Gerbu vai hamsu

Diccy

^ ^

Eli siis ottaisinko hamsterin [ roborovskin] , vai gerbiilin? Kertokaa mielipiteenne ja antakaa vinkkejä, sekä perustelut:))

13

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppymyyrä

      Gerbiileitä pitää olla kaksi..

    • Diccy

      Kuka nyt sitä ei tietäisi? Sitä paitsi ottaisin kolme:). Mutta en kysynyt paljonko gerbuja pitää olla vaan.. Lisää vastauksia siis:))

    • TiuhtiJaTöyhtö

      Kannattaa googlettaa. Hae tietoa kummastakin, hoidosta ym niin osaat päättää itsekkin ;) Suomen Gerbiiliyhdistyksen sivulta, ja gerbiilit.fi sivustolta löytyy hyvin tietoa gerbiileistä :)

      • TiuhtiJaTöyhtö

        KORJAUS // tuo osoite olikin gerbiili.info eikä tuo gerbiilit.fi :D


    • Diccy

      Okei. Olen hakenut kyllä jo tietoa molemmista, nyt pitäs vaan päättää:)

    • lovegame2

      itse suosittelisin gerbiiliä. niitä tosiaan pitää olla kaksi. niiden häkki/terraario on helpompi puhdistaa, kuin hamsterin, eikä sitä tarvitse putsata yhtä usein. häkki/terraario ei ala myöskään haista yhtä nopeasti kuin hamsterilla (kokemuksia itellä) joten siksi ainakin näissä asioissa suosittelen gerbiilejä. :)

    • Diccy

      Okei. Kiitos vastauksesta:))

      • Hamss

        Ei ei.
        Kyllä hamsterillekkin voi ostaa terraarion jos se noin iso vaiva on puhdistaa.
        Dunaki on jopa helpompi pestä kuin terraario, ja dunia ei gerbuille saa antaa.
        Lisäksi hamsterit ovat yöeläimiä ja gerbiilit päivä- ja yö.

        Mutta robot ovat päivälläkin jonkin verran hereillä niinkuin talvikkokin.
        Itse pidän hamstereista siksi, koska ne ovat ihanan rauhallisia ja niitä on helppo käsitellä.(Paitsi roboja!)
        Lisäksi on hauska katsella miten pikku jyrsiä kerää ruokaa poskipusseihinsa ja varastoi ne :D! On mukava myös katsella miten ne touhuavat keskenään. Roboille(kun myös gerbiileille) tarvitaan chinchillan hiekkaa puhdistukseen.

        Gerbiilit ovat kaivavia eläimiä, ja purua täytyy olla reilut 15-20cm!
        Ja gerbiilit sotkevat häkin sisustuksen yleensä.. Niitä on vaikeampi käsitellä kun ne ovat niin vikkeliä ja nopealiikkeisiä.
        Mutta gerbiilitkin ovat mainioita lemmikkejä, tämä on vain minun mielipiteeni, ja sinähän sen päätät mitä otat :').
        Kuitenkin hamsterit ovat valloittaneet sydämmeni kokonaan!


      • Gerbu
        Hamss kirjoitti:

        Ei ei.
        Kyllä hamsterillekkin voi ostaa terraarion jos se noin iso vaiva on puhdistaa.
        Dunaki on jopa helpompi pestä kuin terraario, ja dunia ei gerbuille saa antaa.
        Lisäksi hamsterit ovat yöeläimiä ja gerbiilit päivä- ja yö.

        Mutta robot ovat päivälläkin jonkin verran hereillä niinkuin talvikkokin.
        Itse pidän hamstereista siksi, koska ne ovat ihanan rauhallisia ja niitä on helppo käsitellä.(Paitsi roboja!)
        Lisäksi on hauska katsella miten pikku jyrsiä kerää ruokaa poskipusseihinsa ja varastoi ne :D! On mukava myös katsella miten ne touhuavat keskenään. Roboille(kun myös gerbiileille) tarvitaan chinchillan hiekkaa puhdistukseen.

        Gerbiilit ovat kaivavia eläimiä, ja purua täytyy olla reilut 15-20cm!
        Ja gerbiilit sotkevat häkin sisustuksen yleensä.. Niitä on vaikeampi käsitellä kun ne ovat niin vikkeliä ja nopealiikkeisiä.
        Mutta gerbiilitkin ovat mainioita lemmikkejä, tämä on vain minun mielipiteeni, ja sinähän sen päätät mitä otat :').
        Kuitenkin hamsterit ovat valloittaneet sydämmeni kokonaan!

        Me laitetaan aina purua siivouksen jälkeen vaa viis senttiä purua, kioska nehän narketavat pahvia? Ainakin meillä sitä silputtua pahvia tulee aika paljon jo pelkässä viikossa. :D Sitten ne alkavat jo kaivella tunneleitakin.


    • gebu <3

      GERBIILI!!
      itselläni on ollut gerbiilejä ja ne on paljon seurallisempia kun hamsterit koska hamsterit nukkuvat päivällä kun taas gerbiilit usein temmeltää päivisin ja on helpompi nukkua kun gerbiili nukkuu kun taas hamsteri temmeltää öisin ja herkkäunisten on vaikea nukkua :)

      • Kyllä gerbiilitkin voivat meluta niin, että omistaja ei pysty nukkumaan. Gerbiilithän ovat päivä- ja yöeläimiä samaan aikaan. Ne ovat valveilla ja nukkuvat 2-4 tunnin jaksoissa. :)


    • Jompikumpi

      Hamstereitten kanssa voi olla vain illalla tai aamulla, gerbiilit nukkuvat 2-4 tunnin pätkissä, joten niitten kanssa voisi olla käytännössä vuorokauden ajasta piittaamatta, gerbiilit elävät myös kauemmin kuin hamsterit joten luvassa olisi pitempi ikäinen lemmikki, hamsteri voisi tulla halvemmaksi jos on rahasta kyse, mutta kumman ikinä hankitkaan, niin hanki kasvattajalta:
      Itsellämme on gerbiilit eläinkaupasta, ja toinen ei varsinkaan kesyynny täysin ( olen huomioinut sen että gerbiilistä ei ikänä saa 100% kesyä ) mikä taas hamsterista voi tulla helposti. Parhaan lemmikin saat lemmikkieläin liikkeestä.

    • Hamsutypy

      no toi ei oo totta. Paras vaihtoehto on yleensä se kasvattaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe