Siis eihän täällä mitään keskustella !
Missä te piileksitte ja miksi ette anna evankelimin tulla esiin kirjoittamalla omia todistuksia kuinka tulin uskoon, j a kuinka elämä muuttui sen jälkeen, ja miten minua on Jumala johtanut jne..?
Eli jos ei ole mitään Raamatullista sanottavaa, vetäkää verhot kiinni tyhjänpäiväisestä foorumiosiostanne.
Miksi lestadiolaiset eivät keskustele
39
172
Vastaukset
- teu.
Ei ollut , kovin kauniisti esitetty asiasi se on kuin pitäisi alkaa helluntailaiseksi .
Eli kun luen sinun tekstin saan jonkinlaisen ripuli kohtauksen . Joka johtúu
siitä että kun sinun mainitsmastasi tékstistä' on kirjoitettu ,,jonkun toimesta
ne on heti asetettu kyseenalaiseksi , joten se siitä .
olisiko jotenkin mahdollista että lukisit Rivien välistä ,,kunnes jotkut voi sanoa
että heillä ei ole mitään oikeutta vähätellä kaNSSA KULKIJOITA .
muuten kyllä on kirjoitettukin, vaan asiat on kuitenkin totta , ja sen voi lukea
ainakin rivien välistä , ja Asia välistä , sekä' muutenkin tietoa voi luötää , kun
ei tee pilkkaa kaikesta , niin kuin sanon tässä tehdyn.
Olkaa varovaisia , tehkää hyvin ja olkaa tunnollisia . Asia ja kysymys on aiheellinen. Kiitos siitä. Tuo mistä valitit, johtuu muutamasta seikasta, jotka julmasti nyt paljastan.
Lestadiolaisuuden yksi vimma on räpistellä pois pietistis-herrnhutilaisista juuristaan. Pietismi on tullut pahaksi sanaksi. On haluttu palata taaemmaksi, mutta ei ole kyetty kuitenkaan palaamaan alkulähteille vaan on pysähdytty luterilaisuuden allikkoon.
Tämä on aiheuttanut sen, että monet ovat omien pietististen kokemustensa kanssa ristiriitaan ja omaksuneet luterilaisuuden muodon, joka kieltää haaveilemisen. Ristiriita on siis hyvin monen sisäisessä elämässä. Kun sitten uskon perustusta kysytään, niin se aiheuttaa ankarat agressiot, kun pitäisi tunnustaa jotain, jota ei kykene eikä uskalla.Vihneen julma paljastus hiukan lässähti.
Hernnhutilaisuushan oli luterilaisuutta puhtaimmillaan, eikä siitä siis tarvitse räpistellä pois.
Zinzendorffin mukaan Jumalan lapsen perustava tuntomerkki on syntisenä olemisen tietoisuus, hengen köyhyys. Samaan aikaan uskova iloitsee siitä, että hänellä on Vapahtaja. Se ei ole iloa omasta itsestä, vaan Jeesuksesta.
Uskova ei voi elää päivääkään ilman Vapahtajan anteeksiantamusta ja turvaa. Köyhän syntisen ilon ja rauhan aiheena on Jumalan Karitsa, hänen haavansa ja verensä. Hänen pyhityksensä onkin sitä, että hän saa olla tämän Kristuksen hoidossa, lampaana hänen laumassaan. Silloin pyhitys ei ole oman kilvoituksen tulosta, vaan syntien anteeksiantamuksen osallisuutta, Vapahtajaan nojautumista ja rukouksin hänen puoleensa kääntymistä.
Zinzendorff totesikin: "Luterilaisen uskonnon kanssa meillä ei oikeastaan ole mitään ristiriitaa, mutta pietismiin nähden me olemme suoranaisessa oppositiossa." Hän jopa varoitti lukemasta pietismin oppi-isän Johann Arndtin kirjaa Totisesta kristillisyydestä.tyhmelin kirjoitti:
Vihneen julma paljastus hiukan lässähti.
Hernnhutilaisuushan oli luterilaisuutta puhtaimmillaan, eikä siitä siis tarvitse räpistellä pois.
Zinzendorffin mukaan Jumalan lapsen perustava tuntomerkki on syntisenä olemisen tietoisuus, hengen köyhyys. Samaan aikaan uskova iloitsee siitä, että hänellä on Vapahtaja. Se ei ole iloa omasta itsestä, vaan Jeesuksesta.
Uskova ei voi elää päivääkään ilman Vapahtajan anteeksiantamusta ja turvaa. Köyhän syntisen ilon ja rauhan aiheena on Jumalan Karitsa, hänen haavansa ja verensä. Hänen pyhityksensä onkin sitä, että hän saa olla tämän Kristuksen hoidossa, lampaana hänen laumassaan. Silloin pyhitys ei ole oman kilvoituksen tulosta, vaan syntien anteeksiantamuksen osallisuutta, Vapahtajaan nojautumista ja rukouksin hänen puoleensa kääntymistä.
Zinzendorff totesikin: "Luterilaisen uskonnon kanssa meillä ei oikeastaan ole mitään ristiriitaa, mutta pietismiin nähden me olemme suoranaisessa oppositiossa." Hän jopa varoitti lukemasta pietismin oppi-isän Johann Arndtin kirjaa Totisesta kristillisyydestä.Nyt valitettavasti puhut asian vierestä. Kyllä minä tämän kentän jotenkin tuynmnen ainakin näiden keskustelujen perusteella mitä täällä on käyty ja jo edesmenneellä foorumilla. Oli joitakin, jotka kielsiväty omat uskoontulokokemuksen, kun ne eivät enää sopineet yhteen tämänajan luterilaisuuden kanssa. En halua ketään parjata, mutta totuutta en soisi vääristeltävän.
- puhdas oppi
vihne kirjoitti:
Nyt valitettavasti puhut asian vierestä. Kyllä minä tämän kentän jotenkin tuynmnen ainakin näiden keskustelujen perusteella mitä täällä on käyty ja jo edesmenneellä foorumilla. Oli joitakin, jotka kielsiväty omat uskoontulokokemuksen, kun ne eivät enää sopineet yhteen tämänajan luterilaisuuden kanssa. En halua ketään parjata, mutta totuutta en soisi vääristeltävän.
Ruukussa oikeasti lestadiolaisia oli häviävän pieni osuus. Valtaosa heistä oli kurkkuaan myöten täynnä lestadiolaisuutta jo jättäneet liikkeen aktiivijäsenyyden. Lutherin uskonoppi joka on kiteytetysti Katekismuksessa, on tänäänkin suurin tekijä joka hillitsee voimakkaan tunnejohteisesti ja hyvin pienellä porukalla hallituua liikettä.
Lestadius oli nimenomaan luterilainen, vaikka hänellä oli opillia panotuksia uuslukijaisuudesta. Lars Leevin äiti joka oli uuslukijaisia, oli kasvattanut poikiaan uuslukijaisiksi. Tiedämme kuinka suuri vaikutus on sellaisilla kokemuksilla ja opetuksilla jotka ihminen saa 3 ikävuoteen mennessä alitajuntaansa.
___________
Luterilaisuus on puhdasta Kristuksen oppia. Mutta luterilaisuuden piiriin 1700-1900 luvuilla syntyneissä herätysliikkeissä (useimmissa) on hurmahenkisiä piirteitä, tunnejohteisten vaikuttajien intensiteetit sitten vaihtelevat sen mukaan, millaisia johtajia liikkeessä on ylinpinä vallanpitäjinä.
Olisi paljon enemmän keskustelua ja keskustelijoita, jos massahäirintä ja pas'kan heittely loppuisi.
- jos kuunnellaan
Jos oikeasti haluaa keskustelua lestadiolaisuudesta niin kannattaa opetalla tie seuratupiin ja rukoushuoneille. Siellä keskustellaan lestadiolaisuudesta.
Tällä palstalla yli 90% kirjoittajista on ateisteja ja aknostikkoja heidän päämääränsä on kaikken meidän tiedossamme. Heidän päämääränsä
ole keskusteleminen vaan pilkka halveksunta valheet ja ilkeys lestadiolaisia kohtaan.
Me jotka oikeasti tiedämme useiden vuosikymmenien kokemuksella millaisia lestadiolaiset ovat maailman fiksuimpia ihmisiä, täältä ei sellaista voi lainkaan havaita.
- seisemäntoista
Aloittajalle tiedoksi: Sinä ja kaltaisesi ovat syy siihen, miksi täällä ei keskustella.
Oletko mielestäsi keskustellut täällä asiallisesti ka kunnioittavasti?
Et, vaan ivaat ja pilkkaat. Täällä pyörii etupäässä kaltaisiasi kirjoittajia.
Keskustele itseksesi koska muuhun et kykene. - jatkakaa ihan rauhas
Siis en ymmärrä tätä osiota alkuunkaan.
Minä olen aina kuvitellut että Uudestisyntyneet uskovat haluavat keskustella nimenomaan siitä kuinka he ovat pelastuksen löytäneet, ja kuinka he haluavat pitää sitä esillä ja tarjota ympärilleen samaa löytöä !
Vai tekivätkö Apostolit jotain muuta sen lisäksi, paitsi että paransivat sairaita ja kaikenlaista raihnautta, eikö se ole jokaisen uskovan päätyö ja ainut tarkoitus tässä elämässä todistaa Jeesuksen voimasta ja mahdollisuuksista !?
Täällä ei ole mitään sellaista, vaan kaikki keskustelu on tyyliin: mitä lutter ja tai leevi sanoivat silloin, kuka erosi mistäkin mitä lapin miehet olivat mieltä jne...
mitä evankeliumia selainen edustaa !???
kirkkojen ja kaikenmailman sekojen historia lienee oma asiansa, ja jos se on teille elämän tarkoitus niin jatkakaa samaan malliin.
Vatikaanin kellareihin kannattaa silloin matkustaa, siellä riittää piilossa olevia kauhistuksia tutkittavaksi.
ja vielä esm tuo teun alkupuheenvuoro on täysin käsittämätöntä jaaritusta,ja vaikka taivaaseen asti mennään käymään oikeutta sen kommentin oikeellisuudestam, niin raippoja tulee teulle ihan 39 asti se on varma se."Minä olen aina kuvitellut että Uudestisyntyneet uskovat haluavat keskustella nimenomaan siitä kuinka he ovat pelastuksen löytäneet, ja kuinka he haluavat pitää sitä esillä ja tarjota ympärilleen samaa löytöä!"
Ei kai kukaan kiellä siitä keskustelemasta ja kertomasta täällä, mutta kannattaa muistaa että palstan tarkoitus on LESTADIOLAISUUDESTA keskusteleminen mitä tarkkaan ottaen ei ole sama asia.
Lestadiolaisille, ainakin joillekin, näyttää olevan tavattoman tärkeää että edustaa "sitä alkuperäistä" ja että "ne ovat erkaantuneet meistä". Täällä keskustelemasta mm. Teuva pitää yllä käsitystä että edustaa jotain alkuperäistä. Mietin miksi helluntailaisissa ei käydä oikeastaan ollenkaan tuollaista keskustelua ja luulin löytäneen kaksi syytä:
- helluntailaisuudessa ei ole sellaista yksiselitteistä perustajan ja alkuvaiheen vahvaa johtohahmoa kuten lestadiolaisuudessa. Barratt, jonka katsotaan tuoneen helluntailaisuus Suomeen ei ollut sen tyyppinen voimahahmo. Tiesittekö muuten että lestadiolaisillakin oli osansa helluntailaisuuden tuloon?
- helluntailaisuudessa ei ole sellaista keskusjohtoa, jolla olisi mandaatti sertifioida opilliset tulkinnat.
Olisi mielenkiintoista kuulla vastaako tämä teidän ajatustensa.- muuttis
exhellari86 kirjoitti:
"Minä olen aina kuvitellut että Uudestisyntyneet uskovat haluavat keskustella nimenomaan siitä kuinka he ovat pelastuksen löytäneet, ja kuinka he haluavat pitää sitä esillä ja tarjota ympärilleen samaa löytöä!"
Ei kai kukaan kiellä siitä keskustelemasta ja kertomasta täällä, mutta kannattaa muistaa että palstan tarkoitus on LESTADIOLAISUUDESTA keskusteleminen mitä tarkkaan ottaen ei ole sama asia.
Lestadiolaisille, ainakin joillekin, näyttää olevan tavattoman tärkeää että edustaa "sitä alkuperäistä" ja että "ne ovat erkaantuneet meistä". Täällä keskustelemasta mm. Teuva pitää yllä käsitystä että edustaa jotain alkuperäistä. Mietin miksi helluntailaisissa ei käydä oikeastaan ollenkaan tuollaista keskustelua ja luulin löytäneen kaksi syytä:
- helluntailaisuudessa ei ole sellaista yksiselitteistä perustajan ja alkuvaiheen vahvaa johtohahmoa kuten lestadiolaisuudessa. Barratt, jonka katsotaan tuoneen helluntailaisuus Suomeen ei ollut sen tyyppinen voimahahmo. Tiesittekö muuten että lestadiolaisillakin oli osansa helluntailaisuuden tuloon?
- helluntailaisuudessa ei ole sellaista keskusjohtoa, jolla olisi mandaatti sertifioida opilliset tulkinnat.
Olisi mielenkiintoista kuulla vastaako tämä teidän ajatustensa.- helluntailaisuudessa ei ole sellaista keskusjohtoa, jolla olisi mandaatti sertifioida opilliset tulkinnat. -exhellari-
Tuota en tiennytkään.
Hellareiden keskuudessa siis on monenlaista käsitystä raamatun kirjoituksista?
Kuinka he pitävät joukkonsa koossa että rauha ja rakkaus säilyy? Vai eikö siellä keskustella?
Tosin, ei keskusjohtokaan valmiiksi muotoiltujen opillisten käsitystensä kanssa aina tuota hyvää hedelmää. Siitä on lestadiolaisuudessa mm vanhoillisuudessa ja essuissakinj kokemuksia.
Tässä tuli exhellarilta muutama mielenkiintoinen havainto. Lestadiolaisuuden reunalta alkoi helluntaiherätys. Se herätys levisi kulovalkean tavoin niin, että 3-4 vuoden aikana melkein jokaiseen kaupunkiin oli syntynyt ryhmiä.
Nyt siinä syntymekanismissa on yksi mielenkiintoinen seikka. Kaikki liikkeet, joita se tuli kosketti, oli tehnyt perustyötä' jo kymmeniä vuosia, mutta viimeinen ovi ei ollut vielä auennut Pyhän Hengen näköaloihin.
Liikkeeseen aluunperin liittyi henkilöitä, jotka kaikki olivat omalla tavallaan olleet uskossa jo kauan. Kun sitten siirrytään seuraavaan vaiheeseen, että uudet sukupolvet kasvavat, niin helluntailiike tulee kokemaan samoja kasvukipuja joita monet muutkin ovat läpkäyneeet.- 14+1
"Missä te piileksitte ja miksi ette anna evankelimin tulla esiin kirjoittamalla omia todistuksia kuinka tulin uskoon, j a kuinka elämä muuttui sen jälkeen, ja miten minua on Jumala johtanut jne..?"
Onko keskustelua se, että jokainen puhuu itsestään: minä, minä ja minä, minua, minulle jne. Onko se raamatullista?
Exhellari mainitsi, että täällä keskustellaan lestadiolaisuudesta. Se on palstan tarkoitus.- ei ol keskustelijoit
Vastauksena 14 1 viestiin 26.8.2013 klo 13:10
On hyvin tärkeätä kertoa omakohtainen todistus Kristuksesta ja hänen teoistaa juuri minulle.
Minä minä- keskustelu on sitten kokonaan eri asia. Ei pidä sekoitella näitä asioita.
Ongelmahan on siinä etteivät ateistimme ole keskusteluun halukkaita ollenkaan, vain ylimielinen pilkka ja halveksunta lestadiolaisia kohtaan kiinnostaa heitä. SE on ainoa syy miksi heitä on täällä yli 90% kirjoittajista. - 13+9
ei ol keskustelijoit kirjoitti:
Vastauksena 14 1 viestiin 26.8.2013 klo 13:10
On hyvin tärkeätä kertoa omakohtainen todistus Kristuksesta ja hänen teoistaa juuri minulle.
Minä minä- keskustelu on sitten kokonaan eri asia. Ei pidä sekoitella näitä asioita.
Ongelmahan on siinä etteivät ateistimme ole keskusteluun halukkaita ollenkaan, vain ylimielinen pilkka ja halveksunta lestadiolaisia kohtaan kiinnostaa heitä. SE on ainoa syy miksi heitä on täällä yli 90% kirjoittajista.Mutta ei tämä kuitenkaan ole todistuspalsta. "Keskustele lestadiolaisuudesta" pitää sisällään myös muita kuin uskovien ajatuksia!
Jokainen voi omassa lähiympäristössään toteuttaa kristityn elämäänsä ja todistaa uskostaan. Jokaisella on kuitenkin omanlaisensa kokemukset. Ei se minusta sittenkään saisi olla minä -keskeistä. Emmehän usko itseemme ja kokemuksiimme, vaikka niillä onkin suuri merkitys.
Lisäksi toisten kokemusten tai kokemusten puutteiden vähättely tulee helposti esiin näissä "keskusteluissa". Voisi joskus puhua jopa toisten lyttäämisestä ja mitätöimisestä.
Miten voi olla sekoittelematta näitä asioita - tietenkin kaikilla lestadiolaisuudesta keskustelevlla on jotain kokemuksia tai tietoa tai ajatuksia tai kysymyksiä aiheesta ja ne ovat juuri "minun" omiani. Noh, ehkä ei voi välttää "minua" mitenkään. Siis minä, minä ja minä rehottakoon vapaasti.
MINÄ olen ollut tänään hyvin tyytymätön itseeni. MINÄ en aika ajoin tykkää itsestäni vähääkään! Ehkä käsitykseni on valheellinen, koska syön hyvällä ruokahalulla - ruokin tätä MINUA mielelläni. Siis sekin vielä. Hyi MINÄ.
- su***
Aivan oikein, missä piileskelette? Uskon asia on kuin alkoholistin parannnus. Alkoholistin tulee jatkuvasti toistaa parantumistaa ja kuinka kauan ollut juomatta ja raittiina olostaan, että pysyisi raittiina. Samoin tulee uskonholistin tulla jatkuvasti kertomaan omasta uskoon tulostaan ja uskostaan. Se vahvistaa uskoa ja joka kertoo itselleen siitä jatkuvasta pahan väijymisestä. Mutta he, jotka eivät kertoile omasta hyvästä ja lähimmäisen pahasta, ovat todella uskovia Jeesuksen tapaan.
- evvk1579
"Keskustelua" keskustelemisesta...
Pitäkää tunkkinne! t. EVVK - HALOO KUULEKO MAA
Ei näy keskustelua palstalla edelleenkään,.. älliltä!
oletteko ripittäytymässä koko porukka vai missä olette?- 10+2
Noh aloitapa nyt sitten se keskustelu!
Odotamme kovasti! Hopi hopi! - 8+19
10+2 kirjoitti:
Noh aloitapa nyt sitten se keskustelu!
Odotamme kovasti! Hopi hopi!Haloota vain itsellesi!
Et ole osoittautunut keskustelutaitoiseksi henkilöksi. Sinun tulisi jonkin verran uhrata aikaa Sanan tutkimiseen. Haluat vähätellä meitä mutta omassa pussissasi ei ole ollut antia jaettavaksi.
Toistelet fraaseja, hehkutat uudestisyntymistäsi, mutta tuotoksesi kertovat omaa karua kieltään. Joten, mikä on motiivisi roikkua tällä foorumilla - aivan totuudellisesti? - 10+2
8+19 kirjoitti:
Haloota vain itsellesi!
Et ole osoittautunut keskustelutaitoiseksi henkilöksi. Sinun tulisi jonkin verran uhrata aikaa Sanan tutkimiseen. Haluat vähätellä meitä mutta omassa pussissasi ei ole ollut antia jaettavaksi.
Toistelet fraaseja, hehkutat uudestisyntymistäsi, mutta tuotoksesi kertovat omaa karua kieltään. Joten, mikä on motiivisi roikkua tällä foorumilla - aivan totuudellisesti?Aivan totuudellisesti en ole ikänäni hehkutellut uudestisyntymiselläni, fraaseja olen tosin voinut toistella.
Nyt olet erehtynyt henkilöstä.
Motiivini roikkua täällä onkin asia erikseen - en tiedä sitä. Hullua se onkin! Täällä roikkumien nimittäin - aivan hullua! - 8+19
10+2 kirjoitti:
Aivan totuudellisesti en ole ikänäni hehkutellut uudestisyntymiselläni, fraaseja olen tosin voinut toistella.
Nyt olet erehtynyt henkilöstä.
Motiivini roikkua täällä onkin asia erikseen - en tiedä sitä. Hullua se onkin! Täällä roikkumien nimittäin - aivan hullua!10 2 28.8.2013 17:30
Saatoin erehtyä sotkemaan sinut tuohon pilkkaajaan, pahoittelen.
- vielä paikalla
Kuinka paljon pitää sanaa tutkia ja mistä aiheesta,kerro, niin keskustellaan siitä!
Olen tutkinut sitä pian viiskymmentä vuotta, enkä ole löytänyt sieltä teidän mieliaiheitanne kuten vauvojen kastamisia, vauvojen uskoa, sakramentteja Raamattuun perustuvaa perhesuunnittelua, noita nyt aluksi.
Edelleen kysyn, syytätkö minua siitäkin että teitä on kolmattakymmentä haaraa joista jokainen on oikeassa !
Liittyykö sekin minun Sanan tutkimattomuuteen ja keskustelukyvyttömyyteen?- men ahtaast portista
Olet siis ollut umpisokea jo 50 vuotta. Kannattaisikohan sinun ostaa Raamattu ja alkaa sitä lukemaan.
Kaste nimittäin kuuluu IHAN kaikille ihmisille, mitään esteitä et Raamatusta löydä Pyhälle Kasteelle, - minkään ikäisten kohdalla. Vain usko tarvitaan. Pienet vauvat ovat esikuvia uskossaan meille aikuisille. Juuri niin kun Jeesus itse meille Raamatussa todistaa. Heidät on siis ensisijaisesti aina Kastettava Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Henkilö joka jättää lapsena kastamatta, on syntynyt käärmeen siemenestä ja pessyt vaatteensa lohikäärmeen veressä.
Kristittyjä ei ole ainoastaan kolmeakymmentä eri joukkoja, vaan niitä on useita satoja. - selitystä ootellen
men ahtaast portista kirjoitti:
Olet siis ollut umpisokea jo 50 vuotta. Kannattaisikohan sinun ostaa Raamattu ja alkaa sitä lukemaan.
Kaste nimittäin kuuluu IHAN kaikille ihmisille, mitään esteitä et Raamatusta löydä Pyhälle Kasteelle, - minkään ikäisten kohdalla. Vain usko tarvitaan. Pienet vauvat ovat esikuvia uskossaan meille aikuisille. Juuri niin kun Jeesus itse meille Raamatussa todistaa. Heidät on siis ensisijaisesti aina Kastettava Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Henkilö joka jättää lapsena kastamatta, on syntynyt käärmeen siemenestä ja pessyt vaatteensa lohikäärmeen veressä.
Kristittyjä ei ole ainoastaan kolmeakymmentä eri joukkoja, vaan niitä on useita satoja.No niin, aloitetaanpas sitten katsomaan Raamatusta missä siellä puhutaan vauvan uskosta !
Otetaan vaan tämä yks ainoa asia, ettei paisu liian suureksi.
SIis missä kohtaa olen ollut sokea 50 vuotta, odotan selitystä?
- vieläkin hetken paik
Eli vielä jatkan, siis olisi mahdottoman suuri asia, että jokainenjoka Jumlannimeä mainitsee olisi matkalla kohti Raamatun totuutta, eikä olisi kukaan linnottautunut mitään -laisuutta puolustamaan millään tavalla eikä mistään syystä.
Pidän siis käsittämättömänä että edelleen esiintyy ylpeitä - laisia, vaikka koko mailma tietää teidänkin sekavuutenne ja lukemattomat opilliset sekamelskat. eli mikä on syy esiintyä esm täälläpalstalla kuin euroopåan omistaja ja haukkua jokainen sivusta kyselvä h...veti rakoon ?!
Peräänkuulutan siis vähän brutaalillakin tavalla tervettä suomalaista maalaisjärkeä.- pysähdy ja käänny
JOkainen joka ei ole Jeesuksen verellä pesty on kadotustuomin alainen henkilö.
Jos hänen elämänsä päättyy ilman parannusta ja kääntymistä epäuskostaan niin hän herää helvetissä.
Et kai sinä pöljä luule että jo kertaalleen kulemaan tuomittuja rikollisia tarvitsee toista kertaa tuomita samasta rikoksesta? - 15+1
vieläkin hetken paik
Sinulle vastaan.
Olet vierailemassa itsellesi ja uskollesi vieraalla foorumilla. Jo alkeellisinkin sivistystaso edellyttäisi kohteliaampaa käyttäytymistä!
Olet täällä jo asiasi ja päivittelysi toistanut kai sataan kertaan, voit poistua ellet muuta asennettasi ja !mene alkulähteelle oppiaksesi Jumalan sanaa. Uudestisyntynyt haluaa rakastaa jopa vihamiehiäänkin, mieti sitä. Ota Jeesus esikuvaksesi ja luovu pöyhkeydestäsi, siinä sinulle ilmainen neuvo. - missä lookisuus
15+1 kirjoitti:
vieläkin hetken paik
Sinulle vastaan.
Olet vierailemassa itsellesi ja uskollesi vieraalla foorumilla. Jo alkeellisinkin sivistystaso edellyttäisi kohteliaampaa käyttäytymistä!
Olet täällä jo asiasi ja päivittelysi toistanut kai sataan kertaan, voit poistua ellet muuta asennettasi ja !mene alkulähteelle oppiaksesi Jumalan sanaa. Uudestisyntynyt haluaa rakastaa jopa vihamiehiäänkin, mieti sitä. Ota Jeesus esikuvaksesi ja luovu pöyhkeydestäsi, siinä sinulle ilmainen neuvo.Miksi sinä puhut tuollaista kun itse olette jakautuneet pian kolmeenkymmeneen haaraan !
Onko ne haarat tulleet vihamiesten rakastamisesta vai mistä ?!
- oottelee Raamatun ko
Siis tuli väärään kohtaan...
No niin, aloitetaanpas sitten katsomaan Raamatusta missä siellä puhutaan vauvan uskosta !
Otetaan vaan tämä yks ainoa asia, ettei paisu liian suureksi.
SIis missä kohtaa on se jae jossa puhutaan vauvan uskostaja jota en ole nähnyt 50 vuoteen, odotan selitystä?- hölmö sinä olet
Ethän sinä tunne Raamatun alkukieliä joilla Jeesus opetti!!!
LAPSEN USKO
Mk 16:16 Jeesuksen lähetyskäsky sisältää lasten kasteen ohessa myös lapsen uskon, koska lähetyskäsky on yleinen, kaikkia koskeva.
Mk 10:13–16 Lasten evankeliumi: "Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: ‘Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.' Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän 2.3. Mt 18:6 (Mk 9:42) Lasten usko on Jeesukselta saatu oppi: "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Uskovien lasten ikä
Mt 18: 6 "mikros" (mikrobi, mikro (ATK), mikrofoni, mikroauto jne.
Mk 10:13–16 "paidion" (1–12 v.)
Lk 18:15–17 "brefos" (sikiöstä –12 v.)Lk 1:41 "brefos" (Kun Jeesus puhui äitinsä Marian suulla äitinsä kohdusta Johannes Kastajalle, joka oli äitinsä Elisabetin kohdussa, hypähti J.K. ilosta ja täyttyi Pyhällä Hengellä.)
Jeesuksen luo tuoduissa ja tulleissa lapsissa oli kaiken ikäisiä lapsia, mahdollisesti vielä äitinsä kohdussa olevista aina 12 vuotiaisiin saakka ja kaikki tulivat PH:stä osallisiksi ja saivat myös uskon lahjan.
Muuten, kun Raamattu puhuu yleensä "Jumalan lapsista", se käyttää sanaa "tekna" tai "hyios" (poika, lapsi).
Jeesus asetti helatorstaina siunaamisen tilalle kasteen: Tämä näkyy siitäkin, että apostolit siirsivät siunaamisen yhteydessä käytetyn päällensä ja siunasi heitä."
Lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan ja pääsevät sinne sisälle. Mutta miten? Uskon kautta!
sanan "koolyoo" = "estää" kasteen yhteyteen (Mt 3:14; Apt 8:36; 10:47; 11:17).
Tällä he tahtoivat sanoa, että joka estää lapsia saamasta kasteen, estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse, niin kuin Jeesuksen ajan opetuslapset estelivät aikoinaan.
Kasteessa tapahtuu sama, mitä tapahtui silloin, kun Jeesus siunasi lapsia.
Se on: Kasteessa lapset pääsevät Jeesuksen syliin ja saavat siinä kaikki samat lahjat – myös uskon – , jotka saivat ne lapset, joita Jeesus oli ottanut syliinsä ja siunannut ennen kasteen asettamista. Siis joka vie lapsensa kasteelle, vie hänet Jeesuksen syliin. - että alkukieliä heh
hölmö sinä olet kirjoitti:
Ethän sinä tunne Raamatun alkukieliä joilla Jeesus opetti!!!
LAPSEN USKO
Mk 16:16 Jeesuksen lähetyskäsky sisältää lasten kasteen ohessa myös lapsen uskon, koska lähetyskäsky on yleinen, kaikkia koskeva.
Mk 10:13–16 Lasten evankeliumi: "Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: ‘Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.' Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän 2.3. Mt 18:6 (Mk 9:42) Lasten usko on Jeesukselta saatu oppi: "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Uskovien lasten ikä
Mt 18: 6 "mikros" (mikrobi, mikro (ATK), mikrofoni, mikroauto jne.
Mk 10:13–16 "paidion" (1–12 v.)
Lk 18:15–17 "brefos" (sikiöstä –12 v.)Lk 1:41 "brefos" (Kun Jeesus puhui äitinsä Marian suulla äitinsä kohdusta Johannes Kastajalle, joka oli äitinsä Elisabetin kohdussa, hypähti J.K. ilosta ja täyttyi Pyhällä Hengellä.)
Jeesuksen luo tuoduissa ja tulleissa lapsissa oli kaiken ikäisiä lapsia, mahdollisesti vielä äitinsä kohdussa olevista aina 12 vuotiaisiin saakka ja kaikki tulivat PH:stä osallisiksi ja saivat myös uskon lahjan.
Muuten, kun Raamattu puhuu yleensä "Jumalan lapsista", se käyttää sanaa "tekna" tai "hyios" (poika, lapsi).
Jeesus asetti helatorstaina siunaamisen tilalle kasteen: Tämä näkyy siitäkin, että apostolit siirsivät siunaamisen yhteydessä käytetyn päällensä ja siunasi heitä."
Lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan ja pääsevät sinne sisälle. Mutta miten? Uskon kautta!
sanan "koolyoo" = "estää" kasteen yhteyteen (Mt 3:14; Apt 8:36; 10:47; 11:17).
Tällä he tahtoivat sanoa, että joka estää lapsia saamasta kasteen, estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse, niin kuin Jeesuksen ajan opetuslapset estelivät aikoinaan.
Kasteessa tapahtuu sama, mitä tapahtui silloin, kun Jeesus siunasi lapsia.
Se on: Kasteessa lapset pääsevät Jeesuksen syliin ja saavat siinä kaikki samat lahjat – myös uskon – , jotka saivat ne lapset, joita Jeesus oli ottanut syliinsä ja siunannut ennen kasteen asettamista. Siis joka vie lapsensa kasteelle, vie hänet Jeesuksen syliin.Matt 18:6 6
. ja sanoi: "Herra, minun palvelijani makaa kotona halvattuna ja on kovissa vaivoissa."
mihin tämä liittyy?
Mark 10: 13-16
13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Novumin selitys;
13. Lapset olivat luultavasti eri ikäisiä. Markus puhuu "lapsista (pais)", kun taas Luukas mainitsee »pieniä lapsia» (18:15) - "brefos", vauvaikäisiä lapsia, jotka eivät vielä osaa kävellä. Kun "»ne jotka toivat»" lapsia on maskuliinimuodossa, he eivät olleet yksinomaan äitejä, vaan myös isiä.
14. Estely osoittaa, miten vähän opetuslapset ymmärsivät. Kaiketikin he arvelivat, että Jeesusta ei saisi häiritä. Vaikka tarkoittaakin hyvää, saattaa tehdä väärin. Vain Markus kertoo Jeesuksen närkästyneen, hän käyttää hyvin voimakasta ilmaisua.
15. Lapsen yksinkertainen suhtautumistapa ja luottamus ovat mallina ja ohjeena jokaiselle, joka tahtoo päästä taivasten valtakuntaan. Sanat on ensi kädessä kohdistettu opetuslapsiin, mutta ne vetoavat edelleen kaikkiin, jotka kohtaavat evankeliumin kutsun. Tässä puhutaan Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemisen ehdoista. Matteus on sijoittanut jakeen toiseen yhteyteen (18:3), mutta mikään ei tietenkään estä sitä, että Jeesus on toistanut sanat tässä tilanteessa.
16. Hän otti heidät syliinsä yhden toisensa perästä ja siunasi heitä. Sanonnasta "»otti heitä syliinsä»" ks. 9:36. Sana "siunasi (kateulogeè)" esiintyy Uudessa testamentissa vain tässä muutamien käsikirjoitusten mukaan. Hän siunasi heitä lämpimästi ja sydämellisesti, yhä uudelleen. Tätä Jeesuksen tekoa on tarkasteltava ottaen huomioon se viileä suhtautumistapa lapsiin, joka oli vallalla ensimmäisellä vuosisadalla. Se oli syntynyt hellenistisen sivistyksen vaikutuksesta.
Tässä eipuhuta mitään lapsen tai vauvojen uskosta Jeesukseen, vaan annetaan esimerkkiä kuinka tulee uskoa eli vilpittömästi, kuin lapset yleensä uskovat sama mitä vanhemmat sanovat. Valitettavasti he uskovat kaiken vääränkin mitä vanhemmat sanovat kovinkin helposti.
Mutta tässä ei puhuta sanaakaan sellaisetsta että kaikki saisivat uskon lahjan noista Jeesuksen tykö tulleista lapsista ! Ei ihan mitä sattuu pitäisi tarjota lukijoillekkaan satuja.
Ikävä kyllä en saa tähän alkukielsitä tekstiä jota te parhaiten ymmärtäisitte, ohjelma estää kopioimisen näköjään!
jatkoa...
ian suulla äitinsä kohdusta Johannes Kastajalle, joka oli äitinsä Elisabetin kohdussa, hypähti J.K. ilosta ja täyttyi Pyhällä Hengellä.)
Jeesuksen luo tuoduissa ja tulleissa lapsissa oli kaiken ikäisiä lapsia, mahdollisesti vielä äitinsä kohdussa olevista aina 12 vuotiaisiin saakka ja kaikki tulivat PH:stä osallisiksi ja saivat myös uskon lahja
tällä ei ole mitään tekemistä eikä se vakuuta misstään yleisestä vauvojen uskoista ei edes lapsien, vaan kuuluu Raamatun yksittäistapaukseen, jq sellaisena se pysyy aina.
jatkoa..
Muuten, kun Raamattu puhuu yleensä "Jumalan lapsista", se käyttää sanaa "tekna" tai "hyios" (poika, lapsi).
komm: ei liity mihinkään tässä vauvauskoasiassa !
edelleen...
Jeesus asetti helatorstaina siunaamisen tilalle kasteen: Tämä näkyy siitäkin, että apostolit siirsivät siunaamisen yhteydessä käytetyn päällensä ja siunasi heitä."
Lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan ja pääsevät sinne sisälle. Mutta miten? Uskon kautta!
höpö höpö !
miten vauvat ottavat uskon vastaan kun eivät ymmärrä mistään mitään eivät voi mitään kommentoida mistään eivätkä tiedä mistään jumalasta yhtään mitään !
ja taas...
sanan "koolyoo" = "estää" kasteen yhteyteen (Mt 3:14; Apt 8:36; 10:47; 11:17).
Tällä he tahtoivat sanoa, että joka estää lapsia saamasta kasteen, estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse, niin kuin Jeesuksen ajan opetuslapset estelivät aikoinaan.
komm: täyttä soopaa selitys... Jeesuksen ja lasten kohtaamisessa ei ole minkäänlaista viitettä mihinkään kasteisiin eikä sen estelyihin, huuhaata siis koko jaaritus !
ja vielä...
Kasteessa tapahtuu sama, mitä tapahtui silloin, kun Jeesus siunasi lapsia.
Se on: Kasteessa lapset pääsevät Jeesuksen syliin ja saavat siinä kaikki samat lahjat – myös uskon – , jotka saivat ne lapset, joita Jeesus oli ottanut syliinsä ja siunannut ennen kasteen asettamista. Siis joka vie lapsensa kasteelle, vie hänet Jeesuksen syliin.
komm: täysin tuulesta temmattua puluntuubaa, ei minkäänlaista viitettäkään Raamatulliseen totuuteen, eli mitä tämä sopotus oikein palvelee muuta kuin valhetta !!!
hoh ! - muuttis
hölmö sinä olet kirjoitti:
Ethän sinä tunne Raamatun alkukieliä joilla Jeesus opetti!!!
LAPSEN USKO
Mk 16:16 Jeesuksen lähetyskäsky sisältää lasten kasteen ohessa myös lapsen uskon, koska lähetyskäsky on yleinen, kaikkia koskeva.
Mk 10:13–16 Lasten evankeliumi: "Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: ‘Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.' Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän 2.3. Mt 18:6 (Mk 9:42) Lasten usko on Jeesukselta saatu oppi: "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
Uskovien lasten ikä
Mt 18: 6 "mikros" (mikrobi, mikro (ATK), mikrofoni, mikroauto jne.
Mk 10:13–16 "paidion" (1–12 v.)
Lk 18:15–17 "brefos" (sikiöstä –12 v.)Lk 1:41 "brefos" (Kun Jeesus puhui äitinsä Marian suulla äitinsä kohdusta Johannes Kastajalle, joka oli äitinsä Elisabetin kohdussa, hypähti J.K. ilosta ja täyttyi Pyhällä Hengellä.)
Jeesuksen luo tuoduissa ja tulleissa lapsissa oli kaiken ikäisiä lapsia, mahdollisesti vielä äitinsä kohdussa olevista aina 12 vuotiaisiin saakka ja kaikki tulivat PH:stä osallisiksi ja saivat myös uskon lahjan.
Muuten, kun Raamattu puhuu yleensä "Jumalan lapsista", se käyttää sanaa "tekna" tai "hyios" (poika, lapsi).
Jeesus asetti helatorstaina siunaamisen tilalle kasteen: Tämä näkyy siitäkin, että apostolit siirsivät siunaamisen yhteydessä käytetyn päällensä ja siunasi heitä."
Lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan ja pääsevät sinne sisälle. Mutta miten? Uskon kautta!
sanan "koolyoo" = "estää" kasteen yhteyteen (Mt 3:14; Apt 8:36; 10:47; 11:17).
Tällä he tahtoivat sanoa, että joka estää lapsia saamasta kasteen, estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse, niin kuin Jeesuksen ajan opetuslapset estelivät aikoinaan.
Kasteessa tapahtuu sama, mitä tapahtui silloin, kun Jeesus siunasi lapsia.
Se on: Kasteessa lapset pääsevät Jeesuksen syliin ja saavat siinä kaikki samat lahjat – myös uskon – , jotka saivat ne lapset, joita Jeesus oli ottanut syliinsä ja siunannut ennen kasteen asettamista. Siis joka vie lapsensa kasteelle, vie hänet Jeesuksen syliin.Pienokaisen usko on uskon asia mitä suurimmassa määrin. Aivan samoin kuin Jeesuksen sikiäminen Pyhästä Hengestä, Hänen uhriverensä voima ja ylösnouseminen. Uskon asia, ei järjen päätelmiä. Järkiusko ei ole Jeesuksen uskoa. Täytyy uskoa, mitä raamattu= Jumalan sana sanoo.
Epäusko sanoo "mihinkä kaatuu, siihen maatuu", mutta Jumalapa sanookin muuta.
Epäusko sanoo että koko luomakunta on kehittynyt itsestään tyhjästä, mutta Jumala sanoo muuta.
Jeesus anoo: "Tämä on minun ruumiini ja tämä on minun vereni" siunaamastaan leivästä ja viinistä, mutta järki näkee siinä vain nuo mainitut aineet.
Samoin kun Jeesus asettaa lapsen aikuiselle uskon esikuvaksi jopa niin, että sanoo: "Ellette usko niinkuin tämä lapsi, ette pääse taivaaseen" vm, niin järki väittää, etteivät lapset usko. - 13+18
että alkukieliä heh kirjoitti:
Matt 18:6 6
. ja sanoi: "Herra, minun palvelijani makaa kotona halvattuna ja on kovissa vaivoissa."
mihin tämä liittyy?
Mark 10: 13-16
13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Novumin selitys;
13. Lapset olivat luultavasti eri ikäisiä. Markus puhuu "lapsista (pais)", kun taas Luukas mainitsee »pieniä lapsia» (18:15) - "brefos", vauvaikäisiä lapsia, jotka eivät vielä osaa kävellä. Kun "»ne jotka toivat»" lapsia on maskuliinimuodossa, he eivät olleet yksinomaan äitejä, vaan myös isiä.
14. Estely osoittaa, miten vähän opetuslapset ymmärsivät. Kaiketikin he arvelivat, että Jeesusta ei saisi häiritä. Vaikka tarkoittaakin hyvää, saattaa tehdä väärin. Vain Markus kertoo Jeesuksen närkästyneen, hän käyttää hyvin voimakasta ilmaisua.
15. Lapsen yksinkertainen suhtautumistapa ja luottamus ovat mallina ja ohjeena jokaiselle, joka tahtoo päästä taivasten valtakuntaan. Sanat on ensi kädessä kohdistettu opetuslapsiin, mutta ne vetoavat edelleen kaikkiin, jotka kohtaavat evankeliumin kutsun. Tässä puhutaan Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemisen ehdoista. Matteus on sijoittanut jakeen toiseen yhteyteen (18:3), mutta mikään ei tietenkään estä sitä, että Jeesus on toistanut sanat tässä tilanteessa.
16. Hän otti heidät syliinsä yhden toisensa perästä ja siunasi heitä. Sanonnasta "»otti heitä syliinsä»" ks. 9:36. Sana "siunasi (kateulogeè)" esiintyy Uudessa testamentissa vain tässä muutamien käsikirjoitusten mukaan. Hän siunasi heitä lämpimästi ja sydämellisesti, yhä uudelleen. Tätä Jeesuksen tekoa on tarkasteltava ottaen huomioon se viileä suhtautumistapa lapsiin, joka oli vallalla ensimmäisellä vuosisadalla. Se oli syntynyt hellenistisen sivistyksen vaikutuksesta.
Tässä eipuhuta mitään lapsen tai vauvojen uskosta Jeesukseen, vaan annetaan esimerkkiä kuinka tulee uskoa eli vilpittömästi, kuin lapset yleensä uskovat sama mitä vanhemmat sanovat. Valitettavasti he uskovat kaiken vääränkin mitä vanhemmat sanovat kovinkin helposti.
Mutta tässä ei puhuta sanaakaan sellaisetsta että kaikki saisivat uskon lahjan noista Jeesuksen tykö tulleista lapsista ! Ei ihan mitä sattuu pitäisi tarjota lukijoillekkaan satuja.
Ikävä kyllä en saa tähän alkukielsitä tekstiä jota te parhaiten ymmärtäisitte, ohjelma estää kopioimisen näköjään!
jatkoa...
ian suulla äitinsä kohdusta Johannes Kastajalle, joka oli äitinsä Elisabetin kohdussa, hypähti J.K. ilosta ja täyttyi Pyhällä Hengellä.)
Jeesuksen luo tuoduissa ja tulleissa lapsissa oli kaiken ikäisiä lapsia, mahdollisesti vielä äitinsä kohdussa olevista aina 12 vuotiaisiin saakka ja kaikki tulivat PH:stä osallisiksi ja saivat myös uskon lahja
tällä ei ole mitään tekemistä eikä se vakuuta misstään yleisestä vauvojen uskoista ei edes lapsien, vaan kuuluu Raamatun yksittäistapaukseen, jq sellaisena se pysyy aina.
jatkoa..
Muuten, kun Raamattu puhuu yleensä "Jumalan lapsista", se käyttää sanaa "tekna" tai "hyios" (poika, lapsi).
komm: ei liity mihinkään tässä vauvauskoasiassa !
edelleen...
Jeesus asetti helatorstaina siunaamisen tilalle kasteen: Tämä näkyy siitäkin, että apostolit siirsivät siunaamisen yhteydessä käytetyn päällensä ja siunasi heitä."
Lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan ja pääsevät sinne sisälle. Mutta miten? Uskon kautta!
höpö höpö !
miten vauvat ottavat uskon vastaan kun eivät ymmärrä mistään mitään eivät voi mitään kommentoida mistään eivätkä tiedä mistään jumalasta yhtään mitään !
ja taas...
sanan "koolyoo" = "estää" kasteen yhteyteen (Mt 3:14; Apt 8:36; 10:47; 11:17).
Tällä he tahtoivat sanoa, että joka estää lapsia saamasta kasteen, estää heitä tulemasta Jeesuksen luokse, niin kuin Jeesuksen ajan opetuslapset estelivät aikoinaan.
komm: täyttä soopaa selitys... Jeesuksen ja lasten kohtaamisessa ei ole minkäänlaista viitettä mihinkään kasteisiin eikä sen estelyihin, huuhaata siis koko jaaritus !
ja vielä...
Kasteessa tapahtuu sama, mitä tapahtui silloin, kun Jeesus siunasi lapsia.
Se on: Kasteessa lapset pääsevät Jeesuksen syliin ja saavat siinä kaikki samat lahjat – myös uskon – , jotka saivat ne lapset, joita Jeesus oli ottanut syliinsä ja siunannut ennen kasteen asettamista. Siis joka vie lapsensa kasteelle, vie hänet Jeesuksen syliin.
komm: täysin tuulesta temmattua puluntuubaa, ei minkäänlaista viitettäkään Raamatulliseen totuuteen, eli mitä tämä sopotus oikein palvelee muuta kuin valhetta !!!
hoh !On tullut selväksi sinun käsityksesi. Pidä uskosi ja anna meidän uskoa niinkuin uskomme. Olet jauhanut asiaasi jo riittämiin. Emme mekään tule sinun kotisivuillesi tuputtamaan, joten mene omiesi pariin.
Jumala valaisee sinulle jos se on Hänen tahtonsa. Sinä et voi olla opettajamme.
Koska emme usko järjellämme, katsos. - miten tämä nyt on
muuttis kirjoitti:
Pienokaisen usko on uskon asia mitä suurimmassa määrin. Aivan samoin kuin Jeesuksen sikiäminen Pyhästä Hengestä, Hänen uhriverensä voima ja ylösnouseminen. Uskon asia, ei järjen päätelmiä. Järkiusko ei ole Jeesuksen uskoa. Täytyy uskoa, mitä raamattu= Jumalan sana sanoo.
Epäusko sanoo "mihinkä kaatuu, siihen maatuu", mutta Jumalapa sanookin muuta.
Epäusko sanoo että koko luomakunta on kehittynyt itsestään tyhjästä, mutta Jumala sanoo muuta.
Jeesus anoo: "Tämä on minun ruumiini ja tämä on minun vereni" siunaamastaan leivästä ja viinistä, mutta järki näkee siinä vain nuo mainitut aineet.
Samoin kun Jeesus asettaa lapsen aikuiselle uskon esikuvaksi jopa niin, että sanoo: "Ellette usko niinkuin tämä lapsi, ette pääse taivaaseen" vm, niin järki väittää, etteivät lapset usko.Raamatusta luemme mm,
2kor. 13: 5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ..tutkikaa itseänne oletteko uskossa, jos ette, niin ette kestä koetusta !
Mitenkäs tämä toteutuu vauvan kohdalla?
Onko kaikki siis " uskon asioita" ilman tervettä järkeä, vai millä sapluunalla se valitaan mikä on tervettä USKOA ja mikä on -laisuutta tukevaa järjettömyytt? - muuttis
miten tämä nyt on kirjoitti:
Raamatusta luemme mm,
2kor. 13: 5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ..tutkikaa itseänne oletteko uskossa, jos ette, niin ette kestä koetusta !
Mitenkäs tämä toteutuu vauvan kohdalla?
Onko kaikki siis " uskon asioita" ilman tervettä järkeä, vai millä sapluunalla se valitaan mikä on tervettä USKOA ja mikä on -laisuutta tukevaa järjettömyytt?"miten tämä nyt on" nimimerkille:
Sinulla näyttää olevan ongelma. Olet jäänyt jumiin. Samoin on käynyt eräälle toisellekin, hänellä on jumi noitavainoissa, sinulla lapsikasteessa. - jalot ja jumit
muuttis kirjoitti:
"miten tämä nyt on" nimimerkille:
Sinulla näyttää olevan ongelma. Olet jäänyt jumiin. Samoin on käynyt eräälle toisellekin, hänellä on jumi noitavainoissa, sinulla lapsikasteessa.MInulla on sama vaiva kuin niillä Berean juutalaisilla aikoinaan, eli he joka päivä tutkivat kirjoituksista oliko niin, kuin heille oli puhuttu.
Tällaista "jumia" nimitetään siinä asiayhteydessä -jaloudeksi- ! - muuttis
jalot ja jumit kirjoitti:
MInulla on sama vaiva kuin niillä Berean juutalaisilla aikoinaan, eli he joka päivä tutkivat kirjoituksista oliko niin, kuin heille oli puhuttu.
Tällaista "jumia" nimitetään siinä asiayhteydessä -jaloudeksi- !Sievistelet, katso totuuden peiliin!
Tiedätkö, että sinne mihin Jumala rakentaa kirkkonsa, sinne viholline oitis pystyttää kappelinsa?
Jos aidosti haluat keskustelua, muuta asennettasi.
- hävettää sivusta kat
Siinäpä sitä on sivistyksen mallia heti alkusanoja myöten!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906