Itsemurhasta

masentunut1

Ainut syy miksi en ole tehnyt sitä on se että äiti murtuisi siitä. Mutta en tiedä onko sekään oikein että joudun elämään masennuksessa. Olen jo 2-3 v ajan jatkuvasti ajatellut itsemurhaa. Jopa surullinen musiikki tai mikä tahansa joka muistuttaa jostain ikävästä saa kyyneleet silmään. Ajattelemaan mitä hyvästi kirjekuoreet sisältäisivät. Tuntuisi pahalta jättää vanhemmat mutta ei tästäkään mitään tule. Energiaa palaa suunnattomasti kun yritän jatkuvasti vastustaa noita ajatuksia. Ymmärrän kyllä ihmisten masennuksesta johtuvan itsemurhan. En tuomitse heitä.

15

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just me

      kuinka vanha oot? onko sulla ystäviä? Jotka välittää susta? Onko ketään jolle kertoa kaikki ajatukset? Jos ei niin mä voin jutella kyllä jos kaipaat juttuseuraa ja jonkun joka vois ehkä auttaa sua jatkamaan eteempäin elämässä (siis ihan elävänä en tarkota että kannustaisin itsariin)?

    • tpoam

      Se muuttuu joskus paremmaksi, vaikkei nyt tunnukaan siltä. Koeta vaan jaksaa, ja puhu vanhemmille tuosta olostas!

    • sos-kriisikeskus vastaa

      Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      sos-kriisikeskus / pekka

    • 65444566

      ei ikinä kannata luovuttaa

    • kokemusta on:)

      Itsekokeneena itsemurhan tehnyy hyvä kokemusoli 5/5 ja oikein mukavaa syksynjatkoa:))

    • fiksusf

      Ja siinä vielä kirjotat aika kova jätkä! :/ mutta trollailu tälläsestä asiasta on pepusta...

    • kokemusta on :))

      Ei oo pepusta vaa hauskaa

    • kokemusta on :))

      No ei läpäl

      • Jemppis

        Typerää kirjoittelua nimimerkiltä "kokemusta on", hyvin hyvin typerää. Jokaisen meidän elämä on arvokas ja tärkeä. Jokaisella meillä on tarkoitus ja kuten Haloo Helsinki laulaa "jokainen tänne jonkin jäljen jättää" :). Tämän keskustelun avaajalle sanon, että tahtoisin olla ystäväsi ja tehdä kaiken voitavani, jotta näkisit elämässäsi valoa. Sellaisiakin ihmisiä on maailmassa, jotka välittävät aidosti. Aloita vaikkapa sillä, että listaat joka päivä kolme asiaa, joista olet kiitollinen. Ihan vaikkapa hyvä ruoka tai kaunis ilma. Pian huomaat, että maailmassa on niin paljon hienoja asioita, joista voi olla kiitollinen. Toivottavasti luit tämän ja saat myös vastatakin tähän. :)


      • Eräs trotskilainen
        Jemppis kirjoitti:

        Typerää kirjoittelua nimimerkiltä "kokemusta on", hyvin hyvin typerää. Jokaisen meidän elämä on arvokas ja tärkeä. Jokaisella meillä on tarkoitus ja kuten Haloo Helsinki laulaa "jokainen tänne jonkin jäljen jättää" :). Tämän keskustelun avaajalle sanon, että tahtoisin olla ystäväsi ja tehdä kaiken voitavani, jotta näkisit elämässäsi valoa. Sellaisiakin ihmisiä on maailmassa, jotka välittävät aidosti. Aloita vaikkapa sillä, että listaat joka päivä kolme asiaa, joista olet kiitollinen. Ihan vaikkapa hyvä ruoka tai kaunis ilma. Pian huomaat, että maailmassa on niin paljon hienoja asioita, joista voi olla kiitollinen. Toivottavasti luit tämän ja saat myös vastatakin tähän. :)

        Ja kun vuosi vaihtuu, ala keräämään hyviä asioita. Joka päivä kirjoita lapulle jokin hieno juttu siitä päivästä ja pistä lappu purkkiin. Vuoden lopussa sulla on purkillinen hyviä asioita :)


    • thjeyuib

      Oooh

      We're no strangers to love
      You know the rules and so do I
      A full commitment's what I'm thinking of
      You wouldn't get this from any other guy

      I just wanna tell you how I'm feeling
      Gotta make you understand

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      We've known each other for so long
      Your heart's been aching, but
      You're too shy to say it
      Inside, we both know what's been going on
      We know the game and we're gonna play it

      And if you ask me how I'm feeling
      Don't tell me you're too blind to see

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      (Ooh, give you up)
      (Ooh, give you up)
      Never gonna give, never gonna give
      (Give you up)
      Never gonna give, never gonna give
      (Give you up)

      We've known each other for so long
      Your heart's been aching, but
      You're too shy to say it
      Inside, we both know what's been going on
      We know the game and we're gonna play it

      I just wanna tell you how I'm feeling
      Gotta make you understand

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      Never gonna give you up
      Never gonna let you down
      Never gonna run around and desert you
      Never gonna make you cry
      Never gonna say goodbye
      Never gonna tell a lie and hurt you

      • Tiedän kyllä

        Voin sanoa, että älä koskaan tee itsemurhaa. Minua kiusattiin 6 vuotta, ja olin menossa jo tekemään itsaria. Mutta juuri, kun olin tekemässä sitä, niin tapahtu niin uskomaton asia, että sitä ei voi tässä kertoa. Nyt olen todella onnellinen, eikä minua kiusata enää yhtään. Älä koskaan menetä toivoas.


      • simo kurki
        Tiedän kyllä kirjoitti:

        Voin sanoa, että älä koskaan tee itsemurhaa. Minua kiusattiin 6 vuotta, ja olin menossa jo tekemään itsaria. Mutta juuri, kun olin tekemässä sitä, niin tapahtu niin uskomaton asia, että sitä ei voi tässä kertoa. Nyt olen todella onnellinen, eikä minua kiusata enää yhtään. Älä koskaan menetä toivoas.

        Tein itsarin tos viikko sit. Suosittelen!


    • yellow
    • Se yks...

      Tiedän kyllä, haluaisin kuulla mitä tapahtui ettet tehnyt itsemurhaa. Nämä asiat ovat mielenkiintoisia, että jokin vain itsessään herää etkä tahdokkaan kuolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe