Psoriasiksen hoitoon;

Toimi ihan hyvin.

Ihotautilekuri määritteli käsiini tulleen ihottuman psoriasikseksi ja kirjoitti vaivaan 2 erilaista voidetta. Käytin niitä muutaman kuukauden, mutta ainakaan niillä vaiva ei hellittänyt.
Sitten aloin käyttää kahta eri saippuaa aamuin illoin kuivaamatta käsiä pesun jälkeen ja kas kummaa vaiva on hävinnyt. Saippuat ovat olleet
tervasaippua;
http://www.iherb.com/Grandpa-s-Wonder-Pine-Tar-Soap-3-25-oz-92-g/6433
ja lavanteli saippua, Palmolive saippua cittarista.

Nyt kädet ovat olleet kunnossa melkein vuoden...

Ihan vain tiedoksi. (en ole kauppias...)

7

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etkä myöskään

psoriaatikko! Vuoren varmasti saippualla ei psoria saa pois joku muu tekijä on saanut sinut oireetomaksi kun ei kortisonikaan ole tehonnut.

• Pieniläiskäinen

Ei kaikkiin psoriasistyyppeihin kortisoni ole hyväksi. Jos on tiheässä ja paksuhilseistä niin ei kortisonivoide sovi koska jos pieniä länttejä on vierivieressä, niin ei kellään ole aikaa ja jaksamista voidella joka pikkulänttiä erikseen ja kortisonivoidetta ei saa joutua terveelle iholle.
        Mulla saattaa olla kauempaa katsottuna isompi läiskä mutta kun vähän rapsuttaa hilsettä päältä niin alta paljastuu usean pienen läiskän rykelmä. Eikä mikään lääkevoide vaikuta hilseen läpi.
        Ja palstan miinustajalle terveisiä että tunkekoon miinuksensa *nukseensa!

• Vai ei saa joutua
        Pieniläiskäinen kirjoitti:

Ei kaikkiin psoriasistyyppeihin kortisoni ole hyväksi. Jos on tiheässä ja paksuhilseistä niin ei kortisonivoide sovi koska jos pieniä länttejä on vierivieressä, niin ei kellään ole aikaa ja jaksamista voidella joka pikkulänttiä erikseen ja kortisonivoidetta ei saa joutua terveelle iholle.
        Mulla saattaa olla kauempaa katsottuna isompi läiskä mutta kun vähän rapsuttaa hilsettä päältä niin alta paljastuu usean pienen läiskän rykelmä. Eikä mikään lääkevoide vaikuta hilseen läpi.
        Ja palstan miinustajalle terveisiä että tunkekoon miinuksensa *nukseensa!

hahhaa ainahan sitä tulee tervettäkin ihoa voideltua ei maha mittään so what ei o vaarallista ku pitää taukoja.

• Toimi ihan hyvin.

Minä en tiedä mikä vaiva oli. Kerroin vain sen mitä ihotautilääkäri kertoi ja miten se esitti asiaa hoidettavaksi. (Lekuri ei epäillyt hetkeäkään määritellessään asian.) Kerroin myös lopputuloksen ja sitä seuraanneet asiat.
        Onneksi minun ei tartte uskoa sen enempää sinuun kuin lääkäriinkään, vaiva näyttää ohitetulta.

Olet varmaan kokeillut noita asioita, joista kerroin, kun osaat olla niin "vuorenvarma kaikissa ihotautitapauksissa"....

• Niin no

Mulla psori-ihottumat poistuvat jonkin ajan kuluttua itsekseen oikeastaan ihan riippumatta siitä, miten niitä hoidan tai olen hoitamatta. Voiteet helpottavat kutinaa ja punoitusta, mutta itse ihottuma ei niillä lähde.

Ja sitten ne taas tulevat takaisin. Välissä voi mennä vuosiakin. Yleensä ihottuma ilmestyy uudelleen tilanteessa, jossa jokin vakavampi stressin aihe alkaa helpottaa. Pitäisi siis ilmeisesti joko olla stressaamatta tai pysyä koko ajan paineessa...

• ravinto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      370
      4023
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1453
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1297
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1104
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      14
      927
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      917
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      12
      887
    8. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      880
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      861
    10. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      859
    Aihe