoa, että tehtaan ilmoittama tapa on huomattavasti parempi ja estää pahemmat tuhot konehuoneessa. Öljyt olen vaihtanut 10 tkm välein ja automaattivaihteiston öljyt 50 tkm välein. Huom! tehdaan mukaan automaattivaihteistoöljyä ei tartteisi vaihtaa ollenkaa: jos et vaihda ja luukutat konetta, niin laatikko poksahtaa. Orginaalipuolelta löytyy esim. pakkoputki, jolla siis ajettu miltei 500 tkm. Kaikkiaan positiivinen auto ja antaa edelleen hyvän kyydin.

        Vai on sinun autossasi 8vuotta autoa vanhempi moottori.


      • outo höpöttöjä
        gs birotor kirjoitti:

        Vai on sinun autossasi 8vuotta autoa vanhempi moottori.

        ja millähän logiikalla tuon päättelit??


      • ämis kirjoitti:

        Sen Ardicin pakkokäynnistyksen saa kyllä merkkihuollossa pois, jos luulee sen lisäävän lisälämmittimen kestoa.

        Täältä löytyy 120 tkm ajettu S60 D5 jonka Ardicia käytetty vuodesta 2008 lähtien. Toiminut kuin junan vessa. Otatin heti uudekseltaan pois automaattikäynnistyksen. Kerran lopetti toimimisen löpön puutteeseen ja muutaman kerran sammunut heikon akun takia. En ole edes huollattanut lämmitintä vielä.


    • Kuule naiskuski

      Noi pikkupajat laittaa sinne ties mitä halpisosia. Eivät maksa paljoa, mutta ei myöskään kestä kauaa. Volvolla alkuperäisosat ovat ainakin alustassa huomattavasti kestävempiä. Pyydä seuraavan kerran laittamaan alkuperäisiä, tai vie merkkiliikkeeseen. Maksaa ehkä vähän enemmän, mutta säästöä tulee silti kun ei tarvitse viedä taas vuoden päästä uudestaan.

    • rellupösössitukka

      Volvoissa -alustat

      madzassa- ruostuminen

      audissa- jarruletkut

      bmw- koko höskä

      mb- jarrut

      citroen -koko höskä

      suzuki-ruostuminen

      joka merkissa joku akilleenkantapää

    • Tamppiooni

      Se on aina kun uutta autoa suunnitelaan, niin viat suunnittelaan myös, nytkin kun suunnitelupöydällä on uusia Volvoja mietitään kuumeisesti mitä vikaa autoihin jätettäisiin, niin että saadaan taas korjaamoille töitä.

    • emmatpar

      Minäkin ajan S80:llä. Meneehän siitä niveliä vaihtoon. Ei se ole raskaan etupään syy vaan suunnittelun. Ennen ajoin mersuilla ja niistä ei juuri koskaan mennyt etupään nivelet vaihtoon. Mersut kuitenkin ovat hyvin ruostuvia nykyisin ja se onkin syy miksi vaihdoin volvoon. Volvossa paljon, paljon ja vieläkin paremmat pellit.

    • Relax vaan

      Kolme vuotta kesti edessä vakaajatangot (koiranluut), takana kesti kaksinkertaisen ajan Volvo S60.ssä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1543
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1052
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      112
      723
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      686
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe