galluppi

en ole fake

Vastatkaapa rehellisesti arvon palstalsiset, että oletteko vl, x-vl, tai joku muu tähän alle niin saadaan vähän otantaa ketä täällä pyörii. Ylläpito voisi ystävällisesti huolehtia, ettei samoilla nikeillä ja verkkotunnuksilla vastailla useampia krtja. Kiitos!

Minä olen vl.

29

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääkaupungin vl

Olitpa fake tai et, vastaan feikkaamatta minäkin, että olen vl. Olen saanut Jumalan parannuksen armon lahjana aikuisiällä.

• pääkaupungin vl

Ja mikä mahtoi ärsyttää palstalukijaa, kun vain totesin oman elämäntilanteeni, niin että piti oikein miinus viestini perään laittaa? :) Eihän minun onneni ole poissa jolta kulta toiselta.

• En ole vl.

Olen törkeitä Raamatun vastaisia vl-VALHEOPPEJA arvosteleva ja Raamattuun uskova mies.

• axion1

Turha sinun on huitoa tutkainta vastaan Melperi1!
        Olen vl.

• vl-myönteinen

Kasvoin lapsuuden vl-kodissa. Olen ns. vl-myönteinen ja käyn joskus suviseuroissa. En ole aikuisiässä kuulunut liikkeeseen. Joskus 13-15 vuotiaana alkoi tuntumaan, ettei kuulu joukkoon.
      En usko, että ihmisen tarvitsee uskoa, mutta ihan hyvä asiahan se on jos uskosta saa rauhan. Palstalla käyn päivittäin ja joskus öittäin ;)

• ei "kesii" ise

Oen heluntainen.

Siunauksella

Kes

• 1+1

Perutele väitteesi ,- lurjus !

• uskovainen •

Kuuulun helluntaiherätykseen, mutta hyväksyn myös muita Jeesukseen uskovia.

• yks1

Tunustan kuluvani vapakirkoon?

• Olen 12 vuotiaana Heikki Saaren toimesta heitetty saatanalle.

• vl-myönteinen
        Devoit kirjoitti:

Olen 12 vuotiaana Heikki Saaren toimesta heitetty saatanalle.

Onko sillä sarvet? ;)

• vl-myönteinen kirjoitti:

Onko sillä sarvet? ;)

Milloin olet nähnyt saatanaa ilman sarvia? ;-)

• määä.

Vl olen minäkin.

• *sirkka

Vastaus: Olen edelleen lapsuudenaikaisessa uskossani ja käynyt Ry:n seuroissa aina hoitokokousten aikoihin saakka. Viimeisiksi suviseuroiksi kohdaltani jäi v.1977 Haapajärven suviseurat.
      (Joskus harvoin käytän myös muuta nimimerkkiä.)

• vl-myönteinen

Itselläni on muistikuva, että juuri noissa 1977 suviseuroissa kävin viimeisen kerran. Sen jälkeen 30 v taukoa. Nykyisin käyn verestämässä muistoja jos ovat lähistöllä. Mm. Lumijoella kävin useastikin.

Onko sirkka pudikselta kotoisin?

• *sirkka
        vl-myönteinen kirjoitti:

Itselläni on muistikuva, että juuri noissa 1977 suviseuroissa kävin viimeisen kerran. Sen jälkeen 30 v taukoa. Nykyisin käyn verestämässä muistoja jos ovat lähistöllä. Mm. Lumijoella kävin useastikin.

Onko sirkka pudikselta kotoisin?

Vastaus vl-myönteiselle:
        En ole pudikselta,siis Pudasjärveltä kotoisin.

• Ei-lokeroitu krist.

Olen Kristitty.

Riittääkö?

Ei tunnu riittävän. Pitää määritellä että millainen Kristitty.

Jos menen Irlantiin ja sanon olevani evlut niin saatan saada turpaani ja kovaa.
      Jos seuraavassa korttelissa sanon olevani katolilainen niin turpiin tulee taas ja ihan päinvastaisesta syystä kuin edellisessä korttelissa.

Jos rakkaassa suomenmaassaa menen kirkkoon johon vielä kuulun saattaa siellä saarnastuolissa olla pappi joka ajattelee minun joutuvan helvettiin.

Miksi?

Koska en kuulu tähän porukkaan jonka alalaji on jotakuinkin: Kristillinen / protestanttinen / evankelisluterilainen / Lestadiolainen / Vanhoillislestadiolainen / EiKuuluSukuunJonkaJäsenOnHeitettySaatanalle Hoitokouksessa

Siis tämä porukka johon kuuluu kuinka monta ihmistä? Jotka ovat sitä mieltä että vain heistä valitaan se taivaaseen menevä porukka.

Jos ei määrittelyksi riitä pelkkä Kristitty niin olkoon riittämättä. Olkaa hyvät ja vetäkää ittenne niin tiukkaan karsinaan ettei lopulta sinne mahdu ittenne lisäksi edes Jeesus.

Eli: Olen Kristitty. Olkaa hyvä veeällät, kertokaa kerrankin rehellisesti mielipiteenne että joudun helvettiin jos en ala vanhoillislestaksi. Sitä mieltähän te olette.

• en ole fake

Kyselin vain mielenkiinnolla, en lokeroidakseni ketään. Jos olet lukenut aikaisempia kirjoituksiani, niin olisit tämän havainnut.

Se on silleen, että kaikki syntyvät, toiset vl perheeseen ja jotkut helluntaiuskovaisten perheeseen, jotkut taas normi kristittyyn kotiin. Näiden lisäksi jotkut syntyvät ihan tavalliseen kotiin :)

Toisille lapsuus ja nuoruus antavat hyvän kasvualustan, toiset traumatisoituvat. Riippumatta minkälaisessa perheessä on kasvanut.

Itse ajattelen, että uskonnolliseen perheeseen syntyminen on monella tapaa suojaava asia. Ei siitä se enempi nyt.

Eli palatakseni tämän viestiketjun teemaan, niin mielestäni se on ihan oikeutettu, koska tämä on vanhoillislestadiolaisuus -palsta.

Mene rauhassa, uskosi on sinut pelastanut.

• hellariuskova

Tikkurilasta.

• Hyvä näin.

Suvussa aika paljon vl:lliä, joitakin muitakin uskonsuuntia on, siihen mahtuu tuomitsevia ja tuputtavia. Tältä palstalta saa päivitettyä tietoa kun heiltä sitä ei kyllä saa.

• ent. heinolalaisena 1

Saako? Minusta tämä palsta elää 1970 lukua, johon ajatonta aikaa elävä veljemme, mahdollisesti teologian tohtori, evankelista pastori Kalevi Kukkula-Laakso, Heinolan hulluntaiherätyksestä antaa oivan värilisän.

• Omon

Srk häviää kaikki sodat, olen vl mutta en Srk.lainen.

• Avoimuudella

Tämä on varmaan aika monen mielipide. Yhteisön perusoppi on oikea, mutta kukaan sydämestään uskovainen ei voi yhtyä "johdon" toimintatapoihin yhteisössä esilletulleissa ja -olleissa asioissa.

• Havaittua
        Avoimuudella kirjoitti:

Tämä on varmaan aika monen mielipide. Yhteisön perusoppi on oikea, mutta kukaan sydämestään uskovainen ei voi yhtyä "johdon" toimintatapoihin yhteisössä esilletulleissa ja -olleissa asioissa.

Itse asiassa ns. "johto" (SRK ry:n johtokunnan jäsenet ja osa puhujista) on tosiasiassa liberaalimpaa avarakatseisempaa väkeä kuin rivi-vl.t.

• 19+7

Olen vl-kodissa ja vl-suvun keskellä kasvanut. Olen aina inhonnut ja hävennyt vl-uskoa.

En ymmärrä, kuinka ihmiset suostuvat alistumaan SRK:n säännöille, hämmästelen vl-ihmisten tunteettomuutta ja uskon varjolla harjoitettua julmuutta.

Tasapuolisuuden nimissä inhoan myöskin hellariuskoa, vapareita ja muita älyttömiä uskontoja.

Raamattu ja kristinusko ylipäätään ovat varsin iljettäviä.

Olen onnellisesti ateisti.

• Martti Jyräs

Olen ateistikodin lapsi. Olen aina inhonnut kotona ateistista kasvatusta. Olen aina inhonnut ateistisia käsityksiä ja koulussa inhosin valheellista evoluutio-oppia.

Työmiehenä inhosin aina tehtaalla kommunistista propagandaa ja sosialistisia ajatuksia ja turhaa lakkoilua.

Nyt vanhempana olen löytänyt elämääni varsinaisen elämän eliksiirin: Jeesuksen Kristuksen. Hänessä minulla on kaikki. Ei tarvitse enää inhota, vaan pelkästään kiittää ja ylistää. Hän on minun syntieni Sovittaja ja sairauksieni Parantaja. Ylistys Hänelle!

• olen fantom

Niin mutta kerroppa mihin kuulut? Oletko VL vai XL? Täämä on tärkeä asia.

• xvl

Olen ex-vl, niinkuin (rekisteröimätön) nikkinikin kertoo. En ole kertonut vielä kenellekään vl:lle, mutta elän "epäuskoisen" ts. normaalia elämää. Olen myös eronnut kirkosta koska en usko Raamattuun. En tiedä mihin uskon, tiedän vain että en ole vl enkä ateistikaan. Olen jonkinlainen teisti vissiin mutta kaikki on vähän hämärää vielä.

• V. Arjo

Kysy neuvoa niiltä, jotka elivät ennen meitä, pidä kiinni siitä, mitä isämme ovat saaneet selville.
      Mehän olemme eilisen lapsia, emme me mitään tiedä, meidän päivämme maan päällä ovat kuin varjo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      207
      7148
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4682
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4534
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3312
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1727
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      18
      1707
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1590
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1479
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1257
    Aihe