Kuivaruokaa aina tarjolla?

Kuivamuona

Kissani täyttää juuri nyt vuoden. Tarviiko minun pitää enää kuivapapanoita tarjolla koko ajan veden kanssa? Tähän asti olen pitänyt aina kuivamuonaa ja vettä tarjolla, sen lisäksi n. 3 kertaa päivässä antanut lihaa tai valmisruokaa. Että olisiko nyt aika/tarve siirtyä 3 kertaa päivässä antamaan ruokasatsi ja luopua kuivapapanoista? Pentuna sai syödä enemmän koska kasvoi. Meinaan vaan, kun poika näyttää vähän pyöristyneen kun käy napsimassa papanoita vähän väliä...

7

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+6

Kissa ei tarvitse kuivaruokaa mihinkään. Täysravinto märkäruoka ja/tai liha riittää hyvin kunhan huolehtii vitamiineista.

• Kisu-'Kaisa

Kuivaruoka on laiskan ja piittaamattoman ihmisen valinta.

• 2Rotukissaa

Tai ihmisen, jolla on rotukissa, jolle ei ole muuta rodunomaista ruokaa, josta se saisi kaikki tarvisemansa ja juuri tällle rodulle ominaiset vitamiinit, hivenaineet yms.
        ...Ihan vinkkinä vaan, että AINA EI KANNATA yleistää!

• 9+11
        2Rotukissaa kirjoitti:

Tai ihmisen, jolla on rotukissa, jolle ei ole muuta rodunomaista ruokaa, josta se saisi kaikki tarvisemansa ja juuri tällle rodulle ominaiset vitamiinit, hivenaineet yms.
        ...Ihan vinkkinä vaan, että AINA EI KANNATA yleistää!

Höpönlöpön. Rotukissat ovat kissoja siinä missä muutkin ja samat vitamiinit ne tarvitsee, kuin maatiaisetkin. Kuivaruoka on niille yhtä hyödytön kuin muillekin.

• Myös 2rotukissaa

Nuo rotukohtaiset ruuat on aikalailla ihan puppua. Laadukas märkäruoka ja/tai liha riittää kyllä mille tahansa rotukissalle. Kissat tarvitsevat samoja vitamiineja yms rodusta riippumatta. Oletko vertaillut tavallisen ja ns. roturuuan pakkausselosteita? Löysitkö millaisia eroja?

• 16+17

Mulla on ollut kissoja parikymmentä vuotta ja kuivapananat eli raksut ovat olleet ruokavaliossaan ainoastaan satunnaisena hätävarana. Käytännössä kissat ovat rapeloita saaneet korkeintaan pari kertaa kuukaudessa jos edes silloinkaan.

Kissat ovat tällä hetkellä ikähaitarilla 1-18v ja syövät kolme kertaa päivässä joko märkäruuan ja lihan sekoitusta tai sitten 2 x pv teollista märkäruokaa ja kolmas ruokailu on raakaa lihaa ja silloin tällöin kalaa tms. kissoille soveltuvaa proteiinipitoista ruokaa.

Mulle useakin eläinlääkäri on teroittanut kaaliin että jos kissa syö päivässä enemmän (!) kuin 1/3 ravinnostaan lihaa, kalaa tms. on sen saatava vitamiini- ja kalsiumlisää. Mutta jos ainakin 2/3 tulee teollisesta märkäruuasta, on em. aineiden saanti taattua eikä ylimääräisiin lisiin ole tarvetta.

Näillä ohjeilla on pärjätty kaikkiaan yli 20v kissojen kanssa ja kissat sen kun komistuu :)

• heidi241

kuin otin kissan hän oli 1v3kk omistaja sanoi että hän syö vain kuiva muroja ja jos antaa muuta menee kuralle niinpä olen antanut kuivaa ruokaa mutta kissa käy 100 kertaa päivässä kupilla sitten yritin että annan vaan neljä kertaa päivässä ja kuin se huomaa että ei ole muroja niin huutaa ja ulisee minun perässä keittiöön ei voi mennä kuin hän on heti perässä kupilla vaikka ois vasta syönyt ja minun mielestä koko ajan nuolee turkkia ja sitten hetken päästä yökkää auttakaa minua jos teillä on neuvoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      149
      6280
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1705
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1364
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      1008
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      991
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      903
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      889
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      866
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe