Jossa on hyviä tyyppejä, opettajia ja keskiarvovaatimus olis lähempänä seiskaa. Voi ehdottaa muualtakin pääkaupunkiseudulta... jos muuttaisin sinne päin...
mitkä ovat helsingin parhaat/isoimmat lukiot.
10
1448
Vastaukset
- vastauksii!
No vastatkaaha jo
- Apuja tässä
No isoja on ainakin hellu ja medialukio (yli 700 lukiolaista), on niitä väkisin muitakin. Helluun tarvitaan reilu kasi yleislinjalle, joten siitä ei taida olla kauheasti sulle apua, medialukiosta en tiedä kun ei itseä silloin kiinnostanut.
Googlen satoa:
-Ilmeisesti Tikkurilan lukio on suomen suurin
-Etu-Töölön lukioon otetaan vuosittain n. 200 opiskelijaa eli iso
-Itäkeskusksen yleislinjalle on otettu 116 opiskelijaa, alin ka 7,5
-Maunulan yhteiskoulun lukio ja Helsingin matematiikkalukio (yleislinja), 124 paikkaa vuosittain, ka 7,67
-Vuosaaren lukio, 150 uutta, ka 7,25
Alle seiskan keskiarvolla ei näemmä pääse mihinkään, joten panostusta, panostusta ;)- vuosaarijaitäkeskus
Kummassa on parempia tyyppejä ja opettajia tuossa vuosaaressa vai itä-keskuksessa? Ne vähä kiinnostas...
- tyjyyfjy
Helsingin ja kaiketi suomen paras lukio on helsingin reaalilyseo eli ressu
- En suosittelisi.
No ainakin sykissä oli ihan hirveet paineet ja haukuttiin tyhmäks jos sai kokeesta vaan kasin. Tämä peruskoulussa. Mutta kyllä ne juomisen ja kännäämisen alotti varmaan kutosella, mua ei koskaan kutsuttu, mutta on mulla silmät ja korvat päässä kummiskin.
Eikä lukiolla ole mitään väliä, eikä ketään oikeestaa se todistus kiinnosta pätkääkään, yo-todistuksellahan ennemmin jatko-opintoihin pyritään, eikä niiden jälkeen ketään nekään kiinnosta. Toisin sanoen, on periaatteessa ihan sama, mihin lukioon haet. Ite menin luonnontiedelinjalle, vaikka olisin päässy melkeen mihin vaan ja valitsemani lukio ei suoranaisesti loista lukiovertailuissa.
Että valitse sitten ennemmin sen mukaan, mitä haluat opiskella kuin eliittikoulustatuksen mukaan.- ei mitään
ignooratkaa, meni väärään ketjuun (välilehdet sekasin :D)
- helluun!
ei mitään kirjoitti:
ignooratkaa, meni väärään ketjuun (välilehdet sekasin :D)
Hellu on ainakin meidän perheessä suosittu. (olen nuorin ja Oon varma että meen helluun, vaikka yläaste vielä käymättä). Kaikki perheessämme on käynyt hellun, paitsi minä ja veli joka ei käynyt lukioo. Kaikilla on tullu päästötodistuksiin väh. Yksi laudator
- Kannattaa :)
helluun! kirjoitti:
Hellu on ainakin meidän perheessä suosittu. (olen nuorin ja Oon varma että meen helluun, vaikka yläaste vielä käymättä). Kaikki perheessämme on käynyt hellun, paitsi minä ja veli joka ei käynyt lukioo. Kaikilla on tullu päästötodistuksiin väh. Yksi laudator
Tervetuloa!
Hellu on siisti paikka, tosin siitä nykysestä kännimaineesta en pidä. Ennen oltiin nörttejä ja nykyään juoppoja. Silti Hellussa jätetään nörtit rauhaan ja on meitäkin melkoisen paljon.
Ja kemiaahan siellä kirjoitetaan enemmän kuin missään. (Tänä syksynäkin 67 Hellua kirjoittaa kemian)
Niin ja tosi moni tulee muilta paikkakunnilta ja useimmista Helsingin kouluistakin tulee sekalaista porukkaa, joten kavereita löytää helposti jos vähän viitsii yrittää. - alottaja...
Kannattaa :) kirjoitti:
Tervetuloa!
Hellu on siisti paikka, tosin siitä nykysestä kännimaineesta en pidä. Ennen oltiin nörttejä ja nykyään juoppoja. Silti Hellussa jätetään nörtit rauhaan ja on meitäkin melkoisen paljon.
Ja kemiaahan siellä kirjoitetaan enemmän kuin missään. (Tänä syksynäkin 67 Hellua kirjoittaa kemian)
Niin ja tosi moni tulee muilta paikkakunnilta ja useimmista Helsingin kouluistakin tulee sekalaista porukkaa, joten kavereita löytää helposti jos vähän viitsii yrittää.ongelma tulee siihen että keskiarvo ei saata riittää keväällä jos sinne pääsi alimmillaan 8.25, mikä lie...olisi erittäin hyvä jos saisin edes keskiarvon 8.0...
- Panostaa panostaa :)
alottaja... kirjoitti:
ongelma tulee siihen että keskiarvo ei saata riittää keväällä jos sinne pääsi alimmillaan 8.25, mikä lie...olisi erittäin hyvä jos saisin edes keskiarvon 8.0...
No yhtenä vuonna sinne on ollu tasan 8.0, eli nyt panostat siihen opiskeluun ja saatat hyvinkin päästä. Sano vaikka maikoille (niissä huonommin menneissä aineissa, koska niitä on helppo nostaa), että haluisit kasin keskiarvon et olisko mahollista tehä jotain arvosanojen nostamiseksi. Aito kiinnostus oppia näkyy heti arvosanoissa, vaikket enempää oikeasti oppisikaan.
Mulla nousi keskiarvo melkeen numeron ysillä, ja pääsin sitten heittämällä sinne rehulinjalle vaikka mulla painotettiin vaan luonnontieteiden kymppejä kun ka oli muuten niin hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254