Ostin kolme viikkoa sitten neljä upeaa punaista dahliaa ja siirsin ne isoon puutarhalaatikkoon, koska juuret tulivat jo purkeista ulos. Ne kukkivat viikon ja joka päivä jokin kukka alkoi muuttaa väriään ja tiputti värilehdet pois. Leikkasin kuihtuneita pois ja nyt ei ole yhtään kukkaa, mutta melkoisesti nuppuja, joista parista pilkistää muutama ruosteen värinen kukanalku. Muuten kukat voivat hyvin.
Missä vika? Oliko puutarhaliikkeessä lannoitettu reilusti, onko kastelussa tai paikassa ongelma? Kukat ovat puolivarjossa eteläseinustalla ja multa on tasaisen kostea. haluaisin talvettaa ne, vaan kannattaako?
Sama kävi samettikukille, isot keltaiset kukat muuttuivat muutamassa päivässä ruskea-keltaisiksi pienemmiksi kukiksi. Ne ovat samassa paikassa, jossa olen kesäisin samettikukkia pitänyt eikä tällaista ongelmaa ole.
Näinkö meitä huijataan kuten ruoan kanssa?
Dahlia lopetti kukkimisen
Ottaapäähän
0
150
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836269
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524443- 764197
- 1314081
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?513127Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263058Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72717- 322358
- 2042171
- 451945