16v ja välivuosi

työssäkäyväksi?

Eli, jos aijot haukkua ja tyrmätä koko ajatukset, voi samantien sulkea tämän välilehden!

Haluaisin kuulla erillaisia kokemuksia välivuodesta,kaiken ikäisten.Ja erityisesti jos joku on pitänyt peruskoulun jälkeen.

Itse kävin pari päivää yhtä koulua, mutta tuli terveydelliset syyt vastaan.Lopetin.
Sitten hain lukioon ja pääsin, mutta koko lukio ahisti ja stressasi, en vain voi olla siellä ja käydä siellä.Ajattelin nyt pitää välivuoden.Lastenhoitokeikkoja tehdä siinä, perheitä on jo tiedossa, ja samalla kysyä kaupasta että olisiko siellä minulle minkään näköistä työtä.
Miltä tämä kuulostaa?Olenko ihan hullu?

Haluan kätiöksi,se on varma, mutta ajattelin opiskella sitä ennen lähihoitajaksi.
Jos haen kevään yhteishaussa kouluun, siihen asti ''välivuotta'' pidän.Miltä kuulostaa?

Pliis auttakaa, ja kertokaa jotain muita vaihtoehtoja jos hoksaatte!

2

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu1

1) oletko aivan varma, että olet aikomassa todella opiskelemaan vai huijaatko vain itseäsi ja meinaat lopettaa sitten lähihoitajan opiskelutkin? (Ei mistään kivoimmasta päästä)
      2) tarvitset jonkun koulutuksen. Tuttuni teki näin päätti skipata opiskelua ja tehdä töitä -> ei sitten mennytkään opiskelemaan kun työ oli mukavaa -> tuli yt neuvottelut, josta potkut -> ei uutta työtä kun ei ole mitään koulutusta.
      3) lastenhoito on kyllä aika heikoa materiaalia työkokemukseksi suosittelen sitä kauppaa.
      4) (vähän samaa kuin kohdassa 1) oletko varma ettei itseäsi ahdista yhtään se että olet jo muista ns "jäjessä"? Monia ahdistaa tämä, että koulu kaverinsa ovat paljon nuorempia.. (Ellet sitten kohta hae aikuis opiskelun kautta)

Jos siis olet VARMA, että menet opiskelemaan lähihoitajaksi niin sitten ei mitään ongelmia, mutta jos senkin meinaat jättää niin tulevaisuus näyttää aika synkältä.

Itse kävisin kuitenkin lukiota vuoden. Tulisi uusia kavereita jne, eikä numeroista tarvisi niin välittää, mutta olisi varalla jotain jos ei se lähihoitajan työ kiinnostakkaan tulevaisuudessa.

Anyways tsemppiä

• Tyttö-16

Mulla kävi just samoin! :( Sad but true. Nyt aattelin samaa tehdä, ku sä. Tosin itse en tiedä mihin amamttiin haluaisin.
      Välivuosi ei todellakaan ole huono päätös, ainakaan minulle, sillä en lukiossa pärjää ja kympille ei enää mahdu sekä en tiedä mikä ammatti on minulle sopivin.

Yksi kaverinihan haukkui heti minua kaikille sossupummiksi, kun sanoin etten lukioon enää tule, koska en pärjää siellä mietnkään. Ainakaan tällä 6,7 ka:lla!

Yritän syksyn haussa jonnekkin hakea, jos jotain mieluista löytyy, muulloin ensi kevään hakua odottelen.

Onnea sulle tälläi ja toivottavasti saat jotain kumminkin! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe