Ylioppilasko meitä johtaa ?

Karhinmäki

Virkkunen ja Ihalainen ei edes ylioppilaita...heh..heh..ja viisaita kuin mikä..heh..hehe

Opettajakin ihmetteli Kataisen arvosanaa: "Sain ysin päättötodistukseen, mutta kirjoitin approbaturin"
Pääministeri Jyrki Katainen ei päässyt heti lukion jälkeen yliopistoon vaan haki lihakaupasta vauhtia uusintayritykseen.
Pääministeri Jyrki Katainen ei päässyt heti lukion jälkeen yliopistoon vaan haki lihakaupasta vauhtia uusintayritykseen.
Markku Ulander
Julkaistu: 27.5.2013 18:07

Heinäkuussa 1990 Vaasan yliopiston pääsykokeiden tulokset olivat tulleet julki. Jyrki Kataisen nimeä ei valittujen joukossa näkynyt.
- Hain lukemaan kauppatieteitä heti lukion jälkeen, mutta en päässyt sisään. Ehkä valmistautuminen ei ollut parasta mahdollista, nykyinen pääministeri Jyrki Katainen muistelee IS:lle.

Ylioppilaskirjoitusten jälkeen Kataiselle oli selvää, että hän hakeutuu akateemisiin jatko-opintoihin. Kirjoitukset menivät kohtuullisesti, yleisarvosanaksi tuli cum laude.

- Ranska minua jäi harmittamaan. Sain ysin päättötodistukseen, mutta kirjoitin approbaturin. Opettajakin sitä vähän ihmetteli.

- Muuten tulokset olivat aika lailla odotettuja.

Kun Vaasan yliopiston ovi sulkeutui, siilinjärveläisen ruokakaupan ovi aukesi. Katainen sai pestin lihatiskiltä. Samaan aikaan hän teki opettajan sijaisuuksia ja valmistautui valtiotieteellisen pääsykokeisiin.

- Siellä kaupassa ja koululla pääsi kunnolla kiinni aikuisten maailmaan. Samalla vahvistui halu päästä jatko-opintoihin ja keväällä minut sitten Tampereen yliopistoon hyväksyttiin, Katainen muistelee.

Tänäkin kesänä moni uusi ylioppilas joutuu pettymään, kun haluttua opiskelupaikkaa ei tule. Tilastojen mukaan ongelma on suurempi nuorilla miehillä kuin naisilla.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulehan tolvana

Henna Virkkunen on kohta tohtori. Hän on koulutukseltaan filosofian lisensiaatti ja valmistelee väitöskirjaa ministereiden eroon johtaneista skandaaleista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Henna_Virkkunen

Virkkunen ei ole ehtinyt kuluttaan takamuksiaan lukion penkillä, kun on tehnyt töitä. Paljon arvostettavampaa tietä hän on opinnoissaankin niin pitkälle päässyt. Ei tosin ainoa lajissaan, harvinainen kyllä. Tekniikan puolelta on tullut tohtoreita ilamn luokkaakaan oppikoulua linjaa ammattikoulu-teknillinen koulu-teknillinen opisto-teknillinen korkeakoulu-tekn.lis-tekn.toht.

Mutta sinun lahjat ei varmaan riittäneet peruskoulunkaan läpikäymiseen.

Ihalaisen kokemus on pätevöittänyt hänet ministerin tehtäväänsä aivan harvinaisen hyvin.

• Meit ei krvat purist

Virkkunen ja Ihalainen ei edes ylioppilaita.
      -ei ole niin..
      Arhinmäki on ylioppilas, mutta ei sitten muuta.
      Heinäluoma on ylioppilas, muttei sitten muuta.

Henna Virkkunen ei ole ylioppilas, vaikka olikin ennen hevosharrastukselleen omistautumistaan opiskellut vuoden ajan iltalukiossa.

Mitä tuumaisit jos hra Hakkarainen olisi seuraavan hallituksen ministeri.
      Hänkään ei tainnut olla ylioopilas. Vaikka opetusministeri.
      Menisi siinä kuin nämäkin.

Toivotan hyvää yötä. Itseni ja Teuvon puolesta.
      http://www.eduskunta.fi/fakta/edustaja/kuvat/1107.jpg

• Aivan sama, mikä oppiarvo on -, idiotismi, narsismi ja halu laajan tuhon aiheuttamiseen ei ole siihen liitoksissa, kuten on nähtävissä noiden nykypolitikkojen touhuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1597
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1458
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      839
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      809
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      708
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      690
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      669
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe