Meneekö lääkeaineet spermaan?

Hugo.

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, että meneekö lääkkeet myös spermaan. Lähinnä kiinnostaa seksissä, että onko nainen vaarassa, kun harrastaa suuseksiä tai mies vaarassa, kun tekee samaa.

Seurustelin kerran aika pienen naisen kanssa ja aina, kun hän otti suihin, niin hän pyörtyi nieltyään. Siitä epäilyni heräsi. Asiasta olen keskustellut kavereideni kanssa, mutta eihän he kuin saa kunnon naurut ja huvittava asiahan tämä kyllä vähän onkin.

Lääkäriltä en ole kehdannut kysyä, koska aika noloa olisi. Täällä käsittääkseni paljon sairaanhoitajia, jotka voi tietää verenkierron ja sperman yhden. Eli onko verenkierto jotenkin yhteydessä spermaan? Jos on, niin asia on selvä ja lääkeainepitoisuutta on myös spermassa.

14

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ihan tyttönen enä

      Kysy vaan rohkeasti lääkäriltä. Nainen kyselee gynekologilla hyvinkin intiimeistä asioista miesgynekologilta, jollaisella itsekin käyn. Mieluummin kuin naispuoleisella. Tämä perustuu kokemuksiini. Jotkut miehet kaipaavatkin vähän vastaavanlaista erikoilääkäriä, siis miehille. En tiedä, minkälaisia vastauksia urologi antaisi vai sanoisiko, että ei nyt ole aivan hänen alueeseensa kuuluva juttu.

      Saatuani ensimmäisen lapseni, synnytyslääkäri olisi antanut imettää, mutta lastenlääkäri ei. Niinpä molemmat lapseni ovat juoneet maitonsa tuttipullosta. Äidinmaitoon siis lääkeaineita erittyy jonkin verran, ilmeisesti hyvin vähän.

      Edellä mainitunlaista rakastelua olen harrastanut mieheni kanssa eikä ole tullut mieleenikään, että siinä olisi mitään sen erikoisempaa. No totta kai erityistä, mikä onkin sitten toisen ketjun juttuja.

      Ihmettelin, että joku olli klikannut miinuksen asialliseen kysymykseesi.

      • Ei ihan tyttönen enä

        Vielä jatkoa vastaukseeni. Naisen pyörtyminen jäi mietityttämään. Uskon vahvasti, ettei se liity mitenkään spermaan. Sen sijaan välillä orgasmi on aiheuttanut minulle päänsäryn ja joskus lievää huimausta. Luulisin sitä esiintyvän aina välillä naisilla. Verenpaine nousee ja pulssi kiihtyy. Jos vielä törmäät naiseen, joka pyörtyy, se onkin jo toinen juttu ja naisen pitäisi kysellä asiaa omalta lääkäriltään.


      • Hugo.
        Ei ihan tyttönen enä kirjoitti:

        Vielä jatkoa vastaukseeni. Naisen pyörtyminen jäi mietityttämään. Uskon vahvasti, ettei se liity mitenkään spermaan. Sen sijaan välillä orgasmi on aiheuttanut minulle päänsäryn ja joskus lievää huimausta. Luulisin sitä esiintyvän aina välillä naisilla. Verenpaine nousee ja pulssi kiihtyy. Jos vielä törmäät naiseen, joka pyörtyy, se onkin jo toinen juttu ja naisen pitäisi kysellä asiaa omalta lääkäriltään.

        Noin minun kaverit sanoivat, että orgasmista johtuisi, mutta itse en oikein uskonut. Tavallisen seksin orgasmissa ei nimittäin mitään pyörtymistä koskaan.

        Siihen naiseen en kyllä ikänä tule törmäämään ja kiitos muuten asiallisesta tai asiallisista vastauksistasi. Tuo miinustaminen nyt on seksiasioissa varmaan hauskaa ja onhan tämä itsestänikin vähän huvittava aihe, mutta voihan ne lääkkeet olla myrkkyä pienelle naiselle, joten aihe todella tärkeä.

        Ihmettelen muuten, että toisen lääkärisi sanoi, että voisit imettää. Luulisi ainakin rintojen maidon olevan yhdeydessä verenkiertoon. Kumma, että toiselta saanut toisen tiedon, että voisit imettää. Tässä muuten on aika lailla sama juttu. Ei ole ensimmäinen kerta, kun mieskin halusiasi imeä puolisonsa rintaa.


    • stellen

      Vaikea uskoa että siinä sperman määrässä olisi niin paljon, ja niin nopeasti vaikuttavia lääkeaineita, että nainen sen takia pyörtyy. Kestäähän siinä hetki ennen kuin lääkeaineet olisivat edes imeytyneet hänen verenkiertoonsa ja aiheuttaneet tuon pyörtymisen (vai miten nopeasta ajasta pyötymisessä nyt oli kyse?). Voisin kuvitella että kyse on ehkä hapen puutteesta, kun kiihottuneessa tilassa enimmäkseen nenän kautta hengittää. Tai ehkä hän ei hirveästi pidä nielemisestä..?
      Minulla ja miehelläni ei ole ollut mitään vastaavanlaisia ongelmia tai oireita.

      Kyllä noista kannattaa kysellä lääkäriltä. Itsekin kyselen nykyään kaikesta mahdollisesta, myös nolommista asioista.

      • stellen

        ja ei, en ole sairaanhoitaja, mutta vastailin nyt silti..


      • Hugo.

        En siinä kyllä bentsoja... Rivatril, joka voi tottumattomalle aiheuttaa tuon muun yhteydessä pyörtymisen. Nieltynä kitalakeekin ne vaikuttaa tottuneellekin nopeasti, mutta en tiedä, että voiko noin nopeasti vaikuttaa, koska pyörtyminen oli välitön laukeamisen jälkeen.

        Hyvin kuvailit, että hapen puute voi olla syynä. Kyllä sitä itsekin sentään nukahtaa kunnon orgasmiin. Rentouttaa ja ehkä myös hapen puute.


    • haloo4

      tottakai lääkkeet menevät myös spermaan, mutta tuskin naisen pyörtyminen siitä johtui.

      • Rankkaa hommaa

        Hugo saattoi naiselle kovan orgasmin mihin hän pyörttyi. Mikseipäs lääkeaineet erittyisi myös spermaan ?


      • Hugo.

        No olen kuullut, että ei imeytyisi, joten itselleni ei tottakai. Hän oli kyllä vain sairaanhoitaja eikä erikoistunut.

        Omasta mielestäni myös tottakai imeytyy myös spermaan, mutta kaikki ei samaa mieltä.


      • haloo4
        Hugo. kirjoitti:

        No olen kuullut, että ei imeytyisi, joten itselleni ei tottakai. Hän oli kyllä vain sairaanhoitaja eikä erikoistunut.

        Omasta mielestäni myös tottakai imeytyy myös spermaan, mutta kaikki ei samaa mieltä.

        Tästä sperma asiastakin on keskustelu kahden lastenneurologin ja oman neurologin kanssa viimeisen 1,5 vuoden aikana. He ovat sitä mieltä että menee.


      • stellen
        haloo4 kirjoitti:

        Tästä sperma asiastakin on keskustelu kahden lastenneurologin ja oman neurologin kanssa viimeisen 1,5 vuoden aikana. He ovat sitä mieltä että menee.

        Mutta missä määrin? Niin paljon että se aiheuttaa toiselle välittömän pyörtymisen?


      • haloo4
        stellen kirjoitti:

        Mutta missä määrin? Niin paljon että se aiheuttaa toiselle välittömän pyörtymisen?

        tuskinpa, eiköhän pyörtymisen syy ollut ihan joku muu.
        Vaikutus tuskin siirtyi naisen elimmistöön samanlaisena/yhtävoimakkaana.
        Ajatuskin on järjetön.


      • Hugo.
        haloo4 kirjoitti:

        tuskinpa, eiköhän pyörtymisen syy ollut ihan joku muu.
        Vaikutus tuskin siirtyi naisen elimmistöön samanlaisena/yhtävoimakkaana.
        Ajatuskin on järjetön.

        No siis sperman nielemissä se syy on. Pieni nainen ja voikakas lääkitys tai siis naisella jo lääkitystä ja joka ei sovi yhteen spermassa olevan pienenkään pitoisuuden kanssa. Mutta kiitoksia vastauksista. Jos kaksi neurologia sanoo, että imeytyy. Niin ehkä tähän luotettava ja itsekin kokemuksesta sitä mieltä.

        Olen nähnyt naisia, jotka pyörtyy lasillisesta viiniä ja sama on kyllä itselläni punaviinin kohdalla. Tiedä mitä punaviinissä on, mutta ei sovi näköjään minulle lukuisten kokeilujen perussteella.

        Nyt jään eniten miettimään tuota, että miten lääkäri on sanonut, että vauvaa voi rintaruokkia, vaikka syö lääkkeitä. Vauva on on todella pieni ja luulisi maidossa olevan verenkiertoon yhdeys tietenkin vai onko siinä jokin suodatin? Varmasti äidille ja lapselle rankka paikka, että ei voi antaa suoraan rinnasta.


      • stellen
        Hugo. kirjoitti:

        No siis sperman nielemissä se syy on. Pieni nainen ja voikakas lääkitys tai siis naisella jo lääkitystä ja joka ei sovi yhteen spermassa olevan pienenkään pitoisuuden kanssa. Mutta kiitoksia vastauksista. Jos kaksi neurologia sanoo, että imeytyy. Niin ehkä tähän luotettava ja itsekin kokemuksesta sitä mieltä.

        Olen nähnyt naisia, jotka pyörtyy lasillisesta viiniä ja sama on kyllä itselläni punaviinin kohdalla. Tiedä mitä punaviinissä on, mutta ei sovi näköjään minulle lukuisten kokeilujen perussteella.

        Nyt jään eniten miettimään tuota, että miten lääkäri on sanonut, että vauvaa voi rintaruokkia, vaikka syö lääkkeitä. Vauva on on todella pieni ja luulisi maidossa olevan verenkiertoon yhdeys tietenkin vai onko siinä jokin suodatin? Varmasti äidille ja lapselle rankka paikka, että ei voi antaa suoraan rinnasta.

        Itse en ole asiaan vielä perehtynyt, kun ei ole lapsia tullut tehtyä, mutta oliskohan lapset jo sikiö-vaiheessa tottuneet lääkitykseen (siihen mitä äidin on välttämätöntä ottaa).. ? Kyllähän lääkkeet pyritään jättämään mahdollisimman vähälle raskauden ja imettämisen aikana, jos olen oikein ymmärtänyt.

        Nämä lääkkeet on kyllä jokainen niin erilaisia ja aiheuttavat jo itse epileptikolle niin erilaisia oireita, että en ihmettelisi kyllä suuresti tuota pyörtymistäkään... Toivottavasti kuitenkin johtuu jostain muusta pienemmästä ja vaarattomasta seikasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe