Kuten tunnettua, ruosteenestoon on mitä kummallisimpia keinoja alkaen sinkityksestä, ruostemuuntimista ja päättyen jonnekin happomaaleihin.
Kuitenkin edelleen paras keino estä ruostuminen on VAIHTAA SE AUTO AJOISSA UUTEEN! En ymmärrä miksi jengi itkee sitä, kun se 2000-luvun romu mätänee.... Kauhea vaiva nähdään ja viiden vuoden päästä romu on kuitenkin paalattavana.
Auto on kuitenkin vain auto.
Tässä on kiistatta tehokkain keino estää ruostuminen
11
669
Vastaukset
- ei esty
Se vanha auto jatkaa ruostumistaa vaikka uuden ostaisikin ja kyllä se uusikin ruostuu
- väärä palsta
Täällä Suomessa ei kannata ostaa uutta autoa, koska muutaman ensimmäisen vuoden aikana hinta tippuu aivan älyttömästi. Eri asia on se, jos rahaa on taskut täysi.
- +++
Heh Heh " 2000-luvunromu. Et ole tainnut koskaan ollut autossa muuta kuin kyydissä.
- röhö
Tosi on. On edullaista ostaa vaikka 5 vuotta vanha auto. Pääosa hinan putoamisesta on tapahtunut ja käyttöaikaa on vielä toistakymmentä vuotta jäljellä.
- Volvo 14 vee
"käyttöaikaa on vielä toistakymmentä vuotta jäljellä"
Käyttöaikaa on jäljellä, jos ensimmäinen ostaja teetätti kunnolisen ruostesuojauksen...
- 17+11
-> ap
Jep, noinhan ne uusavuttomat ympäristöä paskottavat kulutussopulit tekee.
Todellinen ekoteko on pitää kalustoa hengissä mahdollismman pitkään.
Autohan ei ruostu, se ruostutetaan huonolla hoidolla. - :)))))))))))))))))))
Mä vaihdan noin vuoden kahden välein uutenn autoon aina
- 3000 e jää kynnyksel
Voi teitä uuden auton ostajia olisi paljon paljon paljon enemmän ?
- ikuinen tuli
Minä maalasin aikanaan autoni hammer ruosteenestomaalilla ja perkules kori ei ruostu ollenkaan. Autot pitäisi heti uutena maalata tuolla maalilla ja pohja myös.
- eikä ruostu
Onko ruostumaton teräs muka niin kallista, ettei siitä voi
autoa tehdä, pohjaa nyt edes? - On se
eikä ruostu kirjoitti:
Onko ruostumaton teräs muka niin kallista, ettei siitä voi
autoa tehdä, pohjaa nyt edes?Ruostumaton teräs on kallista, uuden auton ostaja ei halua maksaa siitä ettei pohja ruostu, eihän hän sitä autoa motaavuotta pidä kuitenkaan. Eikä autotehdas edes halua pidentää auton käyttöikää. Lisäksi pohjan ruostuminen ei suurimmassaosassa maita ole ongelma. Osa ruostumattoman teräksen lisähinnasta muodostuu materiaalista, mutta myös sen huono työstettävyys nostaa hintaa, ja lisäksi se on painavampaa, joka nostaa polttoaineen kulutusta.
Ainoa "ruostumaton" järkevä materiaali auton korissa on alumiini. Mutta alumiinin ongelmana on kemiallinen korroosio, mitä tapahtuu alumiinin ja teräksen liitoksessa, vanhemmiten osien irtisaaminen on lähes mahdotonta, mikä nostaa korjaamisen hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 665190
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai584628Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234579Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381907- 851533
- 921494
- 2351380
- 3231097
- 200971
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51903