Alkoholi on psyykkeen muuttaja, vahva stimulantti, joka muuttaa ihmisen psyykkistä käyttäytymistä, kuten persoonaa. Alkoholi on keskushermostomyrkky joka vaikuttaa keskushermostoon lamaannuttavasti. Runsas säännöllinen alkoholin käyttö vaikuttaa jo yleensä nopeasti psyykkeessä muutoksia. Ne huomataan ahdistuksena, paniikkihäiriöinä, pelkotiloina, masennuksena. Silloin ihmisen ajatusmaailma muuttuu epätodelliseksi, ja todellisuuden taju karistuu, muuttuu erikoisempaan, epänormaaliin suuntaan. Tällöin ihminen ei ymmärrä, tai halua ymmärtää täysin realistisia näkemyksiä asioista ja todellisuudesta. Myös minä-kuva voi olla hämärä. Alkoholisteista huomaa nopeasti, että he ovat aivan eri linjalla mitä ei alkoholisti.
Alkoholi myös vaikuttaa fyysiseen terveyteen haitallisesti. Se rasittaa etenkin sydäntä, verisuonia, maksaa, munuaisia, mahalaukkua, suolistoa..Lisäksi ärsyttää kurkkua, ihoa ja heikentää huomattavasti fyysistä kuntoa. Myös runsas alkoholin käyttö altistaa syömään epäterveellistä ns(roska)ruokaa joka taas vaikuttaa haitallisesti fyysiseen terveyteen.
Alkoholin muut ongelmat ovat taas yhteiskunnallisia. Väkivalta,rikollisuus ja tie-liikenne rikkomukset. Perheongelmat. Terveyskustannukset jne. Lisäksi alkoholin käytöstä jotkut ovat siirtyneet huumeisiin, ja sekakäyttöön joka on taas entistä suurempi terveydellinen ja yhteiskunnallinen ongelma.
Alkoho
Alkoholi. Psyyke. ajatusmaailma ja todellisuus muuttuu
gfgtgsg
2
594
Vastaukset
- ======
"Deze animatie"
http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/drugs/drugs-in-de-hersenen/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693