Kuten tunnettua, ruosteenestoon on mitä kummallisimpia keinoja alkaen sinkityksestä, ruostemuuntimista ja päättyen jonnekin happomaaleihin.
Kuitenkin edelleen paras keino estä ruostuminen on VAIHTAA SE AUTO AJOISSA UUTEEN! En ymmärrä miksi jengi itkee sitä, kun se 2000-luvun romu mätänee.... Kauhea vaiva nähdään ja viiden vuoden päästä romu on kuitenkin paalattavana.
Auto on kuitenkin vain auto.
Tässä on kiistatta tehokkain keino estää ruostuminen
11
610
Vastaukset
- ei esty
Se vanha auto jatkaa ruostumistaa vaikka uuden ostaisikin ja kyllä se uusikin ruostuu
- väärä palsta
Täällä Suomessa ei kannata ostaa uutta autoa, koska muutaman ensimmäisen vuoden aikana hinta tippuu aivan älyttömästi. Eri asia on se, jos rahaa on taskut täysi.
- +++
Heh Heh " 2000-luvunromu. Et ole tainnut koskaan ollut autossa muuta kuin kyydissä.
- röhö
Tosi on. On edullaista ostaa vaikka 5 vuotta vanha auto. Pääosa hinan putoamisesta on tapahtunut ja käyttöaikaa on vielä toistakymmentä vuotta jäljellä.
- Volvo 14 vee
"käyttöaikaa on vielä toistakymmentä vuotta jäljellä"
Käyttöaikaa on jäljellä, jos ensimmäinen ostaja teetätti kunnolisen ruostesuojauksen...
- 17+11
-> ap
Jep, noinhan ne uusavuttomat ympäristöä paskottavat kulutussopulit tekee.
Todellinen ekoteko on pitää kalustoa hengissä mahdollismman pitkään.
Autohan ei ruostu, se ruostutetaan huonolla hoidolla. - :)))))))))))))))))))
Mä vaihdan noin vuoden kahden välein uutenn autoon aina
- 3000 e jää kynnyksel
Voi teitä uuden auton ostajia olisi paljon paljon paljon enemmän ?
- ikuinen tuli
Minä maalasin aikanaan autoni hammer ruosteenestomaalilla ja perkules kori ei ruostu ollenkaan. Autot pitäisi heti uutena maalata tuolla maalilla ja pohja myös.
- eikä ruostu
Onko ruostumaton teräs muka niin kallista, ettei siitä voi
autoa tehdä, pohjaa nyt edes? - On se
eikä ruostu kirjoitti:
Onko ruostumaton teräs muka niin kallista, ettei siitä voi
autoa tehdä, pohjaa nyt edes?Ruostumaton teräs on kallista, uuden auton ostaja ei halua maksaa siitä ettei pohja ruostu, eihän hän sitä autoa motaavuotta pidä kuitenkaan. Eikä autotehdas edes halua pidentää auton käyttöikää. Lisäksi pohjan ruostuminen ei suurimmassaosassa maita ole ongelma. Osa ruostumattoman teräksen lisähinnasta muodostuu materiaalista, mutta myös sen huono työstettävyys nostaa hintaa, ja lisäksi se on painavampaa, joka nostaa polttoaineen kulutusta.
Ainoa "ruostumaton" järkevä materiaali auton korissa on alumiini. Mutta alumiinin ongelmana on kemiallinen korroosio, mitä tapahtuu alumiinin ja teräksen liitoksessa, vanhemmiten osien irtisaaminen on lähes mahdotonta, mikä nostaa korjaamisen hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831589Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721400Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2301366Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301- 111142
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029- 90975
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973