Olen ujo ja hiljainen. Puhumattomuuteni/vähäsanaisuuteni johtuu lähinnä ujoudesta, mutta osakseen myös siitä, että pelkään ihmisten vihaavan minua. En uskalla olla oma itseni, koska tiedän, että osa ihmisistä kokisi minut ärsyttävänä. En uskalla ilmaista omia mielipiteitäni, en uskalla ottaa osaa keskusteluihin. Pelkään, että puhuisin liikaa ja se ärsyttäisi ihmisiä.
Miten voisin alkaa olla oma itseni ja unohtaa miellyttämisen tarpeeni? Miten voisin vain hyväksyä sen, että osa ihmisistä ei joka tapauksessa pidä minusta, olisin sitten minkälainen vain. Olin jossain vaiheessa uudelle paikkakunnalle muuttaneena jo karistanut ison osan ujoudestani pois ja olin jopa suht puhelias. Sitten eräs ihminen sanoi minulle, että olen ärsyttävä. Huomasin vasta sitten, että hän selvästi ärsyyntyi puheliaisuudestani, mielipiteistäni ja luonteestani. Olin vasta vihdoin päässyt eroon suuresta osasta ujoudestani ja käännyin tuon kommentin vuoksi takaisin kuoreeni. Minua harmittaa niin paljon, että tuon ihmisen täytyi sanoa suoraan minulle käytännössä vihaavansa minua. Mielestäni tuo on asia, joka on pidetään omassa tiedossa. En minäkään tykkää kaikista ihmisistä, mutta tulen silti kaikkien kanssa toimeen, enkä koe tarvetta käydä sanomassa näille ihmisille mitään aiheesta.
Miellyttämisen tarve
2
492
Vastaukset
- 13+18
Kuka ja missä tilanteessa toinen sanoi, että olet ärsyttävä? Aika törkeää. Kannattaa sivuuttaa tuollaiset kommentit.
Olen kyllä itsekin huomannut, että muilla ihmisillä on tapana laukoa negatiivisia asioita juuri ujoille ja hyväntahtoisille ihmisille. Itseä on haukuttu rumaksi ihan tosta vain kun seison itse vieressä, ihan kuin se olisi ok. Itse en koskaan tekisi noin.
Olen itsekin hiljainen ja joka paikassa sitä ihmetellään "voisit sä joskus jutellakin" "miksi olet noin hiljainen" - Fabber1
Nella ja 13 18
Oletteko kuullut lausetta: "Ei hullu häpee puheitansa".......Älkää milloinkaan
Välittäkö niistä...ja niitä on paljon
Samanarvoista jos koira haukkuu teitä ette tuskin siitä loukkaannu
KUKAAN viisas koskaan EI päästä törkeyksiä suustaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716167- 1335514
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663412Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091767Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3771271- 361213
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889