Hjälp! :O Pureva kani!

Hermupoika<3

Voisiko joku auttaa hieman, kun minulla on tälläinen "Äkäinen poikapupu" tapaus kyseessä. Elikkäs, minulla on n. 4 kk hermeliini poika, ja aina kun yritän ottaa sitä syliin, se uhkailee ja murisee. Pari kertaa on jo melkein onnistunutkin. Harjasin sitä tänään, ja rupesi sitten yksikseen tappelemaan harjan kanssa! :O Kun yrittää ottaa pyyhkeen avulla, se murisee pyyhkeellekkin! :( Mitä teen!? En halua että kanini vihaa minua jo nyt, kun kerran joutuu kestämään minua ne seuraavat 10 vuotta ainakin :oo So, what should I do? Pleeeeaaseee heeeeeelppppp!

25

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patapata2

Ei muuta kun piikille.Ongelma kani selvästi.

• pupuli3

voisit kokeilla ainakun kani puree niin puhallat siihen sen päähän tai suihkutat vettä kumminkin niin että kani ei sua alkaisi pelätä.

• hermupoika<3

Jups, thanks (:

• Sedä

Useimmat kanit ei tykkä nostelusta. Munkin kluppa pelästyy jos yritän, mut toisaalta kiipee ite kyllä syliin siliteltäväksi. Pakolliset jutut kuten kynsienleikkuu on toki pakko hoitaa. Silloin kannattaa vaikka koettaa samalla syöttää sille jotain herkkua että pysyy rauhallisempana. Muuten harjailut yms. Kannattaa mieluummin hoitaa niin että kani on lattialla vieressä, ettei tarvi turhaa kiusata.

• hermupoika<3

Selvä, kiitoos :)

• elukaaaaaaaaat100

Sillä on varmaa liian pieni häkki ja liian vähän tekemistä,kiinnitäppäs siihen nyt huomiota! Ja kaneilla on hyvä olla kokoajan ruokaa tarjolla. Eikä hermeliinit,jalostetut kanit edes elä kymmentä vuotta :D

• No mutta mun kaverin hermeliini eli 8-vuotiaaksi. Ne voi elää pidempäänkin.

• hermupoika<3

Ömh... kääpiörodut voi elää kymmenen vuotiaiks.... JA se on joka päivä 2-3 tuntii, joskus 2-4 tuntii mun huoneessa tai parvekkeella, jossa sil on paljon tekemistä:) Kani saa ihan kohta ite tehdyn paljon suuremman häkin, mut sain jo vastauksen että jotkut kanit ei vaan tykkää nostelusta. mun kani tykkää olla sylissä (narskuttaa aina hampaitaan tyytyväisenä hiljaa, ja lötköttää siinä) mut ei tykkää siitä syliin otosta -.-

Mutta kiiitti c:

• hermupoika<3
        unguiculatus kirjoitti:

No mutta mun kaverin hermeliini eli 8-vuotiaaksi. Ne voi elää pidempäänkin.

Kiitos unguiculatus:)

• Hermupoika<3

Siis APUA!!Yritin ottaa kanin syliin se puri niin kovaa että pelästyin ja kani tippui lattialle.Nyt se sätkii ja suusta tulee jotain valkoista vaahdon tapaista!?Auttakaa!!!

• Hermupoika (SE OIKEA!!!)

Hmph. Taas joku muu esiintyy mun nimimerkillä:( älkää uskoko tota ↑ :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'( en ikinä pudottais mun kanii vaik se puriski ;( häivy täältä trollaamasta ja pilaamast mun elämää!>:'(

• Hermupoika SOIKEA
        Hermupoika (SE OIKEA!!!) kirjoitti:

Hmph. Taas joku muu esiintyy mun nimimerkillä:( älkää uskoko tota ↑ :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'( en ikinä pudottais mun kanii vaik se puriski ;( häivy täältä trollaamasta ja pilaamast mun elämää!>:'(

Äääk apua oo 17wee pissis!!!!!

• Sedä
        Hermupoika SOIKEA kirjoitti:

Äääk apua oo 17wee pissis!!!!!

No siis iik nii mäki vähäx ihQ

• Hermupoika<3

Sori, mut en oo;)

• pupusettt <3

Miten lähestyt sitä? Se varmaan puolustaa reviiriään jos otat sitä syliin suoraan häkistä. Mulla on myös toi sama, otan kania syniin häkistä, juttelen sille rauhallisella äänellä, hitaasti laitan kättä sitä kohti, sit se hyökkää....
        Mun uus tyyli on että sanon sille "moi nyt mennää kävelee" tai jotain sitte laitan käden häkin kattoo pitkin sen luo ja sitten lasken käden sen päänpäälle ja silitän sitte nostan sen pois häkistä :) ja näin meillä onnistuu tuo syliin otto :D
        Ei varmaa mitää apuu mut kuiteski xD

• Hermupoika<3
        pupusettt <3 kirjoitti:

Miten lähestyt sitä? Se varmaan puolustaa reviiriään jos otat sitä syliin suoraan häkistä. Mulla on myös toi sama, otan kania syniin häkistä, juttelen sille rauhallisella äänellä, hitaasti laitan kättä sitä kohti, sit se hyökkää....
        Mun uus tyyli on että sanon sille "moi nyt mennää kävelee" tai jotain sitte laitan käden häkin kattoo pitkin sen luo ja sitten lasken käden sen päänpäälle ja silitän sitte nostan sen pois häkistä :) ja näin meillä onnistuu tuo syliin otto :D
        Ei varmaa mitää apuu mut kuiteski xD

Herraseni ei oikein tykkää paijauksistakaanXD Mutta kiitos tiedosta:)

• Ettäs niiiih!

Mun kaverilla oli hermeliini joka eli jopa 11 vuotiaaks.

• Hermupoika<3

Jaajaa:)

• Lilza

Kuulostaa murrosiältä, eli pitäisi mennä ohi kyllä. Ja mikäli ei murrosiän jälkeenkään lopu, niin suosittelen kastorointia :)

• söpöpupu

Munki kani puree ja murisee mut olin nostamatta/härnäämättä sitä 10:neen päivään.
      Se auttoi

• Tädi

Yleisesti kannattaa ottaa positiivinen lähestymistapa. Ei mitään vedellä pelottelua. Pureva kani pelkää tai ei luota omistajaansa tarpeeksi alunperinkään, ja silloin ei kyllä kannata heikentää suhdetta entisestään. Paljon rauhallista oleskelua kanin kanssa, herkkuja ja silityksiä jos ne kelpaa. Nostaminen mieluummin häkin ulkopuolella jos kani puolustaa häkkiään niin sen ei tarvitse stressata :)

• pupurakas1

Mun toinen kanini puree ja toinen nuolee .
      Oon kait pitäny liian monta kertaa sylissä kun sin ne...

• Kanityttö

Puhu kanillesi ystävällisellä äänellä ja lähesty sitä mahdollisimman hiljaa ja rauhassa. Muriseminen voi johtua siitä esim että jos se pelästyy sinua kun sä lähstyt sitä liian nopeasti, niin kani voi kokea sen uhkaavasti ja puolustautuu murisemalla. Ole niinkuin äiti vauvalle, niinkuin emo varsalle jne. Niin kani luottaa sinuun= anna luottamuksesi kanille:))
      Tiedän kokemuksesta kun oli tässä pari kuukautta sitten ärhäkkä tyttö kani:D

• Kanityttö

kun nostat eläintä opeta aille esim "varoitus" niinkuin meidän kissalle ja kaneille sanotaan aina että "Uppistalallaa" ennenkuin nostetaan ja nosta mahollisimman REIPPAASTI ja rohkeasti koska kanille tulew tukala olo muuten. Meidän kissa on tottunut sanaan"uppistalallaa" ennenkuin sitä nostetaan niin se menee ihan veltoksi ja antaa nostaa

• Taitzka

Minulla on ylikesy kääpiö poikani puree usein ja syvälle. Ollaan hyviä kavereita. Paljon vapaana. Mitä syvemmälle puree sitä kauemmin kestää parantua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe