Opiskelu ilman nettiä

atp93

Olen aloittamassa yliopisto- opintoni syksyllä. Yläasteen alusta alkaen olen ollut pahasti nettiriippuvainen. Kaikki vapaa-aikani on mennyt netissä, eikä kavereitakaan ole. Opiskeluun netinkäytölläni ei ole ollut vaikutusta, koska olen selvinnyt opinnoistani vähällä työllä. Netin takoa liikunnan harrastaminen jäi, joten ylipainoa on tullut ja viimeaikoina on alkanut esiintyä hartiasärkyä sekä ryhdin heikkenemistä. Olen alkanut huolestua omasta terveydestäni ja tullut siihen tulokseen, että netistä luopuminen kokonaan on ainut vaihtoehto, koska juutun aina nettiin pidemmäksi aikaa, kun oli tarkoitus. Olen ajatellut, etten ota netti yhteyttä, kun muutan asumaan opiskelupaikkakunnalleni, mutta tässä huolestuttaa se, että opiskelu ei onnistu ilman nettiä. Tietokoneen ajattelin kuitenkin pitää kirjallisia töitä varten.
Onko yliopisto- opinnot mahdollista suorittaa ilman nettiyhteyttä?

9

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaransa siinäkin

      yliopistolla pääsee nettiin

    • nettineuvoja

      Varmasti alalla kuin alalla (korjatkaa, jos tiedätte "poikkeusalan"!) yliopistossa tarvitsee TIETOKONETTA, ainakin tekstinkäsittelyohjelmaa. Netistä taas näkee esim. kurssi-ilmoittautumiset ja "lukujärjestyksen", mutta voihan sen tulostaakin itselleen. Joissakin oppiaineissa voi olla myös verkkokursseja, mutta käsittääkseni niitä on vielä aika vähän. Yliopiston kirjastossa ja tod.näk. muissakin rakennuksissa pääsee tosiaan nettiin, mutta joskus koneille voi olla ruuhkaa.

    • Alalalallalalal

      Olen itsekkin aloittamassa opiskelun syksyllä ja vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ap, paitsi itselläni meni opiskelukin vähän pieleen lukiossa kun yksinkertaisesti en vain jaksanut lukea. Sain kuitenkin ok yo paperit ja pääsin yliopistoon. Ihan kiinnostuksesta mille paikkakunnalle olet menossa opiskelemaan? (En usko, mutta olisi aika kiva sattuma jos olisimme samalla paikka kunnalla ja samaa alaa opiskelemassa)

    • kokmoikaji

      On mahdollista, mutta voi olla aika haastavaa. Ja tietty riippuu myös vähän opinnoistasi (alastasi), kuinka paljon sitä nettiä tarvitaan. Esim. minulla suurin osa kursseista suoritetaan kirjallisina töinä (ts. ei juuri tenttejä). Näitä töitä (esseitä ym.) tulee viikoittain ja deadline on usein viikon sisällä tehtävänannosta. Työt myös palautetaan verkkoympäristöön. En siis voisi kuvitella itse viettäväni iltatolkulla aikaa luentojen jälkeen yliopiston koneilla, kun ilman nettiä en voisi töitä kotoa käsin tehdä (usein kuitenkin tehtäviin tarvitsee wordin lisäksi nettilähteitä ym.).

      Mutta jos opintosi koostuvat lähinnä luentokursseista/tenteistä ja kurssimateriaalit on kirjoja tai esim. tulostettavissa verkkoympäristöstä, niin en näe mitään ongelmaa netittämässä asunnossa :) Tosin huomautettavan arvoista lienee myös, että jos olet menossa opiskelija-asuntoon, kuuluu usein vuokraan netti (eli netti kuuluu pakettiin joka tapauksessa).

      • atp93

        Olen menossa Helsingin yliopistoon lukemaan biologiaa ja käsittääkseni opinnot koostuvat pääasiassa luennoista ja labrakursseista, eikä kirjallisia töitä ole kovin paljoa. Lisäksi mahdollisiin kirjallisiin töihin pystyy etsimään lähteitä esim. kirjaston koneilta ja samaten valmiiden töiden lähettäminen onnistuu myös kirjastosta/ yliopistolta. Vähän hankalaksihan tämä menee, mutta parempi sekin kuin, että terveys menee liiallisen netinkäytön takia.


      • Alalalallalalal
        atp93 kirjoitti:

        Olen menossa Helsingin yliopistoon lukemaan biologiaa ja käsittääkseni opinnot koostuvat pääasiassa luennoista ja labrakursseista, eikä kirjallisia töitä ole kovin paljoa. Lisäksi mahdollisiin kirjallisiin töihin pystyy etsimään lähteitä esim. kirjaston koneilta ja samaten valmiiden töiden lähettäminen onnistuu myös kirjastosta/ yliopistolta. Vähän hankalaksihan tämä menee, mutta parempi sekin kuin, että terveys menee liiallisen netinkäytön takia.

        Melkein sama opiskelu paikka ^^ Itsekkin olen helsingin yliopistoon menossa opiskelemaan, mutta eri alaa joten opiskelu paikka kumpulassa.

        joka tapauksessa onnea opiskeluun.


    • farmaseutti

      Suora kysymys:

      Opiskelen farmasiaa helsingin yliopistossa. PAHA nettiriippuvuus.

      Voinko vaatia kurssien suoritustavan muuttamista siten, että pärjään ilman nettiä? Maksan MIELELLÄNI monistemaksut.

      KIITOS!

    • no jaa...

      No ei se nykyään nyt ihan kokonaan ilman nettiä suju, mutta eihän sitä nettiliittymää ole kotiin/opiskelijakämppään pakko ottaa. Käyttää koululla kun tarvii koulutöitä tehdessä, muuten on ilman.

      • sama tilanne

        Täällä myös yksi nettiriippuvainen joka yrittää väkisin hoitaa myös opiskelut pois alta. Mutta, nettiriippuvuus ei valitettavasti ole ainoa riippuvuuteni vaan olen täysin koukussa myös urheiluun, pelaamiseen, televisioon, herkkuihin, naisiin ja sen sellaiseen. Joka päivä pitäisi saada kaikkea ja aika ei mitenkään riitä. Toisaalta, kaikki nuo asiat tuntuvat älyttömän tärkeiltä. Onneksi myös opintopisteitä on tullut mutta vain puolet siitä mikä on yleensä tavoite.

        Hanki nettiin samoista asioista kiinnostuneita kavereita vaikkapa ympäri maailmaa, etsi tietoa omasta alastasi ja tunne halua päteä netissä niin että sinua arvostetaan. Silloin voit käyttää ainakin osan ajastasi siihen, että tavallaan kertaat, kun kerrot ja luennoit asioita muille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe