Olen muuttamassa Poriin ja mietin millaista seutua on Pormestarinluoto (esim. Keulantie)? Olen kuullut alueesta negatiivisiä kommetteja (rauhatonta, slummia jne..), onko näissä väitteissä perää?
Pormestarinluoto?
80
19367
Vastaukset
- IKL
...on.
- kiki
Ei ole. Yhtä hyvä paikka, kuin muutkin Porissa tai koko Suomessa.Hienot jokimaisemat ja lenkkipolut.Joka paikasta löytyy hyvää seuraa sekä huonoa seuraa.
- yngve
häirikköjä ja roskasakkia.
yläkerran naapuri saattaa mennä parvekkeesi ohi (lujaa) vaikka asuisit vitosessa..- tor
Naapuri menee varmaankin parvekkeesi ohi ylhäältä alaspäin. Meneekö koskaan alhaalta ylöspäin?
- yngve
tor kirjoitti:
Naapuri menee varmaankin parvekkeesi ohi ylhäältä alaspäin. Meneekö koskaan alhaalta ylöspäin?
hirveissä viinan tuskissa.
- Anonyymi
tor kirjoitti:
Hyvin paljon on mahdollista tänä tekniikan aikakaudella onhan keksitty tikaspuut ja köysi niin se vaan porkkakin menee kohti uutta aikautta näin se on nähtävä.
- on Pormestarinluoto
Olen asunut itse siellä vuosina 1972 - 2000 ja tuttujani asuu siellä edelleen. Aivan mahtava alue, kävelymatka ihanaan Kirjurinluotoon ja kaupungille samoin. Muuta Purjeentielle, niin olet paratiisissa.
- K.V
Niin... Itse asun tällä hetkellä pormestarinluodossa. Keulantiellä... Olen asunut nyt täällä miltei vuoden, ja en ainakaan vielä osaa paikkaa sen koommin moittia. Kerrostalolähiö on kerrostalolähiö. Kyllähän tänne häirikköjäkin mahtuu, mutta ainakin omassa kerrostalossa niitä ei ole... Keulantien päässä olevissa taloissa aina silloin tällöin näyttää poliisiauto piipahtavan...
Asunnot ovat täällä ainakin superhalpoja... Kysele hieman, että onko kerrostaloissa kaupungin vuokra kämppiä. Jos on, niin mieti muuttamista uudelleen... Yleensä nuo kaupungin vuokraamat kämpät ovat niitä, missä niitä pulsuja ja huligaaneja asuu. - ex-Porilainen
K.V kirjoitti:
Niin... Itse asun tällä hetkellä pormestarinluodossa. Keulantiellä... Olen asunut nyt täällä miltei vuoden, ja en ainakaan vielä osaa paikkaa sen koommin moittia. Kerrostalolähiö on kerrostalolähiö. Kyllähän tänne häirikköjäkin mahtuu, mutta ainakin omassa kerrostalossa niitä ei ole... Keulantien päässä olevissa taloissa aina silloin tällöin näyttää poliisiauto piipahtavan...
Asunnot ovat täällä ainakin superhalpoja... Kysele hieman, että onko kerrostaloissa kaupungin vuokra kämppiä. Jos on, niin mieti muuttamista uudelleen... Yleensä nuo kaupungin vuokraamat kämpät ovat niitä, missä niitä pulsuja ja huligaaneja asuu.vuokrakämppiä, joten siellä ei asu ns.sossun elättejä ainakaan niin paljon kuin Keulantien tietyissä taloissa ja on lähempänä kauppoja ja kioskia.
- jaa...
ex-Porilainen kirjoitti:
vuokrakämppiä, joten siellä ei asu ns.sossun elättejä ainakaan niin paljon kuin Keulantien tietyissä taloissa ja on lähempänä kauppoja ja kioskia.
sossun elättejä elää ihan yhtälailla.
- kimmo
Olen asunut porkassa koko nuoruuteni. Pääsin juuri 8.kerran vapaaksi vankilasta.
- purjeentiellä asuva
jaa... kirjoitti:
sossun elättejä elää ihan yhtälailla.
Joo tottaa...
mä en nyt siis ala haastamaan riitaa, mutta
mä itse asun purjeentiellä ja mun käsittääkseni nää suurin osa purjeentien kämpistä on omistusasuntoja. Ainakin purjeentie 1 ja mun käsittääkseni ainakin myös 2. ja 3.kin. - Anonyymi
Purjeentie 1 asukasyhdistys on rikollisjärjestö.
- Anonyymi
kimmo kirjoitti:
Olen asunut porkassa koko nuoruuteni. Pääsin juuri 8.kerran vapaaksi vankilasta.
Oletko Kalkkunakaulan sukulainen, sen uskovan narsistin?
- Jaakko83
Itse omistan oman asunnon Keulantieltä eikä todellakaan ole levotonta tai slummi aluetta...
Tällä Alueella vaan on huono maine menneisyyden vuoksi, mutta eipäs mua haittaa hyvä paikka rauhallinen ja halpaa juuri huonon maineen vuoksi. - leia
Kyllä Porkka on rauhoittunut lähiaikoina aika paljon..
- työtön
Paikallinen sanomalehti on kuluneen vuoden aikana julkaissut pari tilastoa (varmaan monia, mutta nämä nyt muistuu mieleen):
1. korkein työttömyysprosentti oli juuri pormestarinluodossa (50%)
2. Väkivaltarikosten määrä eri alueilla, porkan ylle oli piirretty paljon suurempi ympyrä kuvaamaan välivaltarikosten määrää kuin ydin keskustan -missä nyt vähän väliä ammutaan ihmisiä hengiltä.
Eikös porkalla ole oma liikkuvapoliisi yksikkökin... - paavo
työtön kirjoitti:
Paikallinen sanomalehti on kuluneen vuoden aikana julkaissut pari tilastoa (varmaan monia, mutta nämä nyt muistuu mieleen):
2. Väkivaltarikosten määrä eri alueilla, porkan ylle oli piirretty paljon suurempi ympyrä kuvaamaan välivaltarikosten määrää kuin ydin keskustan -missä nyt vähän väliä ammutaan ihmisiä hengiltä.
Eikös porkalla ole oma liikkuvapoliisi yksikkökin...oma kodinturvajoukko, joka valvoo kuulemma viikonloppu yöt. taitaa olla jotkut liivit päällä. kerran meinaan olin aika kaasuissa nukahtanut nurmelle ja nuo joukot tuli mua herättelee.
- pahvikoulu
paavo kirjoitti:
oma kodinturvajoukko, joka valvoo kuulemma viikonloppu yöt. taitaa olla jotkut liivit päällä. kerran meinaan olin aika kaasuissa nukahtanut nurmelle ja nuo joukot tuli mua herättelee.
1974-1980 parasta paikkaa mis junnuna asunu
- Lmaytöeh
pahvikoulu kirjoitti:
1974-1980 parasta paikkaa mis junnuna asunu
Mimmost Porkas oli sillo -70-luvul? Ei varmaa ollu kovi nurmikkoist eikä puistomasit niinku nykyää... Misä Keulatie talos asuit, jos numeroo muistat? Varmaa turha myähäs tulee tää ku nyt vast näit lueskelen mut...
- pahvikoulu
Lmaytöeh kirjoitti:
Mimmost Porkas oli sillo -70-luvul? Ei varmaa ollu kovi nurmikkoist eikä puistomasit niinku nykyää... Misä Keulatie talos asuit, jos numeroo muistat? Varmaa turha myähäs tulee tää ku nyt vast näit lueskelen mut...
5
- Anonyymi
työtön kirjoitti:
Eikös porkalla ole oma liikkuvapoliisi yksikkökin...Porkkaan, sampolaan, väinölään ja impolaan tarvitaan liikkuva eutanasia yksikkö joka hoitaa mullan rauhaan kaikki vapaalla riekkuvat pikkukriminaalit ja narkit tavattaessa.
- Porkkalainen
Mitä pormestarinluotoa haukuttu...
Miettikää kuinka paljon huonompaa aluetta Impola Sampola Väinölä ja Pihlava esimerkiksi on!!!
Täältä on kaikenlisäksi saatu paljon mustalaisia pois.- Ex porkkalainen
Porkka siistitty on aika reippaasti, kaksi porin pahinta slummia on juuri pihlavan ja sampolan (väinölä) alue. Kaksi aluetta joihin en muuta kirveelläkään ikinä.
- ???
Mitä vikaaa pihlavassa mukamas on??
Porkka paljon paskempi alue. - tyttö
Ex porkkalainen kirjoitti:
Porkka siistitty on aika reippaasti, kaksi porin pahinta slummia on juuri pihlavan ja sampolan (väinölä) alue. Kaksi aluetta joihin en muuta kirveelläkään ikinä.
Onnex toi väinölä oli suluissa, kun ei oo todellakaan "slummi"...Kannattais ottaa asioista selvää ennenkun puhuu...!!!
- porkkalainen
että moitit sampolaa,väinolää,impolaa, pihlavaa,
lueppa asuinalueet niissä kilpaa moititaan lähiöitä.
sampolassa 31 vuotta asunut ei moitteen sijaa
se oli media kun keksi -70 luvulla pistää hinnat alas
lähiöissä.
täällä vuokratalot on tehty palveluasunnoiksi vanhuksille
ja on muutenkin ikäihmisiä suurin osa. - nötterööö
sampola ei oo mtn huonoa aluetta,vaikka ittekkin niin ensin kuvittelin.
oon asunut sampolassa nyt puol vuotta eikä tääl liiku ketään eikä mitään koskaa,oli yö tai aamu, vkl tai arki.
väinöläkin on ihan ok aluetta,mutta enemmän teiniroikkujoita siellä.ja impolassa on vaan mustalaisia paljon..
mut porkkaan en ite muuttais vaikka mikä olis,vaikka ihan rauhallista seutua onkin - väinölä=skeidaa
tyttö kirjoitti:
Onnex toi väinölä oli suluissa, kun ei oo todellakaan "slummi"...Kannattais ottaa asioista selvää ennenkun puhuu...!!!
Väinölässä on mustalaisia ja venäläisiä aivan tolkuttomasti.
Juuri ei ole kauaa aikaa kun näin eräiden henkilöiden tekevän huu**kauppaa kulmalla.
Tosin, paskaako mä siitä.Senkun tappavat ittensä sillä aineella.omapahan on asiansa.Mutta just esim väinölään en tosiaan ole muuttamassa.Eikä sitä ole liioin syytä kehua hyväksi asuinalueeksikaan. - TrustNo1
väinölä=skeidaa kirjoitti:
Väinölässä on mustalaisia ja venäläisiä aivan tolkuttomasti.
Juuri ei ole kauaa aikaa kun näin eräiden henkilöiden tekevän huu**kauppaa kulmalla.
Tosin, paskaako mä siitä.Senkun tappavat ittensä sillä aineella.omapahan on asiansa.Mutta just esim väinölään en tosiaan ole muuttamassa.Eikä sitä ole liioin syytä kehua hyväksi asuinalueeksikaan.Samaa mieltä.
Onneks ei enää asuta niitten hullujen seurassa.
Varsinkin L.kartanontien kerrostalojen asukkaat.
Jotkut oli ihan järkeviä ja kivoja mutta suurin osa pimahtanutta porukkaa. - löpölöpö
Porkka, Impola, Sampola ja Väinölä ainakin on maineensa vankeja. Hyviä paikkoja kaikki asua.
Pihlavasta en tie.. - 1970
löpölöpö kirjoitti:
Porkka, Impola, Sampola ja Väinölä ainakin on maineensa vankeja. Hyviä paikkoja kaikki asua.
Pihlavasta en tie..sinä sen sanoit
- SIVISTUSTÄ PYYDÄN
SINULLE EX PORKKALAINEN EI SUOMESSA OLE SLUMMEJA
- Anonyymi
Sampolaa haukutte kyllä ihan turhaan!Jos et ole itse asunut kyseisellä paikkakunnalla.Minä asunut,47 vuotta.Tyytyväinen olen ollut.Meitä tyytyväisiä,on paljon muitakin,kuin minä.Töissä käyvä mummeli.
- Asukas
...todella paljon tiestä, talosta ja eniten rapusta ja naapureista viihtyykö Porkassa. Itse asun Purjeentiellä isossa talossa missä on lapsiperheitä, mutta ne ovat keskittyneet pääasiassa C- ja D- rappuihin eli oma rappuni on varmasti rauhallisimmasta päästä.
Työkaveri taas asuu Keulantiellä pienessä kerrostalossa, kämpät yksityisten omistamia ja yksi naapuri on onnistunut pilaamaan koko rapun elämän! Olen kuullut monet kauhutarinat miten oven takana on vuorotellen verta/oksennusta/paskaa. Harmittaa kun tuollaiset pulsut pilaa oikeasti hyvän asuinalueen maineen.
Vuokrat ja kämppien hinnat on kyllä sikamaisen halpoja, tosin jos omaksi meinaa ostaa kannattaa ehkä hieman enemmän panostaa taloon ja asukkaisiin tutusmiseen.
Luontoihmisenä minulle on tärkeää että joki on lähellä eikä ikkunasta ulos katsottaessa näe suoraan naapurin olohuoneeseen vaan talojen välissä on väljyyttä. Itseäni inhottaisi ajatus asua esim. Pihlavan betonilähiössä joka on kaukana keskustasta. Autottomana ihmisenä arvostan Porkassa sitä että pyörällä pääsee nopeasti keskustaan kesät talvet.
Tänne vaan meidän joukkoon, on minuakin haukuttu hulluksi ja rohkeaksikin kun uskallan täällä asua!- ex-porilainen
Voitko antaa talon numeron missä asut? Olen itse asunut Purjeentiellä kahdessa eri talossa aikoinani monia vuosia ja kiinnostaisi tietää!
- ...
Itse asun Keulantiellä omistus asunnossa jonka vuosi sitten ostin en kyllä ole koskaan kerrostalossa jossa asun törmännyt koskaan vereen/oksennukseen/paskaan, mutta ehkä mä vaan olen osannut valita ostaessani juuri täydellisen kerrostalon ja oikean rapun jossa elää pelkkiä vanhuksia minun lisäkseni.
- Asukas
ex-porilainen kirjoitti:
Voitko antaa talon numeron missä asut? Olen itse asunut Purjeentiellä kahdessa eri talossa aikoinani monia vuosia ja kiinnostaisi tietää!
...sanon että toinen seitsenkerroksinen oikealla niin sun pitäisi tietää ;)
- Asukas
... kirjoitti:
Itse asun Keulantiellä omistus asunnossa jonka vuosi sitten ostin en kyllä ole koskaan kerrostalossa jossa asun törmännyt koskaan vereen/oksennukseen/paskaan, mutta ehkä mä vaan olen osannut valita ostaessani juuri täydellisen kerrostalon ja oikean rapun jossa elää pelkkiä vanhuksia minun lisäkseni.
Riippuu siis todellakin rapusta ja naapureista mitä ovensa takaa voi löytää. Työkaverin talo on muuten ihan ok, mutta tuo yksi pulsu ei ole muuta kuin yllätyksiä täynnä; voi keskellä yötä tulla pummimaan tupakkaa jne. Onneksi työkaveri ei ole mikään pikkuinen kaveri, joskus kyllä hirvittää kun se kertoo naapurin tempauksista...
- tiia-94
ex-porilainen kirjoitti:
tää ´´asukas´´ tarkotti ilmeisesti purjeentie 5:sta.
Itse asun 1:ssä.
- Länsi-pori on paras
Älä vaan sinne muuta!!!
- Tom
Kehtaatkin verrata Väinölää johonkin Porkan paskakasaan,missä ei uskalla edes kulkea iltaisin,ja sitäpaitsi Väinölä ei ole tosiaankaan mikään slummi,Väinölässä on vain pari pahennusta aiheuttavaa henkilöä ja sitäpaitsi Porkassa on ylivoimaisesti suurin työttömyys prosentti,että ole hiljaa vaan siellä.
- Mariel-81
Olen asunut Pormestarinluodossa rivitalossa 2,5 vuotta eikä ole mitään valittamista. Naapurit ovat mukavia lapsiperheitä sekä eläkeläispariskuntia.
Kerrostaloalueesta en osaa sanoa juuri mitään. Tutuilta olen kuullut, että alue on rauhoittunut todella paljon. Ei Porkka kai ole sen kummempi alue asua kuin vaikkapa keskusta, Sampola tai Pihlava... - äiti81
olen itse asunut tuolla kadulla eiole kylläkään mikään levoton paikka. ylähangantie on aika rauhaton paikka missä kaupat ym.
- tiia-94
Pikkuriikkinen korjaus.
Asun itse purjeentiellä ja tiedän kyllä sanoa,
että kaupat ovat Alahangantiellä.
- mazzabeach
Ei keulantie ja pormestari ole nykyän niin pahaa aluetta kuin on ollut silloin kun maineen sai. sieltä on potkittu pois melkein kaikki ns. kriminaalit mutta tottakai siellä vielä jotain tapahtuu mutta todella harvoin. suosittelen paikkaa kyllä.
- mazzabeach
Jos jokin syy on miksi et haluaisi porkkaan niin tässä listaa hieman muuttamisen kannalta.
-Valtakatu " Lähellä keskustaa suht halpoja yksiöitä
-Kuukkari (6:des osa) Halpoja kämppiä, rauhallista.
mutta löytyy myös -jotkut kämpät hieman huonossa jamassa.
-Viikkari, hyviä kerrostaloja ja suht edulista mutta myös välillä hieman rauhatonta " pulsuja"
-Kiertokatu, suosittelen ! kaikki lähelä ja aika edullista.
Kysy asuntoja esim. porin yh-asunnot vaikka nimi kuulostaa hölmötä ;) - aksjfdajhdfgk
mazzabeach kirjoitti:
Jos jokin syy on miksi et haluaisi porkkaan niin tässä listaa hieman muuttamisen kannalta.
-Valtakatu " Lähellä keskustaa suht halpoja yksiöitä
-Kuukkari (6:des osa) Halpoja kämppiä, rauhallista.
mutta löytyy myös -jotkut kämpät hieman huonossa jamassa.
-Viikkari, hyviä kerrostaloja ja suht edulista mutta myös välillä hieman rauhatonta " pulsuja"
-Kiertokatu, suosittelen ! kaikki lähelä ja aika edullista.
Kysy asuntoja esim. porin yh-asunnot vaikka nimi kuulostaa hölmötä ;)Meillä oli Keulantiellä pari viikkoa auto lukitsematta eikä yhtään ainutta tavaraa hävinnyt vaikka olisi ollut vaikka mitä mitä viedä!
- todellakin
hurjasti talosta tai -yhtiöstä. Itse omistan osakkeen yhtiöstä, jossa on aina ollut pelkkiä omistusasuntoja ja elo tosi rauhallista. Naapurin vuokratalot taas ovat aivan toista maata. Sijaintihan asuinalueella on loistava.
Ns. liikekeskukselle kaupungin olisi kyllä jo aika tehdä jotain.- suurennuslasin alta pois
älä vaan alahangantie 8 muuta.ystävän neuvo!!!
- Cerveza
Maailman paras mesta, kamaa löytyy ja baari.
Voiko ihminen muuta toivoa. - sesam
Itse olen asunut porkan alkupäässä (kaupoilla) 10v. lapsena ja nyt muutin oman lapseni kanssa takaisin. Ja täytyy sanoa että rauhallista on. En pelännyt koskaan muksuna eikä pelota nytkään vaikka koiraakin ulkoilutan vielä puoliltaöin, oli viikonloppu tai arki niin hiljaista on. Joka kaupunginosassa varmasti joskus on rauhatonta. Suosittelen kyllä tänne muuttoa.
- kahden lapsen äiti
itse asuin 5 vuotta porkassa eikä ole mitään pahaa sanottaa paikasta:)
- porionscheisseä
Huumeita ja kaikenlaisia kliffoja pillereitä on saatavilla vaikka mistä ja niitä myös porkkalaiset imee kuin sienet.Se baarikin on surkeaa porukkaa täynnä.Hampuuseja pahimmasta päästä.
Porkka on paska paikka, mutta huonomminkin voisi olla.Voisit muuttaa vaikka sampola/impola akselille jolloin autosi tärveltäisiin joka yö uusiksi ja hisseihin paskannetaan.
Pihlavakin on surkeaa seutua.
Nykyisin, porin keskustakaan ei pahemmin plussapisteitä saa.Talvisin näkee t-paitoihin pukeutuneita mulkkuja, jotka juoksevat lähitaloista esim. kinoon tappelemaan huumepäissään wc tiloihin.Sieltä sitten on helppo päästä nopeasti karkuun ennenkuin portsari tulee, kun ei tarvi jonotella narikassa takkiaan.
Baarien ovilla pitäisi ottaa paskasakilta sormenjäljet jo tullessa ovella jotta voitaisiin saada edesvastuuseen tärvellystä wc tilasta , tappeluksista ja muusta sikailusta.
Kyllä kovasti koitetaan kiillottaa porikuvaa tälläkin palstalla, mutta se vanha selitys että kun muuallakin on tätä, ei tosiaan poista porista niitä ongelmia tai vähennä niitä.Se on hassua miten se ei mene jakeluun.- antaas olla jo
Aina puhutaan Porkasta Sampolasta Impola Väinolä Pihlava .
Asuu sitä muuaallakin Porissa .
juoppoja
huumehörhöjä
sossun varassa olevia
maahanmuuttajia
tummia
ELI EI LEIMATA NÄITÄ ASUINALUEITA.
ps.jos et ole asunut näissä et tiedä muuta
mitä joku kertoo tai satakunnan kansa vuodelta 1970 - Anonyymi
antaas olla jo kirjoitti:
Aina puhutaan Porkasta Sampolasta Impola Väinolä Pihlava .
Asuu sitä muuaallakin Porissa .
juoppoja
huumehörhöjä
sossun varassa olevia
maahanmuuttajia
tummia
ELI EI LEIMATA NÄITÄ ASUINALUEITA.
ps.jos et ole asunut näissä et tiedä muuta
mitä joku kertoo tai satakunnan kansa vuodelta 1970LEIMATAAN JOS ON AIHETTA JA HALUTAAN LEIMATA.AIHETTA ON JOTEN LEIMASIN NAPUTTAA!
Porkka, sampola,impola,harmaalinna,väinölä pihlava kaikki saasta-alueita ja jos sinä uikuttaja ostit sijoitusasunnon tuolta älä tule vinkumaan tänne ettei nuo alueet ole suolesta,koska ne on.Teit itse virheesi ostellessasi asuntoja tuolta.Sossupummeja tulee asukkaiksi ja kauppaan mennessä hyvä ettei tarvi luoteja väistellä.
- deianna
Pormestarinluoto on rauhoittunut paljon. Toki kerrostalolähiöön mahtuu monenlaista porukkaa, kuten eräs vastanneista sanoikin. Paljon puolalaisia (vai virolaisia?) Olkiluodon työntekijöitä tuntuu asuvan pormestarinluodossa. Päivisin on rauhallista, iltaisin heidän tapakulttuuriinsa kuuluu kerrostalojen pihalla norkoileminen, grillaaminen, kovaääninen meuhkaaminen ja alkoholi.
Eivät kuitenkaan ole aggressiivisia, joten melko harmitonta sakkia.
Ilkivaltaa valitettavasti esiintyy. Milloin on paikkja sotkettu, milloin roskiksia poltettu.
Tähän mennessä oma autoni on kuitenkin saanut olla rauhassa (koputtaa puuta).
Lenkkeily ja ulkoilumaastot ovat mitä upeampia, ja matka kaupunkiin lyhyt.
Pormestarinluodossa on myös paikallinen lähikauppa sekä ärrä, jottei tarvitse kaupunkiin yhden maitopurkin perässä lähteä.
Suosittelen kyllä porkkaan muuttamista. Alue on suhteellisen rauhallinen ja turvallinen, vuokrat melko halpoja ja paikka on kaunis. - Karvaperse
Hei, älä viitsi enää jauhaa vanhaa naiivia provoa!
Tuo luu on kaluttu! - UusioPorkkalainen
Teininä täällä asuin muutamat vuodet. Nyt yli kolmekymppisenä jo pari vuotta uudelleen asustellut, eikä pahaa sanottavaa ole paikasta, päinvastoin. Taloa mihin muuttaa kannattaa kyllä harkita kuitenkin. Itse asun Keulantiellä niin rauhallisessa talossa, että oikein hämmästyttää joskus jos naapurista kuuluu edes musiikkia. Ihana luonto ympärillä ja joki aivan vieressä. Ja kuten todettua, missään et joudu tuijottamaan naapurin ikkunoista sisään, niin väljästi on rakennettu. Suosittelen lämpimästi!
- elektroni
Kyllä joka kaupunginosassa on hyvät ja huonot puolensa... onhan porkassa deekuja ym levottomia mutta kyllä niitä löytyy muualtakin ihan yhtä lailla. Missään kaupungissa ei sellaista utopiaa olekaan missä ei jotain olisi.
Itse asun Purjeentie ykkösessä vuokralla, meidän talossa ihan ok porukkaa. Ainoa mikä v***ttaa on äänieristysten täydellinen puuttuminen, jos joku aivastaa kolmannessa kerroksessa sen kuulee ulko-ovelle ja päinvastoin, ja naapurien jutustelu kuuluu ihan samalla lailla kuin jos ne istuisivat vieressä. Tosin ei meillä mitään möykkääjiä ole, ja näihin elämisen ääniin (imurit, radiot ym) on jo tottunut.
Suurin osa ykkösessä ja kakkosessa asuvista lapsiperheitä ja iäkkäämpiä ihmisiä. Kolmosessa on sillon tällön ollut jotain rähinää, en tiedä mitä. Kuulemma polkupyöriä ja niiden osia varastellaan, mutta ainakaan omaani ei ole koskaan kajottu, eikä myöskään autoon. Taitaa suurin osa Porkan huonosta maineesta olla vain ennakkoluuloja. Olen nyt pari vuotta Porkassa asunut enkä ole henkilökohtaisesti törmännyt yhteenkään veri/p**kalammikkoon, huumeruiskuihin ym. enkä tavannut yhtäkään spurgua/kriminaalia/häirikköä tms. Tai sitten ne on tosi hyviä näyttelijöitä ;) Moni sanonut samaa, että kaikenlaista kuulee mutta ei juuri näe.
- jo riittää
Laita jo arkistoon ei jaksa enään lukea.
- carrel
Porkassa, toukokuusta asti asuttu, mitään huonoa ei ole sanottavaa minullakaan, aivan peestä noi jutut että tääl on vaa mustalaisii ja juoppoi ja huumehörhöi sun muit köyhii...äippäki oli vähä vastaan kun ite asunu 70-luvul joka vissii ei sit ollu mitää parasta aikaa? ;o ite asun nyt alku päässä mutta loppu päässäkin on tultu majailtua, kummatkin talot ollu tosi rauhallisii, ja hyvät ihmiset, niistä häiriköistä pääse ku viittii vaa ilmoittaa asiasta eteenpäin :) kokemuksesta sanon ;) kauppa lähellä, ihana luonto, mukavat naapurit ja halpa asunto.. mitä muuta sitä enää toivookaa? :) tosin muutto tästä tulee ehkä pian kun koira suunnitteilla ja asuntoon ei saa ottaa. :( tosin katson kyllä asuntoja porkastakin ;D nää kipparin sankarit vaa lähinnä naurattaa, että vieläkö tuollaisia oikeesti löytyy.. ja täällä kyllä pyörii kipparin tulevat asiakkaatki, tää 10 henge nuorisoporukka jokka tykkää olla nii kovaa pataa mukamas nii potkii ny kaikkee mitä eteensä tulee.. selkäänsä sietäis kaikki saada -.-'
- Lähiö is best
Mitä väliä, vaikka olisikin vähän ns. häiriköitä ympäristössä. On se parempi kuin asua talossa, jossa on pelkkiä mummoja ja pappoja. Olen tuhlannut nuoruuteni parhaimpia vuosia talossa, jossa ei ole kuin eläkeläisiä minun lisäkseni eikä lapselleni kavereita naapurustossa. Lisäksi vielä pihakin kalteroitu toisin kuin lähiöissä.
Tässä joku kerta talossa asuva pappa ihmetteli, että miksen koskaan osallistu hänen ja muiden mummojen ja pappojen pihakesteihin ja juttutuokioihin. No haloo, ehkä koska ikäeroa on sellainen 50-60-v.
Toivottavasti saan pian sopivan asunnon jostakin lähiöstä tai lähiöiden läheltä, jotta pääsen itselleni sopivaan ympäristöön. Mitä värikkäämpi ja tapahtumarikkaampi lähiö, sen parempi. Ei joka puolella tarvitse olla kuolemanhiljaista. Vanhan ajan lähiöt, jossa ihmiset tunsivat toisensa ja olivat tekemisissä toistensa kanssa, olivat parasta. - Hepshups
Porkan maine huonona asuinsijana on menneisyydestä tunnettu tosiasia huonot uutiset kaikuvat kauas vaikka eivät paikkaa pitäisikään.
- Pikkumyyrä
Porkka on ok siel o elämää!!!
- Pohjois-Pori
Kaikille näille "en ikinä muuttais Porkkaan" viestien kirjoittajille: Älkää muuttako. Se on tarkoituskin, ettei Porkasta tule länsiporilaisten leveäperseisten kotiäitien tyyssija.
Porkka on ollut parhaimmillaan 90-luvulla, kun siellä on vielä jotain joskus tapahtunutkin. Nyt valitettavasti on käynyt vähän niin, että Länsi-Porin ym. perinteisten porvarialueiden lihavat mammat ovat "löytäneet" Porkan, joka on kaunista ja upeaa puistomaista aluetta hyvällä sijainnilla. He ovat pyrkineet "siistimään" aluetta "vääränlaisesta" väestä eli niistä, jotka ovat nähneet joskus oikeaa elämääkin. Pahimmillaan käy niin, että Porkka keskiluokkaistuu ja muuttuu Länsi-Porin kaltaiseksi tylsäksi paikaksi ja Porkan koko alkuperäinen kulttuuri kuolee.
Huolestuttavaa on myös se, miten monet ikäiseni Porkan kasvatit ovat muuttaneet keskustaan ym. ja kuvittelevat nyt olevansa parempia ihmisiä kuin ennen, kun eivät asu siellä. Heidän pitäisi tuntea ylpeyttä siitä, että ovat kotoisin Porin parhaasta kaupunginosasta.
Porkan uhkana on toisaalta keskiluokkaistuminen ja toisaalta Porkan kasvattien poismuutto. Onneksi nuorisosta löytyy sentään väkeä, jotka pyrkivät säilyttämään Porkan alkuperäisen fiiliksen:
http://www.youtube.com/watch?v=DldtbLu3xYc&list=LLouCHwV4asTq47Vr24W64Ew&feature=mh_lolz - Anonyymi
Olen asunut Porkassa 6 vuotta ,ostin oman osakkeen ,olen ollut tyytyväinen asuntooni,on rauhallinen taloyhtiö keulantiellä ,lapset voi ulkoilla ja leikkiä talon vieressä leikkipaikalla,olin ennen kupungissa siellä ei voinut lainkaan laittaa lapsia ulos kun astui ovesta ulos oli katu vastassa eikä ollut mitään leikki paikkaa,voin korankin kanssa lenkeillä pitkin hienoa joen vartta pitkin.Porkka on varmaan siistiytynyt vuosien varrella,en aio muuttaa keskustaan ,
- Anonyymi
Onnea.Porkka on silti alue jossa on huumekauppiaita ja rikollisia pesiintynyt halpoihin sossuasuntoihin paljon.
- Anonyymi
Huumeen välittäjiä on varmaan joka lähiö kaupungin osassa ,esimerkiksi entinen huume poliisi päälilkkökin Helsingissäkin oli ketjussa mukana,missä kupungin osassa ei ole huumeen käyttäjiä,turha siitä on väitellä
- Anonyymi
Itse asuin Porkassa 15 vuotta. Välillä oli hiljasta sitten, kun kaupunki älysi et narkeilla pitää olla koti niin ne sullottiin naapuriin. Ikinä en takas muuta asun enemmin kuusen alla. Jatkuvasti joku pummimassa jotakin. Sitä varten on sosiaalitoimisto, jossa itsekkin käyn. Muuttoa edellisenä päivinä ryöstettiin k-market ja sitten siitä edellisenä päivänä heitettiin viereisestä rapusta keilapallo ikkunasta läpi 7 kerroksesta. Onneksi pääskn pois samalla rahalla parempi kuntonen asunto.
- Anonyymi
Voi kun tulisi pian kesä olisi hienot viher alueet ,jokimaisemineen,eikä mitään mustaa asvaltti viirakkoa niin kuin on karjarannassa,kävin perhetun tykönä kylässä hain autolle parkkitilaa puolen tuntia ,sitten kun sen löysin parkki aika oli 2tuntia joten kesken vierailun kävin laittamassa kiekkoon aikaa.Siellä voi heittää lehden parvekkeelta toiselle,säleverhotkin on oltava kiinni koko vuorokauden,on aikalailla suljettua asumista en menisi porkan vihermaisemista sinne kytättäväksi,terveisin Volvo mies
- Anonyymi
Olen Volvo miehen kanssa samaa mieltä porkassa on väljät asumis välit ,ja hienot viher alueet ,olen ollut asunto valintaani tyytyväinen,vaikka se jotakin keskusta asujaa otaa päähän meidän asumis viihtyisyys porkassa,terkkuja kaikille asukkaille
- Anonyymi
Porkan omakotialue nykyään rauhattomia toisten kyylääjiä . Naapurit häiriintyy jos vaihtaa autoa .
Ei kai siihen naapurien suostumusta tarvita häh!
Pahempaa terrorismia kuin kerrostalossa eikä tarvita edes huumetta tai vinaa.- Anonyymi
Tarkotat ehkä messualuetta, siellähän asuu se läski pizzaäijä
- Anonyymi
Ilmoitus Supolle ja he lähettävät erikoisryhmän pidättämään terroristit.
- Anonyymi
Todella lapsellinen aloitus.
- Anonyymi
Porin porkka on alavaa seutua ja paikkakunnalla asustaa villi kansa siis muistakaa kunnioittaa alkuperäiskansaa ja sen vuosien saatossa syntyneitä sääntöjä.
- Anonyymi
Roskaväkeä siellä asuu, porin työttömimmät ja kalluimmat tapaukset.
- Anonyymi
Paavon kavereita ja Anders-sonnin ystäviä.
Venäjää hyvä osata.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/07/22/paavo-lipponen-sosialismin-asialla- Anonyymi
Toejoella on paljon kommunisteja jotka vihaavat kepulaisia. Jos olet kepuliini niin muuta Ahlaisiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529